Page 3 of 3

Posted: Wednesday 22/11/2006 22:24
by Guigui
UT596001 wrote:Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.
Per això considero imprescindible la implantació gradual de l'ample UIC a tota la Península Ibèrica i, per lògica geogràfica i de mobilitat, s'hauria de començar per Catalunya. En aquest sentit, seria molt útil l'adaptació de la línia de la Tor, de manera que pugui haver-hi connexions directes entre Barcelona i Tolosa i més enllà (Bordeus, París, etc.), tant de passatgers com de mercaderies.

Si es volen crear autèntiques autopistes ferroviàries per donar sortida al transport de Catalunya cap a França i tot Europa, no es pot carregar tot el pes a la línia del Rosselló. A més, és més curta la distància per la Cerdanya per arribar a l'oest, centre i nord de França i al Benelux. L'est de França, Itàlia, Suïssa, Alemanya i Europa central i oriental quedarien per l'altra.

Posted: Wednesday 22/11/2006 22:37
by Jordi Freixas
UT596001 wrote:Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.
Exactament els mateixos diners, que per fer un trajecte que estarà construit a l'any que ve (i si a més, no creus que arribi la conexió al 2009, amb més motiu encara).

Posted: Wednesday 22/11/2006 22:52
by 437.001
Si ´jo fos Déu, seria radical:

FASE 0:

Canvi d´ample de trens, locomotores i vagons al dipòsit d´Irun,reintroducció del material via França (per Portbou o Latour).


1ª FASE:

Tall de totes les línies entre Latour de Carol i Cerbère per una banda, i Castelló de la Plana i Zaragoza-Delicias per una altra banda.
Totes les línies de Catalunya (La Pobla inclosa),
Móra-Caspe-Zaragoza, Lleida-Tardienta-Zaragoza, Zaragoza-Canfranc, Vinaròs-Castelló.
Canvi d´ample.
Reobertura.



2ª FASE:

Tall de totes les línies entre Albacete i Cuenca d´una banda i Zaragoza-Delicias i Castelló de la Plana de l´altra.
Totes les línies de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia,
La Encina-Chinchilla-Albacete, Murcia-Chinchilla, Utiel-Cuenca,
Zaragoza-Teruel-Sagunt.
Canvi d´ample.
Reobertura.



3ª FASE:

Tall de totes les línies entre Arcos de Jalón, Burgos i Ávila d´una banda i Talavera de la Reina, Albacete, Manzanares i Cuenca de l´altra.
Totes les línies de la Comunidad de Madrid,
Villalba-Ávila, Villalba-Segovia, Colmenar Viejo-Burgos, Guadalajara-Arcos de Jalón, Torralba-Soria, Aranjuez-Cuenca, Humanes-Talavera,
Aranjuez-Alcázar de S.Juan-Albacete, Alcázar-Manzanares.
Canvi d´ample.
Reobertura.



4ª FASE:

Tall de totes les línies entre Talavera de la Reina i Manzanares d´una banda i Valencia de Alcántara i Badajoz de l´altra.
Totes les línies d´Extremadura i Andalusia,
Talavera-Monfragüe, Manzanares-Ciudad Real-Puertollano-Mérida,
Manzanares-Linares Baeza.
Canvi d´ample.
Reobertura.



5ª FASE:

Tall de totes les línies entre Ávila i Burgos d´una banda i Fuentes de Oñoro i Tui de l´altra.
Totes les línies de Castella-Lleó, Galícia, Astúries i Cantàbria.
Canvi d´ample.
Reobertura.



6ª FASE:

Tall de totes les línies entre Hendaye i Burgos d´una banda i Arcos de Jalón i Zaragoza-Delicias de l´altra.
Totes les línies de la Rioja, Navarra i el País Basc,
Zaragoza-Casetas-Tudela-Castejón, Casetas-Calatayud-Arcos de Jalón,
Miranda de Ebro-Burgos.
Canvi d´ample.
Reobertura.



7ª FASE (que dependria de si Portugal seguís la política de canvis d´ample, si fos així, no s´aplicaria):
Instal.lació a les estacions de Fuentes de Oñoro, Valencia de Alcántara, Badajoz i Tui d´intercanviadors Talgo i BRAVA, i d´instal.lacions de canvi d´eixos per a trens de mercaderies.

Posted: Wednesday 22/11/2006 23:01
by Guigui
Déu no tallaria, canviaria l'ample i reobriria, sinó que ho faria tot d'una, sense tallar ni reobrir. I també adaptaria tots els bogies a l'instant. I unificaria la senyalització, tensió, etc.

:sant

Posted: Wednesday 22/11/2006 23:55
by entfe001
wefer wrote:
Guigui wrote:A més, així es revitalitzaria la línia de la Tor i, de retruc, les zones per on passa.
Tal com estan les infraestructures actualment, seria més ràpid BCN-Tolosa a través de Perpinyà que no pas a través de La Tor
És més ràpid anar via Perpinyà que via Puigcerdà.

Barcelona - Cervera de la Marenda: 2h37'
Cervera de la Marenda - Tolosa de Llenguadoc: 3h02' amb inversió de marxa a Narbona

Barcelona - Tolosa via Perpinyà: 5h39' + transbord a la frontera

Barcelona - la Tor de Querol: 3h17'
la Tor de Querol - Tolosa de Llenguadoc: 2h57'

Barcelona - Tolosa via Puigcerdà: 6h14' + transbord a la frontera

La volta turística pel Mediterrani li treu tres quarts d'hora.

Posted: Thursday 23/11/2006 9:25
by wefer
entfe001 wrote:La volta turística pel Mediterrani li treu tres quarts d'hora.
Doncs quan hi hagi l'alta velocitat la diferència ja serà d'escàndol. Mentre que via Perpinyà es trigaran unes 3h 30', a través de la Tor, que és la via més directe, es seguirà trigant 6 hores :?