Page 3 of 9

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Tuesday 22/09/2009 23:06
by Pamboli
Ahir al matí vaig veure que havien tallat els pins dels marges i obrien una rasa al peu de la rotonda de conexió de la C-17 amb la C-25, a tocar de la fàbrica Pascual de Gurb. Serà que ja han començat el desdoblament? :o

Comencen les obres del desdoblament

Posted: Thursday 01/10/2009 13:54
by UT440_132M
Efectivament, Pamboli, han començat les obres. Dilluns hi vaig passar, i vaig veure que ja treballaven a la zona de la sortida de Manlleu. Aquesta notícia ho confirma:

http://www.osona.com/noticia/16142/come ... ransversal

SocietatRedacció osona.com | Actualitzat el 01/10/2009 a les 07:06h
Comencen les obres del desdoblament de l’Eix Transversal En el tram entre Vic i Calldetenes | -Els treballs arriben amb un any i mig de retard | -Recull de notícies publicades sobre el desdoblament.


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha començat fa uns 10 dies les obres del desdoblament de l’Eix Transversal, que uneix els municipis de Lleida amb Girona, passant per Manresa. Els treballs, que s’han iniciat entre Vic i Calldetenes, arriben un any i mig de retard sobre els terminis previstos. L’obra havia de començar a principis del 2008, però l’empresa adjudicatària de la concessió, Cedinsa, ha trigat molt temps en redactar el projecte i, llavors ha tingut greus problemes de liquiditat, a causa de la crisi econòmica.

Els primers treballs encara no són massa visibles. De moment, els operaris estan talant arbres i desbrossen les zones on s’ubicaran els nous carrils.
.
El 2007 es va aprovar el desdoblament de la carretera. El projecte té un pressupost de 700 milions d’euros i afectaran cinc comarques.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Thursday 08/10/2009 16:24
by Pamboli
Finalment sembla que els ha entrat la pressa. Ja era hora! :plas
Cedinsa tindrà poc més de dos anys per acabar les obres de desdoblament de l'eix
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -leix.html

La constructora Cedinsa –formada per diverses empreses, com ara FCC i Copisa, amb el suport de Caixa Catalunya– tindrà difícil complir amb els terminis previstos per al desdoblament de l'eix transversal. Les previsions del govern, quan va aprovar el projecte el 2007, eren que els treballs s'acabessin el segon semestre del 2011, unes obres que estava planificat que comencessin l'estiu del 2008. Un retard de més d'un any que pot fer difícil complir el calendari, tot i que el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va expressar la setmana passada el convenciment que els mesos perduts es recuperarien en el transcurs de les obres. Si fos així, l'empresa hauria d'enllestir els treballs en poc més de dos anys.

El retard inicialment es va justificar per la complexitat del projecte, ja que l'empresa adjudicatària era l'encarregada de fer tant el projecte com les obres. A final del gener passat es van firmar bona part de les actes prèvies de les expropiacions dels terrenys, i aleshores es va posar el mes de març com a data per començar els treballs en el tram entre Vic i Vilobí. Aquest termini tampoc no es va poder complir pels problemes econòmics de Cedinsa, que van fer aturar el projecte. Finalment es van poder resoldre, i fa pocs dies que l'empresa va començar els treballs de desdoblament, centrats sobretot en la ronda de Vic. També s'està actuant ja en punts concrets de les comarques gironines, com ara trams on s'hauran de fer nous túnels i viaductes a la zona de Santa Coloma de Farners. En total s'hauran de desdoblar 55 quilòmetres entre Vic i Vilobí –on l'eix enllaçarà directament amb l'N-II–, amb un cost estimat d'uns 400 milions, amb 14 enllaços, 21 viaductes i 12 túnels.

Enllaç escapçat

Posted: Thursday 08/10/2009 17:45
by Guigui
Vilobí –on l'eix enllaçarà directament amb l'N-II–
I amb l'AP-7, no?

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Friday 09/10/2009 16:51
by Pamboli
Extret de la pàgina del projecte a la Generalitat: http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... llac25.jsp

"A partir de l’AP-7, es produeix una bifurcació: per un costat, mitjançant un tram de nova via desdoblada d’uns 2 quilòmetres de longitud, que permet connectar amb l’N-II desdoblada, tant en direcció Girona com en direcció Mataró; per l’altra banda, l’actual traçat de la C-25 es configura com a ramal de connexió cap a l’aeroport de Girona." i per extensió cap a l'actual accés a l'AP-7.

El desdoblament comença a afectar el trànsit

Posted: Tuesday 13/10/2009 11:20
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/16393/desd ... ar/transit

Societat
Redacció osona.com | Actualitzat el 13/10/2009 a les 08:25h
El desdoblament de l’Eix Transversal comença a afectar el trànsit
A partir d’aquesta setmana, talls a l'alçada de la sortida de Vic Centre.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va començar fa unes setmanes les obres del desdoblament de l’Eix Transversal, que uneix els municipis de Lleida amb Girona, passant per Manresa. Els primers treballs encara no són massa visibles. De moment, els operaris estan talant arbres i desbrossen les zones on s’ubicaran els nous carrils.

A partir d’aquesta setmana començaran les obres de més envergadura, amb moviments de terres, que tindran com a conseqüència les primeres afectacions de trànsit. El primer punt on hi haurà restriccions serà a la sortida de Vic Centre, on es tallarà un carril i es desviarà parcialment la circulació de vehicles.

El 2007 es va aprovar el desdoblament de la carretera. El projecte té un pressupost de 700 milions d’euros i afectaran cinc comarques.

Els treballs, que es van iniciar iniciat entre Vic i Calldetenes, han arribat un any i mig de retard sobre els terminis previstos. L’obra havia de començar a principis del 2008, però l’empresa adjudicatària de la concessió, Cedinsa, ha trigat molt temps en redactar el projecte i, llavors ha tingut greus problemes de liquiditat, a causa de la crisi econòmica.

Precisament, segons informa El Periódico de Catalunya, continuen els problemes de finançament de Cedinsa, que encara no ha enllestit els tràmits de dos trams entre Vic i Cervera.

- Més informació i fotos de l’inici del desdoblament de l’Eix Transversal
- Més informació de les obres, des d’El Periódico de Catalunya
- Més informació dels problemes de finançament de l’obra, des d’El Periódico de Catalunya

Salvador Alemany proposa peatge per a camions a l'eix

Posted: Thursday 15/10/2009 22:17
by UT440_132M
Un que vol sucar, tot i que la seva proposta, molts usuaris d'aquesta via, la signaríem.

http://www.osona.com/noticia/16444/peat ... ra/maleida

Societat Quico Sallés | Actualitzat el 15/10/2009 a les 16:31h

Peatges a l’Eix Transversal? Darrer capítol d’una carretera maleïda

Salvador Alemany defensa la imposició d'un peatge a la C-25 per evitar que es converteixi en una "drecera per als camions".
L'opinió del president d'Abertis topa amb la promesa feta pel conseller Joaquim Nadal.


Costa menys canviar les lleis que les mentalitats i les inèrcies. La prova és que continua amb plena vitalitat el sistema econòmic que Francesc Sanuy va definir l’any 2005 com l’economia de les tres “p”: peatges, purins i prostitució.

El darrer exemple d’aplicació d’aquest tagline va ser aquest dimecres quan el president d'Abertis, Salvador Alemany, va defensar la imposició de peatges a l'Eix Transversal. El president de la multinacional d’infrastructures casualment gestiona autopistes de peatges a l’Estat espanyol, Regne Unit, França, Itàlia, Sudàfrica, Portugal, Argentina, Anglaterra, Colòmbia i Xile.

Més problemes amb el desdoblament o fer Pasqua abans de Rams?

Salvador Alemany considera que el desdoblament de l'Eix Transversal no resoldrà els problemes d'aquesta via, sinó que fins i tot els incrementarà si darrera no hi ha una política de gestió del trànsit en aquesta via, i què millor per fer-ho que un peatge.

És a dir, “un peatge als camions que hi circulen si no es vol que es converteixi en una drecera per als camions”, va aclarir. Així ho exposava en la conferència que va pronunciar dimecres en el marc de la XIV Jornada d'Economia de Caixa Manresa a Sant Fruitós de Bages.

