Estació de Sagrera-TAV
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs em reafirmo: Aquella pantalla de vidre, acrílic o el que sigui acabarà feta una piltrafa passada poc temps. Si no són grafitis serà colomassa o la brutícia que cau amb la pluja a Barcelona. Molt millor seria deixar aquella part a l'aire lliure.
Un altre exemple de disseny pur i dur, sense tenir en compte res més i que hauria de servir de paradigma de com no s'han de fer les coses, el tenim al port davant la passarel·la del Maremagnum: petits graons invisibles que no fan altre "servei" que causar torçades de turmells.
Un altre exemple de disseny pur i dur, sense tenir en compte res més i que hauria de servir de paradigma de com no s'han de fer les coses, el tenim al port davant la passarel·la del Maremagnum: petits graons invisibles que no fan altre "servei" que causar torçades de turmells.
Enderrocament de Sagrera
Ja ha començat l'enderrocament de l'estació de la Sagrera. Aquest matí una excavadora equipada amb una pinça hidráulica s'ho estava passant pipa tallant l'estructura metal·lica d'una de les naus que hi ha al darrere. Vàries altres naus ja se'ls hi ha retirat el sostre d'oralita, material molt contaminant.
D'altra banda, les vies de l'estació tornen a tenir una miqueta d'activitat ja que s'usen com a base de materials per a l'estació de Sants. Hi ha un improvissat carregador de balast, unes plataformes amb runes i unes altres amb carrils, a part de la 319.255. Res a veure amb l'activitat de fa 20 anys:
http://www.agrupament.net/portal/?page_id=88
Salut,
D'altra banda, les vies de l'estació tornen a tenir una miqueta d'activitat ja que s'usen com a base de materials per a l'estació de Sants. Hi ha un improvissat carregador de balast, unes plataformes amb runes i unes altres amb carrils, a part de la 319.255. Res a veure amb l'activitat de fa 20 anys:
http://www.agrupament.net/portal/?page_id=88
Salut,
Osti, si es veu casa meva!
Aquesta tarda m'hi he passat per veure que tal anava la cosa, ja que encara no havia anat a veure de prop l'enderrocament. Crec que ja fa almenys 1 setmana que porten enderrocant això, ja que ja fa bastants dies que hi han els vagons allà i moviment de màquines.
Intentaré anar a fer fotos almenys un cop per setmana per anar portant un seguiment de les obres. Ja us aniré informant.
Aquesta tarda m'hi he passat per veure que tal anava la cosa, ja que encara no havia anat a veure de prop l'enderrocament. Crec que ja fa almenys 1 setmana que porten enderrocant això, ja que ja fa bastants dies que hi han els vagons allà i moviment de màquines.
Intentaré anar a fer fotos almenys un cop per setmana per anar portant un seguiment de les obres. Ja us aniré informant.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Ostres, quins records!
Quan anàvem, a finals dels 80, de convivències a Palautordera des de Sant Andreu Comtal. I la imatge era aquesta, 440 blaves que venien per una via o una altra, i havies d'endevinar si era la teva línia o no (la megafonia no ajudava gaire).
I en la foto aquesta
http://www.agrupament.net/portal/wp-con ... 12027a.jpg
es veu clarament el sistema de "recollida d'escombraries" dels habitants de la Perona: forats oberts al mur, i cap abaix les escombraries!
Recordo un dia que passejava amb el meu pare per allà baix, just quan acabaven de treure les barraques (què diantre féiem per allà baix?) i un gos vagabund va pujar aquesta paret vertical que veieu com si res
Què macos, els R9 de primera sèrie (i primer any, perquè si existia la Perona... és que aquestes fotos tenen gairebé 25 anys) carregats al tren.
Quan anàvem, a finals dels 80, de convivències a Palautordera des de Sant Andreu Comtal. I la imatge era aquesta, 440 blaves que venien per una via o una altra, i havies d'endevinar si era la teva línia o no (la megafonia no ajudava gaire).
I en la foto aquesta
http://www.agrupament.net/portal/wp-con ... 12027a.jpg
es veu clarament el sistema de "recollida d'escombraries" dels habitants de la Perona: forats oberts al mur, i cap abaix les escombraries!
Recordo un dia que passejava amb el meu pare per allà baix, just quan acabaven de treure les barraques (què diantre féiem per allà baix?) i un gos vagabund va pujar aquesta paret vertical que veieu com si res
Què macos, els R9 de primera sèrie (i primer any, perquè si existia la Perona... és que aquestes fotos tenen gairebé 25 anys) carregats al tren.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
El Periódico de Catalunya, 6 de juliol de 2007 wrote:
La L-9 inaugura els treballs a l'estació central de Sagrera
XABIER BARRENA
BARCELONA
Alguna cosa es comença a moure als terrenys de la Sagrera. De moment, són pocs els efectius mobilitzats i passen bastant desapercebuts. D'aquí a uns mesos seran quantiosos i es faran notar. GISA, l'empresa de la Generalitat encarregada de l'obra pública, ha iniciat l'enderrocament de les naus que ocupen els terrenys destinats a albergar la futura estació central intermodal de la Sagrera, l'enclavament on confluiran línies de rodalies, metro i, per fi, l'AVE. Les obres estrictament de l'alta velocitat en aquests terrenys no trigaran a començar ja que, si tot marxa com està previst, la segona fase de les demolicions es podria dur a terme aquest mateix mes de juliol.
L'estació de Sagrera-TAV (sigles que corresponen al Tren d'Alta Velocitat) estarà composta de dues caixes contigües, encara que externament tindran una aparença única. En una s'hi acomodarà el pas dels trens de Rodalies de Renfe i l'AVE i serà impulsada per Barcelona-Sagrera d'Alta Velocitat, un consorci entre l'Estat, la Generalitat i l'ajuntament . En l'altra, que tindrà 160 metres de longitud i entre 40 i 50 metres d'amplada, circularan els combois de la L-9 i la L-4 del metro i anirà a càrrec de GISA.
METRO EN PROJECTE
Els dos trams de suburbà encara estan per construir, tant el que ha d'unir l'estació de La Pau amb Sagrera-TAV (L-4), com el recorregut entre l'estació intermodal i Sagrera-Meridiana. Aquí és on acabarà la primera fase de la L-9 que es posarà en servei i que connectarà Badalona i Santa Coloma, en un doble trajecte en forquilla, amb la Meridiana.
Amb tot, les obres del metro es comencen a acostar a Sagrera-TAV. Segons fonts de la Conselleria d'Obres Públiques, una de les tuneladores ja és al carrer de l'Onze de Setembre i és probable que, aquest mateix estiu, aquesta màquina passi per sota dels terrenys que han estat aplanats aquesta setmana.
Els treballs de l'estació també començaran de manera immediata encara que trigaran a fer-se reconeixibles a ulls dels ciutadans perquè, segons la conselleria, després de les demolicions s'hauran de condicionar els terrenys i construir-hi unes pantalles de formigó.
Avui he anat a remirar com anaven les obres. La nau que es veu com l'estaven enderrocant a les fotos d'en Jordilar ja està completament enderrocada i ara han passat a enderrocar la nau que hi ha a la mateixa alçada de l'enderrocada però a l'altre banda del pont del treball.
Aquí us adjunto un parell de fotos:
- Nau enderrocada
- Nau que s'està enderrocant
Aquí us adjunto un parell de fotos:
- Nau enderrocada
- Nau que s'està enderrocant
Retard obres enderroc Sagrera
El trasllat de Correus endarrereix l'enderroc de l'estació de la Sagrera
Segueixen existint un terç dels 30 edificis del vell recinte, la majoria usats fins ara per la companyia
Les obres de la terminal de l'AVE, Rodalies i bus no podran començar aquest any com es va dir
Un projecte de quatre mesos i poc pressupost que s'havia d'iniciar la primavera passada per acabar-se a l'estiu, en realitat va començar en plena canícula i s'allargarà fins a l'hivern. L'enderrocament dels 30 edificis de la vella estació de mercaderies de la Sagrera va amb retard. Encara falten eliminar nou magatzems amb teulades d'uralita, que contenen amiant, per culminar una desconstrucció que ha de donar pas a les obres de la macroestació intermodal (AVE, Rodalies, metro i bus) i a les de 1.600 pisos del pla Entorn Sagrera. L'empresa de Correus ha utilitzat fins ara la majoria de les vetustes naus de Renfe que encara existeixen. L'últim anunci és que les deixarà la setmana que ve, però la previsió de l'ajuntament era que quedessin lliures al setembre.
A aquesta demora s'hi ha afegit, a més, que fins a final de juliol la Generalitat no va donar a l'empresa municipal BIMSA, encarregada de la neteja del vast recinte de 12 hectàrees, el permís per retirar i portar a abocadors especials els milers de peces de fibrociment contaminant de les teulades. Són 36.300 metres quadrats d'uralita, gairebé tants com la superfície construïda que es preveu suprimir, 38.800.
EMPENTA DESPRÉS DE LA CIMERA
L'empenta a un dels projectes urbanístics més importants de Barcelona, encara que paralitzat durant anys, la va donar finalment el 17 d'abril la societat pública Barcelona Sagrera Alta Velocidad. Ho va fer després de la cimera que va confirmar el traçat barceloní de l'AVE celebrada setmanes abans a Madrid entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i el consistori. Es va anunciar llavors oficialment que els enderrocaments, com altres aspectes dels plans de l'àmbit Sagrera-Sant Andreu, començarien immediatament. Però els terminis, com tot el que afecta l'alta velocitat a Barcelona, no fan més que allargar-se.
Correus ha seguit utilitzant els vells locals com a dipòsit de correspondència publicitària amb problemes de devolució i com a centre regulador de material intern. I ho ha fet fins a tenir a punt les noves naus llogades al centre logístic de la Zona Franca.
Les furgonetes grogues deixaran d'anar definitivament a la Sagrera la setmana que ve, segons va assegurar un portaveu de l'empresa pública. Acte seguit, empleats de BIMSA, amb equips especials per protegir-se de l'asbestosi, podran iniciar la desconstrucció del que segueix aixecat i donar pas a la piqueta.
En qualsevol cas, no serà possible començar aquest any les obres de l'estació com van assegurar a l'abril els responsables de les tres administracions implicades. Però no solament perquè els extensos terrenys situats entre els ponts de Bac de Roda, Treball i Sarajevo no estaran expedits, sinó també perquè a dia d'avui la redacció del projecte constructiu de la macroestació, que s'havia d'acabar igualment en quatre mesos, al juliol, segueix inconclusa.
És el mateix que passa amb el pla per cobrir totes les vies cap al nord, fins a Sant Andreu, les obres del qual s'haurien d'haver licitat, segons el que s'havia anunciat, en el tercer trimestre del 2007.
TERMINIS DILATATS
L'alcalde, Jordi Hereu, ja va dilatar els terminis en una entrevista publicada per aquest diari a l'agost. "Les obres de la Sagrera es licitaran (però no s'iniciaran) en tres mesos", va dir. El sorprenent anunci fet pel Ministeri de Foment al juny, encara que superat ara per l'encara més inesperat huracà que afecta l'AVE a l'Hospitalet, en relació amb el fet que l'obertura de tot el tram de l'alta velocitat entre Sants i la frontera francesa s'endarreria tres anys (del 2009 al 2012) podria no ser aliè a tants terminis vençuts, una vegada més, a la Sagrera.
Per cert, a quin ministeri pertany correus?
Segueixen existint un terç dels 30 edificis del vell recinte, la majoria usats fins ara per la companyia
Les obres de la terminal de l'AVE, Rodalies i bus no podran començar aquest any com es va dir
Un projecte de quatre mesos i poc pressupost que s'havia d'iniciar la primavera passada per acabar-se a l'estiu, en realitat va començar en plena canícula i s'allargarà fins a l'hivern. L'enderrocament dels 30 edificis de la vella estació de mercaderies de la Sagrera va amb retard. Encara falten eliminar nou magatzems amb teulades d'uralita, que contenen amiant, per culminar una desconstrucció que ha de donar pas a les obres de la macroestació intermodal (AVE, Rodalies, metro i bus) i a les de 1.600 pisos del pla Entorn Sagrera. L'empresa de Correus ha utilitzat fins ara la majoria de les vetustes naus de Renfe que encara existeixen. L'últim anunci és que les deixarà la setmana que ve, però la previsió de l'ajuntament era que quedessin lliures al setembre.
A aquesta demora s'hi ha afegit, a més, que fins a final de juliol la Generalitat no va donar a l'empresa municipal BIMSA, encarregada de la neteja del vast recinte de 12 hectàrees, el permís per retirar i portar a abocadors especials els milers de peces de fibrociment contaminant de les teulades. Són 36.300 metres quadrats d'uralita, gairebé tants com la superfície construïda que es preveu suprimir, 38.800.
EMPENTA DESPRÉS DE LA CIMERA
L'empenta a un dels projectes urbanístics més importants de Barcelona, encara que paralitzat durant anys, la va donar finalment el 17 d'abril la societat pública Barcelona Sagrera Alta Velocidad. Ho va fer després de la cimera que va confirmar el traçat barceloní de l'AVE celebrada setmanes abans a Madrid entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i el consistori. Es va anunciar llavors oficialment que els enderrocaments, com altres aspectes dels plans de l'àmbit Sagrera-Sant Andreu, començarien immediatament. Però els terminis, com tot el que afecta l'alta velocitat a Barcelona, no fan més que allargar-se.
Correus ha seguit utilitzant els vells locals com a dipòsit de correspondència publicitària amb problemes de devolució i com a centre regulador de material intern. I ho ha fet fins a tenir a punt les noves naus llogades al centre logístic de la Zona Franca.
Les furgonetes grogues deixaran d'anar definitivament a la Sagrera la setmana que ve, segons va assegurar un portaveu de l'empresa pública. Acte seguit, empleats de BIMSA, amb equips especials per protegir-se de l'asbestosi, podran iniciar la desconstrucció del que segueix aixecat i donar pas a la piqueta.
En qualsevol cas, no serà possible començar aquest any les obres de l'estació com van assegurar a l'abril els responsables de les tres administracions implicades. Però no solament perquè els extensos terrenys situats entre els ponts de Bac de Roda, Treball i Sarajevo no estaran expedits, sinó també perquè a dia d'avui la redacció del projecte constructiu de la macroestació, que s'havia d'acabar igualment en quatre mesos, al juliol, segueix inconclusa.
És el mateix que passa amb el pla per cobrir totes les vies cap al nord, fins a Sant Andreu, les obres del qual s'haurien d'haver licitat, segons el que s'havia anunciat, en el tercer trimestre del 2007.
TERMINIS DILATATS
L'alcalde, Jordi Hereu, ja va dilatar els terminis en una entrevista publicada per aquest diari a l'agost. "Les obres de la Sagrera es licitaran (però no s'iniciaran) en tres mesos", va dir. El sorprenent anunci fet pel Ministeri de Foment al juny, encara que superat ara per l'encara més inesperat huracà que afecta l'AVE a l'Hospitalet, en relació amb el fet que l'obertura de tot el tram de l'alta velocitat entre Sants i la frontera francesa s'endarreria tres anys (del 2009 al 2012) podria no ser aliè a tants terminis vençuts, una vegada més, a la Sagrera.
Per cert, a quin ministeri pertany correus?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Correus, Teléfonica, Iberia, Renfe... No comentaré gaire, però segons el meu parer sembla que algunes actuacions que fan com a empreses són força semblants. Els suposats acomiadamens massius en època de privatitzacions i la consegüent suposada subcontractació... I sembla que la lentitud a l'hora d'actuar fora de la capital també es podria considerar com a tòpic. Pel que puc assegurar es que ni Renfe ni Correos m'han respost a reclamacions que he fet ja fa mesos (en el cas de renfe les reclamacions ja superen l'any sense rebre resposta).
L'altre dia vaig passar amb un tren de la R1 per la zona i estaven tirant-ho tot. Estava tot el pont del treball ple a vesar de gent grant mirant els enderrocaments.
L'altre dia vaig passar amb un tren de la R1 per la zona i estaven tirant-ho tot. Estava tot el pont del treball ple a vesar de gent grant mirant els enderrocaments.
Re: RETARD OBRES ENDERROC SAGRERA
A Foment.xevi wrote:Per cert, a quin ministeri pertany correus?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Visita aquesta web: Ministerio de Fomentobuertu wrote:Correus no pertany a cap miniseri ja que és una societat anònima amb capital public, crec que se'n diu sociedad estatal o algo així.