Page 3 of 26

Posted: Saturday 05/08/2006 12:33
by entfe001
Del Diari de Girona
Diari de Girona wrote:Foment licita per més de 51 milions de E les obres de la línia de Ripoll a Puigcerdà

EUROPA PRESS/DDEG, GIRONA.

El Ministeri de Foment ha licitat les obres del projecte de renovació de la línia ferroviària entre Ripoll i Puigcerdà. El pressupost de les obres, que duraran tres anys i mig per a un tram de 50 quilòmetres, és de 51,6 milions d'euros. El traçat de la línia entre Ripoll i la frontera francesa, just després de Puigcerdà, correspon a una línia d'alta muntanya, per la qual cosa el ministeri de Foment considera que «qualsevol actuació que pretengués incrementar la velocitat, encara que fos només una quantia mínima, requeriria grans inversions en la infraestructura; per contra, es tracta d'una línia de gran bellesa paisatgística».

En aquest tram de la línia Barcelona-La Tor de Querol hi ha un total de 43 túnels d'entre 16 i 304 metres, excepte el túnel helicoïdal, de 1.078 metres, i el de Toses, de 3.883. Les obres previstes pel Ministeri de Foment per aquest tram consisteixen en el sanejament i reforç de la plataforma on s'han detectat deficiències, la subjecció de talussos, la construcció de drenatges així com la col·locació de carril UIC 54.

A més a més, en els túnels d´aquesta línia ferroviària es realitzarà un tractament d'impermeabilització i a les zones que estan doblades es col·locarà un malla metàl·lica i es reforçarà l'ancoratge de la carcassa. Entre els treballs previstos també es troba la construcció de nous refugis.

Tasques en estacions

De les cinc estacions existents -situades a Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles, la Molina i Puigcerdà-, la de Campdevànol es convertirà ara amb les obres en un baixador. Per la seva banda, en un dels tres actuals baixadors, el de Queixans, s'augmentarà l'altura de les andanes. Ara en aquest tram de la línia ferroviària hi ha abaixadors a Toses, Urtx-Alp i Queixans.

Amb aquestes obres es pretén augmentar el confort de la circulació, una major regularitat del servei i disminuir el soroll del trànsit ferroviari, amb una remodelació de les estacions.

Per altra banda, en el mateix tram s'estan realitzant obres complementàries com la modernització de la catenària i la substitució del bloqueig telefònic pel bloqueig automàtic des de Vic a Puigcerdà.
Comento les dues parts que he subratllat:

En primer lloc, parlar d'una gran despesa per augmentar la velocitat és una veritat a mitges. Bona part de la limitada velocitat de la línia es deu al lamentable estat de la infraestructura. Sembla que les vies s'hagin d'esquerdar només per mirar-les! I de la instal·lació elèctrica millor ni en parlem... A veure, no dic de deixar la línia apta pels 160 km/h, però amb una renovació ben feta es podria elevar fins a 60 km/h o 80km/h segons el tram, i potser més al túnel de Toses per ser totalment recte. Podríem parlar de reduir d'una hora a poc menys de quaranta minuts el trajecte entre Ribes i Puigcerdà, que si bé no serà per tirar coets sí que suposarà una important millora en comparació amb les condicions actuals de viatge.

Per altra banda, comentar això de Queixans que crec ja se n'ha dit quelcom en aquest fil: rumors de reobertura.

Ara quedarà veure què suposarà, a la pràctica, aquests tres anys i mig d'obres i quant d'aquest temps suposarà una interrupció del servei ferroviari.

Posted: Saturday 05/08/2006 13:08
by Pere
entfe001 wrote:Del Diari de Girona
Diari de Girona wrote:Foment licita per més de 51 milions de E les .

Tasques en estacions

De les cinc estacions existents -situades a Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles, la Molina i Puigcerdà-, la de Campdevànol es convertirà ara amb les obres en un baixador. Per la seva banda, en un dels tres actuals


Campdevànol, segons m'han dit, ja és un baixador

------------------------------------------------------------------------------------

:victoria :victoria :pistola :pistola :anim :anim )))3 )))2 )))2

Missatge número 100 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 05/08/2006 13:31
by entfe001
Tècnicament és estació AC les 24 hores del dia, que a la pràctica significa baixador.

Posted: Saturday 05/08/2006 13:42
by Trenscat
És una llàstima que Campdevànol hagi quedat com a baixador. Podrien haver deixat una via per fer encreuaments en previsió d'un possible augment de circulacions a la línia que tampoc costava tant... Més que res perquè de Ribes a Ripoll és un tram força llarg sense cap via on fer encreuaments. Per cert, algú sap si antigament s'hi havien fet encreuaments habitualment a Campdevànol?

