Exacte, amb això hi ha més que suficient. I si algú vol fer alguna correcció a la carta, també pot fer-ho, en aquest mateix fil.Vox wrote:@Wefer, o qui sigui, que he d'enviar per MP a en Wefer? el meu DNI i nom + cognoms? o alguna cosa més?
Atemptat contra la boca de metro Liceu
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Als de TrenSim els hi va comunicar el forumaire "CRT-220", que de tant en tant es deixa caure per aquí tot i que em sembla que no està registrat...metring wrote:Per a Wefer: Els hi has dit als de Trensim i a d'altres fòrums lo de la carta?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------------
Una rambla a sota les Rambles
L’estudi d’Oriol Bohigas farà una remodelació de l’interior del metro de Liceu amb la recreació de l’ambient dels voltants
ESTUDI IDP / MARIONA SÒRIA. Barcelona
L’estació de metro de Liceu canviarà de dalt a baix la seva aparença. Quan acabin les obres que s’estan fent per ampliar els vestíbuls, TMB iniciarà la remodelació total de l’interior de l’estació amb una imatge que ha encarregat al despatx d’arquitectes d’Oriol Bohigas. El nou Liceu simularà l’ambient de les Rambles a través d’unes pantalles lluminoses decorades amb fulles dels plataners de l’exterior. Lluís Pau, autor del projecte, membre de l’Estudi IDP, vinculada a MBM Arquitectes, vol aconseguir un espai «diàfan, il·luminat i net», que reflecteixi a l’interior del túnel la genuïnitat del passeig més internacional de Barcelona, les Rambles. A les parets, uns aparadors mostraran petites reproduccions dels voltants: el Liceu, la Boqueria i el Palau Güell.
Lluís Pau treballa, ja fa uns dos anys, en el projecte que ha de canviar la fesomia de l’estació de Liceu, l’única parada de metro de la xarxa subterrània de Barcelona que tindrà una imatge del tot singular. Pau és dels arquitectes que estan convençuts que un bon entorn fa millors les persones que s’hi estan, que l’espai influeix en la condició humana, que l’arquitectura traspassa les parets per modular el comportament entre persones. Per això ha ideat un entorn diàfan, net i lluminós «que convidi les persones a tenir una bona relació, a congeniar», diu, ensenyant un dibuix del seu projecte.
Per imaginar-se l’interior, Pau ha passat moltes hores mirant l’exterior i n’ha extret una anàlisi sociològica si més no curiosa de la vida de les Rambles. «A partir del 93, les Rambles esclaten, s’universalitzen –diu–, i emergeixen d’una certa marginalitat per convertir-se en un passeig genuí. Lloret ha arribat a les Rambles», riu, tot advertint que no hi ha cap connotació negativa en el seu comentari.
Mentre es repassa la memòria del projecte, Pau explica que sempre ha trobat que els túnels del metro s’han dissenyat sense parar-se a pensar gaire. La mania de mantenir-ho tot net, quasi asèptic, ha fet que els vestíbuls subterranis siguin «passadissos obscurs, inhòspits i antipàtics», un espai que –mantenint la seva teoria «l’espai condiciona el comportament»– resulta del tot nociva per als ciutadans.
El disseny que ha presentat a TMB projecta l’extensió de l’exterior a l’interior: a sota terra hi ha d’haver un ambient similar al que es viu a sobre del metro. Per això, l’Estudi IDP ha dissenyat una desena de pantalles lumíniques de metacrilat a les quals s’han inserit les fotografies de fulles de plataner collides de les mateixes Rambles, i que concentren tota la gamma de colors de les fulles a cada estació de l’any. Al seu despatx, Pau encara té alguna prova fallida que va fer amb fulles naturals, «però la naturalesa té els seus inconvenients», diu. La clorofil·la s’escampa si pressiones la fulla entre dos vidres, per això s’ha optat per escanejar les fulles. Les pantalles de metacrilat, d’una llum «càlida, d’aquella que no faci pensar a un que està malalt», diu Pau, es col·locaran a les parets de l’estació, i tindran continuïtat en unes altres pantalles superiors, situades sobre els caps dels viatgers, perquè faci la sensació que, mentre el viatger espera el tren, està sota els plataners de les Rambles.
