Page 3 of 17

Posted: Monday 24/07/2006 9:17
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------------
Polèmica a internet sobre els accidents causats per mossos
• Usuaris dels fòrums i blocs de la xarxa creuen que els policies quedaran impunes
• Xòfers d'ambulàncies critiquen la conducció d'alguns agents


XAVIER ADELL
BARCELONA

Segurament hi haurà un abans i un després de l'accident de trànsit en què va morir David Such, el motorista que va ser envestit per una furgoneta dels Mossos d'Esquadra el 19 de juny a la cruïlla dels carrers d'Ausiàs Marc i Roger de Flor. Diversos dies després del tràgic succés, els fòrums d'internet i els blocs encara van plens de comentaris sobre l'incident, la majoria crítics amb la policia autonòmica.
Els més incisius amb els agents que van truncar la vida de David Such al saltar-se un semàfor en vermell són els motoristes. Les pàgines d'internet dels motards --com ara motos.net-- acumulen dentegades contra els Mossos, perquè sospiten que al final els policies "quedaran impunes". "Tot acabarà amb el policia uns mesos de baixa per depressió", vaticina un internauta.

PROVA D'ALCOHOLÈMIA

Un altre forero es pregunta en una pàgina d'aficionats a les dues rodes de portalmotos.com "¿Per què no es va fer la prova d'alcoholèmia al mosso que conduïa com a la resta que tenen un accident?" I un col.lega afegeix: "¿Li treuran punts del carnet?" Un tercer respon en el bloc que els agents policials --de tots els cossos-- "acostumen a abusar de la seva autoritat i fer un mal ús dels seus privilegis".
Tot i que el que indigna més la ciutadania és que la versió policial intenti donar la culpa de l'accident a Such, per no veure els agents, per anar molt ràpid o per passar el seu semàfor en ambre. "¿Per què la versió oficial no és el reconeixement de la culpa? Si ho fessin així, es guanyarien el respecte de tothom", apunta un motard a melodysoft.com. "¿Per què val més la paraula d'un policia que no pas la dels testimonis?", pregunta un altre.
Una internauta de València explica la història d'un motorista amic seu que el dia 6 de gener del 2003 va ser atropellat per un cotxe de la policia local que també es va saltar un semàfor en vermell. "Li falta una cama i fa anys que va a judicis", explica. La noia afegeix que el noi accidentat va rebre una indemnització després de l'accident, "però els diners no li supleixen la cama que li falta".

IRRESPONSABILITAT

També posen el crit al cel alguns conductors d'ambulància. Manuel, amb cinc anys d'experiència al volant d'un vehicle de la Creu Roja, recorda a abusemagazine.com als policies que "portar les sirenes i els prioritaris no atorga cap dret universal pel qual es pugui obviar la resta dels conductors i atribuir-los tota la responsabilitat en cas d'un accident o d'un succés tan tràgic". Per Manuel, és clar que alguns conductors de vehicles policials són "irresponsables", perquè, al saltar-se semàfors en vermell, "s'ha de mirar abans i passar només si es pot, i si la resta de conductors se n'han adonat".
També aporta el seu gra de queixa un familiar d'Iván R. C., de 20 anys, el motorista que el dia 17 va morir al ser envestit per una excavadora a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat) que no va respectar un stop a la carretera B-244: "Segur que a l'operari li caurà el pèl, però el mosso se n'anirà com si res".

Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF

Posted: Wednesday 26/07/2006 21:02
by wefer
La investigació de la Guàrdia Urbana exculpa el motorista que va morir en un xoc amb un furgó dels Mossos

La investigació policial feta per la Guàrdia Urbana exculpa el motorista, David Such, de 41 anys, que va morir en un xoc amb un furgó dels Mossos d'Esquadra que estava en servei d'urgències i que va travessar quan el semàfor estava en vermell i sense aturar-se a la cruïlla, segons publica "El Periódico". De moment, fonts dels Mossos d'Esquadra han dit que encara no tenen l'atestat de la Guàrdia Urbana, en el qual es detallen les conclusions de la investigació.

L'accident va tenir lloc el 19 de juliol a la cruïlla entre els carrers Ausiàs March i Roger de Flor de Barcelona. L'informe de la Guàrdia Urbana es basa en les declaracions de quatre testimonis, la del conductor del furgó, l'anàlisi dels vehicles implicats i les empremtes trobades a la calçada.

Tots els testimonis que van presenciar l'accident des de diferents angles coincideixen a assegurar que el semàfor d'Ausiàs March -el carrer per on circulava el motorista- estava en verd. A més, un dels testimonis, que anava per Roger de Flor, apunta que el furgó dels Mossos no va aturar la marxa abans d'arribar a la cruïlla.

L'agent que conduïa el vehicle assegura que circulava pel tercer carril del carrer Roger de Flor a una velocitat aproximada de 50 o 60 quilòmetres per hora i amb els dispositius sonors i acústics connectats. Segons el conductor de la furgoneta, el semàfor del carrer per on circulava era vermell i, per això, va disminuir la velocitat i va veure que un turisme de color negre i que circulava per Roger de Flor s'aturava per cedir-li el pas. Aleshores va continuar la marxa i va ser llavors quan el copilot li va advertir de la presència del motorista, però no va poder evitar el xoc, que va resultar mortal.

L'informe dels Mossos

Així, l'atestat de la Guàrdia Urbana aclareix els dubtes sobre l'accident, després de la polèmica que va originar la difusió d'un informe intern dels Mossos en el qual s'insistia en l'elevada velocitat a la qual circulava la motocicleta que, a més, hauria passat el semàfor quan estava en groc. Aquest informe també concretava que el furgó policial s'havia aturat a la cruïlla i que no estava en marxa.

Segons un responsable dels Mossos, han obert un expedient informatiu intern per veure com es va filtrar el document, que era "exclusivament intern" i que es va elaborar després de l'accident amb l'única funció d'informar els superiors i que mai va ser considerat la versió oficial de la policia autonòmica.

A més, el mateix interlocutor ha dit que l'informe "no responsabilitzava ningú de l'accident i ja advertia que l'única investigació vàlida era la de la Guàrdia Urbana" i ha recordat que la nit de l'accident els responsables dels Mossos que van anar a casa dels pares de Such per informar-los de la seva mort ja van assumir que els indicis apuntaven que la responsabilitat era del furgó policial.

