Page 3 of 5

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Thursday 14/02/2008 9:36
by premixero
El problema yo lo veo como dije antes al comenzar y acabar el dia y los fines de semana, en la franja horaria central si los trenes "van bien" puede ser pasable.
Tambien lei en algun sitio que la primera idea era hacer un apeadero y al final seria una estacion con todo lo que eso implicaba.

Re: L'estació de la Grípia de Terrassa es torna a ajornar

Posted: Thursday 14/02/2008 17:48
by UT596001
mix3 wrote:El que sí que serà més difícil serà que els Terrassa parin a la futuuuuuuuuuuuuuuura estació de Can Boada, ja que dubto molt que hi puguin construir una platja de 4-5 vies per fer els serveis que acaben a Terrassa, i només hi podrien parar els de Manresa.
Serà un baixador. La idea inicial de RENFE era fer una estació amb tots els ets i uts per tal de fer acabar allà els trens que ara acaben a l'estació del Nord, però vaig llegir a un bulletí municipal de l'ajuntament que es va desistir d'aquesta idea per petició pròpia de l'ajuntament. :roll:

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Thursday 14/02/2008 21:36
by Pere Jorba Subirana
Efectivament, fa uns quants anys, semblava que a la Grípia es construiria una gran estació de mercaderies, cosa que fins i tot engrescava a l'Ajuntament de Terrassa. Tot va quedar en no res.
Avui he passat per davant la nova estació/baixador de passatgers. I ara sí que "es nota" ja des de l'exterior. Ara es veu ja un edifici nou (en una zona cada dia més poblada).
Ì, per cert, parlant de trens (i de parades a zones poblades), dissabte passat el Diari de Terrassa es tornava a fer ressò de la reclamació ( dels habitants de Viladecavalls, Vacarisses...) de més parades dels trens de R-4 que circulen (que passen...de llarg) per les estacions d'aquesta zona (d'un gran creixement demogràfic i amb indústries o instal.lacions com ara SONY...) Una vergonya. Anys reclamant -fins i tot per part d'una plataforma d'usuaris- unes simples aturades l'únic cost de les quals seria arribar a Manresa o a Barcelona un parell de minuts més tard. I cap resposta per part de Renfe. En fi, aquells detalls que deixen retratada una operadora de "serveis".

Redefinir serveis de rodalia

Posted: Thursday 14/02/2008 23:42
by Guigui
És que no hi ha res més senzill que oferir uns serveis de rodalia que estiguin subdividits en trams. Per exemple, a la línia R4 nord, que tots els Terrasses s'aturin a totes les estacions, mentre els Manreses s'aturin a les importants (per exemple, Pl. Catalunya, St. Andreu Arenal, Cerdanyola, Sabadell Centre, Terrassa) i, a partir d'allí, a totes fins a Manresa. I, en tot cas, per arribar més de pressa a Manresa, regionals semidirectes fins allí i que s'aturin a tot arreu a partir de Manresa i fins a la destinació final (Cervera o Lleida).

Re: Redefinir serveis de rodalia

Posted: Friday 15/02/2008 14:57
by UT596001
Guigui wrote:És que no hi ha res més senzill que oferir uns serveis de rodalia que estiguin subdividits en trams. Per exemple, a la línia R4 nord, que tots els Terrasses s'aturin a totes les estacions, mentre els Manreses s'aturin a les importants (per exemple, Pl. Catalunya, St. Andreu Arenal, Cerdanyola, Sabadell Centre, Terrassa) i, a partir d'allí, a totes fins a Manresa. I, en tot cas, per arribar més de pressa a Manresa, regionals semidirectes fins allí i que s'aturin a tot arreu a partir de Manresa i fins a la destinació final (Cervera o Lleida).
Això que dius ja es feia als anys 80. A principis dels 90, quan es va augmentar la frequència de pas, van fer que els Manresa fessin més parades.

Regionals com a suport de rodalia

Posted: Friday 15/02/2008 17:58
by Guigui
UT596001 wrote:Això que dius ja es feia als anys 80. A principis dels 90, quan es va augmentar la frequència de pas, van fer que els Manresa fessin més parades.
Però als anys 80, suposo que els regionals a Lleida deurien tenir unes freqüències tan delicioses com ara. I és aquí on podrien descarregar les estacions dels nuclis de rodalia.

Tinc força fresca la memòria de quan vivia a Viena, on els trens de rodalia i regionals (S i R) segueixen un sistema semblant. Allí la cosa funcionava molt bé, amb les estacions principals servides per S-Bahnen i R (més ràpids perquè més directes), mentre a les menys importants només s'hi aturaven els S-Bahnen. I si tenies la sort de poder fer un trajecte en IC entre dues estacions de la regió tarifària (per exemple, Viena-Wiener Neustadt o Viena-St. Pölten), també t'hi valia el bitllet integrat.