UNA ALTRA CIUTAT
Quan acabin les obres dels accessos de Liceu, que està duent a terme GISA –l’empresa d’infraestructures de la Generalitat–, Transports Metropolitans de Barcelona iniciarà aquest canvi radical. Al projecte s’hi van presentar tres despatxos d’arquitectes. Lluís Pau –que treballa a Estudi IDP, amb els arquitectes del despatx MBM Arquitectes, d’Oriol Bohigas– va pensar, des del principi, idear «una ciutat sota la ciutat», perquè creu que els quilòmetres de túnels que formen part del metro són l’«autèntica ciutat que vivim molts barcelonins». Les condicions imposades per TMB –mantenir l’estructura de les andanes i inserir la informació pròpia d’una estació de metro– no ha estat cap problema. «El que fem és només una operació epidèrmica», explica.
El nou decorat està preparat per suportar els actes vandàlics, tot i que el dissenyador del nou interior està convençut que «contra els destructors» no hi ha material que aguanti. I insisteix: «En un lloc diàfan que transpiri optimisme, no es fan actes vandàlics.»
Petites reproduccions de l’entorn
Una de les peces més importants del projecte de la nova estació de Liceu, i que aportarà més personalitat a la parada, són una espècie d’aparadors quadrats, enfonsats uns centímetres cap endins, on es reproduiran diferents imatges de l’entorn de les Rambles. Tot i que encara està per decidir, aquests diorames mostraran imatges d’edificis destacats dels entorns de l’estació. Lluís Pau explica que s’hi podrà veure el Palau Güell, la Boqueria i el Liceu. Per a la reproducció de les imatges de l’interior d’aquesta espècie de vitrines, Pau ha pensat utilitzar diverses tècniques. «Quan m’imagino la reproducció del Liceu, penso que es podria fer un escenari en miniatura en què es pugui veure l’escenografia de l’obra que estigui en cartell en aquells moments, per exemple, una obra de Wagner.» Per al Palau Güell, s’imagina més una reproducció en tres dimensions. El projecte inclou també reservar un espai perquè el mercat de la Boqueria pugui exposar una mostra dels productes que s’hi venen. «Encara n’hem de parlar, de tot això, però a mi m’agradaria que en aquest projecte s’involucrés el mercat i els floristes de les Rambles.» També s’ha parlat de fer col·laborar una associació de pessebristes de les Rambles per a l’elaboració d’alguna de les composicions. «Tot plegat serà el millor reclam de les Rambles.»
Uns pilons poc estètics
Quan van iniciar-se les obres per ampliar els vestíbuls del metro de Liceu –una obra que està fent GISA, i que ja ha finalitzat al vestíbul que està davant de l’edifici del Liceu–, els enginyers es van trobar amb una sorpresa. La construcció, que data del 1924, no té fonaments. La volta del túnel que hi ha sota les Rambles es va construir obrint una rasa, sense preveure’n cap suport, «tal com es construïa llavors qualsevol túnel», diuen fonts de GISA. Per això els nous vestíbuls han hagut de reforçar-se amb la construcció de sis pilons micropilotats «perquè el pes de la nova estructura no se suporti sobre el túnel». Lluís Pau és partidari de modificar la forma dels pilons, «que resulten molt poc estètics».
-------------------------------
Una rambla a sota les Rambles
L’estudi d’Oriol Bohigas farà una remodelació de l’interior del metro de Liceu amb la recreació de l’ambient dels voltants
ESTUDI IDP / MARIONA SÒRIA. Barcelona
L’estació de metro de Liceu canviarà de dalt a baix la seva aparença. Quan acabin les obres que s’estan fent per ampliar els vestíbuls, TMB iniciarà la remodelació total de l’interior de l’estació amb una imatge que ha encarregat al despatx d’arquitectes d’Oriol Bohigas. El nou Liceu simularà l’ambient de les Rambles a través d’unes pantalles lluminoses decorades amb fulles dels plataners de l’exterior. Lluís Pau, autor del projecte, membre de l’Estudi IDP, vinculada a MBM Arquitectes, vol aconseguir un espai «diàfan, il·luminat i net», que reflecteixi a l’interior del túnel la genuïnitat del passeig més internacional de Barcelona, les Rambles. A les parets, uns aparadors mostraran petites reproduccions dels voltants: el Liceu, la Boqueria i el Palau Güell.
Lluís Pau treballa, ja fa uns dos anys, en el projecte que ha de canviar la fesomia de l’estació de Liceu, l’única parada de metro de la xarxa subterrània de Barcelona que tindrà una imatge del tot singular. Pau és dels arquitectes que estan convençuts que un bon entorn fa millors les persones que s’hi estan, que l’espai influeix en la condició humana, que l’arquitectura traspassa les parets per modular el comportament entre persones. Per això ha ideat un entorn diàfan, net i lluminós «que convidi les persones a tenir una bona relació, a congeniar», diu, ensenyant un dibuix del seu projecte.
