Page 3 of 12

Re: Trànsit vol adaptar el voral de la B-23 a carril VAO

Posted: Monday 21/11/2011 13:20
by genissimon
I quan hi hagi un accident o incidència, per on circularan els vehicles d'emergència si el voral està ocupat ??

Si us plau, els invents a casa amb gasosa.

Si volen posar un carril bus a la B-23 que eliminin un carril de circulació, però no el voral. I si no, que demanin opinió als Mossos d'Esquadra, Bombers, SEM, etc...

Salut !!
Guigui wrote:http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... gonal.html

Trànsit proposarà a Foment adaptar el voral de la B-23 a un carril bus d'accés a la Diagonal

18:43 19.11.2011

Barcelona (ACN).- El Servei Català de Trànsit ha confirmat aquest dissabte que proposarà al Ministeri de Foment poder adaptar el voral de la B-23 a un carril d'accés a la Diagonal de Barcelona per busos i vehicles d'alta ocupació (VAO). El projecte ja s'havia reivindicat des del 2001 però Foment l'havia aparcat. Ara, la Generalitat torna a plantejar el projecte i assenyala que es pot fer sense més dilació ja que, segons indica, pràcticament no requereix obres. El carril, que segons el Servei Català de Trànsit, aniria de Sant Feliu de Llobregat a la Diagonal, es podria fer en sis mesos amb una inversió de menys de 3,5 milions d'euros.

Re: Trànsit vol adaptar el voral de la B-23 a carril VAO

Posted: Monday 21/11/2011 13:37
by Trenscat
genissimon wrote:I quan hi hagi un accident o incidència, per on circularan els vehicles d'emergència si el voral està ocupat ??

Si us plau, els invents a casa amb gasosa.

Si volen posar un carril bus a la B-23 que eliminin un carril de circulació, però no el voral. I si no, que demanin opinió als Mossos d'Esquadra, Bombers, SEM, etc...

Salut !!
Poden circular perfectament pel carril bus, ja que suposo que el carril bus serà únicament pintat, tipus entrada a Glòries per la Gran Via de manera que els autobusos poden apartar-se si fa falta situant-se en un carril de circulació "normal" momentàniament.

Re: Trànsit vol adaptar el voral de la B-23 a carril VAO

Posted: Monday 21/11/2011 13:46
by Platanito
Trenscat wrote:
genissimon wrote:I quan hi hagi un accident o incidència, per on circularan els vehicles d'emergència si el voral està ocupat ??

Si us plau, els invents a casa amb gasosa.

Si volen posar un carril bus a la B-23 que eliminin un carril de circulació, però no el voral. I si no, que demanin opinió als Mossos d'Esquadra, Bombers, SEM, etc...

Salut !!
Poden circular perfectament pel carril bus, ja que suposo que el carril bus serà únicament pintat, tipus entrada a Glòries per la Gran Via de manera que els autobusos poden apartar-se si fa falta situant-se en un carril de circulació "normal" momentàniament.
Dubto molt que un autobús es pugui encabir al carril adjacent si el trànsit resta aturat per un accident, per exemple.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Monday 21/11/2011 13:55
by wefer
Fer un carril menjant-se el voral és una irresponsabilitat total.

Quan hi hagi retencions, el carril VAO molt probablement també acabarà col·lapsat, i l'autopista es convertirà en una trampa inaccessible per serveis d'emergència, seguretat, etc.
I no únicament això: en cas d'avaria, no hi haurà lloc per parar. Quedarà el cotxe enmig del carril i els autobusos l'hauran d'esquivar com puguin, el mateix que passa a les nefastes rondes de Barcelona. Si fins i tot havent-hi vorals a vegades hi ha col·lisions, no vull ni pensar què pot passar quan no n'hi hagi. Espero que qui en sigui el responsable, quan hi hagi morts, ho pagui amb el càrrec... com a mínim.

Repeteixo: és una irresponsabilitat enorme. Els vorals hi són per alguna cosa, no per fer bonic. Carril bus sí, però no a canvi de fer la via més perillosa.

Creuaments

Posted: Monday 21/11/2011 15:23
by Guigui
I hi ha una altra cosa: si es fa el carril bus al voral, com es creuaran els busos i els vehicles que surtin i entrin de l'autopista?

