Page 3 of 7
Posted: Friday 25/08/2006 23:07
by Fran-Ikarus
Minotaure wrote:Una companya de feina fa servir una targeta rosa (ella té menys de 30 anys) de la seva àvia. Així només li costa molts pocs € al mes (ara no sé exactamen quants) i pot validar normalment i així no "canta" a les estacions com a infractora (...) I a més, ja ho diu, mira, si algun dia m'enganxen, encara que em facin pagar 40 € ja m'haurà sortit molt a compte, ja que porto una barbaritat de diners estalviats. A més, quan hi ha alguna incidència en el servei va al cap d'estació a exigir que li faci el corresponent justificant tan tranquilament.
En aquest cas, a banda de la multa, estaria molt bé que s'incorporés la identitat de l'infractor/a a una base de dades, per tal de denegar-li a perpetuitat la targeta rosa (o el tipus de títol amb benefici que hi hagi quan li arribi l'edat)
A banda d'això, sóc partidari de multes d'imports creixents (el primer cop 40 €, però el segon potser 60 o 80, el tercer 100, etc.) en aquests casos, ja que això excedeix la gravetat de viatjar sense bitllet: és utilització il·lícita d'un benefici, respecte la resta de ciutadans, que li correspon només a la seva àvia i a la gent que com ella ja han treballat molts anys de la seva vida.
Posted: Saturday 26/08/2006 0:14
by wefer
Serie600 wrote:Mes d'una vegada he vist gent girar cua i sortir per l'altre escala d'una estacio al veure que en un extrem estaven els inspectors "arracimados" nomes controlant en aquella banda. Altre manera d'escapar-se.
Una altra cosa que és molt normal, per exemple a Universitat (que és on ho veig més) és que a vegades hi ha algú de seguretat a l'entrada de Pl. Universitat. Doncs és al·lucinant la quantotat de gent que baixa i, al veure'l, torna a pujar al carrer.
La conya és que, si no hi ha vigilant a l'entrada de Rda. Sant Antoni, per exemple, veus com al cop d'uns 2 minuts el personatge que havia fet mitja volta apareix per l'altra costat del vestíbul, havent saltat la tanca per l'altra entrada. Bé, de fet ni tant sols han de saltar el torniquet, ja que la porta metàl·lica que permet l'entrada de cotxets in carros, sempre està oberta.
Això a Universitat es veu molt clarament per la configuració de l'estació, però estic segur que és habitual a qualsevol estació.
Responent a la pregunta que s'ha fet: agafant el metro 2 cops al dia durant tot l'últim any (una mica més de 500 viatges), m'han demanat el bitllet 2 cops. Això dóna una probabilitat de que et demanin el bitllet un 0,4% dels viatges. Pagant la multa immediatament cada cop que t'enxampin, els preus de viatge són els següents:
- Persona defraudadora enxampada 2 cops l'any:
0,08 euros el viatge, independentment de les zones
- Persona pagadora:
0,67 euros el viatge, 1 zona
Per tant, el que està clar és que. sigui com sigui, econòmicament és molt rentable colar-se, encara que de tant en tant eet puguin enxampar... cosa que, dit sigui de pas, és difícil que passi si tens una mica de picardia.
Posted: Saturday 26/08/2006 0:17
by UT596001
Certament, a mi al metro MAI m'han demanat el bitllet. I m'ho han demanat més cops al tramvia que no pas als FGC...
Posted: Saturday 26/08/2006 0:23
by Fran-Ikarus
A mi m'ho van demanar abans d'ahir... per segon cop en 31 anys (parlo de demanar el bitllet dintre d'un tren; en andanes i passadissos, potser 4 o 5 cops com a molt, en total)
Posted: Saturday 26/08/2006 0:43
by Watermark
A mi si m'han demanat el bitllet al metro però deu fer uns 2 o 3 anys que no. Fa molt temps que no veig les redades de les "chicas de oro" com crec que se les va anomenar per aquí.
