Page 3 of 18
Posted: Saturday 01/07/2006 16:22
by UT596001
Ferrovi wrote:un dels problemes, es que, si pasa per la R4, a l'alçada de moltes ciutats veuria un munt de frikis fent li fotos (especialment a Cornellà
)
Civia fora del litoral JA!
Civia a la R4 JA!
Estic amb tu!
Així el Civia passaria a només 6 km de Castellar
Posted: Saturday 01/07/2006 16:34
by mikado
Pregunta:
Amb l'arribada , inauguració com ho volguem dir de la R10, s'augmentarà en 2 els trens hora/sentit que circularan via Sants pel túnel d'Aragó. El problema el tindrem a Sants ??? És a dir passarem dels 6 trens per hora i sentit actuals (Sant Vicenç (2) ) , (Vilanova (2) ), (Castelldefels (2) ), a 8. Supossarà això que si juntem amés els regionals Tortosa / Flix / Tgna / Reus / Mora a la "famosa" via 5, els retards s'acumularan hora rera hora ???
I els rodalies Molins - Mataró els treuràn ???
Posted: Saturday 01/07/2006 16:39
by awe
Potser, com que els Cívies de Barcelona son una nova sèrie d'un tren molt nou, encara podrien donar algun problema. No volen que se'n quedi un de tirat enmig d'una línia que afecti a moltes altres. A la línia de Mataró no afectaria ni a mercants, ni a grans línies, ni a cap altra línia de rodalies, per tant és l'indret adient per fer-hi la posada en servei. Crec jo. Segur que, un cop comprovada la seva fiabilitat i incrementat el seu número, una de les destinacions dels Cívies serà l'aeroport.
Posted: Saturday 01/07/2006 17:58
by Vox
Que coi a la R4!!
Qué hi ha més maco que veure un Civia amb el mar de fons, quin goig
així de pas, foraires, podeu aprofitar per anar a la platja abans i després de fer les fotografies desde Badalona, Montgat o Masnou, per exemple
Vox
Posted: Saturday 01/07/2006 18:01
by Vox
aarongilp wrote:Trenscat wrote:Com no ho facin per una raó "històrica"... Vull dir que com que la línia de Mataró va ser el primer ferrocarril de la Península doncs
La veritat és que no ho sé ben bé però podria ser que ho fessin perquè aquesta línia és la que funciona més tipus "metro" de la xarxa sense mescla de trànsit de rodalies, amb regionals, llarg recorregut, mercaderies, etc. i potser els va millor com a banc de proves
De fet, a Madrid, a la única línia que funcionen, la C4, també té la particularitat de ser tipus metro, amb trens cada 4-6 minuts, aïllada totalment de la resta de linies...
La C5 també es d'aquest estil, no? Almenys pasen amb freqüencies de 2-3 mins. Recordo haver llegit que va ser la primera línea de rodalies pensada com un metro/rodalia. Fins-hi tot tenia 440 de dos vagons.
(el bus de la fotografia, d'on és? Coi qué maco!!!)
Vox
Posted: Saturday 01/07/2006 18:01
by Ferrovi
Vox wrote:Que coi a la R4!!
Qué hi ha més maco que veure un Civia amb el mar de fons, quin goig
així de pas, foraires, podeu aprofitar per anar a la platja abans i després de fer les fotografies desde Badalona, Montgat o Masnou, per exemple
Vox
Pero la majoria dels foraires viuen aprop de la R4
Posted: Saturday 01/07/2006 18:07
by Vox
Ferrovi wrote:Vox wrote:Que coi a la R4!!
Qué hi ha més maco que veure un Civia amb el mar de fons, quin goig
així de pas, foraires, podeu aprofitar per anar a la platja abans i després de fer les fotografies desde Badalona, Montgat o Masnou, per exemple
Vox
Pero la majoria dels foraires viuen aprop de la R4
Així que aquest es un fòrum "erre quatrero" ?
En compensació pel fet que en uns anys la R1 deixarà d'arrivar a l'aeroport i ho farà la R4, ens quedem els Civia a la R1 per veure el goig que fan arrivant a les proximitats de la Costa Brava
Vox
Posted: Saturday 01/07/2006 18:11
by Ferrovi
Vox wrote:Ferrovi wrote:Vox wrote:Que coi a la R4!!
Qué hi ha més maco que veure un Civia amb el mar de fons, quin goig
així de pas, foraires, podeu aprofitar per anar a la platja abans i després de fer les fotografies desde Badalona, Montgat o Masnou, per exemple
Vox
Pero la majoria dels foraires viuen aprop de la R4
Així que aquest es un fòrum "erre quatrero" ?
En compensació pel fet que en uns anys la R1 deixarà d'arrivar a l'aeroport i ho farà la
R4, ens quedem els Civia a la R1 per veure el goig que fan arrivant a les proximitats de la Costa Brava
Vox
QUE DIUS!!, si la R4 te forma de U, no voldras dir R10?
Posted: Saturday 01/07/2006 19:01
by Vox
Que jo sàpiga, la R4 es la que arrivarà a l'aeroport un cop estiguin llestes les vies i estacions sota la NAT i l'edifici d'unió de les terminals A i B!
Vox
Posted: Saturday 01/07/2006 21:06
by Ophani
Bueno e fet una primera aproximacio del que potser el mapa de rodalies a partir de juliol
Posted: Saturday 01/07/2006 21:17
by Watermark
No oblideu que els Civia tenen més superfície per a gent dreta que els 447 i per tant, son uns trens més ben preparats per a aglomeracions de passatgers. A part de l'argument que dieu de que és millor que es provin en una línia únicament de rodalies cal afegir doncs que el lloc on amb més urgència cal posar-los és també la R1 doncs és la línia de la xarxa de rodalies on les aglomeracions de passatgers són més preocupants (sobretot a l'alçada de Badalona).
I que consti que sóc usuari habitual de la R4 i no escombro cap a casa!
Posted: Saturday 01/07/2006 21:59
by Pere
Vox wrote:Que coi a la R4!!
Qué hi ha més maco que veure un Civia amb el mar de fons, quin goig
així de pas, foraires, podeu aprofitar per anar a la platja abans i després de fer les fotografies desde Badalona, Montgat o Masnou, per exemple
Vox
I si fem meitat i meitat, uns quants per la R-1 i uns quants fent els Terrassa-Martorell
Posted: Saturday 01/07/2006 22:23
by josep_serre
El motiu de que aquesta línia sigui la 10 és que les 8 i 9 són els metros comarcals de FGC.
Posted: Saturday 01/07/2006 22:28
by Ferrovi
josep_serre wrote:El motiu de que aquesta línia sigui la 10 és que les 8 i 9 són els metros comarcals de FGC.
o potser S1 i S2 no?, o ja tenen nomenclatura per als Metros comarcals?
Posted: Saturday 01/07/2006 23:11
by Watermark
Crec que FGC abusa de nomenclatura. No em sembla bé que per a la Llobregat-Anoia tinguem ara L8, S33, S7, S8, S4, R5, R6, R8, R9 crec que és excesiu sobretot a l'hora de portar-ho als plànols. En fi...
Posted: Saturday 01/07/2006 23:22
by orique
Sí, la veritat...
Jo em quedaria amb els serveis L8, S8, R5 i R6. Els S8 podrien anar en doble i a Martorell separar-se cap a Olesa i Sant Esteve (Hi havia el projecte de fer l'S88 fins a Sant Esteve). R8 i R9... Si són els metros comarcals, per què no tornar als R50 i R60 de fa un temps? Ja de pas, amb MAN's i els 8000!!
Posted: Sunday 02/07/2006 0:27
by Vox
Watermark wrote:No oblideu que els Civia tenen més superfície per a gent dreta que els 447 i per tant, son uns trens més ben preparats per a aglomeracions de passatgers. A part de l'argument que dieu de que és millor que es provin en una línia únicament de rodalies cal afegir doncs que el lloc on amb més urgència cal posar-los és també la R1 doncs és la línia de la xarxa de rodalies on les aglomeracions de passatgers són més preocupants (sobretot a l'alçada de Badalona).
I que consti que sóc usuari habitual de la R4 i no escombro cap a casa!
No conec dades de passatgers però la R1 a l'alçada de Badalona, pels matins, en dies laborables, va PETADA. Potser amb freqüencies de 4-5 minuts no passaria però amb 10..
I es que en 10mins la gent de Badalona centre arriva a Clot L1-2, en 12-3 a Arc de Triomf L1, en 15 a Plaça Catalunya L1-3-FGC i en menys de 20 a Sants.
Per això serà una pena perdre aquest servei ràpid amb BCN quan estigui Glories i Sagrera.
Tornant al tema, els Civia son tots per substituir material o per substituir & reforçar?
Vox
Posted: Sunday 02/07/2006 1:57
by UT596001
Vox wrote:Tornant al tema, els Civia son tots per substituir material o per substituir & reforçar?
Vox
Exclusivament, de moment, per reforçar. Tenim 440 per estona (sobretot a Regionals amb els "còmodes" serveis a Lleida per Manresa, Cervera de la Marenda, Tortosa...
)
Posted: Sunday 02/07/2006 15:58
by Guigui
orique wrote:Sí, la veritat...
Jo em quedaria amb els serveis L8, S8, R5 i R6. Els S8 podrien anar en doble i a Martorell separar-se cap a Olesa i Sant Esteve (Hi havia el projecte de fer l'S88 fins a Sant Esteve). R8 i R9... Si són els metros comarcals, per què no tornar als R50 i R60 de fa un temps? Ja de pas, amb MAN's i els 8000!!
Doncs jo reduiria encara més la nomenclatura:
Metro del Vallès: L6, L7, R8, R9 (si és que la numeració va realment destinada a aquestes línes)
Metro del Llobregat: L8, R5, R6
Per exemple, oi que tot el que va entre St. Vicenç i Maçanet és la R2, encara que no comenci fins a Vilanova o Castelldefels i no vagi més enllà de St. Andreu Comtal, Granollers o St. Celoni? Doncs FGC, que faci el mateix. I que decideixin internament a quin servei adjudiquen els trens que no passin de Martorell i St. Cugat. La veritat, tanta nomenclatura no ajuda a l'usuari i a nivell de companyia, que utilitzin el que els sigui més fàcil per a gestionar la xarxa, però no tenen perquè traslladar aquestes complicacions als profans.
Plano
Posted: Sunday 02/07/2006 18:47
by Santfeliuenc
Hola,
¿Hay ya plano oficial de esta línea en la web de RENFE? ¿qué color tendría esta línea? ¿hay horarios? ¿hay algo? ¿o podría ser que cuando se supone que eso entre en funcionamiento no haya aún nada de nada?
Saludos,
Sergio