La retirada del tambor, estrictament parlant, no té perquè afectar-ne la circulació. Però ja no ho veig tan clar amb el suposat anivellament de la cota de la "plaça".oriolp13 wrote:Les circulacions del tramvia quedaran afectades amb l'esfondrament no?
Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Afectació de la circulació del tramvia
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3050941
diumenge, 2 de novembre de 2008
Els vianants reclamen itineraris coherents per travessar Glòries
Asseguren que el projecte no preveu camins per anar per la nova plaça
CLARA RIBAS. Barcelona
Representants de l'associació Catalunya Camina, dedicada a defensar els drets dels vianants, reclamen a l'Ajuntament que faci una auditoria per establir amb exactitud la mobilitat dels vianants a la zona de Glòries i reclamen que es dissenyin uns camins «coherents i còmodes» per facilitar que les persones que van a peu puguin travessar la plaça. També reclamen que es prevegin «itineraris de llarg recorregut» que permetin caminar d'un barri a un altre a través de Glòries.
«Tindrem un gran parc, però ningú ha explicat com el creuarem a peu.» Així es va expressar el representant de l'associació Catalunya Camina, Joan Esteve, que dilluns passat va presentar, en una taula rodona sobre mobilitat a Glòries, les reivindicacions d'aquesta entitat dedicada a defensar els drets dels vianants, respecte a la remodelació de la nova plaça.
Esteve va reclamar «itineraris coherents i còmodes» que segueixin «l'eix natural del vianant i no facin ziga-zagues». En aquest sentit, Esteve va demanar que l'Ajuntament faci una auditoria per saber amb exactitud la mobilitat de vianants que hi ha actualment a Glòries, per tal que, abans d'acabar l'obra, s'hagin dissenyat «itineraris de llarg recorregut que uneixin un barri amb un altre».
A més de la mobilitat a peu, un altre dels temes que van ocupar la reunió de les associacions de veïns va ser el transport públic, el qual, segons els representants veïnals, ha de ser reforçat considerablement abans que s'enderroqui totalment l'anella, per tal de reduir l'impacte en el trànsit de vehicles privats. Els veïns continuen insistint també que la circulació dels autobusos que travessen la plaça es faci per sota de l'anella, en uns carrils que ara tenen 14 metres d'amplada.
Finalment, consideren imprescindible que no s'abandoni la idea de fer arribar el tramvia a l'Arc de Triomf, i que es recuperi el baixador de Marina per tenir accés a les línies ferroviàries de Renfe.
diumenge, 2 de novembre de 2008
Els vianants reclamen itineraris coherents per travessar Glòries
Asseguren que el projecte no preveu camins per anar per la nova plaça
CLARA RIBAS. Barcelona
Representants de l'associació Catalunya Camina, dedicada a defensar els drets dels vianants, reclamen a l'Ajuntament que faci una auditoria per establir amb exactitud la mobilitat dels vianants a la zona de Glòries i reclamen que es dissenyin uns camins «coherents i còmodes» per facilitar que les persones que van a peu puguin travessar la plaça. També reclamen que es prevegin «itineraris de llarg recorregut» que permetin caminar d'un barri a un altre a través de Glòries.
«Tindrem un gran parc, però ningú ha explicat com el creuarem a peu.» Així es va expressar el representant de l'associació Catalunya Camina, Joan Esteve, que dilluns passat va presentar, en una taula rodona sobre mobilitat a Glòries, les reivindicacions d'aquesta entitat dedicada a defensar els drets dels vianants, respecte a la remodelació de la nova plaça.
Esteve va reclamar «itineraris coherents i còmodes» que segueixin «l'eix natural del vianant i no facin ziga-zagues». En aquest sentit, Esteve va demanar que l'Ajuntament faci una auditoria per saber amb exactitud la mobilitat de vianants que hi ha actualment a Glòries, per tal que, abans d'acabar l'obra, s'hagin dissenyat «itineraris de llarg recorregut que uneixin un barri amb un altre».
A més de la mobilitat a peu, un altre dels temes que van ocupar la reunió de les associacions de veïns va ser el transport públic, el qual, segons els representants veïnals, ha de ser reforçat considerablement abans que s'enderroqui totalment l'anella, per tal de reduir l'impacte en el trànsit de vehicles privats. Els veïns continuen insistint també que la circulació dels autobusos que travessen la plaça es faci per sota de l'anella, en uns carrils que ara tenen 14 metres d'amplada.
