Page 3 of 8
Posted: Friday 30/11/2007 17:59
by Túnels del Garraf
Uff...
No m'acaba de convèncer el traçat pel Garraf... D'acord que es guanyen 5 estacions (2 a Vilanova, 1 a Roquetes, 1 a St Pere de Ribes i 1 altra a Canyelles), però trobo que la variant de Vilanova discorre massa allunyada del centre de la ciutat, sembla que passi per la Ronda Ibèrica... L'estació a l'oest de Vilanova no crec que tingui molta demanda perquè estaria en una zona poc densa... La de Roquetes si que la trobo bé, mentre que la de St Pere... Una mica allunyada del poble, la veritat, però almenys donaria servei a l'hospital. El problema és que aquet projecte només contempla la relació St Pere de Ribes - Roquetes - Vilanova, deixant els dos primers nuclis sense accés directe a Barcelona a no ser que es doni aquesta mena de "looping" que fa St Pere - Sitges passant pel costat est de Vilanova i Roquetes...
No sé... I tampoc queda clar com afectaria aquest traçat a la línia existent, la R2 sud. A Vilanova conviurien tots dos traçats? Perquè s'ha acordat el soterrament de la línia actual, que passa més a prop del mar. O totes les circulacions anirien per la nova variant? En aquest cas seria millor construir-la més cap al centre de la ciutat, atravessant-la de manera que l'estació quedés sota la gran plaça del Mercat. En qualsevol cas, el que sí que s'hauria de fer és un ramal St Pere - Sitges, per garantitzar l'accés directe des de la primera localitat a Barcelona.
Per cert, si us fixeu, a Mataró si que queda més clar que s'aixecaria el traçat actual i tot aniria per la nova línia, així sembla segons el mapa.
Posted: Friday 30/11/2007 22:44
by EUKibo
Igualment dir que Mataró i Vilanova no queda cap de les dues clares.
En el cas de Mataró explico el que he escoltat de la R1.
Es preveu soterrar el tram Barcelona - Mataró.
Aquest soterrament es començaria per la part amb més urgència de soterrament que és pel seu pas pel Barcelonès. D'aquesta manera Badalona i Sant Adrià podrien tenir platja a més que amb el nou traçat es farien estacions a zones poblades i no a casa de la sirenita. És a dir Artigues|Sant Adrià (L2) i Badalona Centre (L1 L2), no que ara les estacions de Sant Adrià i Badalona es troben en àrees poc poblades i amb uns enllaços amb bus pèssims i inútils i inexistents amb metro. No que amb el soterrament i trasllat de via en 5 min 400.000 habitants tindrien accés al ferrocarril no com ara.
Backing to topic, el soterrament de Mataró també està plantejat en segon lloc. Però l'estació actual no es plantejava eliminar. Només crear nous traçats perquè almenys la linia orbital passes per les dues estacions que hauria a la ciutat.
I el soterrament de la resta de la línia també és beneficiari però molt car perquè són molts més quilòmetres per a molta menys gent i caldria prioritzar altres infrastructures...
Posted: Saturday 01/12/2007 16:40
by davidbarna
EUKibo wrote:Igualment dir que Mataró i Vilanova no queda cap de les dues clares.
En el cas de Mataró explico el que he escoltat de la R1.
Es preveu soterrar el tram Barcelona - Mataró.
Aquest soterrament es començaria per la part amb més urgència de soterrament que és pel seu pas pel Barcelonès. D'aquesta manera Badalona i Sant Adrià podrien tenir platja a més que amb el nou traçat es farien estacions a zones poblades i no a casa de la sirenita. És a dir Artigues|Sant Adrià (L2) i Badalona Centre (L1 L2), no que ara les estacions de Sant Adrià i Badalona es troben en àrees poc poblades i amb uns enllaços amb bus pèssims i inútils i inexistents amb metro. No que amb el soterrament i trasllat de via en 5 min 400.000 habitants tindrien accés al ferrocarril no com ara.
Backing to topic, el soterrament de Mataró també està plantejat en segon lloc. Però l'estació actual no es plantejava eliminar. Només crear nous traçats perquè almenys la linia orbital passes per les dues estacions que hauria a la ciutat.
I el soterrament de la resta de la línia també és beneficiari però molt car perquè són molts més quilòmetres per a molta menys gent i caldria prioritzar altres infrastructures...
El soterrament per la zona del Barcelonès no sembla una opció descabellada. El traçat actual està allunyat del centre de les poblacions per on passa i no està interconnectat amb altres mitjans de transport (llevat del Trambesòs a St. Adrià). A partir d'allà... jo seria partidari de no soterrar-lo, llevat del cas de Mataró, on el problema és el mateix que passa a Badalona (estació massa allunyada del centre real de la ciutat).
