"t'enrecordes?...." o el fil de la nostalgia
Hola:
Tornant al tema creosotero: A la biblia salmeroniana he llegit que les traveses no estaven creosotades....
Continuem gratant-nos la memoria: Us enrecordeu dels numeros d'estacio que tenien abans les estacions?, era una mena de discos tipus senyal de prohibicio de trafic (voraviu vermell, fons blanc i el numero en negre). A Hospital de Sant Pau (Dos de Mayo al seu temps) tenia el 11. Us enrecordeu del "vostre"?
Per cert, a Hospital de Sant Pau encara es poden veure els "gantxos-frontissa" d'on estaven penjades les papereres aquelles trapezoidals verdas. Em sembla recordar que fins i tot tenian publicitat.
Altre que no se si s'ha comentat: Us recordeu de les maquines de llaminadures que hi havien a les andanes?. O aquella mena d'escaparats amb productes i fotos dintre?, s'anunciaven tendas i algun cinema tambe posaven fotos de les pelicules que hi projectaven.
Sal.lutacions:
Serie600
Tornant al tema creosotero: A la biblia salmeroniana he llegit que les traveses no estaven creosotades....
Continuem gratant-nos la memoria: Us enrecordeu dels numeros d'estacio que tenien abans les estacions?, era una mena de discos tipus senyal de prohibicio de trafic (voraviu vermell, fons blanc i el numero en negre). A Hospital de Sant Pau (Dos de Mayo al seu temps) tenia el 11. Us enrecordeu del "vostre"?
Per cert, a Hospital de Sant Pau encara es poden veure els "gantxos-frontissa" d'on estaven penjades les papereres aquelles trapezoidals verdas. Em sembla recordar que fins i tot tenian publicitat.
Altre que no se si s'ha comentat: Us recordeu de les maquines de llaminadures que hi havien a les andanes?. O aquella mena d'escaparats amb productes i fotos dintre?, s'anunciaven tendas i algun cinema tambe posaven fotos de les pelicules que hi projectaven.
Sal.lutacions:
Serie600
Jo recordo especialment l'estació de la línia 1 de Catalunya, amb el seu sostre altíssim, les columnes que separaven les vies de la Renfe de las del metro, les vitrines publicitàries de les parets, amb articles de les botigues que anunciaven, les rajoles del passadís de correspondència amb les línies 3 i 3B (quan estava separada en dues parts, recordeu?), les botigues del vestíbul intermig i les que s'accedia per on ara és l'entrada al pàrkint, direcció a la sortida de davant els famosos grans magatzems . Ja sé que l'estació s'havia de reformar urgentment, l'any 83, perquè amenaçaba ruina, però no s'en podia haver conservat l'estil monumental del principi? Em fa una nostàlgia!!
I deixant això apart, segons la Biblia Salmerónica, la primera estació de Catalunya del Transversal va ser a Ronda Universitat, quan era estació termini, al llibre apareix foto. Algú ha vist si en queden restes o té alguna foto més? Merci a tots!
I deixant això apart, segons la Biblia Salmerónica, la primera estació de Catalunya del Transversal va ser a Ronda Universitat, quan era estació termini, al llibre apareix foto. Algú ha vist si en queden restes o té alguna foto més? Merci a tots!
Hola:
Sal.lutacions:
Serie600
Ai Metring, Metring..... Tu demanes massa, noi!. Que a TMB en particular i en aquesta ciutat en general hi hagi respecte per l'historia. Altre exemple: La desfeta-destrossa que han fet a Sagrera amb l'excusa de l'intercanviador... A prendre pel sac un altre tros de historia ferroviaria de la ciutat. Es veu que era massa antic i estava "demode" en una ciutat tan "fashion" com aquesta.metring wrote:però no s'en podia haver conservat l'estil monumental del principi?
Res. Cap vestigi. De fet l'estacio actual no te res a veure amb l'antiga. Fisicament no esta al mateix lloc. Si no m'erro, l'original estaba sota mateix del que es ara la Plaça Univeristat i ara diguessim que esta una mica mes cap a dintre i mes sota terra.metring wrote: Ronda Universitat, quan era estació termini, al llibre apareix foto. Algú ha vist si en queden restes o té alguna foto més? Merci a tots!
Sal.lutacions:
Serie600
Hola:
Home, no esta malament. Tampoc es per tirar cohets, pero es un detall. Segur que cualsevol de nosaltres podria fer un article amb mes sustancia.