Finalment, consideren imprescindible que no s'abandoni la idea de fer arribar el tramvia a l'Arc de Triomf, i que es recuperi el baixador de Marina per tenir accés a les línies ferroviàries de Renfe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mania de duplicar-ho tot
Per què aquesta mania de duplicar serveis? Des de Glòries, ja hi ha una manera directa d'arribar a Arc de Triomf, que és la L1. En canvi, no n'hi ha cap per arribar a l'Estació de França, Colom i el Paral·lel. I amb Marina Renfe què pretenen, convertir Rodalia en un metro?Finalment, consideren imprescindible que no s'abandoni la idea de fer arribar el tramvia a l'Arc de Triomf, i que es recuperi el baixador de Marina per tenir accés a les línies ferroviàries de Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
OK a fer arribar el tramvia a Arc de Triomf (al principi, així havia de ser) però fer una estació per a Rodalies a Marina nooorl...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Hace sólo 16 años que se construyó el tambor de la plaza de las Glòries, unas obras que costaron una morterada... y ahora ya no vale, menuda planificación urbanística!.
Quizás dentro de 15 años volveremos a tener la plaza Lesseps en obras... en fin un desastre.
Quizás dentro de 15 años volveremos a tener la plaza Lesseps en obras... en fin un desastre.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Altres casos esperpèntics
Com ja he dit en altres fils, la meva aposta personal és que l'actual LAV Barcelona-Tarragona estarà en vies de desmantellament en un horitzó de 20 anys, per ser substituïda per un traçat més coherent pel Garraf.automotorserie 436 wrote:Hace sólo 16 años que se construyó el tambor de la plaza de las Glòries, unas obras que costaron una morterada... y ahora ya no vale, menuda planificación urbanística!.
Quizás dentro de 15 años volveremos a tener la plaza Lesseps en obras... en fin un desastre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Yo ya estoy esperando a que pasen 10-15 años para ver como "deconstruyen" el cajón de Sants, cuando sea una obra obsoleta y abandonada cuya degradación habrá empezado 20 minutos después de su inauguración.automotorserie 436 wrote:Hace sólo 16 años que se construyó el tambor de la plaza de las Glòries, unas obras que costaron una morterada... y ahora ya no vale, menuda planificación urbanística!.
Quizás dentro de 15 años volveremos a tener la plaza Lesseps en obras... en fin un desastre.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Com ja vaig dir en un missatge anterior, doneu-li les gràcies al Sr. Acebillo promotor de molts altres nyaps barcelonins, que no en té amb imposar obres absurdes, sinó que ara que el tiren a terra argumenta que "és que ja està amortitzat".automotorserie 436 wrote:Hace sólo 16 años que se construyó el tambor de la plaza de las Glòries, unas obras que costaron una morterada... y ahora ya no vale, menuda planificación urbanística!.
Quizás dentro de 15 años volveremos a tener la plaza Lesseps en obras... en fin un desastre.
També podeu afegir-hi alguns altres coneguts socialistes (alguns presumptament arquitectes) de l'Ajuntament de Barcelona, com Xavier Casas o Oriol Bohigas, coculpables d'alguns d'aquests desastres perpetrats els últims anys.
