Page 3 of 3
Posted: Tuesday 12/12/2006 16:15
by liniadelRipollés
A mi m'agradaria veure la Ciutadella ampliada, respectant l'Estació de França funcional.
El zoo caldria traslladar-lo i modernitzar-lo.
Podrien implantar els antics trenets que circularen pel Parc a principis segle XX. Amb maquinistes de Parcs i Jardins.
Watermark wrote:Carregar-se l'Estació de França és el somni humit des de fa temps d'uns quants inquilins de la Plaça Sant Jaume. I el tema del trasllat del zoo també n'hi ha per parlar-ne... déu ser que és massa càstig pels polítics olorar la pudoreta de porc que fa a l'entrada del Parlament (força adecuada, crec jo
) el mig minut que hi estan quan entren i quan surten.
Posted: Tuesday 12/12/2006 20:41
by Jordi Freixas
Bé... dues matitzacions:
UT596001 wrote:Jordi Freixas wrote:Però pel que fa a tota la resta... ja fa uns quants anys, que en aquest sentit, Barcelona s'ha gestionat molt malament. Si ho comparem amb Madrid, allà sí que tenen les dues estacions centrals a ple rendiment; totes dues estacions estan ben comunicades tant per Rodalies com pel metro. Exceptuant alguns casos, la major part dels trens de llarga distancia que van cap al Sud, surten d'Atocha, i els que van cap al Nord (si no m'equivoco, també el Tren Hotel Madrid-Irun-París).
Els que van per al nord, excepte comptats regionals especials de divendres i regionals a Àvila/Segovia que són rodalies "prolongats" surten de Chamartín, que és una estació que esta força lluny del centre de la ciutat. I tenien una 3ª estació, que era Príncipe Pío, que ara és un baixador més de Rodalies.
Al meu comentari sobre els trens que van cap al Nord, se m'en va anar l'olla i no vaig acabar la frase, perdó xDD
UT596001 wrote:Madrid Atocha abans de la reforma era terminal, i ara en canvi, s'hi pot accedir per tots dos cantons sense haver d'invertir la marxa.
Madrid-Atocha era terminal i ho continua sent. Atocha ara són dos complexos, per una banda l'estació de Llarg Recorregut i AVE que és terminal i és la que es diu "Puerta de Atocha" i d'altra banda tenim la macroestació de Rodalies on paren alguns trens de llarg recorregut també que abans de la macro-reforma era un baixador més del túnel que anava de Chamartín cap a Atocha. Per tant Atocha és tan passant ara com abans, tan sols el que s'ha fet és "ampliar" l'estació de Rodalies passant d'un baixador amb ¿2? vies a una macroestació que ronda les 10 vies, més les 14-15 a part de l'estació de l'AVE i llarg recorregut. L'únic nou que té ara Atocha respecte abans és que es va fer el túnel entre l'estació d'Embajadores i Atocha i la línia que sortia d'allà fins a Móstoles va deixar d'estar aïllada de la resta de la xarxa nacional ferroviària.
Que abans ja existia com a baixador "Atocha Cercanías" això sí que no ho sabia. El tema és... que no hauria de ser tant difícil aplicar aquest mateix model a l'Estació de França. Posem per exemple... un ramal soterrat que connecti Arc del Triomf amb Pl Catalunya. O... si això és massa bestia per tant poc tros entre dues parades, deixar el ramal existent tal qual, i a partir de l'Estació de França, allargar-lo fins a Sants, afegint-hi fins i tot alguna baixador entre mig. Sí sí... típica anada d'olla de somnia truites, però... ajudaria molt a descongestionar el trànsit ferroviari actual de Barcelona.
I tampoc sé quina distancia hi haurà entre Atocha i Chamartín, però Sants i l'Estació de França no estan precísament de costat.
Posted: Wednesday 13/12/2006 3:26
by Vox
UT596001 wrote:
Els que van per al nord, excepte comptats regionals especials de divendres i regionals a Àvila/Segovia que són rodalies "prolongats" surten de Chamartín, que és una estació que esta força lluny del centre de la ciutat. I tenien una 3ª estació, que era Príncipe Pío, que ara és un baixador més de Rodalies.
.
Traslladant el tema a BCN, una estació a Chamartín vindría a ser quelcom com una macroestació un pel més enllà de la Zona Universitaria (encara que invertim Nord i Sud, però jo vaig pel tema de similar zona, carrer Castellana/Diagonal, zona de negocis etc) i bé, tampoc es tant lluny (en el meu exemple, em d'imaginar que noe existeix Sants).
A Chamartín es fàcil arrivar-hi desde el centre fent servir la L10, que funciona molt bé i a tota pastilla, anant de sud a nord.
A més, en no res Chamartín estarà comunicada amb la T4 mitjançant Cercanías.
Vaja, que Chamartín no està pas tan allunyada un cop recordem on està i les comunicacions que té.
Sagrera TAV estarà més o menys igual d'allunyat del centre.
Vox
Posted: Wednesday 13/12/2006 3:34
by Vox
El tema del Zoo em toca la moral i bastant, però es perque sóc un freak del Zoo i sobre tot del de BCN malgrat això no sigui com ja als anys 80 i primers 90 amb la Ulysses
i el Floquet en plena forma
Però si s'ha de traslladar a algún altre lloc, que ho façin bé, ja es trist que haguem de tenir por quan s'han de fer aquestes coses, BCN em fot por a vegades
Jo EdF, si no ha de tenir us ferroviari, hi posaria el Museu del Transport, ostres, quedaria de fàbula i obviament deixaria un parell de vies per posar-hi els trens.
I més tard, el Tram que després continuaria fins Drassanes
Vox
Posted: Saturday 16/12/2006 19:48
by entfe001
També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:
Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.
A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).
Posted: Monday 18/12/2006 5:32
by bitxofo
alexbn wrote:Pues yo diría que la estación de França lleva ya años sentenciada. En cuanto acaben las obras del AVE y se reorganice la red de cercanías y regionales (2009), la estación cierra. El edificio se conservará para otros usos. Que yo sepa, vaya.
MEC, error!!
L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
Posted: Monday 18/12/2006 21:31
by VladiGB
bitxofo wrote:alexbn wrote:Pues yo diría que la estación de França lleva ya años sentenciada. En cuanto acaben las obras del AVE y se reorganice la red de cercanías y regionales (2009), la estación cierra. El edificio se conservará para otros usos. Que yo sepa, vaya.
MEC, error!!
L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
Estació de França Forever & Ever
. Que operin altres lineas en la Estació de França es una bona salvació no tan sols per a aquesta, sino també per al barri del parc, encara que la seva ubicació no es tan bona com altres estacións de barcelona estaria prou bé que fos un enllaç Barcelona-París o Barcelona-Cervere.
Posted: Tuesday 19/12/2006 14:49
by Jordi Freixas
L'Estació de França hauria hagut de servir per acollir el tren d'Alta Velocitat, simplement. En quan a la resta d'usos... i sobre el tema d'anar per Montcada Bifucarció, si algun dia s'els acudís tornar a fer alguna línia de llarg recorregut cap a Espanya via Manresa i Lleida, no seria tampoc mala cosa.
Posted: Tuesday 19/12/2006 16:27
by Platanito
Recollons! L'EdF és l'estació terme de Barcelona, i això vol dir que tots els trens de llarg recorregut (i alguns regionals) haurien de tenir-la com a estació d'origen i final, i especialment els d'alta velocitat (i això inclou l'Euromed). Els rodalies han d'acabar a Hospitalet i Sant Andreu Comtal, que són les que estan preparades per acollir gran quantitat de trens de rodalies. Sants ha de ser passant, i que els trens de MD i LD que surtin pel Vallès no passin per Sants no és una mala notícia. Si ens empenyem en fer passar tots els trens pel coll d'ampolla de Sants sempre tindrem una xarxa de caqueta.