Posted: Monday 31/07/2006 20:13
by wefer
http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------------------
Trànsit celebra el descens de víctimes al juliol

• Pere Navarro qualifica d'"històric" que no s'hagin superat els 300 morts
• L'operació sortida d'agost ja ha costat 22 vides, tres a Catalunya


MAYKA NAVARRO
BARCELONA

Ja no hi ha marxa enrere. Optimista i sense ocultar una eufòria controlada que desitja compartir amb els conductors, el director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, va assegurar ahir a la nit, en declaracions a EL PERIÓDICO, que el mes de juliol es tancarà, "per primera vegada en la història", amb una xifra de morts inferior als 300.
Navarro ja parla de "la revolució silenciosa de la seguretat viària" a Espanya, de la qual responsabilitza, amb molt orgull, els automobilistes i l'entrada en vigor del nou permís per punts. "S'ha de dir que 300 morts en un mes són una autèntica salvatjada, és cert, però no podem perdre la perspectiva. Durant el mes de juliol del 2000, a Espanya van morir 500 persones en accidents de trànsit".
Capficat ara en un informe sobre què està passant a les carreteres de Galícia, única comunitat autonòmica que es resisteix a reduir la sinistralitat, Navarro subratlla l'important que ha estat, "per a tots", aconseguir que les informacions positives sobre trànsit "es converteixin en notícies".
"Ja no hi ha marxa enrere", insisteix. I assegura, sense parpellejar i arriscant: "Mai més tornarem a tenir una mitjana de 15 morts diaris a les carreteres".
Pel que fa a l'operació sortida, que es tancarà demà a la mitjanit, el director de la DGT assegura que la sortida escalonada ha permès minimitzar-ne les conseqüències. "Això no és mèrit nostre, sinó de tothom", va afegir.

L'OPERACIÓ SORTIDA

Des de divendres a les tres de la tarda fins ahir a les vuit del vespre, 22 persones van perdre la vida en 20 accidents mortals de trànsit. A Catalunya, tres persones van morir durant aquest mateix període. El primer accident mortal va passar dissabte a la tarda, a la N-2, al seu pas per Mataró, quan van xocar una motocicleta Yamaha R6 i un turisme Mazda 323. El motorista, Justo R. G., de 27 anys, va morir ahir a l'Hospital Can Ruti de Badalona, on havia ingressat en estat molt greu.
El segon accident mortal va passar diumenge poc abans de les dues de la matinada, al quilòmetre 69 de la carretera C-221, a l'altura de Batea (Terra Alta), quan un Seat León va sortir de la carretera i posteriorment va caure per un barranc. Com a conseqüència del sinistre, va morir Joan V. S., de 19 anys, que viatjava en un dels seients posteriors, mentre que el conductor i la resta dels ocupants, tots d'entre 19 i 21 anys, van resultar ferits. L'últim accident mortal registrat a Catalunya es va produir a Alcarràs (Segrià). Un pagès de 48 anys va morir quan va bolcar el tractor que conduïa.

Posted: Wednesday 16/08/2006 20:05
by wefer
http://www.elperiodico.com/
------------------------------------------------
Les morts segueixen baixant malgrat els accidents del pont

• La primera quinzena d'agost, la mortalitat ha disminuït un 33% al conjunt d'Espanya
• Nou morts a Catalunya eleven a 24 les víctimes a l'agost, només dues menys que el 2005


OLGA PEREDA / JORDI CORACHÁN
MADRID / BARCELONA

La sinistralitat a les carreteres segueix baixant el segon mes de vigència del carnet per punts. Malgrat els accidents registrats aquest pont a Catalunya i a Zamora, la mortalitat s'ha reduït durant la primera quinzena d'agost un 33,8% respecte al mateix període del 2005. Segons les dades de la Direcció General de Trànsit (DGT), a tot Espanya han mort durant aquest agost 119 persones. L'any passat van ser 180.
El pont del 15 d'agost --un dels caps de setmana amb més desplaçaments de l'any-- també s'ha acabat amb xifres millors que el 2005. Des divendres a les tres de la tarda fins ahir a les 20.00, 38 persones van perdre la vida a les carreteres. L'any passat, el pont --que va tenir un dia menys-- va acabar amb 48 víctimes mortals. A més a més de les víctimes mortals en els 32 sinistres comptabilitzats per la DGT, 12 persones més van resultar ferides greus i 17 més, lleus.
En qualsevol cas, el balanç definitiu no es coneixerà fins avui, dia en què la DGT inclourà les dades fins a la mitjanit. S'haurà d'esperar a llavors ja que la realitat demostra que un sol accident pot canviar-ho tot. De fet, si no hagués estat pel brutal sinistre de Zamora --amb sis morts--, el pont s'hauria tancat amb unes xifres bastant més optimistes. Tot i així, la mortalitat del pont queda molt allunyada de la que es va registrar el 2002 (amb 63 víctimes mortals) i el 2003 (57).

PREOCUPACIÓ A CATALUNYA

A Catalunya, no obstant, la reducció ha estat molt més discreta que al conjunt d'Espanya. En tan sols 24 hores plujoses --entre les tres de la tarda de dilluns i ahir a la mateixa hora-- set persones van perdre la vida a les mullades carreteres catalanes. Dues més van morir durant la resta del pont. Aquestes dades eleven a 24 el nombre de víctimes mortals en la primera quinzena d'agost, dues menys que en el mateix període de l'any 2005.
"Estem molt preocupats, encara que no tenim intencio d'abaixar la guàrdia, perquè les coses anaven bé, però en menys d'un dia s'ha torçat tot", declarava ahir a la nit a aquest diari el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Rafael Olmos. El responsable de la Generalitat va subratllar que, en aquesta ocasió, els accidents s'han registrat a la xarxa secundària, mentre que a les autopistes i a les carreteres principals, que solament van patir retencions a la Jonquera i a Roda de Barà, a penes s'han registrat accidents.
A judici d'Olmos, els conductors han abaixat la guàrdia en els trajectes curts per carreteres secundàries, que juntament amb la proliferació de festes majors, expliquen els set morts en un sol dia a Catalunya. Els morts anaven en vehicles que o van xocar frontalment amb un altre o bé van sortir de la carretera.
Un dels accidents més greus que es va registrar es va produir ahir a les 5 de la matinada al terme municipal de Gandesa (Terra Alta), on dos joves de 22 anys van morir a l'acte al sortir de la carretera TV-7231 el vehicle en què viatjaven. Les víctimes són Jordi T.O., conductor de l'automòbil i resident a la veïna Pobla de Massaluca, i Marta S.C., veïna de Pinell de Brai.

GIRONA I TARRAGONA


Els altres accidents amb víctimes mortals es van registrar a Tortosa (Baix Ebre) i Bràfim (Alt Camp), Ribes de Freser (Ripollès) i Biure (Alt Empordà), així com a Tossa de Mar (Selva), on va morir un motorista que va relliscar a causa del terra mullat.

Posted: Monday 28/08/2006 15:15
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------------------
17 morts en l'últim cap de setmana d'agost

• La xifra, encara provisional, millora el nombre d'accidents de la resta del mes

EL PERIÓDICO
MADRID

Tot i les complicacions circulatòries en algunes vies d'accés a les ciutats de Barcelona i Madrid a l'iniciar-se la tornada de vacances, l'últim cap de setmana d'agost va oferir ahir el balanç provisional d'accidents menys negatiu del mes amb 17 morts, 6 ferits greus i 15 de lleus entre divendres a les 15 hores i diumenge a les 20 hores. Els caps de setmana anteriors, amb el còmput calculat des del divendres a la mateixa hora i fins a les 24 hores (quatre més), es van saldar amb 27 morts entre el 4 i el 5 d'agost, 20 més el segon cap de setmana i 22 el tercer.
Segons les dades facilitades per la Direcció General de Trànsit (DGT), el descens provisional d'aquest cap de setmana manté la tendència oberta amb la implantació del carnet per punts i contrasta amb el nombre d'accidents de l'últim cap de setmana d'agost de fa un any: 27 morts, 10 ferits greus i 21 de lleus.
En la majoria dels sinistres mortals, segons la DGT, només ha mort una persona. A les carreteres catalanes van morir dues persones i dues més van resultar ferides greus. El Servei Català de Trànsit (SCT) va informar que un d'aquests dos sinistres va tenir lloc divendres passat a la C-63, a Vidreres (Selva), i l'altre ahir al matí a la C-35, a Sant Feliu de Buixalleu (Selva).

SORTIDES DE LA VIA

Els dos accidents van tenir l'origen en sortides de la carretera. També a causa de sortides de la via van morir una dona a Montoro (Còrdova) i un menor de 15 anys que conduïa un ciclomotor a La Azohía (Múrcia).
A Medina del Campo (Valladolid) el conductor d'una motocicleta, J.M.M.H., de 53 anys, en estat ebri, sense carnet de conduir, sense matrícula, sense assegurança obligatòria i reincident, va atropellar al centre de Medina del Campo una dona que va haver de ser evacuada fins a un centre sanitari amb una forta contusió al costat.
A Gijón, la Policia Local va detenir dissabte a la nit el presumpte causant de l'accident registrat a l'AS-18 en què va perdre la vida una persona. El detingut triplicava la taxa permesa d'alcohol quan va ser localitzat pels agents, tres hores després de l'accident mortal. La reconstrucció de l'accident assenyala que el seu vehicle va xocar amb el de les víctimes i el va fer caure des de la part més alta d'un viaducte.

Posted: Sunday 03/09/2006 16:56
by wefer
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
Almenys en els dos primers mesos, el carnet per punts ha mostrat la seva efectivitat Juliol i agost es tanquen amb quinze morts menys que el 2004, el millor any fins ara, i 66 menys que el 2000, el pitjor
trànsit


L'estiu amb menys morts
Quim Torrent

La implantació del carnet per punts ha fet que els mesos de juliol i agost s'hagin tancat amb la xifra més baixa de morts a la carretera. En aquests dos mesos només 67 persones han perdut la vida, quinze menys que l'any 2004, el millor fins ara, i 66 menys que el 2000, l'any amb el nombre més alt de morts.

Es tracta, sens dubte, d'una prova de l'efectivitat de la nova mesura, almenys a curt termini. El director del Servei Català del Trànsit (SCT), Rafel Olmos, té molt clar que aquesta dràstica reducció es deu al carnet per punts, però avisa que cal evitar relaxar-se. "El nou permís ja és vell, ara cal seguir treballant per altres camins en la lluita contra la sinistralitat, que encara és alta".

El nou permís, assumit

Segons Olmos, "els dubtes que hi havia fa uns mesos han quedat resolts" i el carnet "ja està assumit en el comportament circulatori dels conductors". Proven que això és així no només el nombre de morts sinó el fet que hi ha menys accidents de circulació i que la gravetat també és menor. A més a més, les velocitats mitjanes a les carreteres han disminuït entre 2 i 7 km/h, segons les dades de què es disposen.

Malgrat tot, Olmos considera especialment important la davallada de morts de l'agost perquè "tradicionalment és un mes molt negre". "La mobilitat és diferent de la resta de l'any, amb desplaçaments més curts en carreteres secundàries i amb una gran quantitat de vehicles de fora de Catalunya", explica el màxim responsable del trànsit. De fet, on més ha baixat el nombre de morts ha estat a les comarques gironines, un dels centres turístics del principat. De 26 morts entre el juliol i l'agost del 2005 s'ha passat a només 11 aquest any.

Rebrot a Tarragona

Menys optimistes són les dades a Tarragona, que malgrat que a l'agost s'han mantingut iguals que l'any passat, al juliol hi va haver un rebrot, passant de 3 morts l'any passat a 10 aquest 2006. Des del SCT s'aprofiten aquestes dades per reclamar que no s'abaixi la guàrdia. Els nivells de seguretat de les carreteres de països com Holanda o Alemanya encara són lluny dels catalans.

La majoria d'aquestes morts segueixen sent directament imputables a les distraccions o a la velocitat, tot i que el nombre de sancions per anar massa ràpid han disminuït aquest estiu. De fet, molts dels accidents d'aquest estiu han succeït en carreteres secundàries, on no hi ha radars, i on el conductor sempre va més relaxat.

Posted: Wednesday 06/09/2006 11:16
by entfe001
Diari de Girona wrote:Quatre persones d´una família de St. Hilari moren en un accident dins un túnel de l´Eix

Image
Els bombers treballen a dins del túnel, amb els cossos estesos al terra i un dels cotxes implicats en la topada.

DANI FACUSEH, ARBÚCIES.

Quatre persones d´una mateixa família van morir i dues més van resultar ferides ahir a la tarda en un accident a l´Eix Transversal, a l´alçada d´Arbúcies. Les quatre víctimes mortals, totes elles veïnes de Sant Hilari Sacalm, anaven amb el seu cotxe cap a Girona quan van xocar frontalment a dins del túnel de Joanet amb un altre turisme que circulava en sentit contrari. La carretera va estar tallada una bona estona com a conseqüència del sinistre i es van formar retencions en els dos sentits de la marxa.

L´accident va passar a dos quarts de quatre de la tarda en el quilòmetre 212 de la C-25, just a dins del túnel. Segons van informar els Mossos d´Esquadra, les quatre víctimes mortals són un matrimoni, Pilar C.J., de 66 anys, i Antonio A.C., de 63 anys; la seva filla, Elisa A.C., de 36 anys; i una tieta d´aquesta darrera, Valle C.J. de 76 anys. Tots ells anaven amb un Renault Clio, on viatjava també la filla d´Elisa A.C., de 13 anys, que va salvar la vida, tot i que va haver de ser traslladada a l´hospital Josep Trueta de Girona on li van donar tractament per una fractura de tíbia.