Pel bé de la ciutat, esperem que a les properes eleccions els facin fora de l'Ajuntament i puguem treure'n tota una sèrie de personatges enquistats. Llàstima que les alternatives tampoc és que siguin massa engrescadores.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Poltrona volàtil
No, però la simple idea de que la poltrona no és un dret adquirit, materialitzada en una sonada derrota electoral, podria fer que més d'un s'ho pensi dos cops abans de perpetrar animalades com aquestes.wefer wrote:Pel bé de la ciutat, esperem que a les properes eleccions els facin fora de l'Ajuntament i puguem treure'n tota una sèrie de personatges enquistats. Llàstima que les alternatives tampoc és que siguin massa engrescadores.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Els busos creuaran les Glòries sota l'anella per evitar obre
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... obres.html
Els busos creuaran les Glòries per sota l'anella per evitar les obres
Acaba el procés de retirada dels murs del tortell elevat | Cinc línies d'autobusos travessaran la plaça per guanyar velocitat de trajecte i estalviar-se embusos | Es reobrirà l'accés a la L-1 de metro dins de l'anella
Virgínia Mascaró
L'espai lliure sota l'anella viària de la plaça de les Glòries s'utilitzarà perquè hi circulin els autobusos que passen per la Gran Via. L'habilitació d'un pas exclusiu per als busos sota la circumferència farà efectiva una petició veïnal, recollida en el document Compromís per Glòries firmat entre els veïns i l'Ajuntament de Barcelona, i que pretén garantir un transport públic més o menys ràpid quan la circulació es vegi seriosament afectada a la plaça pel trasllat dels Encants, les obres del Museu del Disseny i el soterrament de les vies ràpides de Gran Via i Diagonal.
Actualment, encara hi ha molta runa, màquines i operaris treballant a Glòries, perquè tot just s'acaben d'enderrocar les parets del tortell i encara queda dret un tros de la rampa de baixada. Però una vegada neta i senyalitzada la part inferior de l'anella viària, la faran servir els busos que travessen la plaça actualment. Concretament, les línies 7, 56, 92, 192, i la B21, que enllaça Barcelona i Santa Coloma. La mesura farà realitat una demanda que les quatre associacions de veïns afectades per la remodelació tenen clara des del principi del procés: el transport públic ha de poder travessar la plaça amb rapidesa, durant les obres i un cop enllestides.
"Els autobusos de TMB podran passar per sota el tortell si l'espai s'adapta adequadament, tant pel que fa a la calçada com a la senyalització semafòrica, per entrar-hi i sortir-ne, i s'hi habilita una parada per substituir la que hi ha ara davant els Encants", afirma un portaveu de Transports Metropolitans.
Les tasques de condicionament de la part de sota de l'anella es prolongaran, com a mínim, fins al gener del 2009, segons preveu el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ramon García-Bragado. En aquest espai sobrer hi havia abans el dipòsit i un aparcament municipals.
Els veïns demanen que a l'interior de la plaça no s'hi faci cap parada de bus i que tampoc es reobri l'accés al vestíbul del metro de la L-1 de dins l'anella, perquè això obligaria a habilitar un semàfor per facilitar-hi l'accés a peu. "L'objectiu és que els autobusos puguin passar per sota l'anella sense haver de fer parades, amb rapidesa", afirma l'assessor de mobilitat veïnal per al pla de Glòries, Manel Ferri.
Els autobusos tindran pas preferent per sota de l'anella només fins que s'enderroqui el pas elevat. Aquest es començarà a treure quan s'hagi acabat el trasllat del Encants al Bosquet, una zona on la setmana passada ja van començar els treballs per traslladar la vegetació del jardí als vivers municipals.
El projecte del nou mercat estarà redactat a finals d'any. L'obra es podria licitar el primer trimestre del 2009, segons el calendari previst per l'Ajuntament. L'espai lliure del mercat s'utilitzarà per desviar-hi la circulació que ara passa per sobre l'anella.
TMB té previst reobrir a primers del 2009 l'accés a la L-1 del metro situat a l'interior de la plaça, que es va tancar l'octubre passat a conseqüència de la desconstrucció del tambor. TMB argumenta que la reobertura és necessària, perquè es tancarà un altre accés a la L-1, el del carrer Badajoz, a conseqüència de l'inici de les obres del Centre del Disseny. El temps que estarà tancada l'entrada sud "dependrà de la durada de la fase inicial de les obres del centre", puntualitzen des de TMB. L'accés per la Meridiana que enllaça amb el Trambesòs es mantindrà obert durant els anys que durin les obres a tota la zona.
