En aquest cas, a banda de la multa, estaria molt bé que s'incorporés la identitat de l'infractor/a a una base de dades, per tal de denegar-li a perpetuitat la targeta rosa (o el tipus de títol amb benefici que hi hagi quan li arribi l'edat)Minotaure wrote:Una companya de feina fa servir una targeta rosa (ella té menys de 30 anys) de la seva àvia. Així només li costa molts pocs € al mes (ara no sé exactamen quants) i pot validar normalment i així no "canta" a les estacions com a infractora (...) I a més, ja ho diu, mira, si algun dia m'enganxen, encara que em facin pagar 40 € ja m'haurà sortit molt a compte, ja que porto una barbaritat de diners estalviats. A més, quan hi ha alguna incidència en el servei va al cap d'estació a exigir que li faci el corresponent justificant tan tranquilament.
A banda d'això, sóc partidari de multes d'imports creixents (el primer cop 40 €, però el segon potser 60 o 80, el tercer 100, etc.) en aquests casos, ja que això excedeix la gravetat de viatjar sense bitllet: és utilització il·lícita d'un benefici, respecte la resta de ciutadans, que li correspon només a la seva àvia i a la gent que com ella ja han treballat molts anys de la seva vida.