Suposo que el fet que el Trambesòs acabi a l'Estació de Sant Adrià no és casual. Suposo que en un futur, si la línia de tren se soterra, el Trambesòs s'estendrà per on passen les vies arribant fins a Badalona.
Posted: Saturday 01/12/2007 17:41
by Ecomobisostrans
Lo que hi falta es una estacio a Mollet que enllaci amb la C7 quan aquesta es prolongui fins alla.
Posted: Saturday 01/12/2007 21:23
by Vox
L'actual Badalona Renfe ja està a la zona del Centre i està a 5 minuts a peu del que serà l'estació Badalona Centre de la L2 i que al 2084 tambè arribarà la L1 i, segons les propostes ancestrals, la R1.
Vull dir que actualment l'ubicació de l'estació no permet conexió amb el metro ni està al bell mig de la ciutat, cert, però a vegades sembla com si estiguès molt allunyada del centre o quelcom similar. Si quan torno de BCN i vull anar al centre, enlloc de la L2 (que em deixa a Pep Ventura), agafo la R1! A 2minuts del Carrer del Mar/Rambla i als citats 5mins del centre-centre.
Que s'haurà de moure sí, però NO està molt allunyada del que serà la seva futura situació.
Està a res practicament de la nova estació de la L2 i tot pujant, com dic 5mins, el carrer Martí Pujol.
Vox
Posted: Saturday 01/12/2007 23:40
by Túnels del Garraf
D'acord, però tard o d'hora s'acabarà traslladant l'estació.
El radi de cobertura de una estació de Rodalies a Badalona Centre seria molt més gran perquè tota la gent que ara viu a 15 minuts de l'estació viuria a 10, la que viu a 10 passaria a 5 i els que viuen a 5 la tindrien a la porta de casa.
Amb això vull dir que actualment la meitat del radi de cobertura se'n va als peixos, mentre que amb la nova ubicació no.
I si es substitueix l'actual traçat de la R1 per vies de tramvia, la gent que viu on està l'actual estació no perdria connexó amb el Transport Públic.
Posted: Sunday 02/12/2007 0:08
by lude
Vox wrote:L'actual Badalona Renfe ja està a la zona del Centre i està a 5 minuts a peu del que serà l'estació Badalona Centre de la L2 i que al 2084 tambè arribarà la L1 i, segons les propostes ancestrals, la R1.
Vull dir que actualment l'ubicació de l'estació no permet conexió amb el metro ni està al bell mig de la ciutat, cert, però a vegades sembla com si estiguès molt allunyada del centre o quelcom similar. Si quan torno de BCN i vull anar al centre, enlloc de la L2 (que em deixa a Pep Ventura), agafo la R1! A 2minuts del Carrer del Mar/Rambla i als citats 5mins del centre-centre.
Que s'haurà de moure sí, però NO està molt allunyada del que serà la seva futura situació.
Està a res practicament de la nova estació de la L2 i tot pujant, com dic 5mins, el carrer Martí Pujol.
Vox
El problema de l'estació de Badalona no és que no estigui cèntrica (que ho està) és que l'estació està massa lluny de la majoria de barris de Badalona. A més, el fet d'estar al costat del mar fa que el radi d'influència sigui la meitat del que tindria si fos més a l'interior.
Crec que la millor opció seria traslladar la línia per l'interior de Badalona, per sota de l'antiga N-II, i crear una nova estació a Badalona Centre. El centre quedaria igual de ben comunicat; s'aproparia l'estació als barris de l'interior com Bufalà i Morera i es crearia un important intercanviador amb el Metro L1-L2 que alleujaria els transbordaments a l'interior de Barcelona.
Alhora, pel litoral, un cop desaparegut el ferrocarril, hi faria passar el tramvia, prolongant la T4 des de St. Adrià.
PD: En Túnels del Garraf se m'ha avançat. Veig que coincidim en l'anàlisi.
Posted: Sunday 02/12/2007 0:49
by Trenscat
Si voleu detalls sobre la Línia Orbital i també de l'Eix Transversal Ferroviari i els tren-tram us recomano aquest pdf (atenció que és de 59MB!!) d'una ponència que va fer en Jordi Julià, director tècnic d'Ifercat, en un curs sobre "el govern de la mobilitat". Potser alguna de les fotos us soni d'alguna web...
http://www.cuimpb.cat/uploads/ponencias ... _Julia.pdf
Posted: Sunday 02/12/2007 14:27
by Vox
Tunels & lude
Si no dic el contrari. El que jo volia deixar clar es que tot i que el trasllat es necessari, l'estació actual no es que estigui a un desert ni tampoc lluny del centre.
Vox
Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital
Posted: Tuesday 08/01/2008 11:07
by trainman
Esparreguera reclama una estació de la futura línia orbital ferroviària
R.M.B.. Esparreguera
L'Ajuntament d'Esparreguera reclama que la futura línia orbital ferroviària, que ha de comunicar per tren Vilanova i Mataró, passant pel Vallès i el Baix Llobregat, inclogui una estació al municipi. La petició s'ha fet en forma de moció, aprovada a l'últim ple, i en les converses que ha mantingut l'alcaldessa, la socialista Francesca Fosalba, amb el director general de l'Ifercat, l'ens púbic que està projectant la nova línia. En la moció, el consistori argumenta que la població d'Esparreguera ja supera els 21.700 habitants i preveu seguir creixent. A més, actua com a pol d'atracció comercial per als municipis del voltant, com Collbató i el Bruc. En la moció, els polítics esparreguerins es queixen que al llarg dels anys la línia ferroviària s'ha anat implantant a prop del seu territori però ha deixat Esparreguera sense estació de tren i depenent sempre de l'N-II, ja sigui per accedir al municipi amb cotxe o amb autobús. Amb la nova línia, «mai com ara s'havia presentat l'oportunitat de poder disposar de l'estació i poder oferir un transport modern i sostenible als ciutadans», segons l'Ajuntament.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2688293
Reclamar per quedar bé
Posted: Tuesday 08/01/2008 11:19
by Guigui
Esparreguera reclama una estació de la futura línia orbital ferroviària
Està molt bé demanar, però els senyors polítics, quan no els hi va res i queda bé fer-ho de cara a la galeria, haurien de pensar una mica més què demanen i què implica fer-ho. Què volen, que la línia orbital faci el vol del tirabuixó com la L9? Total, podran presentar de cara al seu electorat que hauran fet arribar al municipi el tren; com i a costa de què, tant se'ls en dóna a Ses Excel·lències.
Una cosa diferent és que a Esparraguera hi hagi d'arribar el ferrocarril en general, però seria molt més sensat fer-ho d'una altra manera, especialment ara que ja ha sonat fer una nova connexió entre Martorell i Igualada pel Bruc.
Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital
Posted: Tuesday 08/01/2008 20:16
by Alfredo_21
La verdad que sería lógico que si se hace una conexión Martorell-Igualada por el Bruc Esparraguera tuviera estación. Yo no soy partidario de que la linea órbital empiece a hacer más curvas que l'Arrabassada. Lo que se me ha escapado el detalle de cuando estará en servicio. Por lo menos el primer tramo de Vilanova a Vilafranca/Martorell. Y espero que se den más vida que con la L9. Porque hay tramos donde empiezo a desconfiar que haya alguien trabajando, como es el caso de la zona de Guinardò donde esta el Puente Grua junto al Hospital de Sant Pau.
Saludos!
Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital
Posted: Wednesday 09/01/2008 9:13
by Trenscat
Crec que a Esparreguera el més lògic és que hi pari el ramal Igualada-Martorell de l'ETF en lloc de la LOF...
Tren a Esparreguera
Posted: Wednesday 09/01/2008 10:53
by Guigui
Trenscat wrote:Crec que a Esparreguera el més lògic és que hi pari el ramal Igualada-Martorell de l'ETF en lloc de la LOF...
Entre d'altres, perquè suposo que interessarà més a la gent d'allí (se'n diu esparreguerencs, esparreguerins o un altre gentilici?) tenir una connexió directa amb Barcelona que no pas Terrassa o Vilafranca.
Re: Tren a Esparreguera
Posted: Wednesday 09/01/2008 15:40
by Estrella_de_Galicia
Guigui wrote:..tenir una connexió directa amb Barcelona que no pas Terrassa o Vilafranca.
Clar, directa a Terrassa per anar al Parc Valles... ¬¬
Línia Orbital
Posted: Friday 19/12/2008 22:26
by pukyxd
Nota de l'administració: fil resultant de la fusió de tres fils sobre el mateix tema.
Començo amb una notícia de l'Avui que acabo de veure:
El DPTOP aprova inicialment la Línia Orbital Ferroviària
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària, que permetrà crear una xarxa ferroviària i la interconnexió de les ciutats metropolitanes de la segona corona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària, que permetrà crear una xarxa ferroviària i la interconnexió de les ciutats metropolitanes de la segona corona. La línia unirà Vilanova i Mataró i costarà uns 4.000 MEUR. Es consolida la incorporació de noves estacions i la nova variant soterrada per l'interior de Vilanova. S'ha ajustat el traçat en molts punts per compatibilitzar-lo amb el planejament, amb la incorporació d'un nou ramal de connexió amb Sitges, i tres noves estacions de Sitges, Garraf i Esparreguera. També es modifica el traçat al seu pas per Sant Pere de Ribes i entre la Roca i Argentona.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària. Aquest nou eix permetrà crear una autèntica xarxa ferroviària i la interconnexió de les ciutats metropolitanes de la segona corona i es preveu que tindrà un cost d'execució de 4.000 MEUR (milions d'euros).