Per imaginar-se l’interior, Pau ha passat moltes hores mirant l’exterior i n’ha extret una anàlisi sociològica si més no curiosa de la vida de les Rambles. «A partir del 93, les Rambles esclaten, s’universalitzen –diu–, i emergeixen d’una certa marginalitat per convertir-se en un passeig genuí. Lloret ha arribat a les Rambles», riu, tot advertint que no hi ha cap connotació negativa en el seu comentari.
Mentre es repassa la memòria del projecte, Pau explica que sempre ha trobat que els túnels del metro s’han dissenyat sense parar-se a pensar gaire. La mania de mantenir-ho tot net, quasi asèptic, ha fet que els vestíbuls subterranis siguin «passadissos obscurs, inhòspits i antipàtics», un espai que –mantenint la seva teoria «l’espai condiciona el comportament»– resulta del tot nociva per als ciutadans.
El disseny que ha presentat a TMB projecta l’extensió de l’exterior a l’interior: a sota terra hi ha d’haver un ambient similar al que es viu a sobre del metro. Per això, l’Estudi IDP ha dissenyat una desena de pantalles lumíniques de metacrilat a les quals s’han inserit les fotografies de fulles de plataner collides de les mateixes Rambles, i que concentren tota la gamma de colors de les fulles a cada estació de l’any. Al seu despatx, Pau encara té alguna prova fallida que va fer amb fulles naturals, «però la naturalesa té els seus inconvenients», diu. La clorofil·la s’escampa si pressiones la fulla entre dos vidres, per això s’ha optat per escanejar les fulles. Les pantalles de metacrilat, d’una llum «càlida, d’aquella que no faci pensar a un que està malalt», diu Pau, es col·locaran a les parets de l’estació, i tindran continuïtat en unes altres pantalles superiors, situades sobre els caps dels viatgers, perquè faci la sensació que, mentre el viatger espera el tren, està sota els plataners de les Rambles.
UNA ALTRA CIUTAT
Quan acabin les obres dels accessos de Liceu, que està duent a terme GISA –l’empresa d’infraestructures de la Generalitat–, Transports Metropolitans de Barcelona iniciarà aquest canvi radical. Al projecte s’hi van presentar tres despatxos d’arquitectes. Lluís Pau –que treballa a Estudi IDP, amb els arquitectes del despatx MBM Arquitectes, d’Oriol Bohigas– va pensar, des del principi, idear «una ciutat sota la ciutat», perquè creu que els quilòmetres de túnels que formen part del metro són l’«autèntica ciutat que vivim molts barcelonins». Les condicions imposades per TMB –mantenir l’estructura de les andanes i inserir la informació pròpia d’una estació de metro– no ha estat cap problema. «El que fem és només una operació epidèrmica», explica.
El nou decorat està preparat per suportar els actes vandàlics, tot i que el dissenyador del nou interior està convençut que «contra els destructors» no hi ha material que aguanti. I insisteix: «En un lloc diàfan que transpiri optimisme, no es fan actes vandàlics.»
Petites reproduccions de l’entorn
Una de les peces més importants del projecte de la nova estació de Liceu, i que aportarà més personalitat a la parada, són una espècie d’aparadors quadrats, enfonsats uns centímetres cap endins, on es reproduiran diferents imatges de l’entorn de les Rambles. Tot i que encara està per decidir, aquests diorames mostraran imatges d’edificis destacats dels entorns de l’estació. Lluís Pau explica que s’hi podrà veure el Palau Güell, la Boqueria i el Liceu. Per a la reproducció de les imatges de l’interior d’aquesta espècie de vitrines, Pau ha pensat utilitzar diverses tècniques. «Quan m’imagino la reproducció del Liceu, penso que es podria fer un escenari en miniatura en què es pugui veure l’escenografia de l’obra que estigui en cartell en aquells moments, per exemple, una obra de Wagner.» Per al Palau Güell, s’imagina més una reproducció en tres dimensions. El projecte inclou també reservar un espai perquè el mercat de la Boqueria pugui exposar una mostra dels productes que s’hi venen. «Encara n’hem de parlar, de tot això, però a mi m’agradaria que en aquest projecte s’involucrés el mercat i els floristes de les Rambles.» També s’ha parlat de fer col·laborar una associació de pessebristes de les Rambles per a l’elaboració d’alguna de les composicions. «Tot plegat serà el millor reclam de les Rambles.»