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Tuesday 29/11/2011 8:01
by Trenscat
No he llegit quina configuració volen fer final però el més lògic és fer el carril bus pel costat de la mitjana central de l'autopista, si cal ampliant lleugerament la calçada en això estic d'acord, per mantenir una mica de voral a la dreta. També estaria bé complementar-ho amb panells variables que indiquin amb antelació si el bus ha de deixar el seu carril lliure. No és fàcil de gestionar però si hem d'esperar que es faci un carril bus-VAO faraònic com el de la C-58 em sembla que no el veurem mai.

Dificultat de posar el carril al mig

Posted: Tuesday 29/11/2011 8:53
by Guigui
Si un autobús ha de travessar tota la calçada per a sortir de l'autopista, havent-hi un bon embús, es perd del tot l'esperit del carril VAO i, de retruc, també hi causaria congestions.

Re: Dificultat de posar el carril al mig

Posted: Tuesday 29/11/2011 10:12
by Trenscat
Guigui wrote:Si un autobús ha de travessar tota la calçada per a sortir de l'autopista, havent-hi un bon embús, es perd del tot l'esperit del carril VAO i, de retruc, també hi causaria congestions.
Se suposa que el carril hauria de desembocar a la Diagonal per a tots els busos i per passar al lateral haurien de situar un semàfor que pari els cotxes i deixi passar el bus, tipus l'entrada per la Gran Via nord abans d'arribar a Glòries.

Problemes logístics

Posted: Tuesday 29/11/2011 11:59
by Guigui
Penso més aviat en la sortida de St. Just i la TV3. Si el carril ha d'anar de la Diagonal fins a St. Feliu, el cacau es pot muntar a les sortides intermèdies, i també al final del tram, on continua l'autopista. Allí, és impossible fer parar el trànsit.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Saturday 07/07/2012 5:17
by Fran-Ikarus
El carril bus-VAO de la C-58 continua avançant. Avui, per sorpresa, he tingut l'ocasió de "provar-lo" en sentit nord, ja que estaven asfaltant els carrils normals direcció Terrassa, en les immediacions de Ripollet, i ens hi han desviat pel centre, als cotxes que circulàvem.

Re: Problemes logístics

Posted: Saturday 07/07/2012 13:25
by albe6
Guigui wrote:Penso més aviat en la sortida de St. Just i la TV3. Si el carril ha d'anar de la Diagonal fins a St. Feliu, el cacau es pot muntar a les sortides intermèdies, i també al final del tram, on continua l'autopista. Allí, és impossible fer parar el trànsit.
El que sol passar, si es carril segregat, es que només es pugui fer servir per fer el trajecte sencer. Si es surt abans del final del BUS-VAO s'ha d'anar pel carril de sempre
Pregunta pels de la zona: com queda el de la C-58, s'haurà de recorrer sencer o també es podrà abandonar a les actuals sortides de l'autopista?

I per la B-23, si no és segregat, segurament ho deixaran tot igual i el carril de la dreta tindrà cada 100 o 200m una marca a la calçada recordant que és per a BUS-VAO, així qui entri no tindrà problemes i un cop a velocitat de marxa ja canviarà o no de carril en funció de si és BUS-VAO o no (el vehicle que s'incorpora)

Re: Problemes logístics

Posted: Sunday 08/07/2012 12:39
by victorcasta
albe6 wrote:Pregunta pels de la zona: com queda el de la C-58, s'haurà de recorrer sencer o també es podrà abandonar a les actuals sortides de l'autopista?
Tampoc hi ha cap sortida en aquell tram, l'autopista es bifurca per anar a Meridiana o al nus de la Trinitat, i el carril BUS-VAO només permet anar cap a la Meridiana.

El BUS-VAO de la Meridiana va agafant forma...

Posted: Sunday 08/07/2012 21:08
by Adolescent barceloní
Parlant de la Meridiana... El carril BUS-VAO va agafant forma, s'han instal·lat les boques de les clavegueres, són com aquestes que hi ha als "bordillos" de les voreres... i un "canal" per l'aigua. Que va agafant forma, vaja.

Visc al costat de la Meridiana i des de la meva finestra he vist com han instal·lat (a les 12 de la nit) un panell informatiu d'aquests que t'indiquen "retenció" i tot això, a on se suposa que hi haurà l'entrada al carril (un cop passat l'últim semàfor de la Meridiana, direcció Torre Baró).

Una cosa més. L'última vegada que vaig passar per la intersecció de la C-17 i la Carretera del Cementiri de Collserola vaig veure que el viaducte (el que va des de la fàbrica de ciment de Montcada fins a quasi la Meridiana) està bastant avançat. Per cert, al maig (quan vaig veure-ho) tallaven la C-17 a la nit. Segueixen tallant-la?