Els busos creuaran les Glòries per sota l'anella per evitar les obres
Acaba el procés de retirada dels murs del tortell elevat | Cinc línies d'autobusos travessaran la plaça per guanyar velocitat de trajecte i estalviar-se embusos | Es reobrirà l'accés a la L-1 de metro dins de l'anella
Virgínia Mascaró
L'espai lliure sota l'anella viària de la plaça de les Glòries s'utilitzarà perquè hi circulin els autobusos que passen per la Gran Via. L'habilitació d'un pas exclusiu per als busos sota la circumferència farà efectiva una petició veïnal, recollida en el document Compromís per Glòries firmat entre els veïns i l'Ajuntament de Barcelona, i que pretén garantir un transport públic més o menys ràpid quan la circulació es vegi seriosament afectada a la plaça pel trasllat dels Encants, les obres del Museu del Disseny i el soterrament de les vies ràpides de Gran Via i Diagonal.
Actualment, encara hi ha molta runa, màquines i operaris treballant a Glòries, perquè tot just s'acaben d'enderrocar les parets del tortell i encara queda dret un tros de la rampa de baixada. Però una vegada neta i senyalitzada la part inferior de l'anella viària, la faran servir els busos que travessen la plaça actualment. Concretament, les línies 7, 56, 92, 192, i la B21, que enllaça Barcelona i Santa Coloma. La mesura farà realitat una demanda que les quatre associacions de veïns afectades per la remodelació tenen clara des del principi del procés: el transport públic ha de poder travessar la plaça amb rapidesa, durant les obres i un cop enllestides.
"Els autobusos de TMB podran passar per sota el tortell si l'espai s'adapta adequadament, tant pel que fa a la calçada com a la senyalització semafòrica, per entrar-hi i sortir-ne, i s'hi habilita una parada per substituir la que hi ha ara davant els Encants", afirma un portaveu de Transports Metropolitans.
Les tasques de condicionament de la part de sota de l'anella es prolongaran, com a mínim, fins al gener del 2009, segons preveu el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ramon García-Bragado. En aquest espai sobrer hi havia abans el dipòsit i un aparcament municipals.
Els veïns demanen que a l'interior de la plaça no s'hi faci cap parada de bus i que tampoc es reobri l'accés al vestíbul del metro de la L-1 de dins l'anella, perquè això obligaria a habilitar un semàfor per facilitar-hi l'accés a peu. "L'objectiu és que els autobusos puguin passar per sota l'anella sense haver de fer parades, amb rapidesa", afirma l'assessor de mobilitat veïnal per al pla de Glòries, Manel Ferri.
Els autobusos tindran pas preferent per sota de l'anella només fins que s'enderroqui el pas elevat. Aquest es començarà a treure quan s'hagi acabat el trasllat del Encants al Bosquet, una zona on la setmana passada ja van començar els treballs per traslladar la vegetació del jardí als vivers municipals.
El projecte del nou mercat estarà redactat a finals d'any. L'obra es podria licitar el primer trimestre del 2009, segons el calendari previst per l'Ajuntament. L'espai lliure del mercat s'utilitzarà per desviar-hi la circulació que ara passa per sobre l'anella.
TMB té previst reobrir a primers del 2009 l'accés a la L-1 del metro situat a l'interior de la plaça, que es va tancar l'octubre passat a conseqüència de la desconstrucció del tambor. TMB argumenta que la reobertura és necessària, perquè es tancarà un altre accés a la L-1, el del carrer Badajoz, a conseqüència de l'inici de les obres del Centre del Disseny. El temps que estarà tancada l'entrada sud "dependrà de la durada de la fase inicial de les obres del centre", puntualitzen des de TMB. L'accés per la Meridiana que enllaça amb el Trambesòs es mantindrà obert durant els anys que durin les obres a tota la zona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accés Badajoz del metro, tancat
Suposo que relacionat amb les obres de la plaça, la sortida Badajoz de l'estació de Glòries L1 està tancada des del passat 19 de gener "fins a nova ordre". La zona de la boca (a cota més baixa que la calçada que dóna la volta a la plaça) està acordonada i hi ha maquinària d'obres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Sabeu quan va a terra el tambor de Glòries ? El dinamitaran ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Deconstrucció"
No, el "deconstruiran".uriol108 wrote:Sabeu quan va a terra el tambor de Glòries ? El dinamitaran ?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Nou carril bus al nus de Glòries
A La Vanguardia en paper:
Carril bus cubierto para aligerar el tráfico en Glòries
El autobús circulará por debajo del actual anillo viario, mientras que peatones y bicis podrán cruzar por el interior de la plaza
LUIS BENVENUTY - Barcelona
Un nuevo carril bus servirá para dotar de mayor fluidez al tráfico en el nudo de las Glòries. Según explicó ayer el concejal de Movilidad, Francesc Narváez, en apenas un mes y medio comenzarán los trabajos necesarios para que autobuses urbanos y taxis puedan circular por un vial propio cubierto y con forma de anillo bajo el tambor de la plaza de las Glòries. Esta actuación también permitirá que peatones y bicis puedan cruzar de un lado a otro por el interior del anillo viario.
