aarongilp wrote:T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...
Sí, són els casos problemàtics (tanmateix, poc freqüents a les velocitats com les que esmentes, però certament no impossibles). I el problema parteix, novament, de l'abús del carril esquerre que fa el cotxe "95", ja que si va per l'esquerra perquè ha avançat el camió, hauria de tornar a la dreta; i llavors tu, un cop passi això, en funció de la velocitat que portis o vulguis portar, ja pots decidir entre continuar avançant també el cotxe 95, o bé quedar-te entre el cotxe i el camió (i potser plantejar-te l'avançament més endavant, en funció de la velocitat que mantingui el cotxe 95)
Jo penso que la majoria d'aquests casos s'acaben solventant amb uns segons de paciència, i si el cotxe que va al davant "enganxat a l'esquerra" veu la teva intenció d'avançar (molt important el detall de deixar posat l'intermitent esquerre!), més tard o més d'hora s'aparta. Com a mínim, és la meva experiència. Ah, i això tampoc vol dir "enganxar-se" a tres pams del cotxe del davant, trencant tota distància de seguretat, ja que no només és una nova infracció, sinó perillosíssim per tots dos. Cal defugir aquesta mena d'accions "intimidadores", que més o menys a tothom ens venen al cap quan ens "alterem" (què tindrà el cotxe, que ens canvia completament la personalitat?), però poden tenir conseqüències funestes a canvi d'uns miserables segons...