Uns pilons poc estètics
Quan van iniciar-se les obres per ampliar els vestíbuls del metro de Liceu –una obra que està fent GISA, i que ja ha finalitzat al vestíbul que està davant de l’edifici del Liceu–, els enginyers es van trobar amb una sorpresa. La construcció, que data del 1924, no té fonaments. La volta del túnel que hi ha sota les Rambles es va construir obrint una rasa, sense preveure’n cap suport, «tal com es construïa llavors qualsevol túnel», diuen fonts de GISA. Per això els nous vestíbuls han hagut de reforçar-se amb la construcció de sis pilons micropilotats «perquè el pes de la nova estructura no se suporti sobre el túnel». Lluís Pau és partidari de modificar la forma dels pilons, «que resulten molt poc estètics».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Demanar massa...
Hola!
No estaria malament que en comptes de fer-se una estació fashion, se'n fes una recordant la història del FMB, amb un mosaic amb fotos històriques...
Demano massa...
Salut!
No estaria malament que en comptes de fer-se una estació fashion, se'n fes una recordant la història del FMB, amb un mosaic amb fotos històriques...
Demano massa...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Em penso que visc a una realitat paral.lela.«En un lloc diàfan que transpiri optimisme, no es fan actes vandàlics.»
Que no, que la cosa no va aixi, que com més bonica i acollidora facis una cosa, més mérit i més divertit resulta malmetre-la. I tot plegat costará una milionada.
Mentrestant, i no m´enfilaré amb el tema del patrimoni, estacions com Uruinaona L1, arc de triomf, i un llarg etcetera, presenten un aspecte més que deplorable degut a les filtracions d´aigua, i a la falta de manteniment. Que pasa, que aqui només es fan coses de cara al turisme?? mentrestant els ciutadans que viuen i pateixen la ciutat no es mereixen instalacions en condicions?? no podrien donar una maneta de pintura al material?? va, que els 4000 i els 3000 estan perdent la pintura a clapes!!!!!!
Diners no n´hi ha, però per tonteries n´hi ha a cabassos.
BCN Término.
-
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 22/03/2006 9:13
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Una imatge virtual de com volen deixar l'estació de Liceu, que surt a vilaweb.cat
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Boca de metro del Liceu
Jo crec que el fet que les andanes estiguin incomunicades no és cap problema. De fet, posats a pujar i baixar escales, millor veure les Rambles (personalment no m'agraden gaire) que un vestibul gris. A Nova York, per exemple, hi ha moltes entrades de metro aixi, en les que des del carrer, jas de mirar la direcció en que va la linia.
Re: Boca de metro del Liceu
Ok, molt bé, però si algú es despista i no sap a on baixar per anar a la seva destinació, i això ha passat un cop cancelat el bitllet, s'enracorda de la família d'algú si té que tornar a pujar i a baixar i tornar a cancelar la targeta, no creus?|Ethan| wrote:Jo crec que el fet que les andanes estiguin incomunicades no és cap problema. De fet, posats a pujar i baixar escales, millor veure les Rambles (personalment no m'agraden gaire) que un vestibul gris. A Nova York, per exemple, hi ha moltes entrades de metro aixi, en les que des del carrer, jas de mirar la direcció en que va la linia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo recordo que ens va passar l'1 de gener del 1987, per cert el primer dia que vaig agafar un 3000, i l'últim que vaig agafar un 300 (perquè pràcticament no agafàvem la L3).
Això se solucionaria molt fàcilment amb un carteló estil "Atenció! Aquesta entrada només dóna accés a la via sentit Zona Universitària / ¡Atención! Esta entrada sólo sirve para acceder a la vía sentido Zona Universitària / Warning! This entrance only gives access to trains going to Zona Universitària
Això se solucionaria molt fàcilment amb un carteló estil "Atenció! Aquesta entrada només dóna accés a la via sentit Zona Universitària / ¡Atención! Esta entrada sólo sirve para acceder a la vía sentido Zona Universitària / Warning! This entrance only gives access to trains going to Zona Universitària
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Boca de metro del Liceu
Doncs segueix fins a Drassanes i allà canvies d'andanametring wrote:Ok, molt bé, però si algú es despista i no sap a on baixar per anar a la seva destinació, i això ha passat un cop cancelat el bitllet, s'enracorda de la família d'algú si té que tornar a pujar i a baixar i tornar a cancelar la targeta, no creus?|Ethan| wrote:Jo crec que el fet que les andanes estiguin incomunicades no és cap problema. De fet, posats a pujar i baixar escales, millor veure les Rambles (personalment no m'agraden gaire) que un vestibul gris. A Nova York, per exemple, hi ha moltes entrades de metro aixi, en les que des del carrer, jas de mirar la direcció en que va la linia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact: