Posted: Monday 24/07/2006 9:17
http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------------
Polèmica a internet sobre els accidents causats per mossos
• Usuaris dels fòrums i blocs de la xarxa creuen que els policies quedaran impunes
• Xòfers d'ambulàncies critiquen la conducció d'alguns agents
XAVIER ADELL
BARCELONA
Segurament hi haurà un abans i un després de l'accident de trànsit en què va morir David Such, el motorista que va ser envestit per una furgoneta dels Mossos d'Esquadra el 19 de juny a la cruïlla dels carrers d'Ausiàs Marc i Roger de Flor. Diversos dies després del tràgic succés, els fòrums d'internet i els blocs encara van plens de comentaris sobre l'incident, la majoria crítics amb la policia autonòmica.
Els més incisius amb els agents que van truncar la vida de David Such al saltar-se un semàfor en vermell són els motoristes. Les pàgines d'internet dels motards --com ara motos.net-- acumulen dentegades contra els Mossos, perquè sospiten que al final els policies "quedaran impunes". "Tot acabarà amb el policia uns mesos de baixa per depressió", vaticina un internauta.
PROVA D'ALCOHOLÈMIA
Un altre forero es pregunta en una pàgina d'aficionats a les dues rodes de portalmotos.com "¿Per què no es va fer la prova d'alcoholèmia al mosso que conduïa com a la resta que tenen un accident?" I un col.lega afegeix: "¿Li treuran punts del carnet?" Un tercer respon en el bloc que els agents policials --de tots els cossos-- "acostumen a abusar de la seva autoritat i fer un mal ús dels seus privilegis".
Tot i que el que indigna més la ciutadania és que la versió policial intenti donar la culpa de l'accident a Such, per no veure els agents, per anar molt ràpid o per passar el seu semàfor en ambre. "¿Per què la versió oficial no és el reconeixement de la culpa? Si ho fessin així, es guanyarien el respecte de tothom", apunta un motard a melodysoft.com. "¿Per què val més la paraula d'un policia que no pas la dels testimonis?", pregunta un altre.
Una internauta de València explica la història d'un motorista amic seu que el dia 6 de gener del 2003 va ser atropellat per un cotxe de la policia local que també es va saltar un semàfor en vermell. "Li falta una cama i fa anys que va a judicis", explica. La noia afegeix que el noi accidentat va rebre una indemnització després de l'accident, "però els diners no li supleixen la cama que li falta".
IRRESPONSABILITAT
També posen el crit al cel alguns conductors d'ambulància. Manuel, amb cinc anys d'experiència al volant d'un vehicle de la Creu Roja, recorda a abusemagazine.com als policies que "portar les sirenes i els prioritaris no atorga cap dret universal pel qual es pugui obviar la resta dels conductors i atribuir-los tota la responsabilitat en cas d'un accident o d'un succés tan tràgic". Per Manuel, és clar que alguns conductors de vehicles policials són "irresponsables", perquè, al saltar-se semàfors en vermell, "s'ha de mirar abans i passar només si es pot, i si la resta de conductors se n'han adonat".
També aporta el seu gra de queixa un familiar d'Iván R. C., de 20 anys, el motorista que el dia 17 va morir al ser envestit per una excavadora a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat) que no va respectar un stop a la carretera B-244: "Segur que a l'operari li caurà el pèl, però el mosso se n'anirà com si res".
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
-----------------------------------------
Polèmica a internet sobre els accidents causats per mossos
• Usuaris dels fòrums i blocs de la xarxa creuen que els policies quedaran impunes
• Xòfers d'ambulàncies critiquen la conducció d'alguns agents
XAVIER ADELL
BARCELONA
Segurament hi haurà un abans i un després de l'accident de trànsit en què va morir David Such, el motorista que va ser envestit per una furgoneta dels Mossos d'Esquadra el 19 de juny a la cruïlla dels carrers d'Ausiàs Marc i Roger de Flor. Diversos dies després del tràgic succés, els fòrums d'internet i els blocs encara van plens de comentaris sobre l'incident, la majoria crítics amb la policia autonòmica.
Els més incisius amb els agents que van truncar la vida de David Such al saltar-se un semàfor en vermell són els motoristes. Les pàgines d'internet dels motards --com ara motos.net-- acumulen dentegades contra els Mossos, perquè sospiten que al final els policies "quedaran impunes". "Tot acabarà amb el policia uns mesos de baixa per depressió", vaticina un internauta.
PROVA D'ALCOHOLÈMIA
Un altre forero es pregunta en una pàgina d'aficionats a les dues rodes de portalmotos.com "¿Per què no es va fer la prova d'alcoholèmia al mosso que conduïa com a la resta que tenen un accident?" I un col.lega afegeix: "¿Li treuran punts del carnet?" Un tercer respon en el bloc que els agents policials --de tots els cossos-- "acostumen a abusar de la seva autoritat i fer un mal ús dels seus privilegis".
Tot i que el que indigna més la ciutadania és que la versió policial intenti donar la culpa de l'accident a Such, per no veure els agents, per anar molt ràpid o per passar el seu semàfor en ambre. "¿Per què la versió oficial no és el reconeixement de la culpa? Si ho fessin així, es guanyarien el respecte de tothom", apunta un motard a melodysoft.com. "¿Per què val més la paraula d'un policia que no pas la dels testimonis?", pregunta un altre.
Una internauta de València explica la història d'un motorista amic seu que el dia 6 de gener del 2003 va ser atropellat per un cotxe de la policia local que també es va saltar un semàfor en vermell. "Li falta una cama i fa anys que va a judicis", explica. La noia afegeix que el noi accidentat va rebre una indemnització després de l'accident, "però els diners no li supleixen la cama que li falta".
IRRESPONSABILITAT
També posen el crit al cel alguns conductors d'ambulància. Manuel, amb cinc anys d'experiència al volant d'un vehicle de la Creu Roja, recorda a abusemagazine.com als policies que "portar les sirenes i els prioritaris no atorga cap dret universal pel qual es pugui obviar la resta dels conductors i atribuir-los tota la responsabilitat en cas d'un accident o d'un succés tan tràgic". Per Manuel, és clar que alguns conductors de vehicles policials són "irresponsables", perquè, al saltar-se semàfors en vermell, "s'ha de mirar abans i passar només si es pot, i si la resta de conductors se n'han adonat".
També aporta el seu gra de queixa un familiar d'Iván R. C., de 20 anys, el motorista que el dia 17 va morir al ser envestit per una excavadora a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat) que no va respectar un stop a la carretera B-244: "Segur que a l'operari li caurà el pèl, però el mosso se n'anirà com si res".
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF