Page 3 of 22

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/02/2009 1:54
by Vox
sergi wrote:100 metros en medio año ,es una velocidad "normal" de construcción de metro en Barcelona en estos tiempos...

Para el tramo Pep Ventura-Badalona Centre (650 metros) se van a tirar 5 añazos...

O sea...unos 130 metros AL AÑO !

:) :D :o :x :'(
No, si el túnel ya está hecho (hace meses), lo que se demora eternamente es la estación.

Vox

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Friday 06/02/2009 9:11
by metring
Sobre els problemes amb les obres del Carmel, podeu llegir al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... 40#p125440 que no va ser l'únic lloc a on hi van haver problemes greus. La construcció de l'estació de Sant Andreu també va fer estralls a les cases.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Tuesday 10/02/2009 12:53
by Danzig
sergi wrote:100 metros en medio año ,es una velocidad "normal" de construcción de metro en Barcelona en estos tiempos...

Para el tramo Pep Ventura-Badalona Centre (650 metros) se van a tirar 5 añazos...

O sea...unos 130 metros AL AÑO !

:) :D :o :x :'(
están trabajando arqueólogos en el mismo lugar de las obras y hasta que no acaben no se podrá empezar la obra de la estación en serio

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 08/03/2009 0:48
by metring
Això ho havieu vist? És el projecte actual?

http://www.sanchezpiulachs.com/es/page.asp?id=23&ui=290

Metro del Carmel necessita 78 accessos mecànics per a 3 para

Posted: Monday 30/03/2009 15:31
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022


El metro del Carmel necessita 78 accessos mecànics per a 3 parades
:o

1. • La gran profunditat del túnel i el puzle d'edificis i desnivells multipliquen les escales i els ascensors
2. • 16 cintes transportadores facilitaran el pas pels llargs recorreguts entre les entrades i les andanes

Portar el metro al Carmel obliga a fer una feina difícil sota terra, com s'ha vist amb la perforació del túnel i l'enfonsament del 2005, però també a la superfície per situar-hi les estacions i les entrades. A sota, hi ha un terreny complex i inestable que exigeix treballar amb la màxima seguretat i a gran profunditat. A dalt, el problema és l'enorme i des- ordenada densitat urbana i els forts desnivells, un puzle que condiciona les rutes entre el carrer i l'andana. Les tres noves estacions de la prolongació de la L-5 en obres tindran, per això, la concentració més gran d'accessos mecànics de la xarxa, amb un total de 78 instal.lacions entre escales (38), ascensors (24) i les noves cintes transportadores (16), segons el projecte que acaba de licitar Obres Públiques.
Es tracta només de set vestíbuls, dos al Carmel, tres a Teixonera-Coll i dos a l'estació de la Vall d'Hebron, final de línia i intercanviador amb la L-3. Però les importants distàncies tant longitudinals com verticals existents entre les boques d'accés i les andanes obliguen a construir llargs recorreguts i en diverses plantes per salvar uns desnivells que van des de 29 metres fins a 73.
Els espais seran molt amplis i amb elements i acabats de qualitat (granit blanc i verd, acer inoxidable, vidre, il.luminació amb leds), però arribar fins als trens o sortir-ne cap a la superfície requerirà un cert temps. És, en tot cas, una característica comuna als nous trams de metro construïts a Barcelona a gran profunditat, com el de Roquetes i Trinitat Nova de la L-3, obert el 2008, o tota la futura i quilomètrica L-9.
El projecte dels arquitectes Manel Sánchez i Dolors Piulachs que Gisa ha tret a concurs (també són els autors de les primeres estacions de la L-9 que aquest any s'obriran a Santa Coloma) fixa un pressupost de 74 milions per a l'interior de l'estructura de formigó de les parades i passadissos del Carmel i un altre de 23 només per als elements mecànics de transport. En total 97 milions, molt a prop dels 115 que costarà finalitzar els 2,6 quilòmetres de túnel i tota la infraestructura d'Horta a la Vall d'Hebron arran de la represa de les obres el 2007 després de l'aturada de fa quatre anys.

TEIXIT D'ACER INOXIDABLE
Als pous profunds (que es recorreran en ascensors grans i ràpids de caixa transparent) i a les enormes andanes (amb voltes de 16 metres de diàmetre i plataformes de fins a 8,5 d'amplada) s'hi preveu instal.lar una decoració especial. Es farà servir teixit sintètic ignífug i teixit d'acer inoxidable de diverses textures per aconseguir un efecte de mosaic amb diferents graus de reflexió de la llum. Així s'aconseguirà "una imatge molt interessant a més d'una gran absorció del soroll", asseguren els autors del projecte.
Les obres del túnel "segueixen els terminis previstos" després de reprendre's l'excavació el març del 2007, segons el director de Transport Terrestre, Manel Villalante. El pla és que aquest estiu s'acabi la perforació (inclosa la nova cua de maniobres de la Vall d'Hebron) i que fins passat l'estiu següent es facin els interiors de les estacions, es col.loquin els 78 accessos mecànics (10 mesos de termini) i es realitzin totes les proves amb l'objectiu d'obrir el tram a finals del 2010.

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 36dR90.PDF

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 30/03/2009 15:44
by victorcasta
Dissabte sortia a l'Avui, un gràfic amb la distància que s'haurà de recórrer entre que s'entra i s'arriba a l'andana, a l'estació de Teixonera-Coll. Crec que es tardarà més en baixar a l'andana que en el propi viatge en metro.

Gràfic de Teixonera-Coll

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 30/03/2009 15:53
by metring
85 metres????????????? :o

Com per agafar claustrofòbia!!!!!!!!

Posted: Monday 30/03/2009 17:54
by Ecomobisostrans
I no podrien fer un 3r acces per M de deu dels Angels, que doni directe e les andanes?

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 30/03/2009 18:17
by Miquel
Dir que la cua de maniobres ( Dipòsit o futura cotxera) ja està gairebé acabada, el túnel está gairebé fet i avançen a molt bon ritme.
Per les entrades, per la que és a Taxonera ( a Sant Crispí-Fastenrath) s'ha fet a un lloc on avans hi havia un parc i la de Llobregos-Mare de Déu al Coll, crec que hi havien uns esdificis abandonats i en mal estat, aquí a la Taxonera, els carrers són molt etrets, hi han voreres de menys de 50 cm, per fer entrades s'han de fer en parcs com a pasat.

Posted: Monday 30/03/2009 19:08
by Ecomobisostrans
Doncs en podrien fer una en el c/Mare de Deu dels Angels encara que sigui a la calçada i deixar-lo peatonal, com a Hostafrancs.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 30/03/2009 19:37
by Miquel
Mare de Déu dels Àngels és un carrer mitg important (no tant com Santa Rosalia i Arenys que son el carrers centrals), per allà passa el 119 com afegit, i es una via d'escapament en cas d'haveri problemes (que els hi han molts).
Un carrer que em pasa pel cap i que és un passatge ampli, peatonal és Camí Vell del Coll entre Sant Dalmir i Murtra. Pero ho dic sincerament ja que visc a la Taxonera, gairebé no hi ha espai per grans coses com una entrada a Metro.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 06/04/2009 12:01
by Miquel
Dir que han comencat a tapar amb sorra el túnel del dipòsit de Vall d'Hebron, davat la cotxera de Sant Genis.
Obrint els carrers s'acaba abans.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Thursday 07/05/2009 8:43
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=610263

Nou impuls al metro d'Horta a Vall d'Hebron

1. • La Generalitat adjudica el condicionament del túnel i les estacions

EL PERIÓDICO
BARCELONA

La complexa prolongació de la línia 5 del metro de Barcelona entre Horta i Vall d'Hebron ha rebut un nou impuls gràcies a l'adjudicació dels treballs de condicionament del túnel que s'està excavant al subsòl i de les estacions. Segons va informar ahir l'empresa pública de la Generalitat Gisa, la concessió puja a 57,8 milions d'euros i inclou la construcció de les instal.lacions per garantir el subministrament elèctric.
Està previst que les obres s'iniciïn aquest estiu, amb un termini d'execució d'11 mesos. El projecte adjudicat comprèn l'arquitectura interior de la galeria; dels accessos a les tres noves parades del Carmel, Taxonera-Coll i Vall d'Hebron; del magatzem de trens de Sant Genís i de la cua de maniobres de la Vall d'Hebron. També s'adequaran les estacions al disseny de la línia i s'instal.larà el paviment i els revestiments. Una vegada acabin aquests treballs ja només quedarà pendent la instal.lació de les escales mecàniques, les cintes transportadores, els ascensors i la urbanització dels accessos. Aquestes actuacions s'adjudicaran en els pròxims mesos.

