Page 3 of 4

Posted: Sunday 19/11/2006 16:10
by megapauer
Fran-Ikarus wrote:Si l'avances per la dreta, estàs automàticament infringint una norma, per molt que es vulguin buscar "excuses", "contemporitzacions" i "relativitzacions" per fer-ho. És una infracció, si t'enxampen tindras una multa (grossa), i si d'això s'en deriva un accident tindras una multa (grossa) i la culpabilitat garantitzada en el judici.
Per posar un exemple:

Tu vas més ràpid per la dreta i en aquell moment el borrego que va per l'esquerra canvia al teu carril i xoqueu. La culpa és TOTALMENT teva. Ell no t'ha tancat el pas. Ets tu que l'avançaves incorrectament i no li has permès fer la maniobra.

Posted: Sunday 19/11/2006 16:34
by megapauer
Estrella_de_Galicia wrote:Usted circula a la velocidad maxima permitida sobre la via en la que circula y delante suyo hay un vehiculo igual que el suyo (un coche por ejemplo) que tambien circula a la maxima velocidad permitida para la via, ¿usted puede adelantarlo?

A. SI, porque si voy detras suyo es que lo puedo adelantar
B. NO porque ya esta circulando a la misma velocidad maxima para la via.
La resposta seria la B però amb matitzacións. I es que si circuleu a la mateixa velocitat no te'l pots trobar. Diguem que anireu a la mateixa distància tota l'estona, que no pot ésser menor a la distància de seguretat. Una altra història és que a molts (m'incloc) ens fot anar darrera d'un altre i sobretot en nacionals i comarcals, perquè com sigui dels pesats que frenen a cada corba i acceleren al màxim a la que pots avançar, acabes dels nervis d'estar pendent d'ell. El dia de la trobada a Núria al setembre vaig haver de fer tota la collada de Tosses darrera un imbècil de gavatxo que feia totes les corbes a 20 km/h i a la que hi havia 100 metres de recta que el podia avançar treia fum del cotxe del que apretava. Una hora llarga així.

L'altra matització seria una carretera de dos carrisl amb dos sentits de circulació i "arcén" de més de metre i mig. Aquí podries avançar-lo a 120 km/h per tornar després a 100 km/h quan hagis acabat la maniobra.

Posted: Sunday 19/11/2006 18:44
by Fran-Ikarus
aarongilp wrote:T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...
Sí, són els casos problemàtics (tanmateix, poc freqüents a les velocitats com les que esmentes, però certament no impossibles). I el problema parteix, novament, de l'abús del carril esquerre que fa el cotxe "95", ja que si va per l'esquerra perquè ha avançat el camió, hauria de tornar a la dreta; i llavors tu, un cop passi això, en funció de la velocitat que portis o vulguis portar, ja pots decidir entre continuar avançant també el cotxe 95, o bé quedar-te entre el cotxe i el camió (i potser plantejar-te l'avançament més endavant, en funció de la velocitat que mantingui el cotxe 95)

Jo penso que la majoria d'aquests casos s'acaben solventant amb uns segons de paciència, i si el cotxe que va al davant "enganxat a l'esquerra" veu la teva intenció d'avançar (molt important el detall de deixar posat l'intermitent esquerre!), més tard o més d'hora s'aparta. Com a mínim, és la meva experiència. Ah, i això tampoc vol dir "enganxar-se" a tres pams del cotxe del davant, trencant tota distància de seguretat, ja que no només és una nova infracció, sinó perillosíssim per tots dos. Cal defugir aquesta mena d'accions "intimidadores", que més o menys a tothom ens venen al cap quan ens "alterem" (què tindrà el cotxe, que ens canvia completament la personalitat?), però poden tenir conseqüències funestes a canvi d'uns miserables segons...

Posted: Sunday 19/11/2006 19:04
by orique
A veure què us sembla això. Estic per enviar-ho a la revista de la DGT, secció cartes:
Adelantar por la derecha en autopistas
Un grupo de internautas hemos estado debatiendo sobre la legalidad de adelantar por la derecha a los vehículos que - más frecuentemente de lo que se querría - "olvidan" volver al carril de la derecha.

Un caso que a mi parecer no quedó lo suficientemente claro es el siguiente: Un coche circula a 100 km/h (por ejemplo) por el carril izquierdo de una calzada de dos carriles de una autopista, con el carril derecho libre de vehículos. Mi vehículo, a 120 km/h, se acerca al primer turismo por el carril de la derecha. Al no haber un tercer carril que permita adelantar por la izquierda al primer vehículo, ¿es legal adelantarlo por el carril derecho, después de habérselo advertido mediante señales luminosas y/o acústicas?