Ara bé, la perplexitat d’aquesta opinió sorprèn per fer Pasqua abans de Rams, en el sentit que ja es recomana pagar quan tot indica que les obres de desdoblament porten un any i mig d’endarreriment, perquè l’adjudicatària de l’obra tenia problemes per aconseguir liquiditat.

El president d’Abertis tampoc veu cap relació entre el trànsit de camions i l’economia, perquè “si la funció que ha de complir aquesta via ha de ser la connexió de la Catalunya interior amb la costa, s'haurien de prendre mesures per evitar-hi i limitar-hi el pas de camions”. Això és, si fa o no fa, convertir l’Eix en una via ràpida gairebé exclusiva de turismes, i evitar el trànsit de mercaderies pesants.

L’opinió d’Alemany topa frontalment amb la promesa emesa el 2005 pel Conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, el 20 d’abril de 2005: “A l’Eix Transversal no hi haurà barreres físiques”.

L'exemple d'Alemanya

Posted: Thursday 15/10/2009 23:39
by Guigui
Doncs no li falta raó, al Sr. Alemany. A Alemanya (quina coincidència semàntica! :D ), el peatge per a camions també inclou algunes carreteres principals que les autoritats havien clissat com a rutes alternatives per a escaquejar-se'n.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Friday 16/10/2009 7:44
by Santfeliuenc
Hola,

Sobre los camiones y los peajes: es evidente que los vehículos pesados desgastan más la carretera y las vías que los utilitarios convencionales y puestos a pagar, deberían pagar más. Lo que ocurre es que las mercancías que transportan dinamizan un territorio y le dan salida a sus recursos, por lo tanto fomentan el empleo y la economía.

Con lo que se plantearía un dilema, si el camión tiene origen o destino en el territorio, el peaje debería ser uno, pero si el camión sale de Valencia y va a Francia, el territorio no se ve beneficiado, con lo que el peaje debería ser otro, a mi modo de ver puesto que utiliza las carreteras del territorio para desgastarlas e ir de paso, pero no para dejar beneficio en él.

Del mismo modo, creo que penalizar el transporte de mercancías con peajes excesivos estaría bien, caso de que por otro lado los gobiernos respectivos fomentasen el transporte de mercancías por ferrocarril, ofreciendo la alternativa coherente y lógica. Si no ofrecemos alternativas, lo de ir encareciendo peajes y obligando a pagarlos a los camiones, no tiene sentido alguno. Es como decirle en la RMB a la gente que use el TP pero luego no poner absolutamente ningún TP y no ampliar las líneas, mejorar los servicios y dedicarse exclusivamente a hacer kilómetros de carril bici, buses de barri y car-sharing. Todo eso estará muy bien, pero sin ofrecer la alternativa de las cercanías y el metro, el personal poco TP va a utilizar.

Saludos,
Sergio

Girona proposa mesures correctores

Posted: Wednesday 11/11/2009 11:48
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/16963/giro ... ransversal

Municipis
Redacció | Actualitzat el 10/11/2009 a les 08:15h
Proposen mesures correctores per les obres de l'Eix

El Cilma i els Ajuntaments del tram afectat pel desdoblament de l'Eix Transversal han proposat una sèrie de mesures al DPTOP, que s'ha compromès a estudiar-les, i que suposarien un sobrecost del 2,5% sobre el total de l'obra.


El Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les comarques de Girona (CILMA) i els alcaldes dels ajuntaments afectats pel desdoblament de la C-25 Eix Transversal es van reunir dimecres amb el conseller del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), Sr. Joaquim Nadal, per exposar-li un seguit de mesures correctores per minimitzar l’impacte d’aquesta obra. Totes les mesures estan incloses en l’informe d’integració ambiental del projecte constructiu de desdoblament de la carretera C-25 Eix Transversal (en el tram entre Espinelves i Caldes de Malavella) encarregat pel CILMA i que detalla totes les accions que segons aquesta entitat i els ajuntaments afectats s’haurien de dur a terme perquè el desdoblament afectés el mínim possible l’entorn. El conjunt de mesures correctores representa un sobrecost del 2,5% sobre el pressupost de l’obra.

De la reunió mantinguda dimecres en va sortir el compromís del DPTOP d’estudiar la proposta i d’incorporar les mesures que es consideren necessàries. . Les mesures correctores proposades són de permeabilització ecològica i social, d’atenuació de l’impacte durant les obres, de seguiment i d’integració ambiental.