A l´altre cotxe implicat en el sinistre, un Mercedes Benz, hi viatjava només un home de nacionalitat italiana, Elmo A., que també va ser traslladat a l´hospital, on els metges el van atendre per una fractura costal. Mentre que la grua es va emportar ràpidament el cotxe de la família de Sant Hilari, el Mercedes-Benz de l´italià va quedar una bona estona a l´interior del túnel i els Mossos, un cop la via ja es va tornar a obrir, van començar a donar pas alternatiu als cotxes que no havien fet servir els desviaments.

Vuit camions dels bombers es van mobilitzar per atendre l´emergència, juntament amb dos helicòpters medicalitzats i diversos metges de l´hospital Josep Trueta. El túnel de Joanet fa un quilòmetre i mig de llargada i els equips d´emergències van pensar, en un primer moment, que si un dels dos vehicles s´incendiava, la desgràcia podia afectar també els altres cotxes que hi havia a dins del túnel. No obstant això, segons van informar els bombers, cap dels dos turismes implicats en la topada va arribar a encendre´s.

L´alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria, va explicar ahir que estava molt «colpit» per la mort de quatre persones del poble «de tota la vida» i va afegir que l´Ajuntament decretarà diversos dies de dol -encara sense determinar- un cop la desgràcia estigui més assimilada. «No solament em preocupen els accidents a l´Eix -va dir Fauria-, em preocupa també l´AP-7 i altres carreteres on també hi ha mortalitat», va dir l´alcalde.

El sinistre en el qual han perdut la vida els quatre membres d´aquesta mateixa família de Sant Hilari arriba just el dia després que la Direcció General de Trànsit (DGT) fes públiques unes estadístiques que mostraven que el nombre de víctimes mortals a les carreteres gironines entre els mesos de juliol i agost d´aquest any s´ha reduït a la meitat respecte a les xifres de l´any passat. Pel que fa al nombre de sinistres, segons la DGT, s´ha passat de 19 al 2005, als 13 d´aquest any.

No és la primera vegada que hi ha un accident de trànsit amb un elevat nombre de persones mortes a l´Eix transversal. El 8 de febrer de l´any passat, tres persones van morir, i tres més van quedar ferides, en una topada amb vuit cotxes implicats a la mateixa C-25 al seu pas per Gurb (Osona). Més dramàtic va ser un accident que va passar el 30 de juliol del 2001 quan un camió que circulava amb excés de velocitat a Vilobí d´Onyar va envestir nou vehicles que estaven aturats per unes obres a la carretera. En aquest sinistre van morir cinc persones i dues més van quedar ferides de gravetat.

Posted: Thursday 07/09/2006 11:17
by entfe001
Diari de Girona wrote:El cotxe de la família de Sant Hilari va envair els dos carrils contraris

Image
Els equips d´emergències treballen per recuperar la normalitat després de l´accident.

Dani Facuseh, Sant Hilari Sacalm.

El cotxe amb el qual viatjaven les quatre persones de la mateixa família de Sant Hilari que dimarts van morir com a conseqüència d´un accident a l´Eix Transversal va envair el sentit contrari de la marxa, segons indiquen les primeres investigacions dels Mossos d´Esquadra. El vehicle, un Renault Clio que circulava cap a Girona, va quedar travessat al mig dels dos carrils que hi ha per anar cap a Vic i això va fer que el conductor de l´altre vehicle implicat en la topada no pogués evitar la col·lisió.

L´accident va passar en el quilòmetre 212, dins del túnel de Joanet, en el terme municipal d´Arbúcies. Es tracta d´un tram de la xarxa viària gironina que no és especialment conflictiu pel que fa al nombre d´accidents que s´hi produeixen, segons va dir ahir la consellera Montserrat Tura. La màxima responsable d´Interior va assenyalar que el sinistre de dimarts «és el pitjor accident que hi ha hagut a Catalunya en els darrers anys» i va afegir que els Mossos continuaran treballant per saber per què el Clio va anar a parar a l´altre costat de la carretera.

De moment, segons la consellera, no es descarta que el succés pugui explicar-se a partir de la punxada d´una roda del Clio, o bé a partir d´una distracció de la conductora, sense deixar de banda altres possibilitats. I mentre que la investigació policial comença a donar llums sobre el que va passar a dins del túnel, les dues persones que van salvar la vida, una nena de 13 anys de la mateixa família que els difunts, i un home italià que anava sol en el Mercdes que circulava en sentit contrari, continuen ingressats però fora de perill a l´hospital Josep Trueta de Girona.

L´Ajuntament de Sant Hilari va decretar ahir tres dies de dol oficial, durant els quals les banderes onejaran a mig pal. A més a més, segons va explicar l´alcalde, s´han suspès tots els actes programats per divendres com a prèambul de la celebració de la diada de l´11 de setembre. Les quatre persones mortes, Antonio Álvarez Corrales, de 63 anys; la seva dona, Pilar Carmona Jiménez de 66; la seva filla Elisa Álvarez Carmona, de 36 anys, i María del Valle Carmona Jiménez, de 76 anys, seran enterrades a la població avui a les cinc de la tarda.

El nombre de persones mortes aquest any a l´Eix Transversal ja supera el nombre de víctimes que hi va haver durant tot l´any passat en aquesta carretera. Segons les dades facilitades pel Servei Català del Trànsit (SCT), durant el 2005 hi va haver 8 defuncions per sinistres a la C-25, mentre que aquest any, amb els quatre casos més recents del túnel de Joanet, ja n´hi ha hagut 12. Durant l´any 2004, segons el SCT, van ser 10 les persones que hi van perdre la vida.

Ara fa dos anys hi va haver 33 accidents amb víctimes de diferent consideració a la C-25, 10 persones mortes, 22 ferides greus i 39 de caràcter lleu. Segons les mateixes dades del SCT, el 2005 hi va haver 35 accidents amb víctimes, 21 ferits greus i 51 ferits lleus, a més a més dels 8 morts. En el transcurs del que portem d´any, a part de les 12 persones mortes, hi ha hagut 15 accidents amb víctimes, 14 ferits greus i un de lleu.

Posted: Monday 11/09/2006 12:09
by entfe001
Ahir el Diari de Girona treia això en portada:
Diari de Girona wrote:Un conductor begut envesteix la terrassa d'un hotel a Sant Antoni i fereix 16 persones

MARC ROVIRA, Sant Antoni de Calonge.

Un home de 57 anys i veí de Palamós va sembrar el pànic divendres a la nit a Sant Antoni de Calonge. L'individu, Francisco Javier Brizuela Vivanco, va encastar el BMW que conduïa contra la terrassa de l'Hotel Aubi i va ferir-hi un total de 16 persones que en aquells moments estaven assegudes a la fresca. El conductor va resultar il·lès però va marcar una taxa d'alcoholèmia de 0,66 mil·lgrams d'alcohol per litre d'aire expirat -més del doble del que permet la llei-, i va quedar detingut allà mateix per la policia local de Calonge.