2,5 QUILÒMETRES DE TÚNEL
De forma paral.lela, se segueixen executant les obres d'infraestructura de la prolongació, que, segons Gisa, estan "molt avançades". El nou tram de túnel té 2,5 quilòmetres de longitud i es va fer tristament famós arran de l'esfondrament, l'any 2005, d'una part de la galeria de maniobres, al seu pas pel barri del Carmel. Aquest greu accident va paralitzar el projecte i va obligar a revisar-lo de dalt a baix, cosa que està endarrerint de forma considerable la seva posada en servei.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Saturday 30/05/2009 17:59
by metring
Mare meva, com per fer una gincana!!!!

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=267360

La línia L-5 incorporarà 25 ascensors entre les estacions d'Horta i la Vall d'Hebron


La Generalitat invertirà 17 milions d'euros en millorar l'accessibilitat de la línia

EFE / LAMALLA.CAT

El Govern de la Generalitat destinarà 17 milions d'euros en els accessos a les estacions de la L-5 del metro de Barcelona entre Horta i Vall d'Hebron. En aquest tram s'instal·laran 25 ascensors, cintes transportadores i escales mecàniques.

El govern català ha aprovat l'adjudicació d'aquestes obres a través de l'empresa GISA, les quals afectaran les estacions del Carmel, Teixonera-Coll i Vall d'Hebron.

Aquesta adjudicació s'emmarca dins de les obres que s'estan executant per a la construcció d'aquestes tres noves estacions i d'un túnel de 2,5 quilòmetres a partir de l'estació d'Horta, ja adjudicades i valorades en 64 milions d'euros.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 01/06/2009 10:43
by uriol108
Són 3 estacions noves no ? Això em dona a rao ... de 5 ascensors per... cada estació ? :nose i algunes estacions de la xarxa de metro no en tenen ni tan sols 1 d'ascensor encara...

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 01/06/2009 15:13
by BCN2008
uriol108 wrote:Són 3 estacions noves no ? Això em dona a rao ... de 5 ascensors per... cada estació ? :nose i algunes estacions de la xarxa de metro no en tenen ni tan sols 1 d'ascensor encara...
Hem de pensar que dues de les estacions (Teixonera|Coll i Carmel) son tipus Roquetes L3, i Vall d'Hebrón es semblant a Trinitat Nova L3.
També cal destacar que crec que era a Teixonera|Coll la preandana es tan llarga que s'hi instalaran cintes transportadores.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 01/06/2009 22:16
by 437.001
Cert. Si hi ha dues estacions a BCN on és obligatori instal.lar-hi tants ascensors, són aquestes dues...

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 01/06/2009 22:25
by BCN2008
Per cert, en aquest document hi apareix la descripció dels acabats de les tres estacions. Es bastant interesant.

Nombre d'ascensors

Posted: Tuesday 02/06/2009 9:15
by Guigui
uriol108 wrote:Són 3 estacions noves no ? Això em dona a rao ... de 5 ascensors per... cada estació ? :nose i algunes estacions de la xarxa de metro no en tenen ni tan sols 1 d'ascensor encara...
Exactament, la mitjana és de 8,33 ascensors per estació. Ara bé, per l'orografia de la zona i la política d'adaptar d'entrada les noves estacions, no es pot comparar amb l'estat d'altres de més antigues. I, a més, totes les estacions que s'estan adaptant tenen un mínim de dos ascensors: un per anar del carrer al vestíbul i un per a accedir a cada andana, si aquesta és central; en cas contrari, ja n'hi podem afegir un altre.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 17/08/2009 10:26
by metring
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _68909.php

