Page 3 of 3

Posted: Sunday 21/01/2007 23:00
by megapauer
Ecomobisostrans wrote:Sense necessitat de cameres tambe es poden fer aquests comentaris. Per exemple quan el tren esta entrant a l'andana, el conductor veu perfectament a tothom, pero els passatgers nomes el veuen a ell si s'hi fixen molt. Per aixo crec que no te cap sentit tirarli la culpa a les cameres, que estan per seguretat i son molt necessaries. Jo les implantaria tambe a tots els carrers de la ciutat i a dins de cada bus i tren. I que la informacio es veies des d'un centre de control de la policia via satelit.
Inclouries el teu dormitori i el teu cuarto de bany, deixant les imatges ENREGISTRADES a disposicio de la bona fe d un desconegut...

Posted: Sunday 21/01/2007 23:08
by EUKibo
Les càmeres son molt mes barates que els agents i a l'ALSTOM amb la de cameres que compren no els hi costa gaire posar-les als trens nous! ¬¬ pero obviament si no hi ha segurates com diria Pujol: "Aixo no serveix per res!" XD Sense segurates no hi ha seguretat i sense cameres tampoc! O sigui que ambdues coses funcionant. (La veritat es que de TMB, ¬¬ sempre es pot millorar no, pero la seguretat es acceptable, hi ha cameres a totes les estacions i ara comença a haverhi al metro, a més que segurates van patrullant, pero esque a la RENFE cameres a les estacions 0, potser alguna en te 1, pero el 97% de la superficie de les estacions RENFE estan sense grabacio de seguretat, per no dir la practica inexistencia de seguretat fisica ¬¬ perque els que estan a les sortides de les estacions de Barcelona tot el dia d'eskenes a les vies, fumant i parlant ja els podrien acomiadar i fer tornar tot el que han cobrat)

Posted: Monday 22/01/2007 9:46
by Ecomobisostrans
El meu dormitori i el meu cuarto de bany son llocs privats, i el que jo proposo es que les cameres se situin als llocs públics (no als banys de les estacions i dels trens, eh) per que se suposa que en un lloc public no tens per que amagar-te de res, i tot el que facis pot estar a la vista de qualsevol, es igual que la persona estigui present o et vegi a distancia.

Posted: Monday 22/01/2007 19:08
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:El meu dormitori i el meu cuarto de bany son llocs privats, i el que jo proposo es que les cameres se situin als llocs públics (no als banys de les estacions i dels trens, eh) per que se suposa que en un lloc public no tens per que amagar-te de res, i tot el que facis pot estar a la vista de qualsevol, es igual que la persona estigui present o et vegi a distancia.
El dret a la intimitat està recollit a la Constitució.

De fer així, la vida al carrer seria un immens plató pel qual en Jorge Javier Vázquez ja deu estar babejant.

Posted: Wednesday 14/03/2007 1:40
by javi82
Rescato aquest fil pq sé q es va parlar fa temps sobre les càmeres de seguretat, algun incident q va passar i q Renfe deia q no podia entregar les cintes de les càmeres pq no graven, la qual cosa va causar l'escepticisme general. El q passa és q no he trobat aquell fil i ho poso en aquest, q com tb es tractava el tema de la videovigilància...

Extractede declaracions del cap de seguretat de Renfe ahir durant el judici de l'11-M:

"Volviendo al jefe de seguridad de Renfe que ha desencadenado el terremoto de las hipótesis más sólidas hasta ahora, otro de los puntos interesantes de su declaración ha sido la afirmación de que sólo las cámaras de la estación de Atocha grababan las imágenes que recogían.

En el resto de estaciones de Cercanías, las cámaras sólo sirven de "auxilio ferroviario", es decir que son para que el jefe de estación y los maquinistas de tren comprueben los andenes a la llegada y salida del convoy: "No había ninguna cámara que grabara nada".

Las cintas que grabaron las imágenes de Atocha en aquellos minutos críticos fueron entregadas a la policía a instancias del juzgado de instrucción número 6."


Bé, doncs ja sabem a partir d'ara q les càmeres de seguretat de les estacions de rodalies no graven res, pq són de "auxilio ferroviario" y no de "auxilio al pasajero" :D

Posted: Wednesday 14/03/2007 16:14
by aarongilp
Com pot ser d'"auxilio ferroviario" una càmera que no enfoca a les vies?

Posted: Wednesday 14/03/2007 21:43
by Jefe de C.T.C.
Una cosa son les càmeres per donar des de el Gabinet de Circulació el "MT" y el "OT" i altre cosa son les de seguretat. Si a tu t'esbatussen al vestíbul de Sants , a dalt , poques càmeres "ferroviàries" poden haver-hi allà.

A Viena se n'han adonat

Posted: Sunday 20/09/2009 1:15
by Guigui
Refloto el fil amb el cas de Viena, on malgrat continuar amb la videovigilància, han reforçat el control policial presencial al metro per a evitar el tràfic de drogues que s'hi duia a terme, ja que les càmeres no espantaven ningú. Des del començament de mes, la policia ha detingut traficants, carteristes i dos lladres de joieries. I el passatge se sent més segur. Una demostració més que, dades fredes amunt o avall, la sensació subjectiva també compta molt. Però el tràfic s'ha desplaçat als trams menys controlats, cosa que fa suposar que les batudes (precedides d'observadors de paisà) també s'hi estendran.

Per a qui sàpiga alemany: http://derstandard.at/1252771657531/U-B ... wei-Wochen

També als teleindicadors d'andana

Posted: Monday 18/01/2010 12:51
by Guigui
Per si no ens n'hem assabentat, ara els teleindicadors d'andana (altrament dits "Processant nova informació") alternen la informació útil del temps que falta per al següent tren amb l'encara més útil que diu "Càmeres de videovigilància".

Re: Video-"vigilància"

Posted: Monday 18/01/2010 12:53
by metring
Si, les càmeres que disparen raigs làser, per atacar als dolents! :twisted:

Re: Video-"vigilància"

Posted: Monday 25/01/2010 22:54
by Tony M. Nyphot
metring wrote:Si, les càmeres que disparen raigs làser, per atacar als dolents! :twisted:
A Beneath a Steel Sky les tenen.

Image

Re: Video-"vigilància"

Posted: Thursday 13/05/2010 13:04
by metring
http://www.noticiesdot.cat/2010/05/13/i ... ant-cugat/

Interior autoritza la instal·lació de videovigilància a Sant Cugat

Escrit per JosepM Andresel 13 maig 2010 – 8:26 -

Sant Cugat del Vallès (Barcelona) compta ja amb l’autorització de la Conselleria d’Interior per instal·lar 13 càmeres de videovigilància a l’eix de vianants i comercial del centre de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament.

En concret, es tracta de cinc càmeres giratòries i vuit de fixes que van des de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a la plaça Lluís Millet, fins al Monestir de la ciutat, a la plaça d’Octavià, i que vigilaran i gravaran un espai que comprèn 7.700 metres quadrats.

En cap cas, la xarxa de càmeres que té un informe favorable de la Comissió de Control dels Dispositius de Videovigilància de Catalunya, podrà gravar imatges per sobre dels dos metres i mig per garantir la privacitat dels edificis privats.

Alhora, les gravacions hauran de ser destruïdes en el termini màxim d’un mes, a excepció d’aquelles que registrin fets delictius penals i infraccions administratives greus o molt greus de seguretat pública, que es podran lliurar a les autoritats judicials en un termini màxim de 72 hores.

L’Ajuntament de Sant Cugat ha assegurat avui que l’objectiu de la instal·lació de les càmeres, l’autorització de la qual s’estén a un any prorrogable, és “assegurar la convivència ciutadana, eradicar la violència i garantir la utilització pacífica de l’espai públic”, així com prevenir delictes, faltes i infraccions.

Re: A Viena se n'han adonat

Posted: Thursday 13/05/2010 23:35
by pedrofgc
Guigui wrote:Refloto el fil amb el cas de Viena, on malgrat continuar amb la videovigilància, han reforçat el control policial presencial al metro per a evitar el tràfic de drogues que s'hi duia a terme, ja que les càmeres no espantaven ningú. Des del començament de mes, la policia ha detingut traficants, carteristes i dos lladres de joieries. I el passatge se sent més segur. Una demostració més que, dades fredes amunt o avall, la sensació subjectiva també compta molt. Però el tràfic s'ha desplaçat als trams menys controlats, cosa que fa suposar que les batudes (precedides d'observadors de paisà) també s'hi estendran.

Per a qui sàpiga alemany: http://derstandard.at/1252771657531/U-B ... wei-Wochen
Aui les càmeres a trens i estacions no serveixen per a res.A FGC la gent salta les barreres,la gent continua fumant i possant els peus als seients.Els maquinistes ho veuen per les càmeres i les paraules textuals d´ells son:A MI ME DA IGUAL,MIENTRAS NO ME PAREN EL TREN... abans ser maquinista era un ofici i es desvivien,ara,van pels calers i tan se´ls hi fot.

Re: A Viena se n'han adonat

Posted: Friday 14/05/2010 1:16
by Pere
pedrofgc wrote:
Guigui wrote:Refloto el fil amb el cas de Viena, on malgrat continuar amb la videovigilància, han reforçat el control policial presencial al metro per a evitar el tràfic de drogues que s'hi duia a terme, ja que les càmeres no espantaven ningú. Des del començament de mes, la policia ha detingut traficants, carteristes i dos lladres de joieries. I el passatge se sent més segur. Una demostració més que, dades fredes amunt o avall, la sensació subjectiva també compta molt. Però el tràfic s'ha desplaçat als trams menys controlats, cosa que fa suposar que les batudes (precedides d'observadors de paisà) també s'hi estendran.

Per a qui sàpiga alemany: http://derstandard.at/1252771657531/U-B ... wei-Wochen
Aui les càmeres a trens i estacions no serveixen per a res.A FGC la gent salta les barreres,la gent continua fumant i possant els peus als seients.Els maquinistes ho veuen per les càmeres i les paraules textuals d´ells son:A MI ME DA IGUAL,MIENTRAS NO ME PAREN EL TREN... abans ser maquinista era un ofici i es desvivien,ara,van pels calers i tan se´ls hi fot.
Un maquinista no pot actuar com agent de seguretat, és més, per això podria anar al carrer, i com és normal i tothom qui treballa en aquesta vida, ho fa en gran part pels calers.
La feina de posar ordre als trens és dels agents de seguretat, i com ja ve éssent habitual en FGC, últimament quan més els trobes a faltar mai hi són.

Re: A Viena se n'han adonat

Posted: Friday 14/05/2010 7:04
by El LLOP
pedrofgc wrote: abans ser maquinista era un ofici i es desvivien,ara,van pels calers i tan se´ls hi fot.
això es més un problema de la societat actual, que un problema concret d'aquest sector. I no estic parlant de gaires anys.
Pere wrote: Un maquinista no pot actuar com agent de seguretat, és més, per això podria anar al carrer, i com és normal i tothom qui treballa en aquesta vida, ho fa en gran part pels calers.
La feina de posar ordre als trens és dels agents de seguretat, i com ja ve éssent habitual en FGC, últimament quan més els trobes a faltar mai hi són.
el maquinista es el responsable últim de la seguretat de les persones que transporta i dels equips posats al seu càrrec. Això en teoria. Que avui en dia les companyies explotadores han convertit el maquinista en un belluga-trens que té la noció que el tren s'acaba a la paret del tester per on condueix, és un altre cosa.
Això tampoc no vol dir que,com a conseqüència d'aquesta responsabilitat, tingui permís per anar de Bruce Lee pel tren, repartint galetes a tort i a dret.
pedrofgc wrote:Aui les càmeres a trens i estacions no serveixen per a res.A FGC la gent salta les barreres,la gent continua fumant i possant els peus als seients..
Les càmeres no son útils per aquests petits delictes perquè per poder-los perseguir faria falta la mateixa gent que si no hi haguessin càmeres. Fa temps hi va haver el cas d'una noia estrangera que va ser empesa a l'andana i com a conseqüència va perdre una cama. Mitjançant la video-vigilància es va detectar a l'individu i se'l va seguir per controlar a quins trens pujava, on anava i fins a quina estació va anar. La persecució va començar a l'estació de Verdaguer i va acabar a l'estació de Molí Nou. L'individu va ser detingut al dia següent, i no ha estat l'única vegada que això ha passat.

Re: A Viena se n'han adonat

Posted: Friday 14/05/2010 23:37
by pedrofgc
Discrepo,el maquinista és el responsable del que passa al tren per què ho veu tot per les càmeres,i té la obligació de qualsevol incidencia que passi dins del tren.Et ficaré un exemple,si tiren de la palanca per graffitejar el tren,el maquinista l´ha de desbloquejar o això tampoc és responsabilitat seva?Abans no hi havien càmeres ni seguretat i es viatjava molt millor.Que tornin els caps d´estació i de tren,que aquests si que tenien un parell,amb perdó,de collons!!!!

Re: Video-"vigilància"

Posted: Saturday 15/05/2010 1:00
by Pere
Després arriba quan el maquinista surt a la sala de viatgers i aquest és apallissat per una colla de marrecs i/o niñatos i/o discotequeros amb ganes de juerga, puc estar d'acord en què el maquinista tingui potestat per actuar /poder fotre fora qualsevol viatger d'un tren (que com dieu és veritat i és així), però no puc estar d'acord de cap manera en que aquest tingui l'obligació d'actuar "por las buenas" contra actes incívics dels viatgers, a part que el tren estaria parat cada dos per tres.
El maquinista és responsable del què passa al tren, sí, si a algú li dóna un infart (per posar un exemple) a dins del tren, ha d'aturar-lo i esperar serveis mèdics, ara bé, si un grupet de 5 o 6 niñatos es posa a fumar a dins d'un tren i a posar els peus al seient de davant, i ja sabeu com funcionen les coses avui dia, aquest pot ser que acabi sense dents, amb algun ull fora de lloc o bé amb algun os trencat, i amb aquest missatge ja no penso discutir més aquest tema.

I si algú no s'ho acaba de creure, agafeu més concretament els primers serveis S2 Sabadell-Barcelona a partir de Sant Quirze, i els primers R4 amb parada a Sabadell Sud dissabtes i diumenges i encareu-vos contra els que fan actes incívics.

Re: Video-"vigilància"

Posted: Saturday 15/05/2010 8:40
by pedrofgc
Pere wrote:Després arriba quan el maquinista surt a la sala de viatgers i aquest és apallissat per una colla de marrecs i/o niñatos i/o discotequeros amb ganes de juerga, puc estar d'acord en què el maquinista tingui potestat per actuar /poder fotre fora qualsevol viatger d'un tren (que com dieu és veritat i és així), però no puc estar d'acord de cap manera en que aquest tingui l'obligació d'actuar "por las buenas" contra actes incívics dels viatgers, a part que el tren estaria parat cada dos per tres.
El maquinista és responsable del què passa al tren, sí, si a algú li dóna un infart (per posar un exemple) a dins del tren, ha d'aturar-lo i esperar serveis mèdics, ara bé, si un grupet de 5 o 6 niñatos es posa a fumar a dins d'un tren i a posar els peus al seient de davant, i ja sabeu com funcionen les coses avui dia, aquest pot ser que acabi sense dents, amb algun ull fora de lloc o bé amb algun os trencat, i amb aquest missatge ja no penso discutir més aquest tema.

I si algú no s'ho acaba de creure, agafeu més concretament els primers serveis S2 Sabadell-Barcelona a partir de Sant Quirze, i els primers R4 amb parada a Sabadell Sud dissabtes i diumenges i encareu-vos contra els que fan actes incívics.
Doncs res de seguretat privada,que patrullin els mossos no?????que per això se´ls hi paga.