Posted: Saturday 05/08/2006 13:43
by Watermark
Només falta per posar el cartelons "A", o ja els han posat?

Posted: Saturday 05/08/2006 15:45
by 437.001
De travesses de formigó no n´han dit res...i tres anys per renovar 50 km són molts anys...

Posted: Saturday 05/08/2006 16:19
by Watermark
Doncs sí, és massa temps, imagino que es farà la renovació sense tallar la línia i que aquest serà el preu a pagar. La renovació fins a Ripoll es va fer molt més ràpid :| .

Posted: Saturday 05/08/2006 16:42
by entfe001
L'estació de Campdevànol fa anys que té la segona via en un estat més que lamentable, fins al punt en què d'obrir-se puntualment aquesta estació seria del tot inviable fer-hi un creuament. Per no parlar ja de les altres dues vies, on entre l'abundant vegetació s'hi arriba a amagar una bàscula i tot...

Per altra banda, tampoc trobo tan greu que es tanqui Campdevànol ja que, si bé és cert que hi ha una gran distància entre aquesta estació i la de Ribes de Freser, la de Ripoll està gairebé tocant, per la qual cosa prefereixo que els recursos necessaris per a mantenir una estació operativa es destinin a la Molina que no pas a Campdevànol.

Posted: Saturday 05/08/2006 16:49
by victorcasta
Fa dues setmanes vaig estar a Campdevànol i a la segona via s'han fet petits talls al carril de la segona via més proper a la via principal i aquests forats s'havien omplert de formigó, desconec si per posar-hi els pals de catenària...

Posted: Saturday 05/08/2006 17:35
by awe
Hola,

Us porto alguna notícia del cantó francès de la línia. Per aquí tenim tendència a pensar que la vessant francesa està en millor estat, i la veritat és que no està gaire millor.

No obstant, l'herbicida d'RFF ha pujat a La Tor fa uns dies. Hi ha uns treballs de renovació en curs entre Tarascon sur Ariège i La Tor. Es canviarà un gran nombre de travesses entre Tarascon i Sinsat, i també entre Luzenac i Ax les Thermes. A prop de Les Cabannes les feines s'han de fer amb molta cura per l'estat de la plataforma, i caldrà emprar la batejadora i l'anivelladora per perfilar bé la via. Es manté aquell fàstic de carril de doble T (és que ni tan sols el canvien). Els 4 kilòmetres a la sortida de Sinsat en sentit La Tor estan tan malmesos que la via és irrecuperable, i hi posaran carril Vignole recuperat d'algun altre indret de la xarxa.

No us penseu pas que renovin com es farà aquí. No. Només canviaran el que sigui estrictament indispensable per tal que els trens puguin continuar passant uns anyets més. Però val més això que res.

Del fet de no tancar Ripoll-Puigcerdà per renovar, suposo que es temen que França podria aprofitar aquest tancament temporal per dur a terme un tencament presumptament temporal de la seva vessant de la línia. "Presumptament". No s'ha d'oblidar que el Canfranc, a França, no està pas tancat, sinó suspès temporalment des de fa 36 anys.

Posted: Saturday 05/08/2006 19:33
by trainman
51 milions per a les obres del tren entre Ripoll i Puigcerdà



ACN. Puigcerdà.
El Ministeri de Foment ha posat a licitació les obres previstes a la línia del tren entre Ripoll i Puigcerdà per un valor de 51,6 milions d'euros, amb un termini d'execució de 40 mesos a partir del seu inici. Les obres consistiran bàsicament en la reforma de la via i el tractament de la plataforma en 48,5 quilòmetres, de Ripoll a Puigcerdà, més els dos quilòmetres que hi ha entre Puigcerdà i la Tor de Querol, que és l'estació de termini de la línia, ja en territori de la Cerdanya nord. En aquest tram hi ha un total de 43 túnels, de longituds compreses entre els 16 i els 300 metres, excepte el túnel del Cargol, que fa un quilòmetre de longitud, i el túnel de Toses, que fa 3,8 quilòmetres de longitud.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2015809

Posted: Saturday 05/08/2006 23:10
by awe
Hola Trainman,

Gràcies per la notícia. De fet, no sabia que la via s'arreglés fins a La Tor. Pensava que la renovació entre Puigcerdà i La Tor es trobava pendent d'un acord amb França. L'enllaç amb la nota de premsa de Fomento, aquí. Salutacions, Eduard.