En concret, aquesta línia unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 120 km i passant per Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (Garraf), Canyelles (Garraf), Vilafranca del Penedès, la Granada (Alt Penedès), Subirats (Alt Penedès), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Gelida (Alt Penedès), Martorell (Baix Llobregat), Abrera (Baix Llobregat), Esparreguera (Baix Llobregat), Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Montmeló (Vallès Oriental), Parets del Vallès (Vallès Oriental), Granollers, la Roca del Vallès (Vallès Oriental), Argentona (Maresme) i Mataró.
A més, es construiran 68 km de la nova línia ferroviària en el tram principal i 23 estacions noves. A banda dels trams ja existents i que formen part de la xarxa ferroviària estatal, caldrà construir els que van de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró.
Entre les principals novetats proposades, susceptibles de noves modificacions, destaca la Variant de Vilanova, que inclou tres noves estacions soterrades, una d'elles al barri de Roquetes de Sant Pere de Ribes. Es reservarà un ramal d'enllaç fins al nord de Sitges paral·lel a l'autopista C-32, per minimitzar l'impacte sobre el territori.
També es contempla el pas per sota de la C-32 per preservar la plana agrícola de Sant Pere de Ribes, entre una nova estació al Garraf fins arribar a la situada entre l'hospital de Sant Camil i les àrees de futur desenvolupament de la població.
A més, s'incorpora una nova estació entre Martorell i Terrassa al terme municipal d'Esparraguera. A l'est de Granollers s'ubicarà la nova estació de La Torreta en previsió de futurs creixements urbans, i finalment a la Roca del Vallès i a Argentona s'han fet millores en el traçat.
FONT:
http://www.avui.cat/article/barcelona/4 ... iaria.html
Ja "temabegisen"
Posted: Friday 19/12/2008 23:45
by Guigui
A més, s'incorpora una nova estació entre Martorell i Terrassa al terme municipal d'Esparraguera.
Trobo que encara fan curt. Podrien fer-la passar per Collbató, El Bruc, St. Salvador de Guardiola, Manresa, St. Fruitós de Bages, Navarcles, Talamanca, Mura i Matadepera. D'aquesta manera, ja no quedaria ningú qui pensés en deixar el cotxe a casa per agafar el transport públic.
Re: Línia Orbital
Posted: Saturday 20/12/2008 17:47
by cristian26
No entenc per què des de Granollers la volen fer baixar fins a Mollet. Seria bo que la fessin passar pel nord de Lliçà d'Amunt/Santa Eulàlia passant per Caldes de Montbui fins a Sabadell
Re: Línia Orbital
Posted: Sunday 21/12/2008 12:00
by fcuevas27
Quiero ser un poco mas positivo, tendemos a fijarnos siempre en lo negativo, y dado el caso, pienso que cuando de aqui a 20 años cuando esperemos sea una realidad la linia orbital, sera una gran noticia, pero es obvio que no contentara a todo el mundo, es materialmente imposible. Pero por lo menos se estan dando los primeros pasos, para atajar el problema del transporte publico, de la tan consabida mobilidad. Aunque me repatea que se gasten los cuartos en tunear coches como el del sr. benach, o en inodoros, wc de ultima generacion en la moncloa, o en embajadas catalanas para enchufar a la familia, y un largo etc. Cuando toda esa pasta podria ir a parar para acelerar un poco la concrecion de planes de mobilidad... de mayor infraestructura ferroviaria, por ejemplo.
Pero repito, me quedo con lo positivo, que pasito a paso se va mejorando.
Ferrocarril a Esparreguera
Posted: Sunday 21/12/2008 13:58
by Guigui
En el cas d'Esparreguera, tindria molt més sentit fer-hi arribar un ramal propi de la L-A a partir d'Abrera (fent-hi acabar els S8, per exemple) que no pas desviar-hi la LOF i augmentar inútilment el trajecte entre Martorell i Terrassa (només aquesta relació ja deurà aportar-hi força passatgers), fent que segueixi sent molt més atractiu en cotxe, i més quan s'inauguri aquell tram de la B-40.
Sembla mentida que, a aquestes alçades, els polítics no s'hagin adonat de què cal per promoure el TP: fer-lo més atractiu respecte al cotxe privat. I per això no n'hi ha prou amb "posar-hi vies" de qualsevol manera sinó que ha de constituir una autèntica alternativa, en preu i en temps. Si no, com s'expliquen l'èxit rotund de l'Avant a Lleida (però, en canvi, no a Tarragona)?