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Saturday 16/02/2008 0:19
by premixero
Hola, ya hay fecha para la puesta en funcionamiento de la estacion, bueno mas que fecha concreta tramo de fechas, segun la concejal de urbanismo de terrassa en una entrevista a radio star de terrassa esta tarde. Segun ella la estacion se pondra en marcha sobre la primera quincena de marzo, eso si si se hiciese antes del dia 9 se haria sin inaguracion oficial, cosa de las elecciones.

Re: Regionals com a suport de rodalia

Posted: Saturday 16/02/2008 15:17
by UT596001
Guigui wrote:Però als anys 80, suposo que els regionals a Lleida deurien tenir unes freqüències tan delicioses com ara. I és aquí on podrien descarregar les estacions dels nuclis de rodalia.
Al contrari, n'hi havien més: crec que eren 4 o 5 al dia (ara en són 3), i també hi havia algun que altre tren de llarg recorregut. I els trens que anaven només fins a Manresa ananven directes de Sant Andreu Arenal a Sabadell Sud, i de Sabadell Nord a Terrassa (recorda que llavors encara paraven trens a Castellarnau i Torrebonica).

Freqüències de regionals

Posted: Saturday 16/02/2008 15:25
by Guigui
UT596001 wrote:Al contrari, n'hi havien més: crec que eren 4 o 5 al dia (ara en són 3), i també hi havia algun que altre tren de llarg recorregut. I els trens que anaven només fins a Manresa ananven directes de Sant Andreu Arenal a Sabadell Sud, i de Sabadell Nord a Terrassa (recorda que llavors encara paraven trens a Castellarnau i Torrebonica).
En tot cas, per l'esquema que jo proposo, caldrien unes freqüències d'una hora. Tres al dia és ridícul, però 4 o 5 tampoc és per a tirar coets.

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Monday 18/02/2008 12:23
by Danzig
premixero wrote:Hola, ya hay fecha para la puesta en funcionamiento de la estacion, bueno mas que fecha concreta tramo de fechas, segun la concejal de urbanismo de terrassa en una entrevista a radio star de terrassa esta tarde. Segun ella la estacion se pondra en marcha sobre la primera quincena de marzo, eso si si se hiciese antes del dia 9 se haria sin inaguracion oficial, cosa de las elecciones.
gracias por la noticia ;)

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Tuesday 19/02/2008 22:13
by mix3
Font: e-newsterrassa

Els trens arribaran a l'estació de Renfe a Torresana en un mes
ANUNCI DEL SECRETARI D'ESTAT D'INFRAESTUCTURES EN UNA VISITA A LA CIUTAT

Abans d’un mes els trens de Renfe podrien parar a la nova estació de la companyia al Sector Est de la ciutat, al barri de Torre-sana. Així ho ha anunciat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlan, que no ha pogut concretar més la data i que està a l’espera de la posada en marxa dels serveis bàsics de la nova estació.

El nou equipament està pràcticament acabat després d’un any de treballs i més de 4 milions d’euros d’inversió. Diverses personalitats de Renfe i d’ADIF, junt amb l’alcalde de Terrassa i d’altres regidors, han visitat aquesta tarda de dimarts l’estació. El pròxim objectiu és que Terrassa disposi de la nova estació al sector oest de la ciutat, a la Maurina.

L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, s'ha referit al compromís de Morlan: "Ara estàvem parlant amb el president d'ADIF que continuï amb els compromisos. Ell deia, primer fem l'estació de l'est i, quan estigui feta, ja parlarem de la de l'Oest. Esperem que passi el procés electoral i començarem a trebllar per veure com podem continuar amb l'altra estació".

Per la seva banda, el president d'ADIF, Antonio González, ha dit: “Criem que els ciutadans d'aquesta terra es mereixen aquest projecte i també el pròxim i treballarem per fer avançar l'altre projecte. Però això és el capítol segon d'aquest. Anem a gaudir d'aquest que encara no hi paren els trens. Anem a consolidar-lo i ja en parlarem".

La nova estació està situada al Passeig 22 de juliol, a l’alçada dels carrers d’Àlaba i Camp de Roure, al barri de Torre-sana i a tocar del Centre d’Atenció Primària Est. En total, s’han edificat gairebé 800 metres quadrats i 146 metres quadrats de porxos. L’estació és totalment accessible per a tothom i el disseny obert i transparent permet que s’integri visualment en l’entorn i tenir una vista panoràmica al bosc de Torrebonica.

La construcció permet accedir a l’estació de dos nivells des dels dos costats de la via. També s’ha fet un aparcament per a 230 vehicles. A l’estació s’han incorporat tots els últims dissenys dels elements identificatius que Renfe utilitzarà a partir d’ara amb la resta d’estacions.

L’Estació Est de Renfe és una antiga reivindicació de Terrassa que junt amb la futura estació del sector oest, permetrà completar i millorar la futura xarxa de metro, per a una nova mobilitat d’una ciutat de més de 200.000 habitants.

CiU critica la visita de Morlan
Aquesta visita de Víctor Morlan ha estat molt criticada per Convergencia i Unió que, a través d’un comunicat, l'ha definida com a presa de pèl als ciutadans de Terrassa, ja que el secretari d’Infraestructures ha vingut a fer un acte clarament propagandístic.

El portaveu nacionalista, Josep Rull, ha recordat que aquesta obra havia d’estar ja acabada l’any 2001-2002 i per això demana a l’Ajuntament que insti al Ministeri d’Obres Públiques a que l’estació es posi en funcionament el més aviat possible i, alhora, demani perdó als usuaris de Renfe pels retards de l’obra.

Tornem-hi!

Posted: Tuesday 19/02/2008 22:45
by Guigui
L’Estació Est de Renfe és una antiga reivindicació de Terrassa que junt amb la futura estació del sector oest, permetrà completar i millorar la futura xarxa de metro, per a una nova mobilitat d’una ciutat de més de 200.000 habitants.
No hi ha manera que n'aprenguin, no... :nono

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Saturday 23/02/2008 0:18
by premixero
Hola, la estacion ya anuncia en los paneles de los andenes el "proximo tren direccion" como si tuviera que parar.

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Monday 25/02/2008 16:58
by treneros
premixero wrote:Hola, la estacion ya anuncia en los paneles de los andenes el "proximo tren direccion" como si tuviera que parar.
Me imagino que en pruebas, puesto que pasa un Martorell y en el luminoso dice Vilafranca...

Anormalitat normal

Posted: Monday 25/02/2008 17:29
by Guigui
treneros wrote:
premixero wrote:Hola, la estacion ya anuncia en los paneles de los andenes el "proximo tren direccion" como si tuviera que parar.
Me imagino que en pruebas, puesto que pasa un Martorell y en el luminoso dice Vilafranca...
Però que no és el funcionament normal a can Renfomentadif, això? :twisted:

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Tuesday 26/02/2008 21:53
by UT596001
treneros wrote:
premixero wrote:Hola, la estacion ya anuncia en los paneles de los andenes el "proximo tren direccion" como si tuviera que parar.
Me imagino que en pruebas, puesto que pasa un Martorell y en el luminoso dice Vilafranca...
Quizá sea muy hipotético, pero a lo mejor aprovechan para cambiar los horarios y que los trenes vuelvan a hacer Manresa-Vilafranca/Sant Vicenç y Terrassa-Martorell, para acabar con las rotaciones raras que hay ahora en la C4.

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Tuesday 26/02/2008 23:26
by Pere
UT596001 wrote:
treneros wrote:
premixero wrote:Hola, la estacion ya anuncia en los paneles de los andenes el "proximo tren direccion" como si tuviera que parar.
Me imagino que en pruebas, puesto que pasa un Martorell y en el luminoso dice Vilafranca...
Quizá sea muy hipotético, pero a lo mejor aprovechan para cambiar los horarios y que los trenes vuelvan a hacer Manresa-Vilafranca/Sant Vicenç y Terrassa-Martorell, para acabar con las rotaciones raras que hay ahora en la C4.
Ya puestos a hacer especulaciones, a lo mejor es que los Manresa-Martorell que no efectuan parada en Montcada i Reixac-Santa María ni Montcada-Bifurcació tampoco lo hagan en Terrassa-Est y el panel ya indique el Terrassa-Vilafranca que circula por detrás del Manresa-Martorell.

Trens sense parada

Posted: Tuesday 26/02/2008 23:45
by Guigui
Pere wrote:Ya puestos a hacer especulaciones, a lo mejor es que los Manresa-Martorell que no efectuan parada en Montcada i Reixac-Santa María ni Montcada-Bifurcació tampoco lo hagan en Terrassa-Est y el panel ya indique el Terrassa-Vilafranca que circula por detrás del Manresa-Martorell.
Per aquests casos, Renfomentadif no preveu avisar de que el proper tren que passa no s'atura? Entre d'altres coses, per motius de seguretat...

Re: Trens sense parada

Posted: Tuesday 26/02/2008 23:51
by Pere
Guigui wrote:
Pere wrote:Ya puestos a hacer especulaciones, a lo mejor es que los Manresa-Martorell que no efectuan parada en Montcada i Reixac-Santa María ni Montcada-Bifurcació tampoco lo hagan en Terrassa-Est y el panel ya indique el Terrassa-Vilafranca que circula por detrás del Manresa-Martorell.
Per aquests casos, Renfomentadif no preveu avisar de que el proper tren que passa no s'atura? Entre d'altres coses, per motius de seguretat...
Tot són especulacions, però ara que ho dius... sí que ho acostumen a posar als teleindicadors de les estacions.

Re: Seguiment de les obres de l'estació a la Grípia de Terrassa

Posted: Wednesday 27/02/2008 0:37
by premixero
Yo, esta semana el tren de vilafranca ponia vilafranca y el de martorell ponia martorell, en direccion terrassa y como solo cojo uno siempre pone manresa que es su destino