Terme català... i back to topic!

Posted: Sunday 08/07/2012 21:13
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:[...] són com aquestes que hi ha als "bordillos" de les voreres...
En català, vorals.
Adolescent barceloní wrote:Una cosa més. L'última vegada que vaig passar per la intersecció de la C-17 i la Carretera del Cementiri de Collserola vaig veure que el viaducte (el que va des de la fàbrica de ciment de Montcada fins a quasi la Meridiana) està bastant avançat. Per cert, al maig (quan vaig veure-ho) tallaven la C-17 a la nit. Segueixen tallant-la?
Aquest tema té el seu fil.

El carril VAO de la C-58 s'obrirà l'octubre

Posted: Wednesday 11/07/2012 15:23
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/bus-vao-mer ... 26632.html

El carril bus-vao de la C-58 s'obrirà al trànsit finalment a l'octubre

Recoder ha assegurat que el carril exclusiu per a autobusos i vehicles d'alta ocupació, de tres o més ocupants, de la C-58 s'obrirà a l'octubre, fregant la previsió inicial que era a finals d'estiu

A. B. / EFE
Barcelona | Actualitzada el 11/07/2012 14:26

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder ha anunciat que la previsió d'obertura del carril exclusiu de la C-58 només s'endarrerirà unes setmanes, ja que la previsió inicial era per abans de l'estiu. Recoer ha fet aquestes declaracions durant una visita a les obres de construcció d'aquest carril entre Barcelona i Ripollet (Vallès Occidental), que estan en una fase molt avançada d'execució, ja que avui s'ha col·locat el penúltim dels 16 trams del viaducte que s'està muntant a l'autopista, a l'entorn de Ciutat Meridiana.
Les obres compten amb un pressupost de 81 milions d'euros, i el nou carril té una longitud de 6,8 quilòmetres i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació, que es podran usar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. El nou carril es convertirà en un element important de gestió del trànsit en l'accés a Barcelona i de regulació de la mobilitat entre aquesta ciutat i el Vallès.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Wednesday 19/09/2012 19:49
by Adolescent barceloní
http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... 059aeb6abc

AMPLIACIÓ D’UNA INFRAESTRUCTURA METROPOLITANA

El nou carril bus-VAO de la C-58 sí que permetrà la circulació de motos

El vial d’entrada a la Meridiana des de Ripollet s’obrirà el 26 d’octubre després de 4 anys d’obres
Les persones amb mobilitat reduïda i els vehicles elèctrics també el podran fer servir

Les motos sí que podran circular pel carril bus-VAO de la C-58. Així ho han decidit els responsables de la nova infraestructura, que ultima els detalls per a la seva inauguració, que serà el 26 d’octubre. El vial d’entrada a Barcelona, construït per sobre de l’autopista, plantejava alguns dubtes sobre la seguretat d’aquests vehicles de dues rodes, encara que finalment s’ha considerat que les mesures de contenció de la plataforma són suficients i que els avantatges que les motocicletes utilitzin el carril a efectes de congestió són superiors als inconvenients.
El reglament d’ús del carril bus-VAO, al qual EL PERIÓDICO ha tingut accés, ja està a punt. Aquesta mateixa setmana s’ha enviat a les parts interessades, tant administracions com entitats vinculades a la mobilitat. Quan es va completar la construcció de l’espectacular viaducte el mes de juliol passat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va revelar que estaven ultimant aquest document, que detalla quins vehicles poden circular per aquests 6,8 quilòmetres entre Ripollet (Vallès Occidental) i l’avinguda Meridiana.

SEMPRE MÉS DE DOS / De moment només se sabia que hi podrien passar els autobusos (amb passatge o sense) i els turismes ocupats per tres o més persones inclòs el conductor. Malgrat que en el procés de discussió del reglament hi va haver alguns responsables que van advocar perquè es permetés el pas de vehicles amb dos ocupants, finalment només s’autoritzarà que siguin tres. Els defensors d’obrir el pas a turismes amb menor ocupació asseguraven que el carril es veuria buit perquè no hi hauria prou usuaris.
No obstant, els que pensen que el vial ha de tenir un efecte exemplificador van insistir que fossin tres. Si els conductors –avui molts menys que anys enrere com a conseqüència de la crisi, però igualment la considerable xifra de 154.000 vehicles d’intensitat mitjana al dia– veuen com circulen amb fluïdesa aquests turismes pel carril, probablement faran esforços per compartir el viatge amb més persones.
Aquesta mesura, a més a més, va en la línia dels descomptes en els peatges que depenen de la Generalitat, on es bonifica la tarifa amb un 40% de descompte quan hi ha més de tres persones, una rebaixa que no obstant ara està a la corda fluixa com a conseqüència de l’impagament de les bonificacions per part del Ministeri de Foment. Les últimes dades que es coneixien sobre el nombre d’ocupants dels vehicles que accedeixen a Barcelona era d’1,2 persones, de manera que encara hi ha molt camí per recórrer.