Pel que fa les mesures de permeabilització ecològica i social es proposa l’ampliació d’alguns dels passos inferiors contemplats en el projecte constructiu, així com l’ampliació d’un pas superior a Vilobí d’Onyar. També es justifica la creació d’un ecoducte del Volcà de la Crosa per garantir la connectivitat amb la riera de Bagastrà, riera de Santa Coloma, estanys de Riudarenes i la Sèquia de Sils, que resulta essencial per a possibilitar l’espai connector entre els massissos de les Guilleries i Gavarres

Pel que fa a la resta de mesures d’impacte ambiental, intenten reduir els efectes de les obres a nivell de sorolls, de pols i gasos contaminants i de gestió de terres, entre d’altres. Es proposen accions per evitar la contaminació dels cursos fluvials i l’aportació d’àrids a la riera d’Espinelves, d’Arbúcies i de Santa Coloma (especialment en l’àmbit del Parc del Montseny, única Reserva de la Biosfera del Principat de Catalunya); la gestió dels residus resultants de les obres i de restauració dels terrenys afectats; la minimització de l’efecte barrera de la via i restitució dels hàbitats afectats.

El cost total de les mesures correctores és de 18,8 milions d’euros, xifra que representa un sobrecost de 2,5% del total de l’obra. El desdoblament es va adjudicar per un import de 708,3 milions d’euros i té una longitud total de 153 quilòmetres.

El desdoblament finalitzarà un any més tard

Posted: Wednesday 16/12/2009 9:44
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/17708/desd ... rd/previst

Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 16/12/2009 a les 07:45h

El desdoblament de l’Eix Transversal finalitzarà un any més tard del previst

La Generalitat reconeix que les obres a la C-25 acabaran el 2012.El desdoblament de l'Eix Transversal (C-25) també es veurà afectat per la crisi econòmica. La manca de crèdit de la concessionària –Cedinsa, una unió temporal d'empreses que és qui ha d'executar les obres i fer-ne el manteniment posterior– va fer retardar un any i mig els primers treballs, i això passarà factura als terminis establerts inicialment per la Generalitat per enllestir l'obra, que preveien tenir-la tota acabada el 2011.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha reconegut ara que la data s'allargarà un any, i que fins al 2012 no estarà tot finalitzat entre Cervera i Vilobí. El tram entre Vic i Vilobí, és el més complicat de fer, però precisament l'únic on han començat els treballs, que s'acabaran a finals del 2011 o principi del 2012.

- Més informació, des del diari El Punt

Obres al "ralentí"

Posted: Sunday 04/04/2010 21:26
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/19601/desd ... al/ralenti

Societat | Actualitzat el 03/04/2010 a les 13:35h

El desdoblament de l'Eix Transversal, al ralentí

Segons el diari "Avui", Cedinsa fa les obres xano-xano per aconseguir més bonificacions

Image
Primers treballs del desdoblament de l'Eix Tranversal, entre Vic i Calldetenes Foto: Adrià Costa

"El desdoblament de l'Eix Transversal, al ralentí", aquesta és la portada de dissabte del diari Avui . Una crònica interior assegura que es tracta d'una estratègia de l'empresa constructora de l'obra, Cedinsa, per pressionar el Govern i així aconseguir un augment de les bonificacions. Segons la crònica la concessionària al·lega que la crisi ha modificat substancialment les previsions de trànsit que es feien en el contracte inicial i considera que el desdoblament "no li serà rendible".

El contracte que es va adjudicar Cedinsa, per davant d'empreses més grans com ACS, Ferrovial i Acciona, preveia invertir 708 milions d'euros en les obres. L'adjudicatària de l'obra hauria de recuperar la seva inversió i treure'n beneficis amb els 33 pagaments anuals que haurà de fer el Govern a partir del moment que acabin les obres. Aquests pagaments estan fixats en funció del volum de trànsit de la via. Com més trànsit, més ingressos per a la concessionària.

Per la seva banda, el conseller Joaquim Nadal, va assegurar a la Bisbal que el ritme dels treballs s'accelerà quan acabin les obres de la C-17, que també realitza Cedinsa.

-Article complet a l'Avui

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Friday 09/07/2010 19:59
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/21369/obre ... /reactiven

Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 09/07/2010 a les 17:59h

Les obres del desdoblament de l’Eix Transversal entre Vic i Vilobí es reactiven

Política Territorial diu que el gruix dels treballs començaran aquest mateix mes.

Image
Primers treballs del desdoblament de l'Eix Tranversal, entre Vic i Calldetenes Foto: Adrià Costa

El gruix de les obres de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) entre Vic i Vilobí començaran aquest mes de juliol, en una data per determinar, segons ha confirmat a Osona.com un portaveu del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP). Fins ara, les tasques han anat al ralentí i només s’han fet reposicions de serveis afectats, com conduccions de gas, línies elèctriques o desbrossament.

El tram entre Vic i Vilobí és el més complicat de fer de tot l’Eix Transversal. Les obres finalitzaran el 2012, un any més tard del que s’havia previst. El retard es deu, entre d’altres raons, a la manca de crèdit de la constructora, Cedinsa.

-Notícies publicades del desdoblament de l’Eix Transversal

Acord amb la banca

Posted: Friday 27/08/2010 21:20
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/21939/acor ... ransversal

Redacció osona.com | Actualitzat el 27/08/2010 a les 16:04h

L’acord amb la banca permet desencallar el desdoblament de l’Eix Transversal

Les entitats financeres donaran prop de 3.000 milions d’euros en crèdits per a les empreses constructores.

Image
Primers treballs del desdoblament de la C-25 a l'alçada d'Espinelves. Imatge d'arxiu. Foto: ACN

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha explicat que les empreses constructores han acordat prop de 3.000 milions d'euros en crèdits amb la banca, per tirar endavant les obres que el Govern considera estratègiques per a Catalunya, com ara el desdoblament de l'Eix Transversal i les obres de millora de la mobilitat metropolitana. Aquestes obres inclouen dos trams de l'Eix Transversal entre les Oluges i Manresa i de la capital del Bages fins a Vic, valorats en mil i 800 milions d'euros respectivament, més 300 milions d'euros del perllongament dels ferrocarrils a Sabadell i 700 milions d'euros pel desdoblament de l'Eix Transversal.

Durant el mes de setembre començaran aquestes obres esmentades i també s'adjudicarà el desdoblament entre Vilanova de la Barca i Térmens per un valor de 70 milions d'euros, en un concurs on també hi participen les empreses que formen part de la UTE Variant Sud que són de Lleida, tal com ha explicat Nadal, que es mostra partidari d'invertir en empreses del propi territori per fer aquestes obres.

Les obres dels dos trams de l'Eix Transversal entre les Oluges i Manresa i Manresa i Vic, que han de començar al setembre, són dos trams dels quals no se'n pot fer càrrec l'empresa adjudicatària de les obres Cedinsa, i han passat a licitació després que ja s'han publicat les expropiacions. Per altra banda, el tercer tram, entre Vic i Riudellots de la Selva avança a bon ritme. Nadal ha explicat que les obres del desdoblament poden durar menys de tres anys i que es licitaran per un valor de 700 milions d'euros.

El conseller ha fet aquestes declaracions aquest dijous durant la visita de les obres de la Variant Sud de Lleida, que consisteixen en el desdoblament de l'actual via de 4,5 quilòmetres i el seu perllongament en quatre quilòmetres fins a la carretera LL-11. Les obres van començar el novembre del 2009 i es preveu que acabin durant l'estiu del 2012. De moment s'han desviat els serveis, desbrossat la traça, drenatge i part de les estructures i moviment de terres en aquest tram, amb una inversió de 38,6 milions d'euros. L'obra forma part del projecte per tancar l'anella viària d'alta capacitat que ha de passar al voltant de Lleida.

El projecte inclou el desdoblament de la variant actual de 4'5 quilòmetres i l'ampliació amb quatre quilòmetres nous, passant a tenir quatre carrils i 8,5 quilòmetres fins a l'LL-11 i millorant els enllaços amb les carreteres existents. Pel que fa a l'enllaç amb la N-240 entre Montblanc i Lleida ara s'està redactant un estudi informatiu.