"El principal objetivo - agregó el edil socialista del distrito de Sant Martí-es que el transporte público pueda incrementar su velocidad y no se vea afectado ni por las retenciones de tráfico que de tanto en tanto padece este punto ni por las obras de reforma que se ejecutarán en la zona".
Las obras del nuevo carril bus, que se acaban de licitar, según apuntó Narváez, costarán 760.000 euros aportados por los fondos de inversión local del Gobierno español, de modo que todo deberá estar listo antes de finales de este año. En cualquier caso, todo apunta a que la conclusión de los trabajos llegará mucho antes y que el carril entrará en funcionamiento este mismo verano o poco después. Las previsiones fijadas en el proyecto establecen un plazo máximo de tres meses para las obras de adecuación del interior del tambor.
Se trata en verdad de una solución de carácter provisional, aunque puede prolongarse durante "unos cuantos años", hasta que el tambor de las Glòries sea definitivamente demolido. La actuación comportará habilitar dos carriles de circulación para autobuses en un espacio antiguamente ocupado por el aparcamiento de BSM y el depósito municipal de vehículos. También se prevé establecer dos paradas de bus, una a la altura de la calle Dos de Maig - lado montaña-y otra en la calle Àvila - en el lado mar de la anilla-.Las paradas del exterior del nudo viario quedarán anuladas.
La creación del carril comportará también adecuar los accesos para viandantes y bicicletas, dotar así la zona de mayor permeabilidad y permitir el cruce en sentido mar-montaña por el interior de la plaza. Así, según el proyecto constructivo, se crearán dos pasos de peatones adicionales y un corredor.
Carril bus cubierto para aligerar el tráfico en Glòries
El autobús circulará por debajo del actual anillo viario, mientras que peatones y bicis podrán cruzar por el interior de la plaza
LUIS BENVENUTY - Barcelona
Un nuevo carril bus servirá para dotar de mayor fluidez al tráfico en el nudo de las Glòries. Según explicó ayer el concejal de Movilidad, Francesc Narváez, en apenas un mes y medio comenzarán los trabajos necesarios para que autobuses urbanos y taxis puedan circular por un vial propio cubierto y con forma de anillo bajo el tambor de la plaza de las Glòries. Esta actuación también permitirá que peatones y bicis puedan cruzar de un lado a otro por el interior del anillo viario.
"El principal objetivo - agregó el edil socialista del distrito de Sant Martí-es que el transporte público pueda incrementar su velocidad y no se vea afectado ni por las retenciones de tráfico que de tanto en tanto padece este punto ni por las obras de reforma que se ejecutarán en la zona".
Las obras del nuevo carril bus, que se acaban de licitar, según apuntó Narváez, costarán 760.000 euros aportados por los fondos de inversión local del Gobierno español, de modo que todo deberá estar listo antes de finales de este año. En cualquier caso, todo apunta a que la conclusión de los trabajos llegará mucho antes y que el carril entrará en funcionamiento este mismo verano o poco después. Las previsiones fijadas en el proyecto establecen un plazo máximo de tres meses para las obras de adecuación del interior del tambor.
Se trata en verdad de una solución de carácter provisional, aunque puede prolongarse durante "unos cuantos años", hasta que el tambor de las Glòries sea definitivamente demolido. La actuación comportará habilitar dos carriles de circulación para autobuses en un espacio antiguamente ocupado por el aparcamiento de BSM y el depósito municipal de vehículos. También se prevé establecer dos paradas de bus, una a la altura de la calle Dos de Maig - lado montaña-y otra en la calle Àvila - en el lado mar de la anilla-.Las paradas del exterior del nudo viario quedarán anuladas.
