Page 3 of 6

Posted: Saturday 06/01/2007 12:08
by josep_serre
Bé, realment s'ha afegit algun minut tot i que ja fa temps d'això en els horaris en els dies feiners respecte dels dies festius que es podria haver fet només en les hores punta dels dies feiners, i possiblement es podria afegir algun minut més en l'horari dels dies feiners a l'hora punta, però si som realistes aquesta no és la solució, de solució simplement no n'hi ha i el sistema s'aguanta de la manera que he explicat abans. De tota manera el temps que sobra en el trajecte, que tampoc és massa és també necessari.

Una altra cosa seria segregar el tràfic urbà de manera que aquest es desenvolupi únicament pels seus respectius ramals i així poder incrementar freqüència de pas dels trens suburbans.

Però la solució real, a mig termini és construir noves infrastructures de comunicació entre Barcelona i el Vallès que permetin incrementar la capacitat de transport així com reduir el temps de viatge i especialitzar l'actual línia als recorreguts intermedis.

Posted: Sunday 21/01/2007 14:15
by Trenscat
Del Regió 7 d'avui diumenge 21 de gener de 2007
Regió 7 wrote:L’estació intermodal de Renfe i ‘Catalans’ de Martorell funcionarà a mitjan febrer

L’estació intermodal de Martorell, que connectarà els FGC i Renfe, serà operativa a partir de la segona quinzena de febrer. Aquesta estació implicarà una millora important per als usuaris de tren martorellencs i també de tot el Baix Nord, el Bages i l’Anoia, ja que tindran accés a més combois amb l’oferta conjunta del Carrilet i la Renfe amb un únic bitllet integrat. Des dels FGC han explicat que, tot i que els passatgers podran fer la connexió d’ambdues estacions, en principi hauran de sortir pel carrer per passar dels FGC de Martorell a l’estació de la Renfe, perquè encara estan pendents de fer els túnels de connexió.
Aquests dies s’està ultimant l’edifici que acollirà aquesta tercera estació dels FGC (Martorell-Central), que també farà de vestíbul per connectar amb la Renfe. Els treballadors estan fent les obres de pavimentació, revestiments i instal·lació de la xarxa elèctrica, aigua i telèfon. A principi de febrer s’hi instal·larà tot el mobiliari, com les màquines de venda de bitllets, barreres tarifàries i punts d’informació.
Aquest vestíbul enllaçarà amb les andanes de l’estació de Renfe, al carrer del Comerç, just al costat però a un nivell inferior, mitjançant dos elevadors que hi haurà a banda i banda de les vies.
L’edifici de l’estació de Renfe, que es troba en un estat molt degradat, està pendent d’una rehabilitació integral, però encara no té data de començament. Encara que no s’hagin iniciat aquestes obres, l’estació intermodal serà operativa.
Paral·lelament també s’està urbanitzant la plaça cívica que hi haurà davant de l’estació. Aquests treballs afectaran durant els mesos de gener i febrer el trànsit de la carretera de Piera. Aquest mes, l’últim tram d’aquesta via està totalment tallat a la circulació rodada, i al primer tram només poden accedir els veïns i industrials d’aquesta zona. Les dues primeres setmanes de febrer es donarà pas alternatiu als vehicles a la confluència de la carretera de Piera amb l’avinguda Montserrat.
Aquesta plaça connectarà amb el passeig de Catalunya, que serà totalment per a vianants i, per tant, permetrà connectar un llarg passeig entre el centre històric de la Vila i el barri de Can Carreras amb la part nova de Martorell. En aquest nou espai públic quedarà integrat l’edifici històric de la Farinera,de l’any 1926,situat al davant de la futura estació.
La construcció de la nova estació i el desdoblament de 5 quilòmetres de via ha tingut un cost de 56 milions d’euros, al qual s’ha d’afegir 4 milions d’euros més pel projecte de millora i integració de l’entorn del barri de Can Carreras.