Falta també decidir el tram de la Variant Sud de Lleida per la banda de l'Est, que ha comportat una forta oposició veïnal perquè afecta la zona de l'Horta de Lleida. En aquest sentit, Nadal, ha explicat que s'està negociant el possible traçat definitiu que sigui el màxim respectuós amb l'Horta i espera tenir la proposta definitiva abans de finals de setembre.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 30/08/2010 10:33
by Dr. T
Des de fa una setmana i escaig, a l'alçada de la sortida 225 (Sta. Coloma - Anglès - Olot), a la banda dreta (direcció Girona), s'estan fent uns treballs d'explanació.

Tenen alguna cosa a veure amb el desdoblament? Actualment s'està fent el tram Vic-Calldetenes, no?

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 30/08/2010 11:39
by wefer
Quants diners s'haguessin estalviat si s'hagués fet des del principi amb dos carrils per banda? Tothom deia que es quedaria petit en un tres i no res, però polítics i tècnics asseguraven que n'hi havia de sobres.
Ara, els polítics d'aquella època han desaparegut (a les Bahames amb el 3%?) i els tècnics tornen a cobrar per refer la mateixa obra.
També seria interessant fer recompte dels morts per culpa dels accidents que hi ha hagut en una via tant ràpida com aquesta, on al principi es podia avançar en llocs surrealistes, i que s'haguessin evitat fent una autovia amb separació física entre sentits.

Ja fem bé de tenir com a identificatiu de país el burro català...

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Saturday 11/09/2010 23:32
by 437.001
Jo a l´Eix, més que via ràpida, li diria via làpida, de tanta gent que s´hi ha matat...

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 13/09/2010 11:04
by genissimon
wefer wrote:Quants diners s'haguessin estalviat si s'hagués fet des del principi amb dos carrils per banda? Tothom deia que es quedaria petit en un tres i no res, però polítics i tècnics asseguraven que n'hi havia de sobres.
Ara, els polítics d'aquella època han desaparegut (a les Bahames amb el 3%?) i els tècnics tornen a cobrar per refer la mateixa obra.
També seria interessant fer recompte dels morts per culpa dels accidents que hi ha hagut en una via tant ràpida com aquesta, on al principi es podia avançar en llocs surrealistes, i que s'haguessin evitat fent una autovia amb separació física entre sentits.

Ja fem bé de tenir com a identificatiu de país el burro català...
Estic d'acord amb les teves apreciacions, però també crec que, si s'hagués hagut de fer autovia de bon començament probablement encara estaria per acabar.

Altra cosa és que, en el projecte inicial, ja estigués previst la seva conversió en autovia. Cosa que, crec, ni s'havia arribat a imaginar. S'hauria d'haver fet com està la línia ferroviària de Mataró a Maçanet: molts estreps dels ponts estan construïts per a doble via, malgrat la plataforma és per a via única. I fa més de cent anys que està fet !!! O sigui, en el cas de la C-25: l'esplanació i els accessos s'haurien d'haver calculat per a doble calçada, malgrat que els túnels i ponts es construïssin per a calçada única, i els moviments de terres no s'haguessin fet. També s'hauria d'haver tingut en compte de cara a l'estudi d'impacte ambiental.

Pel que jo veig en el tram on passo: de Santa Coloma de Farners (Km 221) a Osormort (Km 195): obres de fàbrica i moviments de terres bastant avançats, especialment al tram des de l'enllaç de la GI-550 (Arbúcies-Sant Hilari, Km 210) a Coll de Revell (Km 203). A la zona de Santa Coloma de Farners i de Vic desbrossada de vorals i alguns tímids moviments de terres, especialment al costat sud que és on es construeix la nova calçada. Tot i que sembla que per la Plana de Vic, la nova calçada vagi pel costat nord de l'actual.

A causa de tot això, el carril de vehicles lents en sentit Lleida que hi ha entre Sant Miquel de Cladells (Km 217, enllaç amb la GI-551) i poc abans del túnel de Mas Romeu (Km 205,5) està suprimit, la velocitat limitada a 60 Km/h i està prohibit avançar per obres en tots dos sentits. De Vic a Manresa, no s'aprecia cap moviment, a part que l'asfalt deixa molt que desitjar pel seu mal estat. Més a l'oest de Manresa (Km 141, enllaç amb la C-16) i més a l'est de Santa Coloma de Farners (Km 229, enllaç amb la C-63) ho desconec totalment.

Nota: el quilometratge de la C-25 va de Cervera (Km 82, suposo que el fictici Km 0 està al límit de la província de Lleida amb Osca) i acaba a l'Aeroport de Girona (Km 237).

Salut !!

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Monday 13/09/2010 14:37
by wefer
genissimon wrote:Estic d'acord amb les teves apreciacions, però també crec que, si s'hagués hagut de fer autovia de bon començament probablement encara estaria per acabar.
Potser s'hagués trigat més temps a fer-la, però igualment s'hauria acabat fa anys, ja que fer-la des del principi amb 4 carrils és més barat que no pas fer-la amb dos primer, i després desfer-la per tornar-la a fer amb 4.
Amb els calers que s'haguessin pogut estalviar n'hi hagués hagut prou per renovar la via Manresa-Lleida totalment uns anys abans, i fer-ho bastant millor.

Resumint: la vam tenir abans, a canvi de tenir menys ara. Mal negoci.

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Posted: Saturday 02/10/2010 16:33
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_o_0/14601/l_ ... _eix_entre

A l'octubre han de començar les obres de desdoblament de l'Eix entre Cervera i Vic

Image
El conseller Nadal, aquesta tarda, durant la visita a les obres del desdoblament del viaducte d'Osormort

vídeo Vídeo sobre la visita de Nadal a l'Eix Transversal

última actualització: 28-09-2010 (19:51)

Ho ha anunciat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una visita a les obres del viaducte d'Osormort.

El desdoblament es preveu que es completi el primer semestre de 2013. De moment avui s'ha adjudicat el tram entre Cervera i Manresa, i aviat es preveu fer-ho amb el que arriba fins a Vic.

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

" El conseller Joaquim Nadal visita els treballs de desdoblament de l'Eix Transversal a Osona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de l’Eix Transversal a Osona, a l’altura de Sant Sadurní d’Osormort. El gruix dels treballs de desdoblament es desenvolupa al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, de 55,4 quilòmetres de longitud, amb tasques de moviments de terres, construcció d’estructures, desbrossades i desviament de serveis. El tram on es treballa representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorregut. D’altra banda, el conseller ha anunciat que avui la concessionària Cedinsa ha adjudicat les obres del tram entre Cervera i Manresa i que els treballs podran començar en aquest tram a mitjans d’octubre. L’execució total de les obres, des de Cervera a Caldes de Malavella, comporten una inversió de 708,3 MEUR.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui, acompanyat de l’alcalde de Sant Sadurní d’Osormort, Enric Riera, les obres per al desdoblament de l’Eix Transversal, a l’altura del viaducte en construcció en aquest municipi. L’estructura, de 503 metres de longitud i una amplada d’11,5 metres, se situa en paral·lel a l’actual i creua la riera Major i la riera de les Corts. En aquest viaducte, en fase molt avançada d’execució, ja s’han formigonat 11 dels 13 trams que tindrà.

El gruix dels treballs de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) es desenvolupa actualment al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, que té una longitud de 55,4 quilòmetres. Al llarg d’aquest àmbit, es duen a terme tasques de diferents tipus, segons els punts; principalment, moviments de terres, construcció d’estructures, desviament de serveis, elements de drenatge i desbrossades. Aquest tram representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorrregut.

Traçat i estat dels treballs

* Longitud: 55,4 quilòmetres
* Enllaços: 14
* Viaductes: 18
* Túnels: 11

La complicada orografia en aquest àmbit comporta la construcció de diferents túnels i túnels artificials. Fins a l’AP-7, s’aprofita la carretera actual per al desdoblament. S’adaptaran els enllaços existents, tret de l’enllaç de Sant Hilari Sacalm, on es remodelarà el ramal de sortida de l’autovia provinent de Vic. Pel que fa a elements contructius, cal remarcar el túnel de Joanet, amb una longitud de 1.440 metres, i els viaductes d’Osormort i de les Fosses, duplicacions de les estructures existents.