Posted: Tuesday 19/12/2006 16:39
by VladiGB
Platanito wrote:Recollons! L'EdF és l'estació terme de Barcelona, i això vol dir que tots els trens de llarg recorregut (i alguns regionals) haurien de tenir-la com a estació d'origen i final, i especialment els d'alta velocitat (i això inclou l'Euromed). Els rodalies han d'acabar a Hospitalet i Sant Andreu Comtal, que són les que estan preparades per acollir gran quantitat de trens de rodalies. Sants ha de ser passant, i que els trens de MD i LD que surtin pel Vallès no passin per Sants no és una mala notícia. Si ens empenyem en fer passar tots els trens pel coll d'ampolla de Sants sempre tindrem una xarxa de caqueta.
Genial! Estic emocionat tu
, totalment d'acord, per que tot ha de pasar per Sans, vale que la linea que hi pasava per can tunis va ser basicament experimental, però ja que ens posem a fotra forats amb la L9 i l'ave podian fer una via alternativa no, tampoc costa tan entra per barcelona per l'est
.
Estació de França Powah!!!
Posted: Tuesday 19/12/2006 20:59
by Jordi Freixas
Sí... només faltava acabar amb VISCA CATALUNYA xDD
Posted: Wednesday 20/12/2006 9:27
by Platanito
Jordi Freixas wrote:Sí... només faltava acabar amb VISCA CATALUNYA xDD
No...
Vive la
Gare de France!
Posted: Wednesday 20/12/2006 13:37
by trainman
A mi no me importaría que hiciesen esa tournée, sería divertido
Saludos
entfe001 wrote:També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:
Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.
A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).
Posted: Thursday 21/12/2006 8:01
by tophat
Estació de França Powah!!!
+1!! 8)
Posted: Thursday 21/12/2006 11:19
by neroon
Jordi Freixas wrote:L'Estació de França hauria hagut de servir per acollir el tren d'Alta Velocitat, simplement. En quan a la resta d'usos... i sobre el tema d'anar per Montcada Bifucarció, si algun dia s'els acudís tornar a fer alguna línia de llarg recorregut cap a Espanya via Manresa i Lleida, no seria tampoc mala cosa.
Pels trens amb origen i destinació BCN, cap problema, però pels trens amb destinació/provinents de França, que tinguèssin BCN com a estació passant, seria un bon problema perque es veurien obligats a fer inversions de marxa amb la merma de temps que això suposaria.
Reaprofitant la línia BCN-Manresa-Lleida, i amb Manresa com a nus de comunicació amb el ETF, ja tindríem una mena de "Y" catalana, posant com a origen d'aquesta EDF (a la part tocant a BCN, evidentment).
Salutacions
Posted: Thursday 21/12/2006 21:18
by Jordi Freixas
VladiGB wrote:L'Estació de França es conservarà per altres operadors ferroviaris, la lliure competència obliga...
A on està escrit això? Necessito saber-ho per a un tema determinat.
Posted: Thursday 21/12/2006 21:24
by Jordilar
entfe001 wrote:També s'ha de tenir en compte una diferència important entre Madrid i Barcelona:
Madrid té dues sortides per a distribuir el trànsit nacional de llarg recorregut.
A Barcelona tot tren LD que no vagi cap a França ha de sortir necessàriament cap al sud (a menys que fes una tournée Estació de França - Clot - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Castellbisbal - Martorell - Sant Vicenç de Calders).
La sortida més lògica pel nord sense fer
tournée seria anar via Manresa i Lleida, com es feia abans.
Salut,
Posted: Tuesday 26/12/2006 16:53
by Guigui
Jordi Freixas wrote:A on està escrit això? Necessito saber-ho per a un tema determinat.
Directiva de la CE de liberalització dels serveis ferroviaris, entrarà en vigor previsiblement el 2010.