La creación del carril comportará también adecuar los accesos para viandantes y bicicletas, dotar así la zona de mayor permeabilidad y permitir el cruce en sentido mar-montaña por el interior de la plaza. Así, según el proyecto constructivo, se crearán dos pasos de peatones adicionales y un corredor.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Retards i incompliments, per variar
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... utant.html
Els veïns de Glòries denuncien que moltes de les obres en planejament ja s'haurien d'estar executant
3/04/09 02:00 - Barcelona - CLARA RIBAS
Moltes de les obres que s'han de portar a terme en el marc de la remodelació de la plaça de les Glòries ja haurien d'estar en fase d'execució i tot just s'estan planificant. Així es va denunciar dimecres a la nit en l'assemblea que els veïns van celebrar per avaluar el segon aniversari del Compromís de Glòries, en què l'Ajuntament i els veïns van acordar una sèrie de punts a complir en la transformació de la zona.
Segons es va saber en la reunió, l'edifici del nou mercat dels Encants ja s'hauria d'estar construint al Bosquet dels Encants, però actualment s'està pendent de l'aprovació del pla especial per portar-lo a terme. Aquest és un dels projectes que més preocupen als veïns pel seu paper clau en la resta de moviments, ja que, fins que no es pugui traslladar l'actual mercat, no es podrà començar l'enderroc total del tambor.
Tampoc no s'ha iniciat la construcció de l'edifici Ona, ni s'han fet els estudis previs que podrien permetre preparar el terreny per al cobriment de la Gran Via. També es detecta un gran retard en l'apartat dels equipaments i sobre alguns hi ha hagut novetats que han desagradat als veïns: en el cas del CAP de Bolívia, s'ha sabut que s'hi emplaçarà, als soterranis, el dipòsit de la grua municipal. A més, tampoc hi ha avenços en el poliesportiu del Fort Pienc, el CAP de la mateixa zona i el CEIP Sagrada Família.
D'altra banda, els veïns ja accepten resignats que no es farà l'intercanviador al subsòl de la plaça, per al qual Adif no ha fet cap previsió de pressupost, i també denuncien, com un incompliment del compromís, que s'aconsegueixi que el tramvia arribi fins a l'Arc de Triomf.
Darrera actualització ( Divendres, 3 d'abril del 2009 03:00 )
Els veïns de Glòries denuncien que moltes de les obres en planejament ja s'haurien d'estar executant
3/04/09 02:00 - Barcelona - CLARA RIBAS
Moltes de les obres que s'han de portar a terme en el marc de la remodelació de la plaça de les Glòries ja haurien d'estar en fase d'execució i tot just s'estan planificant. Així es va denunciar dimecres a la nit en l'assemblea que els veïns van celebrar per avaluar el segon aniversari del Compromís de Glòries, en què l'Ajuntament i els veïns van acordar una sèrie de punts a complir en la transformació de la zona.
Segons es va saber en la reunió, l'edifici del nou mercat dels Encants ja s'hauria d'estar construint al Bosquet dels Encants, però actualment s'està pendent de l'aprovació del pla especial per portar-lo a terme. Aquest és un dels projectes que més preocupen als veïns pel seu paper clau en la resta de moviments, ja que, fins que no es pugui traslladar l'actual mercat, no es podrà començar l'enderroc total del tambor.
Tampoc no s'ha iniciat la construcció de l'edifici Ona, ni s'han fet els estudis previs que podrien permetre preparar el terreny per al cobriment de la Gran Via. També es detecta un gran retard en l'apartat dels equipaments i sobre alguns hi ha hagut novetats que han desagradat als veïns: en el cas del CAP de Bolívia, s'ha sabut que s'hi emplaçarà, als soterranis, el dipòsit de la grua municipal. A més, tampoc hi ha avenços en el poliesportiu del Fort Pienc, el CAP de la mateixa zona i el CEIP Sagrada Família.
D'altra banda, els veïns ja accepten resignats que no es farà l'intercanviador al subsòl de la plaça, per al qual Adif no ha fet cap previsió de pressupost, i també denuncien, com un incompliment del compromís, que s'aconsegueixi que el tramvia arribi fins a l'Arc de Triomf.