A partir de l’AP-7, l’actual C-25 es configura com a ramal de connexió cap a l’aeroport de Girona i des de l’autopista es construeix una nova via desdoblada, de dos quilòmetres de longitud, que permet connectar amb l’N-II desdoblada, al terme de Caldes de Malavella, tant en direcció Girona com en direcció Mataró.

La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d’amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d’amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació.

* Gurb – Espinelves (19,3 quilòmetres): En aquest tram, es duen a terme treballs dedesviament de serveis afectats per les obres (com per exemple, línies de telèfon i llum o conduccions aigua); desbrossades i moviments de terres. Així mateix, cal remarcar que s’està treballant en l’estructura del viaducte d’Osormort i al túnel de Sant Julià, s’estan fent els treballs de seguiment arqueològic. D’altra banda, s’està treballant en la desbrossada de la zona del túnel del Buc.

* Espinelves – Santa Coloma de Farners (17,1 km): Les tasques que s’estan executant corresponen sobretot adesviaments de serveis, moviments de terres, desbrossades i obres de drenatge, així com execució d’estructures. En aquest sentit, s’està construint l’estructura de formigó del viaducte dels Empedrats i s’està treballant en el muntatge de l’estructura metàl·lica en el viaducte del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i en l’execució de les piles i estreps dels viaductes del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i del sot d’Ullastre (242 m). D’altra banda, s’està treballant en la desbrossada de la zona dels túnels de Pigot, les Comes i Joanet.

* Santa Coloma de Farners – Caldes de Malavella (18,9 km): En aquest tram, s’estan efectuant els desviaments dels serveis afectats, desbrossades i obres de drenatge. Així mateix, s’està treballant en les estructures dels viaducte de les Fosses, de Castanyet i de Canadell. També s’està executant l’excavació i sosteniment de la boca est del túnel de les Fosses.

Inici de les obres als altres trams

En l’actualitat, l’Eix Transversal (C-25) té 153 quilòmetres de longitud i discorre entre Cervera i Riudellots de la Selva. Compten amb característiques d’autovia tres petits trams; el comprès entre Cervera i les Oluges i les circumval·lacions de Manresa i Vic.

Les obres consistiran el desdoblament de l’actual carretera per tal de formar una autovia de dos carrils per a cada sentit de la circulació. En total, es desdoblaran 142,8 quilòmetres de carretera, es construirà un nou tram de 2 quilòmetres d’autovia (des de l’AP-7, fins connectar amb l’N-II al terme de Caldes de Malavella) i una cinquantena de viaductes i 14 túnels i es formaran o adaptaran 40 enllaços. Així mateix, es duran a terme tasques de millora i adaptació dels trams que ja tenen quatre carrils. El desdoblament de l’Eix Transversal comportarà una inversió en l’execució de les obres de 708,3 MEUR.

Aquesta actuació es desenvolupa mitjançant una concessió d’obra pública, que inclou l’execució dels treballs i la gestió de la infraestructura per un període de 33 anys. El plec de condicions estableix que la concessionària subdivideixi les obres en tres grans trams i subrogui l’execució del 50% del volum de l’obra, per tal de garantir una major concurrència i evitar la concentració de l’execució dels treballs en una sola empresa.

Així, les obres es concentren ara en el tram Gurb-Caldes de Malavella i aquesta tardor començaran els treballs dels dos trams restants, Cervera – Manresa i Manresa – Gurb. En aquest sentit, avui la concessionària ha adjudicat el tram de Cervera a Manresa, per tal que les obres puguin començar en aquest tram a mitjans d’octubre. Es preveu que la concessionària encarregui properament les obres entre Manresa i Gurb per tal que també hi comencin els treballs. Es preveu que el desdoblament de l’Eix Transversal es completi durant el primer semestre del 2013.

Infraestructura vertebradora

L’Eix Transversal vertebra les comunicacions per carretera entre la plana de Lleida, les comarques centrals i Girona. El seu desdoblament permetrà millorar la seguretat i el trànsit d’una via que registra una mitjana d’entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, amb un percentatge de circulació de vehicles pesants d’entre el 20% i el 30%, segons els trams. D’altra banda, aquesta actuació potenciarà les connexions intercomarcals i les de llarg recorregut, fomentarà l’equilibri territorial i afavorirà el desenvolupament econòmic a les comarques de l’interior."