Aixo si, com diu el meu vei: Com carai s'ho hauran fet per entrar a Gaudi?..... Aixo ha estat molt be, pero una foto del nostre mite erotic Banco i mes d'un s'enmarca l'article i s'el possa a la capçalera del llit
Sal.lutacions:
Serie600
Home, no esta malament. Tampoc es per tirar cohets, pero es un detall. Segur que cualsevol de nosaltres podria fer un article amb mes sustancia.
Aixo si, com diu el meu vei: Com carai s'ho hauran fet per entrar a Gaudi?..... Aixo ha estat molt be, pero una foto del nostre mite erotic Banco i mes d'un s'enmarca l'article i s'el possa a la capçalera del llit
Sal.lutacions:
Serie600
Last edited by Serie600 on Thursday 02/11/2006 2:16, edited 1 time in total.
Hola:
Nou fil "reflotat" (si, hi ha poca feina.... * ). Us recordeu dels bars a les estacions?. Per cert, encara existeix el que hi havia a Verdaguer L4 a dalt de les andanes?.
Ara estan fent una mena de bars "fashion" com per exemple al vestibul pre-andanes de la L2 de Sagrada Familia. Ja n'hi ha un, pero ara estan fent altre al davant mateix (tant dona el negoci per montar dos bars al mateix lloc?).
Sal.lutacions:
Serie600
*= Calla Jamiro, que t'estic sentint....
Nou fil "reflotat" (si, hi ha poca feina.... * ). Us recordeu dels bars a les estacions?. Per cert, encara existeix el que hi havia a Verdaguer L4 a dalt de les andanes?.
Ara estan fent una mena de bars "fashion" com per exemple al vestibul pre-andanes de la L2 de Sagrada Familia. Ja n'hi ha un, pero ara estan fent altre al davant mateix (tant dona el negoci per montar dos bars al mateix lloc?).
Sal.lutacions:
Serie600
*= Calla Jamiro, que t'estic sentint....
Recordo el bar de l'estacio de Clot, sortida C/ Mallorca, a la part de sota de la barra hi havien fotos de trens y metros d'altres ciutats.
Tambe recordo al viatjar al primer vago de las series antigas al costat del conductor i veien la via. i per acabar d'alucinar si coincidia amb que el conductor tenia la porta oberta i veies com conduia el tren.
Tambe recordo al viatjar al primer vago de las series antigas al costat del conductor i veien la via. i per acabar d'alucinar si coincidia amb que el conductor tenia la porta oberta i veies com conduia el tren.
Hola:
Sal.lutacions:
Serie600
Hores d'ara, totes dues coses, gairebe impossibles, tret que ho facis a un 5000 o a un 9000, i encara gracies. I no miris molt, que als Srs. Motoristes no els hi agrada que els mirin....BRILL 18 wrote: Tambe recordo al viatjar al primer vago de las series antigas al costat del conductor i veien la via. i per acabar d'alucinar si coincidia amb que el conductor tenia la porta oberta i veies com conduia el tren.
Sal.lutacions:
Serie600
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Atenció, que acaben d'aparèixer unes fotos espectaculars de la inauguració de Guinardó i Alfons X:
http://cv.uoc.es/~jmora/metro/l4.html
http://cv.uoc.es/~jmora/metro/l4.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Déu n'hi do!! Entre les de l'estació de Correus (la de l'autor desconegut deu ser dels últims temps, els anuncis que es veuen són els que encara estan allà baix!) i les del Guinardó (San Quintín ) no sé quina triar...
Espectacular aquesta, també...
Espectacular aquesta, també...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
doncs Alfons X no està especialment diferent...per cer Automóviles San Quintín ara és una botiga de fundes per sofàs. L'accés de Guinardó està (cartells a part) exactament igual, però amb els ferros pintats de gris. Amb les obres de l'estació de la L9 més les obres del nou hospital de sant pau ara fa l'impressió d'estar menys urbanitzat que aleshores!
El cotxe blau del fons no és un R8?
El cotxe blau del fons no és un R8?
ES PELIGROSO ASOMARSE
No ho havia llegit fins avui, i perdoneu si ja s'ha respost. Sí, encara està. També el quiosc que hi ha davant i que causa un autèntic caos quan en hora punta arriben els dos metros de la L4 alhora, i s'ajunta la gent d'aquests trens amb els que venen del carrer i de l'enllaç amb la L5Serie600 wrote:Per cert, encara existeix el que hi havia a Verdaguer L4 a dalt de les andanes?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact: