Page 3 of 33
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 20/11/2008 16:38
by hospitalenc
Amb la proposta d´en Gigui es tanquen i condemnen mès, d´estacions 4 concretament:
-El CLot-Aragó;
-St. Andreu-Comtal;
-St. Andreu-Arenal;
-Barcelona-França. (sí, senyors, nó l´oblidèm pas).
I encara caldría afegir els comentaris d´algù altre, que deia una mès:
-Arc del Triomf.
Total, cinc estacions a el.liminar, perdó, "exterioritzar", que diría en Gigui. Si aixó nó es depriment, que Deu s´aparegui dins aquest Fòrum i ho negui.........
Anàlisi més a fons
Posted: Thursday 20/11/2008 16:46
by Guigui
Clot Aragó per Glòries; SAC per Trinitat Vella; SAA per Meridiana; a més, Sagrera: fent net, quantes se'n perden? I el fet de no haver parlat de l'Estació de França no significa que la condemni, simplement feia referència als traçats passants.
Per cert, en cap moment he parlat d'"exterioritzar", sinó que parlava d'"exterioritats", en referència a les lamentacions sobre el tancament d'estacions sense tenir en compte les noves que s'obren o es podrien obrir.
En resum: preferiu el sistema actual, amb dues estacions (les de St. Andreu) connectades a una sola línia de metro, o el que proposo, amb cada nova estació connectada amb un mínim de dues línies (excepte Glòries, que reclama a crits un mínim de dos metros més)?
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 20/11/2008 16:50
by tren250
hospitalenc wrote:Amb la proposta d´en Gigui es tanquen i condemnen mès, d´estacions 4 concretament:
-El CLot-Aragó;
-St. Andreu-Comtal;
-St. Andreu-Arenal;
-Barcelona-França. (sí, senyors, nó l´oblidèm pas).
I encara caldría afegir els comentaris d´algù altre, que deia una mès:
-Arc del Triomf.
Total, cinc estacions a el.liminar, perdó, "exterioritzar", que diría en Gigui. Si aixó nó es depriment, que Deu s´aparegui dins aquest Fòrum i ho negui.........
A veure, aclarim-se: el Clot es treu per Glòries i gual que la EDF. Sant Andreu Comtal quedaria englobada en Sagrera. St-Andreu Arenal en Trinitat Nova i Sagrera-Meridiana. I no, no és depriment, és completament llògic. Traiem unes estacions per col·locar unes de noves amb millor servei per la població. Arc de Triomf? Es millora i ja està, on és el problema?
I a veure si escrivim millor el pseudònim dels foristes...
.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 20/11/2008 17:11
by victorcasta
Avui s'ha publicat l'anunci de
licitació de les obres de Sagrera Meridiana.
Tenen un termini d'execució de 19 mesos, i caldrà tallar la circulació del túnel durant 5 mesos.
Què passarà amb la R3, R4 i R7?
Posted: Thursday 20/11/2008 17:26
by Guigui
victorcasta wrote:Tenen un termini d'execució de 19 mesos, i caldrà tallar la circulació del túnel durant 5 mesos.
Per tant, durant aquest període, la R3, R4 i/o R7 s'acabaran a St. Andreu Arenal o es desviaran pel ramal de les Aigües? Indicis? Arguments? Apostes?
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 20/11/2008 17:39
by oriolp13
S'acabaran a St. Andreu Arenal, on instalaran una doble diagonal, segons el pdf de licitació, apartat afectacions a la circulació.
Per l'altra banda m'ha semblat llegir que s'acabarà a Arc de Triomf i que instalaran també una doble diagonal a 1000m de la bifurcació de Marina, (suposo que al túnel de la C3/4/7), i que no afectarà la C1
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Thursday 20/11/2008 17:41
by victorcasta
Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf seran finals de línia. La línia de Granollers entre la bifurcació Aigües i Clot-Aragó no aguantaria la C2, C3, C4 i C7. El projecte diu literalment, això: Con el objetivo de que minimizar la afección sobre los usuarios de la red de cercanías el presente proyecto contempla la adecuación de las estaciones de Sant Andreu Arenal y de Arco del Triunfo para que actúen como principio y final de línea, de tal manera que ninguna estación de las líneas C3, C4 y C7 quede sin servicio. Estas actuaciones se complementaran con un servicio de autobuses que una ambas estaciones y de continuidad a las líneas. Para poder ejecutar este “rebote” de trenes en ambas estaciones se contempla la colocación de una doble diagonal en Sant Andreu Arenal (que completa la ya existente) y de una doble diagonal a 1.000 metros de la bifurcación Marina (para no interferir en la circulación de la línea C1).Junto con la inclusión de estos aparatos de vía se realizará una modificación del enclavamiento electrónico (se prevé que ya se haya ejecutado el cambio de enclavamiento previsto) y un recantonamiento de las señales existentes. Por otro lado, el paralelismo que existe entre la línea 1 del metro de Barcelona y las líneas de cercanías, permite pensar que una parte de los viajeros afectados utilizarán el metro como medio de transporte alternativo en el tramo en obras. Para poder determinar la magnitud del servicio alternativo de autobuses y la redistribución de los viajeros en las líneas de metro, se han realizado, en el anejo de afecciones a la movilidad, un análisis de los flujos estimados con la conclusión de que el servicio de lanzaderas exigiría un número máximo de 9 unidades articuladas en hora punta, lo que posibilitaría transportar a 1.215 usuarios / hora. Por su parte, se prevé que un total de unos 3.650 viajeros de las C3, C4 y C7 pudieran transbordar en la hora punta de la mañana a la L1 de Metro, accediendo a dicha línea en la estación de Fabra i Puig, situada junto a la de Sant Andreu Arenal.
Final a Arc de Triomf, no ho entenc
Posted: Thursday 20/11/2008 23:25
by Guigui
No entenc això de fer acabar els trens a Arc de Triomf. Se suposa que, un cop hi arriben, bé poden continuar el seu recorregut habitual cap a l'Hospitalet, no? A més, com pensen fer-ho perquè hi acabin, si no hi ha més vies?
Re: Final a Arc de Triomf, no ho entenc
Posted: Thursday 20/11/2008 23:42
by victorcasta
Guigui wrote:No entenc això de fer acabar els trens a Arc de Triomf. Se suposa que, un cop hi arriben, bé poden continuar el seu recorregut habitual cap a l'Hospitalet, no? A més, com pensen fer-ho perquè hi acabin, si no hi ha més vies?
Els trens que provinguin de St. Vicenç de Calders-Vilafranca i L'Hospitalet, arribaran fins a Arc de Triomf, seguiran com si anessin cap a Sant Andreu Arenal i passada la bifurcació Marina, donaran la volta mitjançant la doble diagonal que diu que s'hi muntarà, per no interferir amb la circulació de la C1, que tombarà per la bifurcació.
Ara ha quedat clar
Posted: Thursday 20/11/2008 23:57
by Guigui
victorcasta wrote:Els trens que provinguin de St. Vicenç de Calders-Vilafranca i L'Hospitalet, arribaran fins a Arc de Triomf, seguiran com si anessin cap a Sant Andreu Arenal i passada la bifurcació Marina, donaran la volta mitjançant la doble diagonal que diu que s'hi muntarà, per no interferir amb la circulació de la C1, que tombarà per la bifurcació.
Gràcies, ara ho entenc. Resulta que no havia pensat en la R4 sud, sinó sols en l'entrada per Montcada.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Friday 21/11/2008 22:20
by UT596001
victorcasta wrote: La línia de Granollers entre la bifurcació Aigües i Clot-Aragó no aguantaria la C2, C3, C4 i C7.
Ahir m'ho vaig estar mirant i penso que és una barbaritat sense sentit.
Si no hi caben totes les circulacions entre Clot i Bifurcació Aigües, sempre es pot fer el següent:
-C3 i C7 acaben a Sant Andreu Arenal. Al centre de Barcelona, transbord a Montcada-Bifurcació.
-C4, que és passant, via Ramal Aigües-Sant Andreu Comtal-Clot-Arc de Triomf.
Una cosa semblant és el que es va fer quan van tallar aquest mateix tram tres caps de setmana per les obres de l'intercambiador. Resulta que ara no es pot?
A més la licitació diu que reforçant la L1 i posant un servei substitutori n'hi ha prou. Com es nota que no agafen el tren habitualment... i això farà créixer exponencialment els temps de viatge.
Sincreament, demostren una falta d'imaginació flagrant.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Friday 21/11/2008 23:05
by visir5704
No es pot comparar aquesta actuació en cap de setmana, que possiblement durant els caps de setmana d'aquest període sí que es pugui fer com tu proposes, amb l'actuació en dies feiners i que a més hauran de ser bona part d'ells fora del període estival.
Penso que és la solució menys dolenta
UT596001 wrote:victorcasta wrote: La línia de Granollers entre la bifurcació Aigües i Clot-Aragó no aguantaria la C2, C3, C4 i C7.
Ahir m'ho vaig estar mirant i penso que és una barbaritat sense sentit.
Si no hi caben totes les circulacions entre Clot i Bifurcació Aigües, sempre es pot fer el següent:
-C3 i C7 acaben a Sant Andreu Arenal. Al centre de Barcelona, transbord a Montcada-Bifurcació.
-C4, que és passant, via Ramal Aigües-Sant Andreu Comtal-Clot-Arc de Triomf.