Posted: Sunday 06/08/2006 12:56
by fubang
Bon dia.
trenscat wrote:És una llàstima que Campdevànol hagi quedat com a baixador. Podrien haver deixat una via per fer encreuaments en previsió d'un possible augment de circulacions a la línia que tampoc costava tant... Més que res perquè de Ribes a Ripoll és un tram força llarg sense cap via on fer encreuaments. Per cert, algú sap si antigament s'hi havien fet encreuaments habitualment a Campdevànol?
Si, antigament hi havia encreuaments a Campdevanol.

Per exemple, als horaris dels anys 1963-64, hi havia 3 encreuaments diaris, que havien baixat a només 1 encreuament l'any 1978.

També recordo haver vist creuar el Pullman Cerdanya direcció Puigcerda amb un Regional direcció Barcelona.

Posted: Sunday 06/08/2006 15:12
by 437.001
Jo HE FET un encreuament a Campdevànol.
El meu 438 es va creuar amb una altre.
Jo feia un Ribes de Freser-BCN (+ continuació a Tarragona)

Posted: Sunday 06/08/2006 22:32
by Jordi Freixas
Jo, avui he passat per Campdevànol, i tot i que no he fet cap encreuament, la via hi era.

I sobre això...
awe wrote:No s'ha d'oblidar que el Canfranc, a França, no està pas tancat, sinó suspès temporalment des de fa 36 anys.
Vaja... un Soria - Castejón a la francesa xDD

Posted: Monday 07/08/2006 13:07
by UT596001
A Campdevànol l'altra via hi és però ja fa temps que es van suprimir les agulles, per tant no es poden fer encreuaments.

Per cert, ahir vaig pujar a la Tor i a l'entrada de Planoles ja estan instal·lades les senyals del BLAU -sense funcionar-, li falta molt poc perquè hi arribi.

Posted: Monday 07/08/2006 23:50
by davids_from_liepaja
no oblidem el gran poroblema d'aquesta línia (i per la qual no surt rentable): el canvi d'ample. Per a la SNCF la línia de la Tour és una gran via morta on poden mantenir un servei substitutori amb busos que els hi sortirà més rentable.. a més el train jaune només és una cosa de turisme, on els turistes pugen (la gran majoria) en cotxe.

La única solució per aquesta línia és canviar-li tot l'ample BCN-Toulousse a 1435mm. i millorar-li una mica el traçat... o, desgraciadament, que dintre d'uns 5 anys se li faci una suspensió temporal per totes dues bandes. :'(

Posted: Tuesday 08/08/2006 1:06
by 437.001
El gran problema no és aquest, sinó per què carai no s´ha fet RES per canviar l´ample de les vies a Espanya (de Portugal no en parlo, perquè en aquest sentit depèn totalment d´Espanya), si el 1986 vam entrar a la UE i paguem en euros...per què?

Crec que hem tingut força temps per anar-ho fent de manera gradual i poc a poc...20 anys són 20 anys...

Si no hi hagués el problema de l´ample de vies, de ben segur la línia de Puigcerdà tindria força més tràfic, i molt probablement la línia de Canfranc no s´hagués tancat mai, i les estacions de mercaderies tindrien molt més tràfic, i etc...

Per cert, sabeu que França i Alemanya han adaptat les seves locomotores als sistemes de seguretat mutus per que els trens de mercaderies no s´hagin d´aturar a les estacions frontereres perquè els suposava una pèrdua de temps i de diners?

Doncs compareu-ho amb el nostre cas i us adonareu que en aquest sentit som a l´edat de pedra...

:'( :'( :'( :'(

Posted: Sunday 13/08/2006 19:03
by David
Està prevista la renovació de vies fins a Puigcerdà, la frontera o La Tor de Querol?

Conviendreu amb mi que el tram Puigcerdà a La Tor és el pitjor en tota la línia... no?

Posted: Monday 14/08/2006 11:31
by entfe001
No.

Si bé el tram entre Puigcerdà i la Tor segueix la tònica de la resta de la línia espanyola, el petit trajecte entre la frontera i l'estació de la Tor de Querol està en condicions acceptables. És un fet que les 440 han de reduir la marxa abans d'entrar a territori espanyol. Per altra banda jo no sé apreciar diferències en l'estat de la via de Puigcerdà sortint cap a la Tor o cap a Ripoll.