Darrera actualització ( Divendres, 3 d'abril del 2009 03:00 )
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
He trobat aquesta web, http://www.glories.cat/tambor.htm , de les associacions de veïns i veïnes d'El Clot - Camp de l'Arpa, Sagrada Família, Poble Nou i Fort Pienc, a on es pot consultar tota la informació sobre les obres.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_7/Tes
La calzada inferior del anillo de Glòries se reconvierte en carril bus
21/07/2009
Tres líneas de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) y otros servicios regulares de otras compañías que pasan por la plaza de las Glòries próximamente lo harán por el interior del anillo que ya está ultimado. Concretamente, por la parte inferior que se ha habilitado como carril bus. Las líneas afectadas de TMB son tres -7, 56 y 92- , que tendrán paradas dentro de la estructura del tambor: una en el lado mar y otra en el lado montaña. Los cambios en la circulación de los autobuses que atraviesan Glòries se prolongarán durante unos cuantos años hasta que la plaza tenga su futura configuración y se derribe el paso elevado del anillo viario.
La calzada inferior del anillo de Glòries se reconvierte en carril bus
21/07/2009
Tres líneas de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) y otros servicios regulares de otras compañías que pasan por la plaza de las Glòries próximamente lo harán por el interior del anillo que ya está ultimado. Concretamente, por la parte inferior que se ha habilitado como carril bus. Las líneas afectadas de TMB son tres -7, 56 y 92- , que tendrán paradas dentro de la estructura del tambor: una en el lado mar y otra en el lado montaña. Los cambios en la circulación de los autobuses que atraviesan Glòries se prolongarán durante unos cuantos años hasta que la plaza tenga su futura configuración y se derribe el paso elevado del anillo viario.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
El transport públic ja circula per l'interior de l'anella de Glòries
publicat el 31/07/2009 a les 13:02 h. José María Dempere
L'actuació també ha comportat la millora dels passos de vianants i la instal·lació de dues parades
El transport públic ja pot circular per l'interior de l'anella de Glòries. El nou carril permet la millora de la velocitat dels autobusos i un avanç en els plans de reurbanització urbanística de la zona. A més, la iniciativa respon a les demandes dels veïns i veïnes de Sant Martí i de l'Eixample.
L'actuació ha consistit en l'adaptació de l'espai per a la circulació d'autobusos i taxis on antigament se situava l'apartament de BSM. Així, l'interior de l'anella de les Glòries compta amb dos carrils de circulació i s'han ubicat dues noves parades d'autobús, una a l'alçada del carrer del Dos de Maig, al costat muntanya, i una altra a l'alçada del carrer d'Àvila, als costat mar de l'anella.
De la mateixa manera s'han adequat els accessos per a vianants permetent que aquests puguin creuar en sentit mar-muntanya per l'interior de l'anella i s'ha millorar l'enllumenat de l'entorn.
La nova calçada serà utilitzada per les línies 7 (Diagonal-Zona Universitària); la 56 (Collblanc-Besòs/Verneda) i la 92 (Gràcia-Pg. Marítim). La 7 i la 56 la faran servir tant el trajecte d'anada com el de tornada, mentre que la 92 la farà servir únicament en sentit descendent, en direcció al Poblenou i el Passeig Marítim.
Aquest carril també pot ser utilitzat pels taxis però no pel transport privat.
45 autobusos cada hora
El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, ha destacat que es tracta d'una mesura provisional que estarà en funcionament aproximadament durant dos anys i mig. Narváez ha assenyalat que passaran uns 45 autobusos a l'hora, el que permetrà millorar la mobilitat per la zona exterior de l'anella i la fluïdesa dels autobusos, que gaudiran d'una calçada exclusiva. Narváez també ha explicat que s'ha millorat la sincronització semafòrica així com els passos de vianants de la zona.
Els autobusos passaran sempre per aquest carril mentre que els taxis poden escollir passar per dins o per fora de l'anella. En aquest sentit, Narváez ha explicat que no hi haurà un dispositiu especial per controlar que cap vehicle privat passi per l'interior de l'anella ja que la zona està degudament senyalitzada i funciona com qualsevol altre carril-bus de la ciutat. En cas que no es respectin les normes la Guàrdia Urbana és l'encarregada d'imposar les sancions oportunes.
El transport públic ja circula per l'interior de l'anella de Glòries
publicat el 31/07/2009 a les 13:02 h. José María Dempere
L'actuació també ha comportat la millora dels passos de vianants i la instal·lació de dues parades
El transport públic ja pot circular per l'interior de l'anella de Glòries. El nou carril permet la millora de la velocitat dels autobusos i un avanç en els plans de reurbanització urbanística de la zona. A més, la iniciativa respon a les demandes dels veïns i veïnes de Sant Martí i de l'Eixample.
L'actuació ha consistit en l'adaptació de l'espai per a la circulació d'autobusos i taxis on antigament se situava l'apartament de BSM. Així, l'interior de l'anella de les Glòries compta amb dos carrils de circulació i s'han ubicat dues noves parades d'autobús, una a l'alçada del carrer del Dos de Maig, al costat muntanya, i una altra a l'alçada del carrer d'Àvila, als costat mar de l'anella.
De la mateixa manera s'han adequat els accessos per a vianants permetent que aquests puguin creuar en sentit mar-muntanya per l'interior de l'anella i s'ha millorar l'enllumenat de l'entorn.
La nova calçada serà utilitzada per les línies 7 (Diagonal-Zona Universitària); la 56 (Collblanc-Besòs/Verneda) i la 92 (Gràcia-Pg. Marítim). La 7 i la 56 la faran servir tant el trajecte d'anada com el de tornada, mentre que la 92 la farà servir únicament en sentit descendent, en direcció al Poblenou i el Passeig Marítim.
Aquest carril també pot ser utilitzat pels taxis però no pel transport privat.
45 autobusos cada hora
El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, ha destacat que es tracta d'una mesura provisional que estarà en funcionament aproximadament durant dos anys i mig. Narváez ha assenyalat que passaran uns 45 autobusos a l'hora, el que permetrà millorar la mobilitat per la zona exterior de l'anella i la fluïdesa dels autobusos, que gaudiran d'una calçada exclusiva. Narváez també ha explicat que s'ha millorat la sincronització semafòrica així com els passos de vianants de la zona.
Els autobusos passaran sempre per aquest carril mentre que els taxis poden escollir passar per dins o per fora de l'anella. En aquest sentit, Narváez ha explicat que no hi haurà un dispositiu especial per controlar que cap vehicle privat passi per l'interior de l'anella ja que la zona està degudament senyalitzada i funciona com qualsevol altre carril-bus de la ciutat. En cas que no es respectin les normes la Guàrdia Urbana és l'encarregada d'imposar les sancions oportunes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestions lingüístiques i control de la Urbana
Ostres, no sabia que els cotxes que la grua s'enduia tenien cuina per a fer-se el sopar i tele a la saleta.l'apartament de BSM
I la resta, endarrerits?Narváez ha assenyalat que passaran uns 45 autobusos a l'hora
Si hi posen tant zel com a Gran de Gràcia, que ningú no s'espanti. Podrà passar-hi impunement tothom qui vulgui, fins i tot davant dels seus nassos.Els autobusos passaran sempre per aquest carril mentre que els taxis poden escollir passar per dins o per fora de l'anella. En aquest sentit, Narváez ha explicat que no hi haurà un dispositiu especial per controlar que cap vehicle privat passi per l'interior de l'anella ja que la zona està degudament senyalitzada i funciona com qualsevol altre carril-bus de la ciutat. En cas que no es respectin les normes la Guàrdia Urbana és l'encarregada d'imposar les sancions oportunes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
nyap + nyap = 2 nyaps
nyap + nyap + nyap = 3 nyaps
(nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap) x infinit = Ajuntament de Barcelona x (Acebillo + amiguets diversos) = Plaça de les Glòries
De tota manera, la fórmula última també pot donar altres resultats equivalents, a més de Plaça les Glòries, com per exemple Plaça Cerdà, Fòrum 2004, etc.
nyap + nyap + nyap = 3 nyaps
(nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap + nyap) x infinit = Ajuntament de Barcelona x (Acebillo + amiguets diversos) = Plaça de les Glòries
De tota manera, la fórmula última també pot donar altres resultats equivalents, a més de Plaça les Glòries, com per exemple Plaça Cerdà, Fòrum 2004, etc.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT