Segre wrote:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
Segre wrote:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
¿¿¿Mandeeeeee???
És que FGC és una empresa molt innovadora.
Anem a pams, en primer lloc el articuliste-periodista de Segre, no hi sap de que parla, Quan és refereix a VIAS d formigó, deu voler dir travesses de formigó que, és el que les empreses constructores hi possen normalment.
I en segón lloc Segre s'ha tret de la mániga "una serpiente de verano" per cridar l'atenció ...
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
A mi m'agradat com ha publicat el diari gratuit "Que" la noticia d'aquesta renovació:
Text :
POBLA DE SEGUR
Inicio de los trabajos de la nueva vía de la Pobla.
Los trabajos de colocación de la nueva vía del tramo de la línea de tren entre Balaguer y la Pobla de Segur empezarán hoy en las inmediaciones de la estación de ferrocarril de esta localidad pallaresa.
Sí, avui començaven les obres. Ara, molt no s'hi han esmerat.
A les 10 del matí encara estaven tots els trens de treball a Pla de Vilanoveta i no ha estat fins a les 9:40 aprox que han encès la MAK i l'han deixada al ralentí.
A les 14,05 h. han donat per TV3 un mini-repotatge, del comensament de les obres i un dels comentaris que he escoltat, ha sigut de que en tenen previst de fer entre 300 i 800 metres diaris de col.locació de travesses i vies incloses.
A Linia Anoia, COMPSA va construir traveses + via + bateixadora, a ritme normal 400 metres en quare hores nocturnes (am -2 graus de temperatura).
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
El Govern estudia allargar la línia de la Pobla fins a Andorra
Ferrocarrils de la Generalitat està elaborant un estudi informatiu sobre la possibilitat d'allargar la línia Lleida-La Pobla de Segur fins a la Seu d'Urgell i Andorra. Aquest és un dels projectes de futur per a aquesta línia, que està traspassada al Govern des de l'1 de gener d'enguany. Les obres actuals per millorar el traçat del tram entre Balaguer i La Pobla s'acabaran a principis de l'any que ve.
La línia de la Pobla podria servir per portar esquiadors a Andorra
La Generalitat es planteja allargar el tren de La Pobla fins al Pirineu per enllaçar els usuaris de l'AVE amb les pistes d'esquí andorranes. El projecte, que s'abordaria a llarg termini, permetria millorar la rendibilitat de la línia. El Govern calcula que els arranjaments que està executant ajudaran a doblar el nombre de viatgers actuals. Així es passaria de 130.000 a 270.000.
Aquest dilluns han començat les obres entre La Pobla de Segur i Balaguer. Els treballs, amb un pressupost de 17 milions d'euros, han d'estar enllestits a principis de l'any que ve. El president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, ha explicat que preveuen convertir el tram entre les capitals de la Noguera i el Segrià en un servei de rodalies, amb velocitats de fins a 80 quilòmetres per hora. La resta de la línia, fins al Pallars, està concebuda com un tren regional amb l'afegit dels usos turístics. En aquest àmbit s'emmarca el projecte d'allargar la línia fins altres poblacions del Pirineu. Torres ha recordat que a l'àrea de la Seu d'Urgell i Andorra viuen unes 90.000 persones. Caldria afegir els 12 milions de persones que cada any visiten el Principat, "dels quals, dos milions són esquiadors", ha explicat el responsable de Ferrocarrils.
Allargar la línia de la Pobla fins a Andorra?
Algú de la Generalitat ha anat per la zona i n'ha vist l'orografia?
Com els agrada vendre fum a aquests polítics que tenim...
wefer wrote:
Allargar la línia de la Pobla fins a Andorra?
Algú de la Generalitat ha anat per la zona i n'ha vist l'orografia?
Com els agrada vendre fum a aquests polítics que tenim...
Estic totalment d'acord amb tu. Per la Generalitat, potser és sinònim "allargar la via" a "posar un bus" (Alsina, per variar) de la Pobla a Andorra, tal com ara fa amb Sort.
Invito a tothom a fer el Port del Cantó, entre Sort i Adrall, en cotxe. Així després es podrà fer una idea de la impossibilitat de construir una línia entre aquestes poblacions (a no ser que facin un túnel d'uns.... 40km????)
M'agradaria que algun cop arrivés el ferrocarril a Andorra, però l'ampliació que em sembla més interessant per a la linia de la Pobla seria allargarla fins a Sort i Vielha via Esterri d'Anèu, i de pas creuar tot el vall i la frontera i enllaçar amb SNCF a Banheres de Luishon/Bagnères-de-Luchon
Bé, és una flipada canfrancnera meva (de fet, es podria constuir alguna cosa semblant a una estació internacional a Bossòst ).
Estaria bé allargar aquesta línia i també la de La Tour de C. fins Andorra, així hi hauria tot un cinturó de muntanya i fins i tot es podria crear una línia de circunval·lació: Barcelona-Valls-Lleida-La Pobla de S.-Andorra-La Tour de Carol-Ripoll-Barcelona
No em sorpren que es faci un estudi. Altre cosa es que finalmente es construeixi un enllaç ferroviari. Basicament perque fa falta un tunel de grans dimensions per pasar de la vall del pallaressa a la vall del segre. I va a ser que no. No tenim diners.....
De totes maneres no descartaria a llarg termini un trajecte fins viella, per tal de descongestionar la vall, i l'enllaç cap Andorra des de Puigcerdà, la Seu d'Urgell i l'aeroport. Però malgrat estar inclòs en el programa electoral del PSC , ara no es te en compte. I es que la financiació de tot plegat i l'implicació d'Andorra es fonamental.
Gavín celebra prolongar el tren de la Pobla i proposa arribar fins a França
El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, s'ha mostrat satisfet per la proposta de la Generalitat de prolongar el tren de la Pobla fins Andorra. De fet, recorda que ja ha demanat en reiterades ocasions allargar la línia a través de recursos europeus. Gavín apunta que l'actuació només serà viable si s'aconsegueixen fons FEDER. L'únic tram que quedaria per permeabilitzar, diu, és el que arriba fins a França. El president de la corporació provincial espera disposar de l'estudi de Ferrocarrils de la Generalitat. Isidre Gavín assegura que és possible allargar la línia fins Esterri d'Àneu. Una actuació que beneficiaria tant les estacions d'esquí lleidatanes com les andorranes. Gavín recorda també que caldria estudiar l'allargament del tren de la Pobla fins França. I és que aquest és l'únic tram de tot el Pirineu català sense permeabilitzar.
Un tren semidirecte unirà Lleida i la Pobla
Pallars Jussà
El Periodico de Catalunya
La Pobla de Segur: Els combois que prestin el servei només faran parades a Tremp i Balaguer (Noguera), com han reclamat molts usuaris. La Generalitat, que ahir va començar a col.locar les noves travesses de la línia, espera acabar els treballs abans de final d’any.
M.J.[/b]
Una cosa: tal i com està redactada la notícia que em precedeix, sembla ser com si es volguessin carregar TOTS els baixadors entre La Pobla i Lleida, deixant-los sense servei.
A veure la noticia no s'enten gens ni mica, també podria ser:
- Els trens amb destinació i procedents de La Pobla de Segur seran directes de Lleida a Balaguer i de Balaguer a La Pobla totes les parades seran facultatives exceptuant Tremp. Si s'implantan un servei de rodalies entre Lleida i Balaguer, no farà falta que els regionals procedents de La Pobla parin a totes les estacions entre Balaguer i Lleida com pasava fins ara i reduir el temps de viatge.
Que els que vagin a la Pobla siguin directes de Lleida a Balaguer és de calaix. Ara bé, que es volguin carregar tots els baixadors de Balaguer en amunt...
UT596001 wrote:Que els que vagin a la Pobla siguin directes de Lleida a Balaguer és de calaix. Ara bé, que es volguin carregar tots els baixadors de Balaguer en amunt...
Jo vaig entendre que els 3 serveis actuals quedaven com estan, però afegirien algun més tipus semidirecte, amb parades a Lleida, Balaguer, Tremp i La Pobla. Essent així, es garantiria la permanència dels baixadors actuals i es milloraria el servei afegint una freqüència que, a la vegada, milloraria força els temps (ja no hauria de pasar pels baixadors a 30 per poder frenar a temps en cas que hi hagués algú esperant)...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...