El succés va tenir lloc poc abans de les deu de la nit de divendres a la rotonda que separa Palamós del nucli de Sant Antoni. El conductor, que venia de Palafrugell, va sortir del revolt a gran velocitat i, en qüestió de segons, va quedar entravessat sobre l'asfalt envaint el carril contrari i va seguir la marxa fent ziga-zagues fins a encastar-se contra la terrassa de l'hotel. Ni la vorera ni la dotzena de taules que hi havia muntades a la terrassa van frenar-lo i va quedar aturat, amb la part davantera mirant cap a Palamós, per la paret de l'hotel.

Amb el cotxe ja aturat la situació era dantesca. De la trentena de persones que hi havia assegudes a la terrassa, més de la meitat -setze en total- van resultar ferides i qui es va emportar la pitjor part van ser tres turistes alemanys -un matrimoni i una dona- que van quedar atrapats entre les rodes del BMW.

Una cama amputada

Aquests tres ferits eren els únics que ahir al migdia encara estaven ingressats a l'hospital de Palamós. Una de les dones va quedar amb la pelvis fracturada i tenia diverses contusions per tot el cos. Pel que fa al matrimoni també ferit, d'uns 45 anys d'edat, la dona era qui presentava pitjor pronòstic ja que la cama li va quedar aixafada per la roda i per la paret de l'edifici i els metges li van haver d'acabar amputant a l'alçada del genoll. El marit va quedar molt masegat pels cops i les ferides i els facultatius de l'hospital van decidir mantenir-lo ingressat per prudència.

Els 13 ferits restants van ser donats d'alta durant la nit i a primera hora del matí d'ahir. En la majoria de casos es tractava de fractures i contusions i gairebé la totalitat dels afectats formaven part d'un grup de turistes alemanys naturals de la ciutat de Durlangen -prop de Stuttgart- que ahir acabaven una estada de 20 dies a Sant Antoni de Calonge. A part dels turistes també va haver-hi altra gent afectada, com és el cas d'una cambrera de la cafeteria que està embarassada i que va ser atesa d'una crisi d'angoixa en veure el succés. Ahir al matí a la porta de l'hotel, just al lloc de l'accident, hi havia un gran autocar aparcat. Era l'autocar que duia els turistes cap a casa. Tots, menys tres, van agafar-lo.
I avui em trobo amb això :evil:
Diari de Girona wrote:El jutge deixa en llibertat el conductor que va atropellar 16 persones a la terrassa d´un hotel

DdeG, Sant Antoni de Calonge.

El conductor que divendres al vespre va envestir la terrassa de l´hotel Aubi a Sant Antoni de Calonge i va ferir 16 persones que hi paraven la fresca va quedar ahir al migdia en llibertat amb càrrecs. L´home, Francisco Javier Brizuela Vivanco, circulava begut, va marcar una taxa d´alcoholèmia de 0,66 mil·lígrams d´alcohol per litre expirat -més del doble del que permet la llei-, i va quedar detingut al mateix lloc dels fets per la policia local de Calonge.

Segons els Mossos d´Esquadra, l´home, que té 57 anys i que és veí de Palamós, va passar ahir al matí a disposició del Jutjat de Guàrdia de Sant Feliu de Guíxols i al migdia el jutge ja en va dictar la llibertat amb càrrecs. Tot i això, va ordenar que el conductor s´haurà de presentar el dia 1 i 15 de cada mes a les dependències judicials, a més de retirar-li el carnet de conduir com a mesura cautelar.

El sinistre va tenir lloc poc abans de les deu de la nit de divendres a la rotonda que es troba a la C-253 i que prové de Palamós i s´endinsa cap a Sant Antoni. El conductor, que venia de Palafrugell, va sortir del revolt a gran velocitat i, en pocs segons, va quedar entravessat sobre l´asfalt envaint el carril contrari, i va continuar fent ziza-zagues fins a encastar-se contra la terrassa de l´hotel.

Ni la vorera ni la dotzena de taules que hi havia muntades a la terrassa van frenar-lo i va quedar aturat, amb la part davantera mirant cap a Palamós, a la paret de l´hotel. De la trentena de persones que hi havia assegudes a la terrassa, 16 van quedar ferides, 12 d´elles de nacionalitat alemanya i les quatre restants de nacionalitat espanyola, segons va informar la policia local de Calonge. Dels ferits, 13 van ser donats d´alta la mateixa nit dels fets i a primera hora del dissabte perquè en la majoria de casos les ferides consistien en fractures i contusions.

No obstant això, tres ferits que van quedar atrapats sota les rodes del cotxe van haver de quedar ingressats a l´hospital de Palamós. Dues turistes alemanyes continuaven hospitalitzades ahir al centre sanitari com a conseqüència de l´accident mentre que el marit d´una d´elles ja va poder ser donat d´alta. Fonts hospitalàries van informar que les dues dones seguiran de moment ingressades si no és que demanen ser traslladades a Alemanya per recuperar-se de les ferides.

Una d´elles té la pelvis fracturada i presentava diverses contusions per tot el cos i l´altra, d´uns 45 anys, va quedar aixafada per una de les rodes i se li va haver d´amputar una cama a l´altura del genoll. El seu marit, també de 45 anys, havia quedat molt masegat pels cops i les ferides i els metges de l´hospital palamosí van mantenir-lo ingressat per prudència, si bé ahir ja va ser donat d´alta.

Gairebé la totalitat dels afectats formaven part d´un grup de turistes alemanys procedents de la ciutat de Durlangen -a prop de Stuttgart- que dissabte acabaven una estada de 20 dies a Sant Antoni de Calonge. A part dels turistes també hi va haver més persones afectades, com la cambrera de la cafeteria, que està embarassada i que va ser atesa d´una crisi d´angoixa en presenciar el fets.

La terrassa on va encastar-se el conductor Francisco Javier Brizuela Vivanco no és la del restaurant de l´hotel sinó la de la cafeteria que hi ha en un dels laterals del complex. Així, divendres a la nit hi havia clientela pròpia de la cafeteria a més dels allotjats a l´hotel. «Gairebé hi tenim més clients de fora l´hotel que no pas hostes», va relatar el propietari de l´establiment, Miquel Badosa.

I va afegir: «Va ser, amb diferència, el pitjor dia de tota la meva vida». Per la seva banda, el grup de turistes alemanys es van veure sorpresos pels fets i dubten de si tornaran a estiuejar a Sant Antoni de Calonge.

Posted: Friday 27/10/2006 12:00
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
El fiscal de trànsit reclama jutjats específics per als delictes viaris

1. • Vicén denuncia la impunitat de què disfruten els conductors imprudents que causen víctimes
2. • El jurista lamenta el greuge comparatiu entre el tractament de la violència domèstica i el trànsit



MONTSE MARTÍNEZ
BARCELONA

Els homicides viaris, els que amb les seves imprudències maten o postren per sempre en cadires de rodes terceres persones, disfruten d'impunitat a Espanya. Una asseveració que adquireix especial transcendència en boca del fiscal especialista en trànsit del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Antoni Vicén, l'únic de tot l'Estat dedicat en exclusiva a aquesta matèria. La creació de jutjats específics de trànsit és una de les propostes de l'especialista perquè la resposta de la justícia, que titlla de "catastròfica i negativa", sigui efectiva.