Una cosa semblant és el que es va fer quan van tallar aquest mateix tram tres caps de setmana per les obres de l'intercambiador. Resulta que ara no es pot?
A més la licitació diu que reforçant la L1 i posant un servei substitutori n'hi ha prou. Com es nota que no agafen el tren habitualment... i això farà créixer exponencialment els temps de viatge.
Sincreament, demostren una falta d'imaginació flagrant.
L'estiu del 2007 ja es va fer
Posted: Saturday 22/11/2008 0:08
by UT440_132M
Recordeu que l'estiu del 2007, per culpa de les obres de la LAV a Sants, es van restringir circulacions, des del 28 de Juliol i fins l'11 de setembre, ambdos inclusive, la R3 finalitzava a St. Andreu Arenal, mentre que la R7 a Montcada Bifurcació, la R1 a l'EDF, i només deixaven passar per Sants, les R2 i R4. Jo ho vaig fer tres o quatre cops, i és una mica liós els primers dies si no saps com funciona, però llavors, no està tant malament.
Re: L'estiu del 2007 ja es va fer
Posted: Sunday 23/11/2008 15:37
by ferroviario_catalan
UT440_132M wrote:Recordeu que l'estiu del 2007, per culpa de les obres de la LAV a Sants, es van restringir circulacions, des del 28 de Juliol i fins l'11 de setembre, ambdos inclusive, la R3 finalitzava a St. Andreu Arenal, mentre que la R7 a Montcada Bifurcació, la R1 a l'EDF, i només deixaven passar per Sants, les R2 i R4. Jo ho vaig fer tres o quatre cops, i és una mica liós els primers dies si no saps com funciona, però llavors, no està tant malament.
Esto seria lo mas apropiado de cara a buen funcionamiento, no habrian colapsos de trenes, y aparte la gente se acordaria de la otra ocasion que se hizo esto.
Cuando se cierra en tramo???
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Sunday 23/11/2008 15:43
by victorcasta
Las obras no están ni adjudicadas.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 23/12/2008 19:21
by MetroBCN
El què tenen que fer es tancar l'estació de SAA, que esta feta caqueta.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 23/12/2008 19:22
by metring
MetroBCN wrote:El què tenen que fer es tancar l'estació de SAA, que esta feta porqueria.
...O arreglar-la.
El futur de Sant Andreu Arenal...
Posted: Tuesday 23/12/2008 20:00
by UT440_132M
metring wrote:MetroBCN wrote:El què tenen que fer es tancar l'estació de SAA, que esta feta porqueria.
...O arreglar-la.
O deixar-la com a cotxera, o túnel auxiliar, en cas d'averia.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Tuesday 23/12/2008 20:07
by tren250
O com apartador. Tantes manies tancar-la! Jo no dic una estació magnífica com Nuevos Ministerios, dic una estació més òptima, millor comunicació amb el metro (no tenir que sortir a l'exterior, on s'és vist?), millor il·luminació, etc. Si es traslladés la C7 cap a la l´´inia de Granollers, descongestionaria bastant el trànsit, i així els túnels quedarien equil·librats. També un millor interior, escales automàtiques...
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Saturday 28/02/2009 18:56
by victorcasta
Bé, aviat tornarà a haver-hi merder a Sagrera...
El Periódico de Catalunya wrote:
Adjudicades les obres de construcció de la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana
• Té un termini d'execució de 17 mesos i suposa una inversió de 34 milions d'euros
L'empresa COMSA construirà la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana de Barcelona per a les línies R-3, R-4 i R-7, un projecte que suposa una inversió de 34 milions d'euros, segons l'adjudicació que assignada pel Consell d'Administració de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre.
La nova estació, que té un termini d'execució de 17 mesos, s'ubica dins de l'actual túnel ferroviari que passa per l'avinguda Meridiana, entre els túnels de metro corresponents a les línies L-1 i L-5, ha informat el Ministeri de Foment en una nota de premsa.
Transports alternatius
Aprofitant l'existència en la zona de totes aquestes línies, el projecte preveu la construcció d'una nova estació de rodalies per a l'intercanvi de viatgers de les línies R-3, R-4 i R-7 amb la L-1 i la L-5 de metro i amb les futures L-4 i L-9, millorat la connectivitat dels dos serveis. També es reposarà un col·lector al carrer de Garcilaso, afectat per la construcció de la nova estació.
El rebaix de la rasant del túnel farà inevitable la suspensió del servei ferroviari, de manera que les obres s'han planificat de manera que aquest tall sigui al més breu possible i en el període de menys trànsit, han informat les mateixes fonts. Durant el temps que duri el tall s'establiran sistemes de transport alternatius que donin servei als viatgers de les diferents línies afectades.