Posted: Sunday 21/01/2007 14:25
by Mako448
Per fi l'ha obren,encara que aquesta estació podia estar oberta perfectament fa 1 any si tot anés anat com hauria d'anar,peró com que mira,sempre retrassos,al final..
Peró l'obertura d'aquesta estació és sens dubte,una gran notícia,ja que beneficiaria a molta gent de les comarques de l'Anoia,el Bages,el vallès Occidental,el Baix Llobregat,l'Alt i el Baix Penedès,i si a més li sumem la línia orbital també al Vallès Oriental i al Garraf i si fan una linia Martorell-Granollers m'atrevo a dir que seria útil fins i tot per la gent de Tarragona i Girona.
Fer trajectes tipu;Tarragona-Manresa,Sabadell-Igualada,Sant Andreu de la Barca-Granollers,Vilafranca-Manresa ab tren seria més fàcil.
Ara esperem la remodelacio de l'estació de renfe i aprofitaria per ampliar-la,fer moltes vies mortes i fer que un cop acabat,els trens que van a L'Hospitalet acabin a Martorell,aixço ja seria un mega transbord!

Posted: Sunday 21/01/2007 14:27
by Pere
:o :o :o :o :o :o

Per fi es podran fer trajectes al Baix Llobregat decentment.!!

Posted: Sunday 21/01/2007 14:33
by liniadelRipollés
La regularitat a la línia dels Catalans s'aconseguirà quan desaparegui la via única a Pallejà.
L'altre vaig afartar-me fent un triple creuament. Em va estranyar que paressin el meu tren a l'entrada de Quatre Camins venint de Barcelona i vaig suposar que venia un mercaderies (si fos un passatgers el meu tren hagués arribat al senyal de després de l'andana) i efectivament així va ser. En passar el potasser vam iniciar marxa lenta fins el senyal de després de l'andana i vam esperar un passatgers. Quan va passar vam arribar a l'estació de Pallejà on van col.locar-nos per desviada (tren R5) i vam tornar a fer creuament.

12 minurs de retard.

Posted: Sunday 28/01/2007 0:48
by davidbarna
entfe001 wrote:Donant voltes al tema de la puntualitat en hora punta del BV, puc dir-te que en aquests últims anys aquesta ha anat a pitjor any rere any. El nombre de viatgers no para d'augmentar mentre que els serveis són els mateixos que fa cinc anys, però la xarxa ja no dóna per més.
Per motius de feina aquestes setmanes estic pujant cada matí amb els FGC fins a la UAB. Feia molts anys que no feia aquest recorregut a aquella hora (crec que des de l'època en què es va posar en funcionament el metro del Vallès) i haig de confessar que el que vaig veure a Provença no ho havia vist mai (ni a Tokyo). Dóno la raó a entfe001 que els retards de dos/tres minuts són habituals, encara que la freqüència se sol mantenir.

El que sí que és d'agrair és l'increment de trens especials (S55) a la tarda, que han oxigenat els S2 de baixada.

Ja em fixaré si algun S55 entra a contravia a l'estació d'Universitat Autònoma. Això havia estat una pràctica habitual el primer any de funcionament de la línia (o sigui, durant el darrer any de les granotes), però quan van canviar els trens i muntar el metro del Vallès ho van deixar de fer.

Posted: Sunday 28/01/2007 1:37
by victorcasta
Segurament entrarien a contravia perquè l'estació de l'Autònoma, abans de crear-se el metro del Vallès era final del ramal. Va ser amb l'inauguració del Metro del Vallès que va entrar en servei el trajecte des de l'Autònoma fins a Sant Quirze.