Quan fa força anys, els controls de TMB es feien amb revisors indivuals, pel que em va comentar un familiar que utilitzava sovint el metro, només se'ls trobava al matí abans de les 8 i que a altra hora mai els havia vist. Jo sempre he pensat que aixó deuria ser decisió dels propis revisors per minimitzar el risc de trobar-se amb personatges violents i/o desagradables. Tot aixó ho dic perque una sensació similar em passava amb les redades, que només se les veia pel matí, no tant d'hora com abans peró encara en una franja horària en la que crec que les persones típiques que cometen frau no acostumen abundar així com també els esmentats personatges violents i/o desagradables, i aixó que acostumen anar unes 8 o 10 revisores alhora i acompanyades per un vigilant i el seu gos... i si algú es posa borde poden anar com a Fuenteovejuna,
todas a una...
Per cert, una cosa a favor de l'época de revisió redades, és que els controls eren impecables. Quan entregava la meva T-Jove de la época, sempre em demanaven el DNI per verificar-ne la propietat i comprovaven dins de la seva màquina que l'origen fos correcte. Mai llegien el codi imprés per les validadores sino que sempre utilitzaven la màquina, una decisió prou bona tenint en compte que la coordinació entre el lloc d'impressió de les validadores dels diferents operadors de l'ATM és nul·la.
Fa anys ja passava
Posted: Saturday 26/08/2006 11:31
by He2/2
Ara deu fer 23 o 24 anys. A Plaça Espanya, Línia 1, andana direcció Sta, Coloma.
Una colla d'energumens van saltar les barreres. El cap d'estació (que aleshores encara estava a les andanes) va sortir a cridar-los l'etenció. Un dels que es colaven va treure una barra de ferro i li va donar un cop al cap. El cap d'estació va estar un parell de mesos de baixa (podia haver estat molt pitjor) i va dir que mai més mes intentaria evitar que ningú es colés.
Com veieu, aquest espor ja fa temps que te practicants.
Posted: Saturday 26/08/2006 12:26
by George85
El passat dia 16 vaig començar les classes. Per tornar a casa acostumo a utlitzar el metro. Doncs a l'estació de Palau Reial hi havien unes 3-4 persones a 3/4 de 3 del migdia. Evidentment el tren va entrar practicament vuit a l'estació. Abans d'arrivar a Mª Cristina va passar un revisor custodiat per un guardia de seguretat demanant els bitllets.
No se si algu ha agafat mai el 63 o el 78 a Mª Cristina direcció St.Just/St. Joan d'Espí entre quarts 8 i quarts de 9 peró no hi quep ni una sola agulla, almenys 4 persones pugen per les portes del darrere perque la del devant no s'hi pot pujar de la gent que hi ha. Molt cops (jo pujo davant de l'illa) no he pogut arrivar a l'alçada de les validadores tenint que baixar per la porta del davant en arrivar a la meva parada (Av. pedralbes). Curiosament mai (ja fa 3 anys que l'agafo cada dia) he vist un revisor a aquella hora. Aixó si, a altres hores en que amb proufeines hi ha 5 o 6 persones al bus si que hi pugen de sobte 3 o 4 revisors...
Casualitat? O es que si hi ha massa gent s'estressen?¿
Posted: Tuesday 29/08/2006 21:14
by entfe001
Watermark wrote:Per cert, una cosa a favor de l'época de revisió redades, és que els controls eren impecables. Quan entregava la meva T-Jove de la época, sempre em demanaven el DNI per verificar-ne la propietat i comprovaven dins de la seva màquina que l'origen fos correcte. Mai llegien el codi imprés per les validadores sino que sempre utilitzaven la màquina, una decisió prou bona tenint en compte que la coordinació entre el lloc d'impressió de les validadores dels diferents operadors de l'ATM és nul·la.
Irònicament, en el meu cas s'havien de refiar de la impressió mecànica i de la meva paraula per donar el bitllet com a vàlid. I és que les seves màquines no reconeixien mai la meva T-50/30 de dues zones validada a l'Autònoma
Posted: Tuesday 29/08/2006 21:47
by Watermark
entfe001 wrote:
Irònicament, en el meu cas s'havien de refiar de la impressió mecànica i de la meva paraula per donar el bitllet com a vàlid. I és que les seves màquines no reconeixien mai la meva T-50/30 de dues zones validada a l'Autònoma
Hi passa quelcom amb els lectors de targes de TMB i els bitllets-ATM de bobina de Renfe. No sé què déu ser però és que moltes vegades no reconeixen el títol. Aixó es especialment greu quan les validadores són les dels autobusos. Al menys jo, us asseguro, que el 95% de cops que he inserit una tarja de l'ATM obtinguda en una MAE o taquilla-i-bobina de Renfe en una validadora d'un bus de TMB me l'ha rebutjat com "Títol no vàlid" amb el consegüent
marrón de que soni la fastigosa alarmeta, tothom mirant i amb el bus en marxa haver de buscar un altre títol que funcioni o anar a solucionar el tema amb el conductor.
Posted: Tuesday 29/08/2006 21:55
by entfe001
No. T-50/30 de bobina tèrmica de FGC que als 20 dies ni se sap quin tipus d'abonament és, i que només falla a la lectura de comprovació però deixa entrar a les instal·lacions del FMB sense cap problema.
Sospito que es tracta(va) d'un problema de programació de les màquines dels interventors.
Posted: Wednesday 30/08/2006 14:29
by orique
Ahir vaig veure una corrua d'inspectores i un vigilant de seguretat a la línia 2 (Universitat). Feia moooolt de temps que no les veia.
Problemes...
Posted: Wednesday 04/10/2006 10:44
by JaMiRo!
Hola!
Dilluns per la tarda, a Palau Reial, un parell d'immigrants subsaharians es vàren enfrontar verbalment (i d'una manera bastant agressiva) al cap d'estació (bravo per sortir de la guixeta a cridar-los l'atenció
) i al vigilant jurat.
Nois, això ja comença a passar de
castaño oscuro...
Salut!
Posted: Wednesday 04/10/2006 13:31
by Watermark
Jo ahir vaig veure dues batudes d'inspectors a TMB
- A les 14:30 a Sants-Estació L3 andana direcció Zona Universitària al principi de la mateixa al costat Tarragona. Era un grup de 5 inspectors 100% masculí (chicas de oro, on esteu?).
- A les 18:15 a Pep Ventura L2, aquesta vegada era un grup mixte, pujant dins d'un 5000 cap a Paral·lel. En el breu moment que el vaig veure no demanàven bitllet.
A la batuda de Sants-Estació vaig haver d'ensenyar el bitllet (juntament amb DNI i Carnet T-Jove), feia anys que no ho feia.
Posted: Thursday 11/01/2007 20:59
by Trenscat
Posted: Thursday 11/01/2007 21:08
by Mako448
Avui a Quart de Poblet un noi s'ha colat a la reixa de sortida(l'estació esta tancada amb validadores petites tipus metro barcelona i reixes de sortida).EL taquiller estava girat,el veig,i crido"Miré",el taquiller surt i el noi és nega a pagar,venen la policia municipal de Quart,i multa.Lo millor esque el noi no sabia que el que deia"Miré"era jo
Potser no ho he fet ben fet,i tenia que implicar-me,peró el camell és marxaria.Peró ho he fet perué aprengui a pagar bitllet.
Els transports es blinden per reduir el frau dels viatgers
Posted: Wednesday 19/11/2008 8:52
by metring
http://www.20minutos.es/noticia/429923/0/
Els transports es blinden per reduir el frau dels viatgers
A.ZANÓN. 18.11.2008
* Ferrocarrils obligarà a validar el bitllet a 9 estacions per sortir.
* Renfe ho fa a 61.
* El suburbà canvia torns per portes automàtiques per entrar-hi.
Els transports ferroviaris de Barcelona han començat a intentar lluitar contra el frau obligant els usuaris a validar el bitllet de nou a la sortida o substituint els torns d'entrada per portes.
Hi ha més personal lliure, per això, hi ha més controls a dins dels trens i a la UAB
Ferrocarrils de la Generalitat estrendrà aquest any el tancament permanent d'estacions que s'ha implantat aquest novembre a Rubí, Sant Cugat i Can Ros. «El frau aquí ha baixat un 90%, de l'1,6%_al 0,16%», explica a 20 minutos el director de Negoci del Tren d'FGC, Ramon Borrell. Hi ha més personal lliure, per això, hi ha més controls a dins dels trens i a la UAB. Enguany la mesura s'estendrà a Sant Boi, Valldoreix, Sabadell-Estació, Sant Quirze, Terrassa i la sortida de Plaça Catalunya per Pelai-Balmes.
El pla d'FGC passa per estendre aquest tancament el 2009 a la majoria d'estacions, de manera que el 85% dels usuaris haurà de picar per sotir. «Amb el temps seran totes», resumeix Borrell.Provença, Plaça Espanya, Sant Joan o UAB també es tancaran el 2009. Per fer-ho a plaça Catalunya (sortida Rambles) caldria tirar enrere les validadores i està en fase d'estudi.
Al Metro, la L2 sencera ha canviat els torns amb tres barres per portes automàtiques. A la resta de línies sols han fet el canvi en algunes estacions. Renfe obliga els viatgers a validar el bitllet a 61 de les 108 estacions de Rodalies. Conforme es renovin estacions, s'estendrà el tancament.
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
Posted: Wednesday 19/11/2008 9:37
by Santfeliuenc
Hola,
Primero nos fiamos de la gente, luego ya torniquetes de 3 barras, después y como vemos que se los saltan a la torera, puertas automáticas... el próximo paso que preveo es una separación a modo de cabina o similar para que nadie pase pegadito al culete de nadie aprovechando la apertura de la puerta.
Todo este tema hace más que evidente la reflexión de a ver a santo de qué se está retirando y no poniendo personal de seguridad y control en los transportes públicos. Se retiran revisores de RENFE, se retiran vigilantes, no patrullan mossos d'esquadra... la sociedad cada vez se degrada más por comportamientos varios y de todo tipo ¿y se piensan que unas simples puertas automáticas van a frenar a quienes tienen por costumbre saltarse todo a la torera?
Primero, las puertas tendrían que hacerlas bien altas, hasta el techo para no saltárselas, después tendrían que estudiar que esas puertas se pueden romper de un patadón o a golpes con objetos contundentes y después que están trasladando el problema a los usuarios ya que si llega el día en el que dejemos todas las estaciones cerradas y las puertas solo se abren si el usuario mete el billete tanto para entrar como para salir, lo que va a pasar es que el jeta que se cuela se va a seguir colando y que para hacerlo, ahora se va a pegar al cuerpo de alguien que pase con billete delante de él, con la consiguiente incomodidad y riesgo que se van a crear.
¿Tan difícil es meter en cada convoy y en las estaciones a personal de vigilancia? Pues va a haber que ir pensando en ello porque por mucho transporte que haya o por muy larga que tengamos la L9... si hay inseguridad la gente las rehuirá.
Saludos,
Sergio
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
Posted: Wednesday 19/11/2008 15:09
by canalcole
Al final es ficaran en vagons individuals, estacions individuals (a la porta de casa), validadores individuals...
Xavi
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
Posted: Wednesday 19/11/2008 15:32
by Mako448
La implantació de les validores de sortida a la Llobregat-Anoia em sebmla correcte,operó crec que s'hauràn d'esperar,com a mínim a que totes les estacions tinguin MAE'S,tot i que ara s'estàn implantant i molt a les que no tenien.
Peró,¿qué nassos fa el que puja a Castellbell i el Vilar,baixa a Can Ros i el revisor no li passa el tren,que li passa quan arriba a Can Ros?Suposo i espero que hi haguin agents les 24 hores,per qué en cas que no sigui així,ho trobo lamentable,per motius com aquests,l'agent et pot fer el bitllet i aixó,peró i si no hi ha agent?Qué fa el que ha pujat a Castellbell per sortir?S'ha de posar darrere d'algú i viatge de franc?Ha d'avisar per l'interfón aquell?Que arreclin aquest tema una mica,dic jo.
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
Posted: Wednesday 19/11/2008 17:31
by canalcole
Suposo que ho faran així, però pot ser ni s'en adonen d'aixó i les fiquen sense mirar-s'ho.
Xavi