Posted: Thursday 24/08/2006 11:46
El Periódico - última hora | 11:37 h.
Els sindicats demanen a Foment que aclareixi les contradiccions de l'accident de tren de Villada
• L'anàlisi de la caixa negra mostra que el maquinista va reconèixer l'avís per reduir la velocitat, però el conductor assegura que ningú li va advertir que entrava en un canvi d'agulles.
Valladolid. -- El secretari general de la Federació de Transports i Comunicacions de la UGT de Castella i Lleó, Pedro Aller, ha animat el Ministeri de Foment a prosseguir les investigacions sobre l'accident ferroviari de Villada (Palència) després de les "aparents contradiccions" entre les versions ofertes per Renfe i el maquinista.
Ahir, el maquinista del comboi accidentat va declarar a la policia que ningú el va avisar que el tren entrava en un canvi d'agulles, on havia de reduir considerablement la velocitat. En canvi, tècnics de la companyia ferroviària han assegurat que de l'estudi de les caixes negres del tren es desprèn que el conductor sí que va rebre l'avís.
Aller, que ha explicat que el comitè d'empresa de Renfe encara no té notificació oficial del que ha declarat el maquinista i que només coneix la seva versió a través dels mitjans de comunicació, considera que després de conèixer l'informe aportat per Foment, ha de continuar la investigació.
Avís de precaució
Segons aquest informe, la caixa negra del tren demostra que el "maquinista va reconèixer" l'"avís de precaució". El representant de la UGT ha afegit que el sindicat advoca perquè s'elabori un informe tècnic "clar", en què es delimitin "al màxim les causes reals" que van desembocar en l'accident.
"És necessari recollir més dades per conèixer la realitat", ha insistit Aller, que s'ha felicitat, no obstant, que Foment hagi "decidit analitzar altres factors per poder ampliar les anàlisis determinades fins al moment".
Els sindicats demanen a Foment que aclareixi les contradiccions de l'accident de tren de Villada
• L'anàlisi de la caixa negra mostra que el maquinista va reconèixer l'avís per reduir la velocitat, però el conductor assegura que ningú li va advertir que entrava en un canvi d'agulles.
Valladolid. -- El secretari general de la Federació de Transports i Comunicacions de la UGT de Castella i Lleó, Pedro Aller, ha animat el Ministeri de Foment a prosseguir les investigacions sobre l'accident ferroviari de Villada (Palència) després de les "aparents contradiccions" entre les versions ofertes per Renfe i el maquinista.
Ahir, el maquinista del comboi accidentat va declarar a la policia que ningú el va avisar que el tren entrava en un canvi d'agulles, on havia de reduir considerablement la velocitat. En canvi, tècnics de la companyia ferroviària han assegurat que de l'estudi de les caixes negres del tren es desprèn que el conductor sí que va rebre l'avís.
Aller, que ha explicat que el comitè d'empresa de Renfe encara no té notificació oficial del que ha declarat el maquinista i que només coneix la seva versió a través dels mitjans de comunicació, considera que després de conèixer l'informe aportat per Foment, ha de continuar la investigació.
Avís de precaució
Segons aquest informe, la caixa negra del tren demostra que el "maquinista va reconèixer" l'"avís de precaució". El representant de la UGT ha afegit que el sindicat advoca perquè s'elabori un informe tècnic "clar", en què es delimitin "al màxim les causes reals" que van desembocar en l'accident.
"És necessari recollir més dades per conèixer la realitat", ha insistit Aller, que s'ha felicitat, no obstant, que Foment hagi "decidit analitzar altres factors per poder ampliar les anàlisis determinades fins al moment".