El túnel del Carmel, acabat

Finalitza l’excavació de la línia 5 entre Horta i la Vall d’Hebron. La prolongació entrarà en servei d’aquí un any, just abans de les eleccions al Parlament

Quim Torrent
Barcelona

Ult. Act. 17/08/2009 02:13

Ja no hi ha perill. La constructora encarregada de les obres ha acabat aquesta setmana el túnel del Carmel. Amb la calada entre l’actual cua de maniobres a l’estació d’Horta i el túnel que perllonga la línia 5 fins a l’estació de la Vall d’Hebron es dóna per acabat un malson que va començar el 27 de gener de l’any 2005, quan les obres al túnel van provocar l’ensorrament d’un edifici del Carmel.

Han passat quatre anys i mig des d’aquell dia, encara molt present en la vida del barri, però finalment el gruix de l’obra ja està realitzat. Els treballs que s’han dut a terme d’ençà que fa tres anys es van reprendre les obres s’han fet amb la màxima cura. “Per tot el que va passar, és una obra que ens mirem amb especial atenció”, explica el conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, que cada setmana rep un informe específic de com avancen els treballs.

L’enfonsament es va produir sobre l’antiga cua de maniobres, sota el carrer de Sigüenza i el passatge Calafell. Aquest túnel, que havia d’utilitzar-se com a aparcament de trens, es va tapar amb formigó per consolidar el subsòl sobre el qual s’aguantaven els edificis afectats per l’esfondrament. Va haver de passar més d’un any, fins al març del 2006, per poder reprendre les obres. Llavors quedava la meitat dels 2,5 quilòmetres que fa el perllongament de la línia, dividits en dos trams.

El primer, de gairebé un quilòmetre de longitud, és el tram entre l’estació del Carmel i la de Taxonera Coll. Es tracta d’un traçat que no va ser especialment difícil per a la constructora, ja que està situat a molta profunditat. La calada d’aquesta part del túnel es va fer fa dos mesos.

Més complicada va ser la realització dels 300 metres que separaven l’estació del Carmel de la cua de maniobres d’Horta. “El pas pel carrer Dant era extraordinàriament complex per la presència d’una falla i perquè ens hem trobat tipus molt diferents de terreny”, explica Jordi Jubany, responsable d’Obres Subterrànies del govern. L’enorme cura amb què es va treballar va fer que l’excavació d’aquests 300 metres durés més d’un any.

Les mesures de seguretat eren extraordinàries. El mètode constructiu que es va utilitzar era el mateix que s’utilitzava abans de l’enfonsament. “Portar una tuneladora era impossible”, explica Jubany, ja que part del túnel ja estava construït i l’heterogeneïtat de materials que hi ha al subsòl d’aquesta part de la ciutat és molt alta. Encara hi havia una raó més potent per mantenir el mateix sistema, i és que fer un pou per muntar una tuneladora en una zona tan densament poblada era pràcticament impossible.

Així doncs, els treballs es van haver de seguir fent amb el mètode d’avanç i destrossa. Però es va millorar la seguretat assegurant l’estructura del túnel cada 80 centímetres. En una obra sense tantes dificultats la consolidació de l’estructura del túnel es fa cada tres metres. A tot això, a més a més, cal afegir-hi el control que es feia en superfície dels possibles moviments del terreny. En aquests tres anys d’obres s’han revisat 525 edificis abans i després de la construcció del túnel per controlar l’aparició de possibles esquerdes.

Ara les obres entren en una fase que ja no constitueix cap perill per als veïns del barri. Durant aquest agost s’està construint la plataforma per on circularan els trens. Les vies es col·locaran sobre una llosa flotant que contribuirà a disminuir les vibracions pel pas dels trens. Paral·lelament a aquests treballs es començaran a fer les instal·lacions del túnel, que podria veure circular els primers trens –en període de proves– abans de l’estiu de l’any que ve. La intenció del govern és poder obrir la línia el setembre de l’any que ve, just abans de les eleccions al Parlament.

El que encara no s’ha acabat, tot i que també està a punt, és l’obra civil de les estacions. En concret aquest agost s’està acabant els llargs accessos –tenen passadissos de més de 100 metres– a l’estació de Taxonera Coll, que serà la més profunda del metro de la ciutat.