Posted: Sunday 19/11/2006 19:43
by Fran-Ikarus
La idea és bona. Jo potser treuria l'última part de la darrera frase ("después de habérselo..."), perquè dóna peu a que la resposta es desvii cap a quelcom similar a: "Es inadecuado utilizar las señales acústicas y luminosas en esa situación, bla bla bla..." Si han de recomanar utilitzar aquestes senyals, que ho facin ells (no ho faran)

Potser una alternativa és separar la qüestió en dues preguntes. "¿Es legal rebasarlo por el carril derecho? ¿Sería adecuado advertirle, mediante señales luminosas y/o acústicas, de su deber de regresar a dicho carril, para permitir ser adelantado?"

Posted: Sunday 19/11/2006 20:00
by orique
Oído barra ;)
Adelantar por la derecha en autopistas
Un grupo de internautas hemos estado debatiendo sobre la legalidad de adelantar por la derecha a los vehículos que - más frecuentemente de lo que se querría - "olvidan" volver al carril de la derecha.

Un caso que a mi parecer no quedó lo suficientemente claro es el siguiente: Un coche circula a 100 km/h (por ejemplo) por el carril izquierdo de una calzada de dos carriles de una autopista, con el carril derecho libre de vehículos. Mi vehículo, a 120 km/h, se acerca al primer turismo por el carril de la derecha. Al no haber un tercer carril que permita adelantar por la izquierda al primer vehículo, ¿es legal adelantarlo por el carril derecho? en caso contrario, ¿sería adecuado advertirle, mediante señales luminosas y/o acústicas, de su deber de regresar a dicho carril, para permitir ser adelantado por la izquierda?

Situació surreal, avui

Posted: Tuesday 13/03/2007 13:20
by Guigui
Aquest matí, cap a les 12.00, m'he trobat amb una situació surreal de carrilesquerritis a la Ronda de Dalt. Resulta que anava pel carril esquerre a 70 km/h amb tot de cotxes al davant, els del carril del mig anaven a la mateixa velocitat. En canvi, el dret, pràcticament buit. Veient el panorama, he decidit canviar al carril dret (no en pla bèstia, saltant dos carrils de cop, sinó amb les degudes precaucions) i, atenció a la imatge:

Des d'abans de Sarrià fins després de St. Gervasi (uns 2-3 km), via lliure. És més, els cotxes que tenia al davant i que anaven més a poc a poc que jo, s'"apartaven" cap al carril del mig. Serà possible?

Sé que, manual en mà, he comès una infracció. Però estic fart de veure tots aquells xais conduint col·lectivament a l'anglesa.

Posted: Wednesday 14/03/2007 9:11
by Fran-Ikarus
Que no, que no has comès cap infracció. Que la Ronda no és cap autopista ni autovia ni carretera, és una via ràpida, i de facto pots anar pel carril que vulguis sense preocupar-te (suposant que no portis un vehicle excessivament "lent"), perquè quan no hi ha col·lapse, tothom hi circula a la mateixa velocitat (la màxima)

"Avançar" per la dreta, per les Rondes, no és cap infracció, perquè els carrils de l'esquerra no estan pas reservats per avançar.

De fet, havent-hi com hi ha entrades i sortides cada kilòmetre aproximadament, el més recomanable és no anar-hi per la dreta si és que no has de sortir en la següent. Diguem que un "ideal raonable" és anar-hi directament per l'esquerra si has de fer un recorregut llarg. En el meu cas actualment, que vaig cada dia de Nus de la Trinitat fins a sortida 10-Zona Universitària, i torno de sortida 10 a 29 (Guipúscoa), és el que faig. Entro, i tan aviat com puc al carril esquerre, i 80-90 de marcador constant (excepció feta del "tram dimoníac" limitat a 60)

Posted: Thursday 15/03/2007 23:47
by orique
Les "vies ràpides" ja no existeixen des de fa un temps. De fet, al no haver-hi cap tipus de senyalització específica (autopista, autovia, via per a automòbils) i no complir la definició de carretera convencional, diria que les rondes són vies urbanes... limitades a 80 :x

Posted: Friday 16/03/2007 9:13
by Fran-Ikarus
Llavors amb més seguretat, "si cabe", sent via urbana-urbana, està clar que les normes de carrils esquerres i drets per autovia o autopista no s'apliquen pas a les Rondes, sinó les de circulació per via urbana. És a dir, ves pel carril que més convingui a la teva destinació. Si has de sortir aviat per la dreta, sinó pel centre o per l'esquerra, etc.

De fet, quan em treia el carnet ja ens deia l'instructor que les Rondes eran unes vies molt peculiars, orientades o calificades com a via ràpida, però que incomplien part de les especificacions que defineixen aquestes.

Posted: Saturday 17/03/2007 16:23
by orique
Ara que hi penso, potser estan considerades "travessies" xD

Posted: Saturday 17/03/2007 17:13
by Trenscat
A mi em sona molt que les rondes tenen la consideració de vies urbanes, no sé on van dir-ho però ho sé quasi segur...