Posted: Sunday 28/01/2007 14:00
by Mako448
Doncs a la LL-A també és de costum que és retassin els trens de qualsevol línia uns quants minuts,sobretot al matí i una part de la tarda.
Si un L8 arriba tard,és per qué el S8 o el R5 o R6 que aniria davant en el trajecte Molí Nou-Barcelona arriba tard.Les obres de Pallejà ja fan pedre molt de temps,i sobretot l'encreuament,ja és per flipar,m'he hagut d'esperar fins a 7 minuts dins d'un tren a Pallejà per qué el tren que ens haviam de creuar venia molt tard.Els R5 i R6 venen a vegades amb 9 minuts de retard(A Sant Andreu i direcció Barcelona,o sigui sense passar per les obres de Pallejà) sense que la megafonia de FGC no diu ni piu.

Posted: Sunday 28/01/2007 14:04
by Guigui
Mako448 wrote:Doncs a la LL-A també és de costum que és retassin els trens de qualsevol línia uns quants minuts,sobretot al matí i una part de la tarda.
Si un L8 arriba tard,és per qué el S8 o el R5 o R6 que aniria davant en el trajecte Molí Nou-Barcelona arriba tard.Les obres de Pallejà ja fan pedre molt de temps,i sobretot l'encreuament,ja és per flipar,m'he hagut d'esperar fins a 7 minuts dins d'un tren a Pallejà per qué el tren que ens haviam de creuar venia molt tard.Els R5 i R6 venen a vegades amb 9 minuts de retard(A Sant Andreu i direcció Barcelona,o sigui sense passar per les obres de Pallejà) sense que la megafonia de FGC no diu ni piu.
Però aquesta situació no té data de caducitat? És a dir, oi que s'està executant, o almenys hi ha planificat, el desdoblament fins a Martorell?

Posted: Sunday 28/01/2007 14:12
by Mako448
Aixó s'arreclarà un cop estigui fet el soterrament de Pallejà,ja que el pas serà de doble via,ja que hi haurà doble via entre Barcelona i Martorell.
Aixó sí,el soterrament de Pallejà i tot que ja van força avançades les obres,encara falta molt i crec que fins a l'any que vé no veurem circular trens per el nou túnel.

METROS COMARCALS I MARTORELL CENTRAL

Posted: Monday 29/01/2007 21:03
by metrobaix
Bones a tots!

Ultimament en molts mitjans he estat escoltant sobre la posada en marxa inmiment de l'estacio de Martorell Central dels FGC, mes o menys cap a mitjants de Febrer si tot va be.

Per això vull saber si la posada en funcionament suposa també l'entrada en servei dels metros comarcals i la restructuració dels horaris, si més no per fer coincidir els metros comarcals i el R5/R6 o el S4 amb els horaris de la R4 de Renfe. Xq si la cosa, parlant de FGC, continua com fins ara... poc bon partit podrem treure de la estacio la gent q estiguem als ramals si hem de fer transbords q suposin molt de temps... mes de 5 minuts per exemple.

Algu te idea? Q pasara amb la S4?

Salutacions,

PD: Ultimament m'he acostumat als horaris i frequencies de Rodalies Renfe... i els viatges amb FGC de la R5 es fan insuportables... sobren parades, falta velocitat, i sobretot fa falta una major frequencia. o metro o rodalies, pero un trajecte q amb Renfe es fa amb menys d'una hora amb FGC ultimament gairebé 1 hora...

Posted: Monday 29/01/2007 21:30
by entfe001
Tal com estan les coses actualment, el metro comarcal cada 20 minuts només es podria implantar a la línia de Manresa. A la d'Igualada li falten punts de creuament, com a molt es podria posar un tren cada 30 minuts amb creuaments a Sant Esteve Sesrovires, Piera i la Pobla de Claramunt.

Pel costat Barcelona, el coll d'ampolla de Pallejà segueix existint. Fins que no s'obri la nova estació soterrada no crec que es pugui ampliar gaire més el servei sense augmentar encara més el risc de retards.

Posted: Monday 29/01/2007 21:36
by metrobaix
Doncs no entenc si la linia de Manresa ja es pogués establir el metro comarcal com es que no s'ha fet, almenys alargant serveis S8 (com a minin, sense contar el temps excesiu de viatge, cap a Olesa).Pensaba q era necesaria la doble via entre Enllaç i Olesa per poderlos establir.

i.. ara penseu q posaran en servei un metro sense posar l'altre?

Posted: Monday 29/01/2007 21:49
by entfe001
Es pot fer amb creuaments a Martorell Enllaç, Olesa de Montserrat, Monistrol de Montserrat, Sant Vicenç - Castellgalí i Manresa Alta, si bé el creuament d'Olesa seria millor fer-lo una mica més a la vora de Monistrol per evitar allà una espera de tres minuts pels trens a Manresa.

De fet, pel metro comarcal la doble via de Martorell a Olesa no fa falta amb cadència cada 20 minuts. Si es vol tren cada 10 minuts a Olesa, però, aleshores sí que resulta molt convenient.

Posted: Monday 29/01/2007 22:41
by Mako448
Jo crec que sincerament,fins que no és faci el soterrament de Pallejà,de metros comarcals res de res.Encara s'han de fer mijores i fer nous apartadors tant al ramal d'Igualada com el de Manresa,i per suposat,el desdoblament de Martorell a Olesa.
És pot fer ja els metros comarcals?Sí,peró no crec que FGC ho posi inmediatament,fins que no és faci el que està plantejat de fer,res de res.

Posted: Monday 29/01/2007 23:48
by EUKibo
Per simplificar els FGC haurien de convertir totes les linies a L6 L7 L8 S1 S2 S3(Barcelona-Olesa) R5 R6, la resta que es trensformin en les linies que he posat, perque veig una tonteria dues linies identiques amb dos noms diferents perque una fa tres parades mes (per exemple la S33)

Posted: Tuesday 30/01/2007 7:33
by Mako448
EUKibo wrote:Per simplificar els FGC haurien de convertir totes les linies a L6 L7 L8 S1 S2 S3(Barcelona-Olesa) R5 R6, la resta que es trensformin en les linies que he posat, perque veig una tonteria dues linies identiques amb dos noms diferents perque una fa tres parades mes (per exemple la S33)
T'estas confonent de línia?
Parlem de la LL-A ;)
Jo crec que un cop acabat el desdoblament de Pallejà,adèu S33,això sì,que faràn de la via que hi ha allà?Jo la faria amb canvis de via i tot per poder fer avançaments,la S33 acaba abans del límit de la doble via actual,o sigui que ara la veig que té sentit,peró amb el soterrament de Palljè fet i la doble via,FGC l'hauria de treure.

Posted: Tuesday 30/01/2007 15:12
by EUKibo
¬¬ quin lio dius?, he dit que els FGC haurien de tenir aquestes linies, i feia referencia a totes les seves linies (metriques i internacionals)

Posted: Tuesday 30/01/2007 22:47
by Mako448
Avui he passat per Martorell Central,que falti poc sí,ara que l'obrin a mitjans de febrer,ho dubto,Encara falta coses i també els petits detalls com els cartells o els banc per indicar la porta central de les 213(bueno,no són bancs,peró s'assemblen),i per la part de dalt no és que vagi massa adelantada.
A mès com és diu els petits detalls són els que mès és trigan.

Posted: Sunday 11/02/2007 17:49
by Mako448
11 de febrer;
hauria de ser per mitjans de febrer.
I sóm a 11,ara diran,que és per la primavera.
Perfecte,primer pel març ,desprès per la tardor,després per febrer i ara dirán per la primavera,aquests de FGC :evil:
I tampoc és que obres estiguin acabades del tot,que hi falten coses,quan estarà oficialent,i és tracta d'una obra fonamental que si s'hagués seguit el ritme fa 4 mesos podria estar oberta perfectament.
Al maig ja tindrem Europa,o sigui que a finals de mes ja hem de tindre Martorell Central,costi el que costi.