Projecte línia C2, a Ajuntament Montcada
Posted: Wednesday 27/01/2010 0:03
Jo no m'ho perdria, a veure si puc anar un matí:
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... e_6788.php
Els montcadencs ja poden conèixer com serà la nova línia de Portbou de Renfe
A partir d’aquest dimecres el projecte bàsic de la línia C2 es pot consultar a l’Ajuntament per a qui vulgui formular les observacions que cregui oportunes. Al municipi vallesà es soterraran les vies i es construirà una nova estació
Asabadell.cat
Ajuntament de Montcada i Reixac
Ult. Act. 26/01/2010 18:56
El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat avui el projecte bàsic del tram Vallbona- Montcada Reixac de la línia C2 de Renfe, la que uneix Barcelona amb Portbou. Un document que a partir d’aquest dimecres està en període d’exposició pública a l’Ajuntament de Montcada durant 30 dies hàbils (és a dir, fins el 2 de març), un temps que els montcadencs poden aprofitar per consultar-lo i presentar les observacions que creguin pertinents.
Cal tenir present que per al municipi aquest projecte significarà el tancament d’una fractura molt gran que parteix el centre de la vila, ja que es soterraran les vies del tren en un tram de 3.860 metres i es construirà una nova estació que substituirà l’actual. “Fa dies que estàvem esperant aquesta notícia”, ha manifestat l’alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, recordant que l’aprovació d’aquesta inversió del Ministeri de Foment és de l’any 2007 i ara es fa un pas molt important “per a eliminar definitivament la barrera arquitectònica més important que té Montcada i Reixac”.
Pel que fa als detalls de l’actuació, es proposa fer un túnel de 3.860 metres que travessi el municipi, una infraestructura que tindrà l’ample convencional per acollir les vies, una nova estació soterrada i un encreuament de vies a diferent niell entre les línies de Barcelona-Portbou i Barcelona-Manresa (la que dóna servei al Vallès Occidental) a la zona del barri barceloní de Vallbona. El túnel s’excavarà amb dos mètodes diferents, 1.300 metres es faran amb tuneladora i la resta mitjançant el sistema de murs pantalles, el mateix que s’ha utilitzat per tal de construir les noves estacions del Metro de Sabadell.
D’altra banda, s’ha donat a conèixer alguns dels desviaments ferroviaris provisionals que s’efectuaran mentre durin aquestes obres. El projecte inicial contempla desviar alguns trens i habilitar una nova estació a Montcada i Reixac per no interrompre el servei a la població.
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... e_6788.php
Els montcadencs ja poden conèixer com serà la nova línia de Portbou de Renfe
A partir d’aquest dimecres el projecte bàsic de la línia C2 es pot consultar a l’Ajuntament per a qui vulgui formular les observacions que cregui oportunes. Al municipi vallesà es soterraran les vies i es construirà una nova estació
Asabadell.cat
Ajuntament de Montcada i Reixac
Ult. Act. 26/01/2010 18:56
El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat avui el projecte bàsic del tram Vallbona- Montcada Reixac de la línia C2 de Renfe, la que uneix Barcelona amb Portbou. Un document que a partir d’aquest dimecres està en període d’exposició pública a l’Ajuntament de Montcada durant 30 dies hàbils (és a dir, fins el 2 de març), un temps que els montcadencs poden aprofitar per consultar-lo i presentar les observacions que creguin pertinents.
Cal tenir present que per al municipi aquest projecte significarà el tancament d’una fractura molt gran que parteix el centre de la vila, ja que es soterraran les vies del tren en un tram de 3.860 metres i es construirà una nova estació que substituirà l’actual. “Fa dies que estàvem esperant aquesta notícia”, ha manifestat l’alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, recordant que l’aprovació d’aquesta inversió del Ministeri de Foment és de l’any 2007 i ara es fa un pas molt important “per a eliminar definitivament la barrera arquitectònica més important que té Montcada i Reixac”.
Pel que fa als detalls de l’actuació, es proposa fer un túnel de 3.860 metres que travessi el municipi, una infraestructura que tindrà l’ample convencional per acollir les vies, una nova estació soterrada i un encreuament de vies a diferent niell entre les línies de Barcelona-Portbou i Barcelona-Manresa (la que dóna servei al Vallès Occidental) a la zona del barri barceloní de Vallbona. El túnel s’excavarà amb dos mètodes diferents, 1.300 metres es faran amb tuneladora i la resta mitjançant el sistema de murs pantalles, el mateix que s’ha utilitzat per tal de construir les noves estacions del Metro de Sabadell.
D’altra banda, s’ha donat a conèixer alguns dels desviaments ferroviaris provisionals que s’efectuaran mentre durin aquestes obres. El projecte inicial contempla desviar alguns trens i habilitar una nova estació a Montcada i Reixac per no interrompre el servei a la població.