El fiscal, que va apuntar que Barcelona necessitaria quatre jutjats d'instrucció i dos de penals especialitzats en trànsit, va contraposar els molts esforços que es destinen a lluitar contra la violència domèstica a la "falta de voluntat" per afrontar la problemàtica dels morts a la carretera. Mentre una amenaça lleu en el si de la llar pot ser penada amb un any de presó --cas que de passada va considerar una "aberració"--, una imprudència mortal a la carretera pot ser castigada només amb una simple multa.

En el transcurs de les jornades organitzades pel Servei Català de Trànsit i davant la mirada atònita de víctimes d'accident, el fiscal va dibuixar un panorama judicial desolador. "La realitat és que no condemnem els homicides viaris ni penalment ni civilment perquè paga l'assegurança", va dir, per afegir: "És alarmant però és així". Una visió pessimista que, en essència, compartien els juristes presents ahir a les con- corregudes jornades.

REFORMA ENVERINADA

L'advocat especialista en trànsit Joan Maria Xiol va argumentar que les imprudències de trànsit, encara que comportin morts o lesions molt greus, són qualificades automàticament com una falta a l'arribar al jutjat, en lloc de considerar-les delicte. El conseqüent càstig penal resulta tan irrisori que les víctimes el consideren una burla i un menyspreu per al seu drama.
Aquesta qualificació jurídica a la baixa, unida a la reforma processal del 1992 que alliberava el fiscal d'assistir als judicis de faltes, va ser el caldo de cultiu de la impunitat que impera en l'actualitat.

Per pal.liar aquesta incompareixença sistemàtica del fiscal, l'advocada que presideix l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit, Maria Eugènia Domènech, va apuntar la necessitat de convertir la seva compareixença en una obligació per garantir que els drets de les víctimes estan defensats.

CARTA A LA FISCALIA

Les víctimes presents a les jornades, que van demanar més mà dura judicial contra els imprudents, van decidir enviar una carta al fiscal general de l'Estat amb aquesta petició expressa. Però els juristes, encapçalats pel fiscal, que també va entonar el mea culpa en nom del col.lectiu al qual pertany, van coincidir en la necessitat que els jutges se sensibilitzin i comencin a protegir les víctimes amb condemnes per als imprudents.

Posted: Monday 20/11/2006 9:26
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Els morts en accidents de trànsit han baixat un 10% durant aquest any

Tura fa balanç en el Dia Mundial de les Víctimes del Trànsit
Des del 2003 el descens és del 34%


trànsit

Redacció

Entre l'1 de gener i el 16 de novembre d'aquest any han mort en accidents de trànsit a les carreteres de Catalunya un total de 317 persones. Aquesta xifra suposa una disminució del 10% respecte al mateix període del 2005, segons dades del departament d'Interior.

A les comarques de Barcelona s'han registrat 120 víctimes mortals (per les 128 de l'any anterior); a les de Girona, 64 (68 l'any 2005); a les Lleida, 53 (per les 69 de l'any passat), i a les comarques de Tarragona hi ha hagut fins ara 80 morts (89 l'any passat).

La consellera d'Interior, Montserrat Tura, va explicar ahir que en els últims tres anys les víctimes mortals a les carreteres catalanes s'han reduït en un 34%, encara que ha assenyalat que "no és suficient" i cal treballar per continuar reduint la sinistralitat. Tura va participar a Barcelona en un acte commemoratiu del Dia Mundial de les Víctimes d'Accidents de Trànsit, al qual van assistir familiars de les víctimes, i va destacar que la societat ha de ser conscient que els accidents de trànsit són la principal causa de les morts violentes que es produeixen a Catalunya.

D'altra banda, el director general de Trànsit del govern central, Pere Navarro, va afirmar ahir que s'estan agilitant els tràmits per fer efectiva la retirada dels carnets de conduir a les primeres 91 persones que han perdut els punts a causa d'infraccions reiterades del Codi de la Circulació.

Posted: Wednesday 10/01/2007 22:17
by entfe001
Algú hauria de donar un cop d'ull a les obres que es fan a la N-II, just després de la bifurcació amb l'antiga nacional a Fornells de la Selva* mirant cap al nord. Allà hi ha una desviació provisional on avui se l'han fotuda tres camions: un al matí que estava encaixonat al voral i poc abans de dinar un segon al mateix lloc i he intuït un tercer uns metres més enllà (a la tornada, veient el panorama, hem entrat per Fornells i no per la Creueta).

* Fornells de la Selva, com el seu nom indica, és un municipi de la comarca del Gironès :x

Posted: Tuesday 30/01/2007 9:23
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
El cap de setmana es tanca amb la xifra rècord de només 10 morts

1. • A Catalunya no hi va haver morts i la mortalitat ha baixat aquest mes un 39%

MANUEL VILASERÓ
MADRID

L'efecte intimidador del carnet per punts es manté intacte amb el nou any, malgrat que pocs conductors han perdut la llicència a causa de la lentitud administrativa. El cap de setmana passat va marcar el rècord absolut de baixa sinistralitat amb només 10 morts a les carreteres espanyoles. I no es tracta d'una dada aïllada. Aquest 2007, la xifra de morts ha caigut un 26,7% respecte al mateix període de l'any anterior, xifra que a les carreteres catalanes se situa en un encara més espectacular descens del 39,1%.

Ni les les estadístiques de la Direcció General de Trànsit (DGT) recullen un cap de setmana amb menys morts, ni els seus responsables ho recorden. Els dos únics que s'hi acosten queden encara lluny de la xifra. Van ser els caps de setmana del 9 a l'11 de setembre i del 18 al 20 de novembre del 2005, en què es van comptabilitzar 14 morts.

Per fer-se una idea del que significa la dada, només cal recordar que fa tan sols un parell d'anys deixaven la vida a l'asfalt una mitjana de 10 persones al dia. Les mateixes que el cap de setmana passat. També es pot comparar amb les mateixes dates del cap de setmana de l'any passat, en què es van produir 32 morts.

UN KAMIKAZE A GRANADA
El pitjor accident del cap de setmana passat va tenir lloc a la població granadina de Peligros. Hi van morir un conductor que anava en contra direcció per l'autovia A-44 i el pilot del vehicle amb què va xocar.
Catalunya ha contribuït decisivament al rècord. Les carreteres catalanes van comptar dos ferits greus, però ni un sol mort. No és la primera vegada que passa, però tampoc és habitual. En tot l'any passat només el cap de setmana del 2 al 4 de juny va tancar amb aquesta xifra rodona.
Però el cap de setmana passat és només la culminació d'un inici d'any excepcional. Aquest mes de gener, el nombre de morts ha baixat de 265 a 194, és a dir, s'han salvat 71 vides. La caiguda, del 26,7%, és molt superior al 15% que va baixar la sinistralitat a la segona part de l'any passat després de la implantació del carnet per punts. A Catalunya els morts han caigut gairebé a la meitat, de 23 a 14. Cal tenir en compte que l'any passat la xifra ja va ser molt baixa. El 2003, per exemple, Catalunya va comptabilitzar 45 morts fins al 28 de gener.

Fonts de la DGT es van mostrar prudents i no van voler llançar les campanes al vol. "Amb períodes tan curts és arriscat extreure conclusions", van advertir, encara que van reconèixer que el degoteig cada vegada més massiu de retirada de punts pot estar calant entre els conductors.

El 3 de gener passat, l'última data de què s'han facilitat xifres oficials, només 33 conductors havien estat privats de la seva llicència, mentre que 160 més estaven a punt de perdre-la. 4.120 més ja s'havien deixat la meitat del seu saldo. En conjunt, els conductors espanyols havien perdut més de 100.000 punts i 850.000 més estaven en tràmit de ser retirats.

Posted: Monday 05/03/2007 10:10
by wefer
http://www.avui.cat/
---------------------------------
Màxima sinistralitat al Vallès Oriental

Redacció

El Vallès Oriental va ser la comarca que més morts en accidents de trànsit va registrar l'any passat, amb 22 de les 356 víctimes mortals comptabilitzades en el conjunt de Catalunya. A la comarca de la Selva hi va haver 21 morts a les carreteres, i a l'Alt Empordà, 19.

El conseller Joan Saura ha informat que 21 dels 54 motoristes morts l'any passat en accident de trànsit van perdre la vida després d'impactar amb baranes o altres elements semirígids metàl·lics situats en carreteres i autopistes. Les comarques amb més motoristes morts van ser l'Alt Urgell (6), el Maresme (5) i la Selva (5).

Túnels de Vallvidrera tancats

Posted: Monday 05/03/2007 14:20
by metring
Del 20 minutos

Cierran al tráfico los Túneles de Vallvidrera por un accidente en su interior
20MINUTOS.ES. 05.03.2007 Por un accidente en su interior con dos coches implicados.
Los Mossos están desviando la circulación por la carretera de Vallvidrera y las rondas.

Los Túneles de Vallvidrera están cerrados al tráfico en ambas direcciones debido a un accidente que ha habido en su interior, según ha informado Catalunya Ràdio.

Hacia los túneles se han dirigido ambulancias y Bomberos para atender a las personas que iban en los dos coches que se han visto implicados en el accidente.

Los Mossos d'Esquadra están desviando a los coches que quieren entrar a los túneles por la carretera de Vallvidrera y las rondas de acceso a Barcelona.

Posted: Friday 30/03/2007 23:25
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------
Reduir el límit de velocitat de 115 a 97 km/h pot rebaixar a la meitat els accidents mortals

SERVIMEDIA
MADRID

Disminuir el límit de velocitat de 110-115 quilòmetres per hora a una mitjana de 88-97 quilòmetres per hora pot arribar a disminuir el nombre d'accidents mortals en un 54%, segons ha informat avui el Comissariat Europeu de l'Automòbil (CEA).

Amb motiu de l'operació sortida de les vacances de Setmana Santa, que comença avui a les tres de la tarda, el CEA ha llançat als conductors una sèrie de recomanacions per evitar tant com sigui possible "imprevistos desagradables" durant el trajecte.

Consells per evitar imprevistos en la conducció

El CEA aconsella comprovar els nivells d'aigua, oli, líquid per al netejaparabrises o de frens del vehicle, l'estat de la bateria i dels borns, i examinar els elements obligatoris que ha de portar el vehicle, com l'armilla reflectant, la parella de triangles de senyalització d'emergència, el gat, les eines o el joc de llums de recanvi.

Evitar els dies de més afluència de trànsit, portar sempre cordat el cinturó de seguretat, viatjar de dia i no realitzar una conducció continuada durant molt de temps, són altres recomanacions del CEA.

Posted: Friday 27/04/2007 0:23
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------
Un camioner enxampat borratxo prefereix la presó a rehabilitar-se
1. • El conductor admet beure habitualment, però assegura que no li cal desintoxicar-se
2. • El fiscal sol.licita sis mesos de presó per a l'acusat, detingut ebri en sis ocasions


FERRAN GERHARD
REUS

Antonio Martínez, un transportista de mercaderies perilloses de 43 anys jutjat ahir a Reus (Baix Camp) per conduir sota els efectes de l'alcohol, va sorprendre els assistents a la vista oral al rebutjar un programa de rehabilitació i assegurar que estava disposat a anar a la presó. Va explicar que bevia, però que controlava. "No sóc alcohòlic i per això crec que no m'he de sotmetre a un programa de desintoxicació", va declarar.

Martínez portava el 7 d'abril, en plena Setmana Santa, un camió amb 70 bombones de butà i 14 de propà. A Mont-roig del Camp (Baix Camp), una patrulla dels Mossos va veure que circulava en zig-zag. Davant la proximitat de diversos ciclistes, el van aturar. Li van fer la prova d'alcoholèmia i va donar un índex del 0,53 (el màxim permès és 0,15). Els policies van testificar que "feia olor d'alcohol, no podia caminar en línia recta i parlava amb dificultat". Tot i això, va començar a vendre bombones, però els agents van decidir impedir-l'hi per por que es fes mal. Martínez va revelar que havia venut 13 bombones, fet que demostrava que estava "en condicions".

DUES COPES D'ESMORZAR

L'acusat va reconèixer que prenia un parell de copes a l'esmorzar, un parell al dinar i quatre o cinc cerveses després de la jornada laboral. El dia de l'arrest va estar bevent entre les quatre i les sis del matí, dues hores abans d'anar a treballar. Però no hi va veure cap risc. "Fa 15 anys que condueixo i no he patit cap accident", va assegurar, encara que té sis antecedents per alcoholèmia i dues condemnes, una el 2004 i l'altra, amb retirada del carnet, tres dies abans de ser atrapat a Mont-roig.

El fiscal va sol.licitar sis mesos de presó --que hauria de complir al tenir antecedents--, tres anys i mig sense carnet i 6.500 euros de multa. L'advocat va demanar l'absolució per alcoholisme i, en cas de condemna, la substitució de la presó per una sanció econòmica o treballs comunitaris, a més del seu ingrés en un programa de rehabilitació. Però el conductor s'hi va mostrar en desacord: "No tinc problemes amb l'alcohol. No em tremolen les mans".

Agustí Migó, responsable a Tarragona dels Mossos, va posar el cas com a exemple de la gent que ha de ser apartada de la carretera perquè "al no ser conscient del que els passa, és més perillosa". Com ja ha estat apartat, almenys de moment, el camioner que dimarts va atropellar dues hostesses búlgares a Palma, una de les quals va morir i l'altra va resultar ferida. La jutge va ordenar ahir presó provisional sense fiança per a A. C. F., que conduïa begut i drogat, per possibles delictes d'homicidi imprudent i lesions.

Posted: Tuesday 01/05/2007 16:46
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------
Les morts a les carreteres catalanes van baixar el 33% a l'abril

MANUEL VILASERÓ
MADRID

El carnet per punts manté la seva eficàcia en la reducció de morts tot i la lentitud amb què s'executen les retirades de llicència i les interpretacions pessimistes que es van fer després de la passada Setmana Santa. Almenys això és el que es dedueix de les dades d'abril. A Catalunya, el nombre de morts va caure el 33% respecte al mateix mes de l'any anterior, quan encara no s'havia implantat el nou sistema sancionador, mentre que a Espanya el descens va ser del 15,6%.

Encara que les xifres són dispars, mantenen una lògica similar. Les dades de les carreteres catalanes sempre són susceptibles d'oscil.lar en major grau, ja que es tracta de xifres més reduïdes. Tres o quatre accidents amb més d'una víctima tenen un pes important en l'estadística. Així, el febrer passat, els morts es van situar en la mateixa xifra que l'any anterior i al març van augmentar el 16%.

Aquests percentatges han quedat ara compensats a l'abril, de manera que la mortalitat a les carreteres de Catalunya ha acabat evolucionant des de començament d'any de manera molt similar a la resta d'Espanya. El descens ha estat de l'11,5%, mentre que a Espanya ha estat del 13,1%.
En xifres absolutes, el fort descens de l'abril s'ha traduït a Catalunya en una baixada de 25 a 16 morts, un rècord en aquesta època de l'any. La mitjana ha estat gairebé d'un mort cada dos dies, molt a prop de la meitat de la mitjana anual del 2006.

NOMÉS UN MORT AHIR

El balanç en aquest pont de l'1 de Maig també apunta en el mateix sentit. Fins ahir a les vuit del vespre, s'havien registrat 23 víctimes mortals a tot Espanya, pràcticament la meitat de les 45 que es van comptabilitzar els primers quatre dies del pont de l'any passat. La mortalitat està sent tan baixa que --fet insòlit en èpoques de minivacances-- durant les primeres 20 hores d'ahir només es va comptabilitzar una víctima mortal.

La fundadora de l'associació de víctimes Stop Accidents, Ana María Campo, va celebrar la baixada de la sinistralitat, encara que va recordar que, malgrat això, "23 famílies han quedat destrossades". "Els morts se sumen, no es resten. Fins que no hi hagi ni un mort a les carreteres no podrem descansar", va advertir.

Posted: Wednesday 02/05/2007 22:47
by entfe001
wefer wrote:NOMÉS UN MORT AHIR

El balanç en aquest pont de l'1 de Maig també apunta en el mateix sentit. Fins ahir a les vuit del vespre, s'havien registrat 23 víctimes mortals a tot Espanya, pràcticament la meitat de les 45 que es van comptabilitzar els primers quatre dies del pont de l'any passat. La mortalitat està sent tan baixa que --fet insòlit en èpoques de minivacances-- durant les primeres 20 hores d'ahir només es va comptabilitzar una víctima mortal.

La fundadora de l'associació de víctimes Stop Accidents, Ana María Campo, va celebrar la baixada de la sinistralitat, encara que va recordar que, malgrat això, "23 famílies han quedat destrossades". "Els morts se sumen, no es resten. Fins que no hi hagi ni un mort a les carreteres no podrem descansar", va advertir.
Desgraciadament es tractava d'una mort a esperar. L'horrible traçat provisional de la N-II a Fornells de la Selva, just passat el desviament de la N-II antiga, fa que dia sí dia també un camió vagi a parar fora de la calçada. En una ocasió en vaig arribar a veure fins a tres tombats alhora.

Posted: Wednesday 16/05/2007 13:12
by entfe001
Diari de Girona wrote:Un cotxe vola vint metres per sobre la via a Figueres i el conductor queda ferit greu

DANI FACUSEH, FIGUERES.

Un cotxe va volar vint metres ahir per sobre la via del tren a Figueres i el seu conductor va quedar ferit de gravetat. L´accident va passar en el pont que hi ha a l´encreuament de Vilabertran i que els vehicles fan servir per anar de Vilatenim amb aquesta població per sobre la línia ferroviària que uneix Figueres amb Portbou. Com a conseqüència del succés, el trànsit de trens es va interrompre durant gairebé una hora.

Els bombers i la Policia Local de Figueres van rebre l´avís de l´accident al voltant d´un quart d´onze del matí. Segons una primera reconstrucció, el conductor anava des de Vilatenim cap a la N-260 i quan va ser a dalt de la rampa de pujada del pont va continuar recte -en comptes de fer el revolt que marca la carretera- i va començar a volar amb el seu Golf per sobre de la catenària fins que va arribar a l´altre costat de la via, on el cotxe va quedar bolcat.

El conductor, un home de 52 anys i veí de Premià de Mar, segons van informar els equips d´emergències, va quedar atrapat a dins del vehicle i els bombers el van haver d´alliberar. El van carregar en una ambulància i el van portar cap a l´hospital de Figueres. Segons una primera valoració, l´home tenia un traumatisme cranial, contusions per tot el cos i una possible fractura a la cama.

Dos trens que circulaven en sentit Figueres i Portbou respectivament es van haver d´aturar a costat i costat de l´accident i van acumular retards de fins a 28 minuts, segons van informar des de Renfe. La via va estar tallada des del moment de l´accident fins a les onze i sis , és a dir, un cinquanta minuts. Un cop retirat el vehicle van quedar encara algunes restes del cotxe accidentat en el costat de la via que porta cap a Figueres, però els dos trens que estaven aturats van poder reprendre la marxa.

La policia investiga les causes de l´accident i de moment, tot i que ahir al matí encara estaven obertes totes les possibilitats, no es descarta que el conductor hagués tingut algun problema de salut abans de saltar daltabaix del pont. Es dóna la circumstància que va sortir de la carretera uns metres abans d´on comença la tanca de protecció lateral que hi ha a la part més alta del pont.

Sobre l´asfalt no va quedar ni la més mínima marca de frenada, fet que fa pensar en la hipòtesi d´un problema de salut, Per altra banda, el fet que el vehicle passés per sobre la catenària i arribés fins a l´altre costat de la via fa pensar la policia en la possibilitat d´una velocitat excessiva.