Page 3 of 10

Posted: Monday 06/11/2006 19:35
by Vox
galdric wrote:
Vox wrote:Doncs a mi m'agraden molt els Talgo III! (frikisme absolut clar, es el meu Talgo de tota la vida) encara que sigui només per un tema visual + Ibertren :D

De totes maneres crec que ja els estaven retirant.

No hi ha, però, un Talgo III RD que va i ve a França?

Vox
Hi havia hagut durant molt de temps uns TALGO III RD, que feien la ruta Cartagena-Montpeller-Cartagena, però fa gairebé un any o més que van éssers canviats per trens TALGO PENDULAR RD, de quarta o cinquena generació, amb els colors corporatius de TALGO PENDULAR, o sigui de color blau i blanc.

Galderic
Hola,

Segur que fa només 1 any?? es a dir, jo he anat desde BCN a Cartagena (per desgracia, quina ME de viatge) els anys 2002, 2004, 2005 i 2006, i sempre ha estat d'anada amb un Talgo Pendular blau/blanc Mare Nostrum i de tornada, excepte un cop que era Arco, amb unaltre Talgo semblant al Mare Nostrum, però mai amb IIIRD!!

Parlo d'un Talgo que pasa per Sants a les 12 i pico i arriva a les 20h o així a Cartagena. El de tornada es un que agafo a les 15 o por ai, a Murcia El Carmen.

Jo mai he vist Talgo III RD per aquella línea!!

Vox

Posted: Monday 06/11/2006 19:43
by Vox
davida wrote:
Vox wrote: No hi ha, però, un Talgo III RD que va i ve a França?
Actualment hi ha 2 serveis de Barcelona a Montepellier:
- 1 Talgo III RD que surt a les 8:45 d'estació de França i tornar per la tarda. Es la única branca Talgo IIIRD en servei. Hi ha una altre a Can Tunis pero es preservada del museu de Vilanova per fer trens historics en el futur.
- 1 Talgo VI procedent de Cartegena que surt a les 16:42 de Sants. Surt de Montpellier a les 7:26 de Matí.
Exacte, ara si que em quadra. El III RD (que jo els diferencio per la parte de darrere, les llums concretament, més maques que no les dels Talgo III que he vist algun cop a Sants procedents d'Irun, crec) l'he vist algun cop passant follat per Clot.

I en tenen un per preservar a Vilanova? Bé! :D

Per alre banda, això de la línea Montpellier-Cartagena em lía. No seran més d'un Talgo Pendular?

Es a dir. Jo he agafat 4 cops un Talgo Mare Nostrum (no se si es IV o V o VI) que surt de Sants a les 12 i pico (procedent de Montpellier a les 7 i pico sí) i arriva cap al tard a Cartagena.

Després, per tornar, ja no ho domino doncs sempre veig que hi ha un molt d'hora que pasa per Murcia pel matí (per tornar em va millor Murcia) i directament agafo un que pasa per Murcia a les 15 o així i es tambè un Talgo molt semblant al Mare Nostrum però no se si va cap França.

Vox

Posted: Monday 06/11/2006 19:53
by Túnels del Garraf
El dissabte vaig anar a Puigcerdà en una composició múltiple de la 440 131 i la 440 132. Ni rastre de la 130...

Posted: Monday 06/11/2006 20:05
by aarongilp
Vox wrote:Després, per tornar, ja no ho domino doncs sempre veig que hi ha un molt d'hora que pasa per Murcia pel matí (per tornar em va millor Murcia) i directament agafo un que pasa per Murcia a les 15 o així i es tambè un Talgo molt semblant al Mare Nostrum però no se si va cap França.
Per tornar agafes el Talgo 264 Lorca - BCN que passa per Murcia cap a les 14h, a les 15 a Alacant. Aquest tren, que és molt semblant al MareNostrum (roten les composicions entre els dos serveis) només es queda a BCN, ja que arriba relativament tard com per seguir a Portbou i Montpellier (tot i que fins a Portbou o Girona ho podria fer i donaria servei de GL cap al tard, que hi ha pocs trens). A Sants arriba a les 20.35. El que dius que passa molt d'hora per Murcia és el MareNostrum, que hi passa cap a les 9 o 10.

Posted: Monday 06/11/2006 23:37
by entfe001
El Talgo III RD fa el trajecte Barcelona Estació de França - Montpeller St. Roch del matí i l'invers de la tarda.

No està tan malament, tot i que els eixos resulten una mica escandalosos (el vaig prendre el dia de Tots Sants per tornar de Girona a Barcelona).

Posted: Tuesday 07/11/2006 10:35
by neroon
entfe001 wrote:El Talgo III RD fa el trajecte Barcelona Estació de França - Montpeller St. Roch del matí i l'invers de la tarda.

No està tan malament, tot i que els eixos resulten una mica escandalosos (el vaig prendre el dia de Tots Sants per tornar de Girona a Barcelona).
Eixos?, quins eixos? :D

Posted: Wednesday 08/11/2006 23:01
by entfe001
:llengua

Eixos de simetria radial :D

Uooooooooooooooooooooooooooooooo!

Posted: Thursday 09/11/2006 23:54
by JaMiRo!
Vrikin nïus :D :D :D

La 130M avui feia un servei a la línia Barcelona-Puigcerdà amb destinació a la Tor de Querol :o . Ho dic perquè servidor se l'ha trobada per sorpresa a Sant Andreu Arenal a les 7:15 del matí (no m'esperaba que apareguès una unitat no reformada, si bé anava enganxada en doble composició amb una reformada) i ha tingut el plaer de fer el viatge cap a Mollet-Santa Rosa (àlias Alstom :D ) en aquest preciòs tren. Feia molts anys que no agafava aquesta unitat...He fet un parell de fotos, que no us penjo perquè em fa pal ara descarregar la càmera que m'en vaig a dormir. Segurament les passi al Trenscat com a la meva primera col·laboració amb la seua pàgina.

Doncs això, novembre i encara circul·la! )))3

Re: Uooooooooooooooooooooooooooooooo!

Posted: Friday 10/11/2006 0:41
by Trenscat
JaMiRo! wrote:Vrikin nïus :D :D :D

La 130M avui feia un servei a la línia Barcelona-Puigcerdà amb destinació a la Tor de Querol :o . Ho dic perquè servidor se l'ha trobada per sorpresa a Sant Andreu Arenal a les 7:15 del matí (no m'esperaba que apareguès una unitat no reformada, si bé anava enganxada en doble composició amb una reformada) i ha tingut el plaer de fer el viatge cap a Mollet-Santa Rosa (àlias Alstom :D ) en aquest preciòs tren. Feia molts anys que no agafava aquesta unitat...He fet un parell de fotos, que no us penjo perquè em fa pal ara descarregar la càmera que m'en vaig a dormir. Segurament les passi al Trenscat com a la meva primera col·laboració amb la seua pàgina.

Doncs això, novembre i encara circul·la! )))3
Encantat :D :)

Posted: Friday 10/11/2006 11:10
by neroon
Sembla que la falta de material de rodalies a l'àrea de BCN suposarà una pròrroga en el serveis d'aquesta unitat. Tot sigui que no li pasi el que els hi esta passant als remolcs del Talgo III i a les unitats 432, que haurien d'haver estat retirats fa cinc anys però que amb l'actual falta de material a totes les unitats de negoci (excepte AV) encara són a les vies donant guerra. I l'argument que dona validesa a aquesta afirmació és ben senzill: mentre no hi hagi mès trens de rodalies (de qualsevol tipus) no s'hi podran destinar 447's a fer el servei BCN - Ribes i si no es poden destinar 447's a aquest servei no es podran retirar 440 sense reformar per suplir aquesta carència. Dels Civia Alpino ni parlo, doncs crec que abans acabarè de pagar la hipoteca i encara no estaran en servei xD . Conclusió: tot i que, segons els plans de Renfe, aquesta UT i les altres no reformades haurien d'haver esdevingut ferralla fa temps, la realitat de la actual situació de rodalies ha obligat a tenir-les en servei per temps indefinit.

Salutacions,

Posted: Friday 10/11/2006 13:04
by Mako448
neroon wrote:: mentre no hi hagi mès trens de rodalies (de qualsevol tipus) no s'hi podran destinar 447's a fer el servei BCN - Ribes i si no es poden destinar 447's a aquest servei no es podran retirar 440 sense reformar per suplir aquesta carència. Dels Civia Alpino ni parlo, doncs crec que abans acabarè de pagar la hipoteca i encara no estaran en servei xD . Conclusió: tot i que, segons els plans de Renfe, aquesta UT i les altres no reformades haurien d'haver esdevingut ferralla fa temps, la realitat de la actual situació de rodalies ha obligat a tenir-les en servei per temps indefinit.

Salutacions,
Dius que les 447 fan serveis Bcn-Ribes o bé dius que no?No s'entenc el que vol dir,peró la relació Bcn-Ribes sí que les fan les 447 o 440R de 3 vagons.

Posted: Saturday 11/11/2006 1:16
by Trenscat
neroon wrote:Sembla que la falta de material de rodalies a l'àrea de BCN suposarà una pròrroga en el serveis d'aquesta unitat. Tot sigui que no li pasi el que els hi esta passant als remolcs del Talgo III i a les unitats 432, que haurien d'haver estat retirats fa cinc anys però que amb l'actual falta de material a totes les unitats de negoci (excepte AV) encara són a les vies donant guerra. I l'argument que dona validesa a aquesta afirmació és ben senzill: mentre no hi hagi mès trens de rodalies (de qualsevol tipus) no s'hi podran destinar 447's a fer el servei BCN - Ribes i si no es poden destinar 447's a aquest servei no es podran retirar 440 sense reformar per suplir aquesta carència. Dels Civia Alpino ni parlo, doncs crec que abans acabarè de pagar la hipoteca i encara no estaran en servei xD . Conclusió: tot i que, segons els plans de Renfe, aquesta UT i les altres no reformades haurien d'haver esdevingut ferralla fa temps, la realitat de la actual situació de rodalies ha obligat a tenir-les en servei per temps indefinit.

Salutacions,
En aquest cas, si la 440-130 ha de seguir més temps prestant servei crec que se l'hauria d'arreglar una mica, repintant-la (si és necessari amb els nous colors doncs que es pinti així) i fent unes reparacions que assegurin un servei digne.

Posted: Saturday 11/11/2006 17:14
by entfe001
Relacionat amb la manca de material de Rodalies, val a dir que ara gairebé sempre pugen a Cervera de la Marenda composicions simples de 440R. Em temo que alguna de les unitats que corre per la R10 s'hagi esgarrapat de la Ca2 :evil:

Posted: Saturday 11/11/2006 17:17
by marcel
Aquest dimarts un servidor se la va trobar a la Tour a les 10.30, amb uns 15min de retard.
Que maca que és... l'estació de la Tour vull dir.. jeje...
Dimecres la vaig tornar a veure fent el mateix tren...

Posted: Saturday 11/11/2006 18:29
by Mako448
entfe001 wrote:Relacionat amb la manca de material de Rodalies, val a dir que ara gairebé sempre pugen a Cervera de la Marenda composicions simples de 440R. Em temo que alguna de les unitats que corre per la R10 s'hagi esgarrapat de la Ca2 :evil:
Em sembla que les 440R que hi han fent la R10 són trens portats el passat agost,no sé encara això de per qué la R10 és fa amb 440R,encara que dimarts vaig veure una 447 fent aquest servei.
EN consequenia amb l'arribada dels civies,i aquestes 440R,ara alguns serveis de rodalies com Granollers-Castelldefels o els Molins-Mataró que abans és feia amb 447 en simple ara és fa amb doble,perqué s'aprofita la compra de nous trens perqué aquests serveis vagin en doble.

Posted: Saturday 11/11/2006 21:29
by neroon
Mako448 wrote: Dius que les 447 fan serveis Bcn-Ribes o bé dius que no?
Si, si que en fan, i de fet les intencions de Renfe és que en facin mès, o que com a mínim, retirin a les 440 i 440R d'aquest servei.
Trenscat wrote: En aquest cas, si la 440-130 ha de seguir més temps prestant servei crec que se l'hauria d'arreglar una mica, repintant-la (si és necessari amb els nous colors doncs que es pinti així) i fent unes reparacions que assegurin un servei digne.
Aquesta és una qüestió de pura lógica, però per fer aquestes mínimes reformes Renfe l'hauria de retirar com a mínim uns quinze dies. Ara per ara això és impossible doncs no hi ha material per suplir-la. Les rotacions de les 440 "Alpines" s'en anirien a norris. De moment, per renfe l'única opció viable és fer els mínims per mantenir-la en marxa. És trist, però és així.
entfe001 wrote:
Relacionat amb la manca de material de Rodalies, val a dir que ara gairebé sempre pugen a Cervera de la Marenda composicions simples de 440R. Em temo que alguna de les unitats que corre per la R10 s'hagi esgarrapat de la Ca2
Els jocs malabars de Renfe amb les unitats són com per escriure un llibre. Mès que una, diria que un parell. És curiòs veure serveis Granollers Centre - Castelldefels fets amb dobles de 440R, i els regionals de Reus amb simples de 447. Tot i així, encara sort que l'últim regional destinació Portbou (BCN Sants 19.25) encara acostuma a anar en doble.
Mako448 wrote:
Em sembla que les 440R que hi han fent la R10 són trens portats el passat agost,no sé encara això de per qué la R10 és fa amb 440R,encara que dimarts vaig veure una 447 fent aquest servei.
EN consequenia amb l'arribada dels civies,i aquestes 440R,ara alguns serveis de rodalies com Granollers-Castelldefels o els Molins-Mataró que abans és feia amb 447 en simple ara és fa amb doble,perqué s'aprofita la compra de nous trens perqué aquests serveis vagin en doble.

Amb els dos primers Civias van venir dues 440R del nucli de Madrid (que allà van ésser substituïdes per altres dos Civies). Fa cosa d'un mès, si no m'equivoco, en va arribar una altra Madrilenya i una altra de València (encara que d'aquesta última no n'estic gaire segur). Les ex-madrilenyes són fàcils de distingir, doncs són de la serie alta i amb nova decoració de rodalies.

Salutacions.[/quote]

Posted: Saturday 11/11/2006 22:11
by Pere
neroon wrote:Aquesta és una qüestió de pura lógica, però per fer aquestes mínimes reformes Renfe l'hauria de retirar com a mínim uns quinze dies. Ara per ara això és impossible doncs no hi ha material per suplir-la. Les rotacions de les 440 "Alpines" s'en anirien a norris. De moment, per renfe l'única opció viable és fer els mínims per mantenir-la en marxa. És trist, però és així.
T'asseguro que això és possible. Imagina't que peta aquesta UT, doncs que passaria?
S'ha estat bastants cops amb falta d'unitats 440R i sense R.
En aquests casos, el que fan és pujar 447 fins a Ribes en tots els serveis i deixar una doble de 440 de dos cotxes fent de llançadora el tram de Ribes a La Tor.

Posted: Monday 13/11/2006 9:01
by neroon
Pere wrote:
neroon wrote:Aquesta és una qüestió de pura lógica, però per fer aquestes mínimes reformes Renfe l'hauria de retirar com a mínim uns quinze dies. Ara per ara això és impossible doncs no hi ha material per suplir-la. Les rotacions de les 440 "Alpines" s'en anirien a norris. De moment, per renfe l'única opció viable és fer els mínims per mantenir-la en marxa. És trist, però és així.
T'asseguro que això és possible. Imagina't que peta aquesta UT, doncs que passaria?
S'ha estat bastants cops amb falta d'unitats 440R i sense R.
En aquests casos, el que fan és pujar 447 fins a Ribes en tots els serveis i deixar una doble de 440 de dos cotxes fent de llançadora el tram de Ribes a La Tor.
Si, tens tota la raó. Això és possible puntualment un parell de dies o tres, però els quinze dies o el mes necessari per fer les reformes?. Rodalies es pot permetre retirar una, dues o tres 447 (les que siguin necessaries, que realment no ho sé) del servei de rodalies tant de temps? Em penso que els responsables de Cornellà i SAC tremolarien. En cas d'incidència no hi hauria prou material per suplir-la. Penseu que a BCN anem molt i molt justos de material. Una altra opció seria que algunes 447 fessin el servei de rodalies habitual a la C3 fins a Vic i que enlloc de finalitzar trajecte en aquesta última continuessin fins a Ribes. Ara bè, qui faci tot el trajecte fins a Ribes mes val que tingui un cul a prova de bombes.

Salutacions,

(Demano disculpes als administradors per l'us inapropiat de la paraula "cul") :D

Posted: Monday 13/11/2006 10:24
by entfe001
A banda de tenir el material més o menys just, la mancança real del nucli de Rodalies Barcelona és de personal de conducció (i de personal en general).

Posted: Monday 13/11/2006 10:45
by Platanito
neroon wrote:Ara bè, qui faci tot el trajecte fins a Ribes mes val que tingui un cul a prova de bombes.

(Demano disculpes als administradors per l'us inapropiat de la paraula "cul") :D
Home, doncs si fer servir aquesta paraula tot parlant de la part del cos que identifica i fent referència al seu ús bàsic dins de la nostra societat (els altres usos que se us acudeixin són privats) et sembla inapropiat... :mort


Per cert, ahir a migdia va pujar una 447 fins a Ribes.