OPERACIONS ESPECIALS / En el reglament d’ús del carril bus-VAO es recorda que es tracta de dos carrils reversibles. Al matí, el trànsit s’orientarà en direcció a Barcelona, mentre que a la tarda la senyalització variable ho farà de sortida de la capital cap al Vallès. Aquesta serà la norma general. Després, quan es produeixi una operació especial de sortida de vacances o de cap de setmana, el Servei Català de Trànsit podrà decidir com utilitza la nova infraestructura, que vigilaran els Mossos d’Esquadra de manera presencial.
Malgrat que també s’havia parlat de col·locar dispositius automàtics de control, la falta d’una tecnologia prou fiable i l’alt cost ha fet deixar de banda la idea. Les persones amb mobilitat reduïda –que estiguin degudament identificades– també podran passar pel carril, igual que els vehicles elèctrics, l’ús dels quals vol potenciar la Generalitat per lluitar contra la contaminació a l’àrea metropolitana.
A més a més dels turismes amb tres ocupants o més, les motocicletes i els autobusos, els vehicles d’emergències també podran circular pel vial elevat, així com els turismes que, malgrat tenir vetat el pas, siguin autoritzats per la policia autonòmica per raons excepcionals. Per exemple, en el cas que hi hagi un accident que col·lapsi l’entrada o la sortida de la ciutat. Les autocaravanes i vehicles amb remolc tampoc podran passar pel carril, de la mateixa manera que les bicicletes i ciclomotors, tal com especifica el reglament d’ús distribuït aquesta setmana, al qual es podran fer comentaris que no seran vinculants.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 20/09/2012 0:20
by UT596001
Afegir que no fa gaire vaig anar amb autobús per la C-58 i he pogut observar que a efectes de nomenclatura el carril BUS-VAO serà una carretera apart, que rebrà la codificació C-58cc. Suposo que el cc serà de carril compartit... A més, com el carril bus comença abans del km. 0 de la C-58, des del començament real fins a l'inici de la C-58 té la codificació C-33cc, respectant el quilometratge de la C-33 (em penso que hi ha la placa del km. 78 de la C-33cc).

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 20/09/2012 14:03
by trainman
Presentació d'una nova xarxa de busos d'altes prestacions a tot Catalunya
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà el proper divendres, 21 de setembre, una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions a tot Catalunya i també aprofitarà per presentar els actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.
El punt de trobada serà a les 11.00 hores, a la seu del Departament (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona), d’es d’on sortirà un dels nous busos i es desplaçarà fins al carril bus-VAO de la C-58 on es farà la presentació.

El recorregut acabarà a la ‘Biciestació’ situada a l’estació de Sarrià d’FGC, on el conseller visitarà el nou servei.

21-09-2012 11.00 | Departament de Territori i Sostenibilitat (Av. Josep Tarradellas, 2-6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions a tot Catalunya i també aprofitarà per presentar els actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=78235

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 20/09/2012 14:24
by Adolescent barceloní
trainman wrote:Presentació d'una nova xarxa de busos d'altes prestacions a tot Catalunya
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà el proper divendres, 21 de setembre, una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions a tot Catalunya i també aprofitarà per presentar els actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.
El punt de trobada serà a les 11.00 hores, a la seu del Departament (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona), d’es d’on sortirà un dels nous busos i es desplaçarà fins al carril bus-VAO de la C-58 on es farà la presentació.

El recorregut acabarà a la ‘Biciestació’ situada a l’estació de Sarrià d’FGC, on el conseller visitarà el nou servei.

21-09-2012 11.00 | Departament de Territori i Sostenibilitat (Av. Josep Tarradellas, 2-6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions a tot Catalunya i també aprofitarà per presentar els actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=78235
Demà s'obre, ja, el BUS-VAO? Doncs està bé, ara els busos i inclús els turismes amb més de 3 persones surten una mica beneficiats.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 20/09/2012 15:39
by victorcasta
No. El 26 d'octubre, com diu la notícia que vas citar ahir.