Estaquirots al quadrat

Posted: Monday 21/05/2007 1:15
by Guigui
Ahir, circulant per l'A-2 entre Martorell i Barcelona, un individu que acabava d'entrar va i se'm planta al carril central just quan anava a avançar-lo i sense que hi hagués cap altre vehicle al carril dret. A la ràfega de llums que li vaig engegar (ja era fosc), ni cas i vaig haver d'esquivar-lo pel carril esquerre.

La gent realment es pensa que circulant pel segon carril començant per la dreta ja fa prou?

Posted: Monday 21/05/2007 9:07
by Fran-Ikarus
Sí que s'ho pensen, sí. Es prenen el carril dret només com una mena de "carril per a vehicles lents" (camions, autobusos, vehicles comercials i turismes vellets), i sospito que a molta gent inclús li fa com "vergonya" :!: circular-hi...

Posted: Monday 21/05/2007 9:31
by wefer
Jo acostumo a circular pel carril dret, sempre que puc i sempre que les "entrades maleïdes"(aquelles en que que no hi ha carril d'acceleració) ho permeten.
Amb aquest fet, anant a 110/120, em trobo molt sovint circulant a una velocitat que fa que avanci als cotxes que circulen pel carril central, i fins i tot alguna vegada els del carril esquerre.
Ahir també em vaig trobar en una situació curiosa. Anava pel carril dret, amb un conductor amb "L" davant. Al passar per una incorporació, amb carril d'acceleració ampli i amb total visibilitat, hi havia un cotxe que s'anava a incorporar a l'autopista. Doncs bé, el "L" en comptes de seguir circulant normal pel seu carril, mentre el que s'incorporava li cedia el pas (només havia de reduïr una mica, no pas parar) va saltar de seguida i com va poder cap al carril central (on hi havia altres cotxes circulant).
Com és possible que ni tan sols un conductor acabat de sortir de l'acadèmia tingui clar el concepte de prioritat?

Posted: Monday 21/05/2007 10:16
by sequera
wefer wrote:Jo acostumo a circular pel carril dret, sempre que puc i sempre que les "entrades maleïdes"(aquelles en que que no hi ha carril d'acceleració) ho permeten.
Amb aquest fet, anant a 110/120, em trobo molt sovint circulant a una velocitat que fa que avanci als cotxes que circulen pel carril central, i fins i tot alguna vegada els del carril esquerre.
Ahir també em vaig trobar en una situació curiosa. Anava pel carril dret, amb un conductor amb "L" davant. Al passar per una incorporació, amb carril d'acceleració ampli i amb total visibilitat, hi havia un cotxe que s'anava a incorporar a l'autopista. Doncs bé, el "L" en comptes de seguir circulant normal pel seu carril, mentre el que s'incorporava li cedia el pas (només havia de reduïr una mica, no pas parar) va saltar de seguida i com va poder cap al carril central (on hi havia altres cotxes circulant).
Com és possible que ni tan sols un conductor acabat de sortir de l'acadèmia tingui clar el concepte de prioritat?
doncs jo ho faig, perque d'aquesta manera es facilita la incorporació d'un vehicle que va més lent a la autopista o autovia.

ens estalviem ensurts, sempre i quan el carril del mig estigui lliure. I respectant sempre la ratlla continua que hi ha a les incorporacions.

Posted: Monday 21/05/2007 11:17
by orique
Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.

Posted: Monday 21/05/2007 14:38
by wefer
orique wrote:Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.
Exigeix facilitar la incorporació. Igual que exigeix que el vehicle que s'incorpora cedeixi el pas al que ja circula per la via.
Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.

Posted: Monday 21/05/2007 17:51
by orique
wefer wrote:
orique wrote:Jo també em canvio al segon carril al veure que algú s'incorpora si no veig impediments (altres vehicles, etc). De fet, el codi de circulació ho exigeix.
Exigeix facilitar la incorporació. Igual que exigeix que el vehicle que s'incorpora cedeixi el pas al que ja circula per la via.
Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.
Ja ho sé, ja! Exactament el que faig, canvio si puc. Òbviament "el de la L" no va fer el correcte, però probablement va ser presa del "miedo escénico"... les autopistes :P

Encara me'n recordo quan anava acollonit a 80 per la ronda litoral... l'altre dia vaig passar pel mateix tram i me'n vaig enrecordar... :driver

Posted: Monday 21/05/2007 17:56
by sequera
wefer wrote: Una cosa és facilitar la incorporació, i l'altre canviar al carril central quan per aquest hi circulen altres cotxes.
si no està tancada la via, encara que no vegis cotxes, hi circulen. :D :x :x :x