Page 3 of 6
Posted: Saturday 01/07/2006 18:25
by Fran-Ikarus
Una T-FastiDias pel primer del fòrum a qui li treguin punts
Posted: Saturday 01/07/2006 22:08
by orique
De Televisió de Catalunya:
Tres conductors catalans perden tots els punts en el primer dia del carnet per punts
A Catalunya, ja hi ha tres conductors que han perdut tots els punts del carnet en un sol dia, just aquest diumenge que ha entrat en vigor la nova norma. Han comès unes infraccions tan greus que tot apunta que tindran el trist honor d'encapçalar aquesta llista. De fet, fins a les dues del migdia, les infraccions més comunes han estat per excés de velocitat i en controls d'alcoholèmia. En els 39 controls que s'han fet d'alcoholèmia s'han retirat 214 punts i, en els 130 de velocitat, se n'han restat 625.
L'estrena del carnet ha anat acompanyada d'un reforç dels controls policials per fer complir una mesura que persegueix la reducció de l'índex d'accidents a les carreteres espanyoles, un dels més alts d'Europa, i acabar amb actituds negligents al volant.
Les infraccions de què s'acusa els tres conductors són tan greus que, segurament, abans de l'entrada en vigor del carnet per punts també els hauria comportat la retirada del permís per una bona temporada. Un d'ells circulava en sentit contrari per una autovia i, a més, ha donat positiu en el control d'alcoholèmia. El segon, que també ha donat positiu, circulava marxa enrere i, per últim, el tercer hauria acumulat setze punts de sanció. És estranger i no havia convalidat el permís i ja difícilment ho podrà fer.
La pèrdua de punts, però, ja havia començat pocs minuts després de mitjanit, quan un conductor va donar positiu en un control d'alcoholèmia situat entre Salou i Reus. La sanció que li correspon és la pèrdua de quatre punts i dos mesos de retirada de carnet.
Infraccions a Espanya
A la resta d'Espanya també hi ha hagut conductors que han vist baixar el nombre de punts del seu permís de conduir. A Cantàbria, una dona n'ha perdut quatre després de saltar-se un semàfor vermell i a Sevilla, un jove els ha perdut tots per conducció temerària, negligència i anar molt begut. A Madrid, un conductor n'ha restat deu de cop després de fer una maniobra perillosa quan entrava a l'M-45 i donar positiu en el control d'alcoholèmia.
Precisament, Madrid i Barcelona són, de moment, les dues úniques ciutats espanyoles que estan connectades a la xarxa informàtica de la Direcció General de Trànsit i que poden aplicar directament les sancions. La resta ho faran per correu.
-----------------------
Per cert, avui és dissabte
Posted: Saturday 01/07/2006 22:55
by UT596001
Trist i vergonyós començament.
Que, d'altra banda, veient com circulem per aquest país no m'extranya.
Posted: Sunday 02/07/2006 23:13
by wefer
De l'AVUI:
----------------------------
Només les quatre capitals aplicaran el carnet per punts
Girona ja ho té tot a punt, i Lleida també, però donarà una treva fins al setembre
Com que no té llest el programa informàtic, Tarragona envia manualment les multes perquè la DGT descompti punts als infractors
O.M. / J.T. / E.E.
Només les quatre capitals catalanes estan preparades per aplicar el carnet per punts de manera immediata. Els agents de trànsit de Barcelona, Tarragona i Girona ja l'apliquen des d'ahir i Lleida ho farà a partir del setembre. En canvi, la majoria de ciutats mitjanes i petites no aplicaran la normativa, ja sigui per falta de mitjans o de voluntat política.
Durant l'estiu, l'arribada massiva de turistes multiplica les incidències de trànsit a la Costa Daurada, i malgrat tot, la majoria de les infraccions que es cometran a les vies urbanes tarragonines no restaran punts. La sensació generalitzada a l'àmbit municipal és que passaran setmanes, potser mesos, abans que la majoria de policies treballin amb el nou sistema.
Els dubtes sobre el protocol de comunicació que es farà servir amb la DGT, i la posterior adaptació que farà cada ajuntament al sistema, són el que endarrerirà l'aplicació de la nova reglamentació. "Fa dies que ho estem estudiant, però segurament passaran setmanes abans que ho puguem aplicar", van reconèixer fonts de l'Ajuntament de Valls.
Esperant la Prefectura
La Diputació, que tramita les multes de 28 consistoris, seguia a l'espera aquesta setmana que la Prefectura concretés la fórmula. A Tarragona ciutat apliquen la norma des d'ahir, i ja han decidit enviar la comunicació dels punts manualment, perquè la DGT els incorpori a la seva base de dades.
L'Ajuntament de Lleida és dels pocs de la demarcació lleidatana que ja té a punt l'ordenança de seguretat viària i el quadre de sancions per aplicar la resta de punts del permís de conduir. La Paeria ha aprofitat una actualització de les "tarifes" de les multes de trànsit per ajustar també altres aspectes de l'ordenança, com la pèrdua de punts en determinades infraccions, així com personar-se com a acusació en cas d'una imprudència temerària que provoqui un accident greu.
No obstant, per donar un marge als ciutadans, el nou quadre de sancions no s'aplicarà fins al setembre. La majoria de municipis lleidatans no tenen policia local i tenen delegades les funcions al Servei Català de Trànsit i als Mossos, fet que implica que amb prou feines imposen sancions.
Els que tenen policia local, com les capitals comarcals, no tenen previst encara l'aplicació de la retirada de punts, més enllà del que estableix la llei i, tot i una certa confusió, esperaran a la tardor per revisar les seves ordenances.
La majoria dels municipis gironins intentaran aplicar la nova normativa des del primer dia, tot i que alguns asseguren que serà molt complicat. Els que ho veuen més difícil són els que tenen entre 15.000 i 25.000 habitants. És el cas de Banyoles i Salt, que reclamen el programa informàtic de la DGT per aplicar- la. Alhora l'alcalde banyolí, Pere Bosch, assenyala que la llei també els obligarà a incrementar la plantilla de l'àrea de sancions. "Estem d'acord amb el nou sistema, però creiem que s'haurien de preveure les dificultats que representa a nivell de gestió", puntualitza Bosch.
Els municipis que no superen els 10.000 habitants són els que estan més desorientats. Molts d'ells reconeixen que encara estan pendents d'elaborar l'ordenança municipal perquè la policia local pugui actuar davant la nova llei. "Estem esperant que algun poble la faci", explica l'alcalde de Cassà, Antoni Baulida.
A l'altra cara de la moneda hi ha les poblacions més grans. Olot i Girona ho tenen tot a punt. "Hem adaptat el nostre programa informàtic per poder aplicar la normativa des del primer dia", explica la tinent d'alcalde de mobilitat de Girona, Isabel Salamaña.
Posted: Sunday 02/07/2006 23:14
by wefer
De l'AVUI:
-----------------------------
Caos als municipis
Tàrrega · L'alcalde reconeix que tenen els "deures per fer", però signaran un conveni amb el Servei Català de Trànsit
Cassà de la Selva · Ha demanat ajuda als ajuntaments grans de les comarques gironines
Tortosa · No notificarà els punts que s'han de restar als infractors: deixarà que ho faci la DGT
E. Escriche / O. Margalef / J. Tort
Desconcert i desconeixement. Així es podria definir la situació dels ajuntaments petits i mitjans amb l'entrada en vigor del carnet per punts. Tot i que s'espera que els municipis grans arrosseguin els petits, el cert és que en aquest moment el més calent és a l'aigüera.
A les comarques gironines, la nova normativa ha intensificat la col·laboració entre els municipis gironins. Per exemple, Cassà de la Selva, amb poc més de 8.000 habitants, ha demanat ajuda a policies locals de ciutats més grans, com la de Salt, per saber quins passos ha de seguir per aplicar la normativa. Alhora també ha provocat que els ajuntaments hagin hagut de treballar de valent els últims dies per tenir els deures fets.
Olot va aprovar la modificació de l'ordenança municipal per adaptar-la a la llei de punts dijous passat, mentre que l'alcalde de Banyoles va mantenir una reunió dimecres amb el cap de la regió policial dels Mossos d'Esquadra de Girona per resoldre dubtes. Salt és el que té una situació més complexa, ja que li coincideix l'aplicació amb el traspàs de la gestió de tramitació de multes a la Diputació de Girona. "Això vol dir que serà aquesta administració la que haurà de tramitar les multes del municipi a trànsit", aclareix el cap de la policia local, Antoni Marco. Tot i les dificultats, els municipis coincideixen a assenyalar que el gran volum de feina el tindran els Mossos.
Malgrat que no és obligatori, les autoritats de Trànsit han recomanat a totes les policies que facin constar a les denúncies els punts que restarà cada infracció. D'aquesta manera es pretén que els conductors prenguin consciència com més aviat millor que les infraccions amb el vehicle tenen conseqüències més enllà de les multes econòmiques. Així i tot, hi ha ajuntaments que no tenen previst fer constar a la còpia de la denúncia els punts restats.
És el cas de ciutats com Reus o Tortosa. "Els agents emplenaran el mateix formulari que fins ara, i s'afegirà un annex que s'enviarà a Trànsit. Serà la direcció general la que quantificarà la sanció per punts", van explicar fonts municipals de Tortosa. En canvi, en principi, els 28 ajuntaments que tramiten les denúncies a través de la Diputació de Tarragona faran constar els punts que comporta cada sanció.
La majoria de pobles petits no tenen policia local. Alguns han format cossos de vigilants, que no tenen la competència per posar multes de trànsit. Però entre els municipis mitjans també hi ha incertesa sobre els protocols que estableix la nova reglamentació. "La policia local continuarà de moment amb el procediment habitual de sancions", van reconèixer fonts municipals de Vandellòs i l'Hospitalet.
Lleida, en canvi, ho té tot a punt i preveu la pèrdua de 2 a 6 punts en funció de la infracció, a més de revisar a l'alça i fins i tot doblar algunes de les multes de trànsit. La Paeria ha aplicat el reglament estatal a la seva ordenança de seguretat viària i, per tant, la pèrdua de punts que correspon, però ho aplicarà al setembre. El regidor de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, va explicar que els municipis tenen marge pel que fa a la imposició de sancions, de fins a 600 euros en els casos de les molt greus, i que s'havien revisat a l'alça en aquelles infraccions més comunes, com els aparcaments, l'excés de velocitat i en les mesures de seguretat.
A comarques, però, la nova normativa queda aturada. Per ara, la majoria ho deixa tal com està. Joan Amézaga, alcalde de Tàrrega, amb 15.600 habitants i 15 policies locals, va reconèixer que "tenim els deures per fer" i va explicar que tenen pendent de signar un conveni amb el Servei Català de Trànsit. A Alcarràs, amb 4.600 habitants, dos policies locals i 6 vigilants municipals, no preveuen revisar l'ordenança. L'alcalde Gerard Serra va manifestar que són poques les multes que imposen i no tenen l'envergadura ni la problemàtica de grans ciutats, fet que els permet mantenir-se i aplicar estrictament el que digui la normativa. Els municipis més petits, sense policia pròpia, entenen que no pateixen problemes al centre urbà i ho deixen en mans dels Mossos.
Posted: Sunday 02/07/2006 23:23
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Només 15 morts en el primer cap de setmana del nou carnet de conduir per punts
• Amb la nova normativa s'ha passat de 31 a 15 morts, menys de la meitat que el cap de setmana anterior
EUROPA PRESS
Madrid .-- 15 persones han mort en els 14 accidents mortals registrats a Espanya des del començament del cap de setmana, és a dir, des de les 15.00 hores de divendres passat fins a les 20.00 hores d'avui diumenge, coincidint amb l'operació sortida de juliol i amb l'entrada en vigor del nou carnet per punts. La xifra de morts redueix a menys de la meitat la registrada durant el cap de setmana passat, en què van morir fins a la mateixa hora un total de 31 persones.
En els sinistres registrats durant aquest inici de les vacances d'estiu per a milers d'espanyols, cinc persones han resultat ferides greus i 18 més de lleus, segons han informat fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT).
La jornada de divendres va ser la que va registrar un nombre més alt d'accidents mortals. A partir de les 15.00 es van produir vuit accidents en què van perdre la vida vuit persones i una va resultar ferida de gravetat.
Durant la jornada de dissabte, la DGT va informar de dos accidents amb un total de tres persones mortes, quatre de ferides greus i cinc de lleus. Respecte al dia d'avui, s'han registrat quatre accidents que han provocat quatre morts, i tres persones han resultat ferides lleus.
Posted: Sunday 02/07/2006 23:29
by Ferrovi
Avui, conduint per la Ronda del Litoral, zona de Barceloneta-Forum, direcció Llobregat, es veia en el tram de 60km/h que tothom respectava la velotitat, algo mooooolt rarooo!!!!!! Al final, dona bons resultats aquest sistema. Sembla que a la gent hi ha que tocar-li la butxaca perque cumpleixin les normes de trafic
Posted: Monday 03/07/2006 1:01
by orique
Doncs ara fa una estoneta, cap allà a les 11 de la nit, a la Plaça Universitat, cinc o sis conductors s'haurien quedat sense 4 punts per saltar-se el primer semàfor del carrer Pelai, i un altre n'hauria perdut 2 per no portar els llums.
Per cert, hi havia una parella dels Mossos a l'estació del Metro d'Universitat, sembla que per a fer fora un borratxo. També anaven dos segurates d'aquests del peto de butanero.
Posted: Monday 03/07/2006 9:53
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------
514 sancions en 24 hores d'aplicació de la nova llei
Redacció
Les primeres 24 hores d'aplicació de la nova normativa de trànsit a Catalunya suposaran, un cop ratificades les denúncies dels Mossos d'Esquadra, la pèrdua de 1.861 punts per 514 infraccions.
A les comarques de Girona és on els agents van interceptar més conductors que vulneraven el Codi de Circulació. Concretament, van detectar 120 infraccions, que suposaran la pèrdua de 457 punts. A les Terres de l'Ebre és on les patrulles van multar menys, un total de 22 infraccions, que comporten la pèrdua de 91 punts. A l'àrea metropolitana, les sancions sumen 85 i els punts en perill 354. Aquesta és una xifra similar a la de la Catalunya central, amb 113 infraccions i 347 punts perduts.
Menys morts
A l'Estat el primer cap de setmana del carnet per punts va acabar amb la meitat de morts a les carreteres del que és habitual els caps de setmana.
Des del divendres i fins ahir a les carreteres de tot l'Estat, cap de setmana que, a més, coincidia amb l'inici de les vacances de juliol i, per tant, amb un augment dels trasllats, hi havia hagut 14 accidents greus amb 15 persones mortes i 5 ferits greus. Aquesta és una xifra positiva si es té en compte que el cap de setmana anterior van morir 31 persones. A Catalunya el cap de setmana hi ha hagut un 5 accidents amb 5 morts. La majoria, però, van passar divendres.
Posted: Monday 03/07/2006 9:54
by wefer
De l'AVUI:
-----------------------------
Els transportistes temen perdre els punts del nou carnet molt ràpidament
Els professionals creuen que el nou carnet és injust per als que treballen a la carretera
La DGT descarta donar-los més punts
Quim Torrent
Respecte i temor. Aquestes són les dues sensacions que resumeixen l'estat d'ànim dels conductors professionals davant la implantació del nou carnet per punts. Hi ha un cert consens a l'hora d'atorgar el benefici del dubte al nou sistema, però la majoria d'entitats en temen una aplicació excessivament dura.
Els qui més espantats estan són els conductors professionals, ja que per a ells el carnet de conduir és una eina de treball. La Federació d'Autotransport de Viatgers (FECAV) considera que el nou permís és "lesiu i discriminatori" per als professionals, ja que una sanció per una infracció particular pot acabar repercutint en la feina. Per aquest motiu, aquesta i altres entitats empresarials van demanar a la DGT la instauració d'un carnet professional diferent al comú. El que més preocupa és que l'excés dels temps de conducció comporti la pèrdua de fins a sis punts, la qual cosa comportaria la pèrdua del carnet amb només dues infraccions.
La Federació de Transports de la UGT també s'ha sumat a algunes d'aquestes demandes, ja que ara retirar el carnet als més de 60.000 professionals que hi ha a Catalunya serà molt més fàcil. El sindicat considera que la normativa deixa a l'aire què hauran de fer els conductors mentre no tenen carnet, sobretot els autònoms, que són el 80% dels conductors.
Una altra de les al·legacions presentades per diversos col·lectius demanava que els professionals disposessin d'inici de més punts que els altres conductors, però la DGT ho va desestimar. Per la consellera d'Interior, Montserrat Tura, la decisió era clara: "Els professionals són els primers que han de donar exemple".
Patronal de distribució
Tampoc estan gaire contents a la CEDAC, la patronal d'empreses de distribució d'alimentació. La càrrega i descàrrega en supermercats i el repartiment a domicili estan amenaçats per la nova llei, ja que parar en un carril bus o estacionar sobre la vorera pot comportar la pèrdua de punts. "Hem de veure com s'acaba aplicant, però la llei deixa un marge gran d'interpretació", explica el secretari general de la CEDAC, Toni de Rivera. Quan es produeixen aquest tipus de sancions, qui paga la multa normalment és l'empresa, però amb el nou permís els punts es restaran als conductors.
Un altre punt polèmic serà què s'entén per conductor professional per poder aplicar la rebaixa del temps sense carnet en cas de retirada. Per la DGT, un professional és "el que es dedica al transport de mercaderies i persones emparat per un permís administratiu". Per tant, en quedarien exclosos tots els comercials de les empreses, que representen un nombrós col·lectiu que utilitza el cotxe de forma diària.
Posted: Monday 03/07/2006 22:40
by victorcasta
Què passa, que per treballar conduint han de poder fer més infraccions que els demés? Quina barra... Que no! Que tothom a conduir bé!
Posted: Monday 03/07/2006 23:22
by orique
És molt habitual, per no dir que sempre és així, que els camions vagin a 120 km/h per l'AP-7, quan haurien d'anar a 90 Km/h. Si no van a més és pels radars que estan "tarats" a 120 km/h, per caçar els cotxes i les motos.
Tocar els collons als busos...
Posted: Tuesday 04/07/2006 21:37
by JaMiRo!
Una de les mesures que més m'agraden del nou carnet per punts és la retirada de crèdits per tocar els collons als carrils-bus...
Vejam, però, si això s'aplicarà com toca...
Posted: Tuesday 04/07/2006 21:57
by sequera
orique wrote:És molt habitual, per no dir que sempre és així, que els camions vagin a 120 km/h per l'AP-7, quan haurien d'anar a 90 Km/h. Si no van a més és pels radars que estan "tarats" a 120 km/h, per caçar els cotxes i les motos.
Una puntualización: los radares nos cazaran si vamos a 141 km/h.en autopista de 120 km/h.
A partir de esa velocidad tendremos la correspondiente multa....
Si vamos a menos, nada de nada....
Vamos que con la nueva ley, el limite maximo en la practica pasa a ser de 140 km/h...
Paradojas de la ley
Posted: Tuesday 04/07/2006 22:39
by orique
M'imagino que això es deu per cobrir els possibles marges d'error de velocímetres i del propi radar.
Tot i així, a l'AP-7 (i m'imagino que en altres) hi ha punts on els pannells de missatge variable dónen avisos del tipus "DETECTAT VEHICLE A 131 km/h" (no era jo!). No sé si això és simplement dissuassori o va combinat amb un radar i multa.
En els velocímetres dels vehicles el marge d'error permès per llei és del 5%, així que en un vehicle amb el velocímetre perfectament calibrat és (a)legal circular a 126 km/h, pero no a més.
Segons el que en sequera apunta, el marge d'error aplicat als radars és d'un 17,5%. Aquest 12,5% (17,5 - 5) no el trobeu una mica massa elevat??
Posted: Tuesday 04/07/2006 23:46
by wefer
orique wrote:En els velocímetres dels vehicles el marge d'error permès per llei és del 5%, així que en un vehicle amb el velocímetre perfectament calibrat és (a)legal circular a 126 km/h, pero no a més.
Segons el que en sequera apunta, el marge d'error aplicat als radars és d'un 17,5%. Aquest 12,5% (17,5 - 5) no el trobeu una mica massa elevat??
O sigui que, així fent els càlculs una mica a ull, se suposa que pots anar a gairebé 150 Km/h de velocímetre i estar encara dins del marge en que no et multen, en el "pitjor" dels casos. I el que està clar és que, en el cas que el velocímere estigui calibrat a la banda baixa (poc probable) et poden multar a partir d'uns 130 Km/h de velocímetre, però mai per sota (sempre parlant de límit de 120 Km/h).
Posted: Saturday 08/07/2006 10:43
by wefer
Girona i Lleida podran treure punts del carnet a final de mes
• A Tarragona l'aplicació es demorarà fins al mes de setembre
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Lleida, Girona i Tarragona s'incorporaran en diferents etapes a la xarxa informàtica de la Direcció General de Trànsit (DGT) que controla les sancions en els punts del carnet de conduir. Per ara, Barcelona era l'única localitat catalana que estava connectada, però a finals d'aquest mes, tant Lleida com Girona tindran aprovades les ordenances que permetran aplicar la nova normativa. La situació a Tarragona sembla que es demorarà fins al mes de setembre.
El regidor de Seguretat Ciutadana de la capital del Segrià, Lluís Pere Alonso, va confirmar ahir que a finals de mes ja tindran acabada l'adaptació del quadro de sancions, encara que va reconèixer que l'aplicació es podria demorar uns quants mesos, informa Rosa Matas. A Girona entrarà en vigor el 20 de juliol una ordenança que permetrà la retirada de punts manualment, igual que els controls d'alcoholèmia, informa Sònia Tubert. A Tarragona, el consistori es reunirà amb el Servei Català de Trànsit a finals de mes per decidir la data d'aplicació, informa Esther Celma.
13 PUNTS EN UNA TARDA
Per una altra part, en només una tarda, un veí de Cornellà de Llobregat va perdre 13 punts del carnet per conduir fumant un porro (6 punts), anar sense cinturó (3 punts), i tirar el cigarret a la carretera (4 punts) al veure que els Mossos l'havien detectat quan circulava per la C-32.
Posted: Sunday 09/07/2006 20:22
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Trànsit retira més de 12.000 punts en 7 dies
• Els Mossos han denunciat més de 3.500 conductors, la majoria homes
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els Mossos d'Esquadra han retirat més de 12.000 punts als conductors des de l'entrada en vigor del carnet per punts, l'1 de juliol. El Servei Català de Trànsit (SCT) tramita entre 500 i 600 denúncies diàries, equivalents a uns 2.000 punts.
Segons dades del SCT, 588 conductors van perdre 2.117 punts l'1 de juliol. Els dies posteriors van funcionar de la manera següent: dia 2 (573 sancions i 2.113 punts), dia 3 (498 sancions i 1.596 punts), dia 4 (615 sancions i 1.914 punts), dia 5 (568 sancions i 1.841 punts) i dia 6 (680 sancions i 2.099 punts). El dia 7, segons estimacions de Trànsit, es van perdre uns 700 punts.
Encara que no hi ha hagut un notable descens en la quantitat de punts retirats, el SCT interpreta que el nou sistema ha permès augmentar la consciència dels conductors. Els responsables de Trànsit han qualificat de "molt positiva" l'aplicació del nou carnet.
EXCÉS DE VELOCITAT
Durant els sis primers dies d'aplicació del carnet de punts, la policia va aplicar 3.522 denúncies, el 80% de les quals van ser imposades a homes.
La circulació amb un excés de velocitat entre 20 i 30 quilòmetres per hora, sancionada amb la pèrdua de dos punts, és la principal causa de les denúncies. Fins dijous passat, 732 infractors havien perdut a Catalunya 1.464 punts.
En segon lloc, la conducció sense cinturó de seguretat, sancionada amb tres punts, va obtenir 652 denúncies i 1.464 punts retirats. La tercera infracció més comesa va ser conduir amb un excés de velocitat d'entre 30 i 40 quilòmetres per hora, sancionada amb la pèrdua de tres punts. Per aquesta pràctica, 482 conductors van perdre a Catalunya 1.446 punts.
Un total de 351 conductors van ser sancionats després de comprovar-se que anaven al volant sota els efectes de l'alcohol: 192 d'ells van perdre 4 punts, i 159, 6 punts. Cinc conductors s'han quedat sense carnet a l'haver perdut tots els punts.
Finalment, 177 conductors van ser denunciats per superar en un 50% el límit de velocitat. Aquesta infracció està penada amb la retirada de sis punts.
Posted: Wednesday 12/07/2006 9:24
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-----------------------------------------
La velocitat, principal causa de la retirada de punts del carnet
• No portar el cinturó i anar begut són els altres motius de sanció més comuns
• Els ajuntaments es comprometen a aplicar el nou sistema de denúncies
OLGA PEREDA
MADRID
No aixecar el peu de l'accelerador segueix sent l'assignatura pendent a les carreteres espanyoles. Així ho demostren les dades dels nou primers dies d'aplicació del carnet per punts, en els quals gairebé una de cada quatre infraccions tramitades per la policia van ser degudes a l'excés de velocitat. No portar cordat el cinturó va ser la segona multa més imposada (18,8%), seguida molt de prop per l'excessiu consum d'alcohol (18,5%).
Les estadístiques, facilitades ahir per la Direcció General de Trànsit (DGT), confirmen que, de l'1 al 9 de juliol, es van tramitar 17.330 denúncies per infraccions greus o molt greus. En el moment en què els expedients siguin ferms, els milers d'afectats podrien perdre 61.218 punts.
Malgrat que no es pot parlar d'una relació directa, sí que hi ha un fet cert: la mortalitat ha baixat considerablement des que va entrar en vigor el nou procediment sancionador. Des de l'1 de juliol fins al dia 10, van morir a les carreteres 84 persones. La xifra és dramàtica, però suposa una reducció del 32% respecte a la registrada en el mateix període de l'any passat.
No obstant, el carnet per punts no s'està aplicant a totes les vies. A les carreteres interurbanes no hi ha cap problema, ja que la Guàrdia Civil, els Mossos d'Esquadra i l'Ertzaintza estan connectats al sistema informàtic de la DGT que gestiona la pèrdua de punts. El panorama canvia a les ciutats, on només els ajuntaments de Madrid i Barcelona estan connectats a la xarxa.
CONVENIS FIRMATS
La falta d'uniformitat va motivar ahir una reunió entre el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, i el president de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Heliodoro Gallego. En la trobada, les dues parts van deixar clar que als 6.800 municipis que tenen menys de 5.000 habitants, el carnet per punts s'aplica amb normalitat, ja que les competències són de la Guàrdia Civil. Dels altres 1.500 restants (amb més de 5.000 habitants), 295 ja han firmat un conveni per aplicar el carnet per punts i la resta ho sol.licitarà en breu.
Per compensar l'actual situació, la FEMP es va comprometre ahir que les denúncies per infraccions de trànsit incloguin una casella en la qual l'agent deixarà constància de la pèrdua de punts que pot comportar la multa. El president de l'organisme va calcular que d'aquí a dos mesos tots els ajuntaments estaran connectats a la DGT.
ELS TAXISTES, EXONERATS
Mentrestant, el màxim responsable de Trànsit, Pere Navarro, va reiterar ahir que els taxistes no estan obligats a portar cadiretes de retenció infantil en els trajectes urbans que facin. Tampoc perdran punts si el recorregut és de tipus interurbà. En aquest cas, els pares pagaran la sanció econòmica per pujar al cotxe sense portar cadireta.
> Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
Posted: Wednesday 12/07/2006 12:49
by entfe001
Algú va veure ahir l'especial del carnet per punts que presentà Toni Clapés a Td8?
La veritat és que jo no vaig aguantar ni deu minuts després de sentir les contínues parides que deixava anar el "periodista" de La Vanguardia, en plan d'advocat del diable però a lo bèstia, com si el carnet per punts fos una criminalització de la societat