Page 3 of 4
Posted: Tuesday 13/03/2007 13:26
by genissimon
O un cotxet de nen/a o un carret d'anar a comprar o una grossa maleta, que te'n vas un mes al carib...
Salut !!
Posted: Tuesday 13/03/2007 13:47
by Pere
BCN Término wrote:Han estat dos anys y mig de molésties diaries, dos anys i mig de perdre el temps sortint al carrer, d´aturar-se al semafor de la Meridiana, de pols, de sorroll, de ensurts com el del despreniment del vestibul de la L1.
Ens van vendre un vestibul a un sol nivell, i em acavat amb el mateix que hi havia pero un pel més ample, amb una rampa que necessita de zigzaguejar per poder assolir la alçada necessaria, amb revestiment de marbre ( probablement artificial ) a les parets. Molt maco, peró funcionalment ineficaç. ¿ Que collons fot una cadira de rodes al metro ? res de res. L5 hora punta a Sagrera, no hi cap ni una änima als trens, i molt menys una cadira de rodes. L1 hora punta a Sagrera, tres quarts del mateix, però aixó es una altra discussió, cadires de rodes>servei porta a porta, dins del metro no pinten res, amb tots els respectes.
Així doncs hem patit dos anys i mig per una obra que ha quedat si fa no fa com estava, i ara l´adif es baixa del burro i rebaixará la cota del seu tunel, per tant: ¿ quans mesos més caldràn per desfer el que s´ha fet i construir el vestibul a nivell projectat ?, un altre parell d´anys ?? tornar a enllaçar per el carrer ? diners no n´hi ha, però per tonteries en sobra.
Per acavar: senyors de TMB, senyors del Ajuntament, senyors de la Generalitat, senyors de GISA, senyors d´Adif, senyors del Ministeri de Foment: ANEU A LA caqueta.
Posted: Tuesday 13/03/2007 16:08
by EUKibo
XD en aquest fil, s'estan definint els ferroviaris conservadors que nomes els hi agrada les vies que va construir el Primo de Rivera l'any 1929 i els ferroviaris reformistes que veuen la realitat, que el metro es un servei social i que veu tots els dies com gent gran, mares amb carritos, guiris amb maletes, gent coixa i tambe els minusvalids...
Es ben cert pero que hi ha coses que es podrien haver fet millor, com per exemple haver fet el planning inicial amb la estacio nova de RENFE de Sangrera Meridiana ja directament, pero el que es indiscutible es que l'obre que han fet era inmensament necessaria, que les antigues estacions de la L1 i L5 no tenen comparació! Que ara aquella estació està preparada per a donar el servei que dona com a transbordador.
Sagrera serà el centre neuràlgic de totes les actuacions que s'estan desenvolumant per subsanar els deficits de transport al Barcelonès Nord, de fet era una estació pendent, es va construir Sants i es va deixar abandonat Sagrera, es un deute que ara comença a subsanarse... I el que està clar es que la anterior infrastructura era incomparable amb l'actual i tenia greus dèficits.
Posted: Tuesday 13/03/2007 16:31
by Danzig
ja he estrenat el nou passadís 8)
quan acabin les estacions i els vestíbuls donarà gust anar per allà
Posted: Tuesday 13/03/2007 16:47
by faristol
Uf... aquest fil s'esta calentant, per una part el tema dels qui planejen i manen i decideixen com administrar els diners de tots, m'uneixo a l'enviament a "pastar fang".
D'altre banda en el tema de les cadires de rodes e impedits i persones amb una movilitat reduida el tema ja es mes "peliagut", la meva opinio es que tothom (independentment de la seva condicio) te dret evidentment a fer servir un transport public, i queda molt be i les consiencies molt tranquiles fer accions per aquests colectius, pero de qui es culpa que un cop a l'andana no puguin pujar a trens atepeits? si fossim solidaris de veritat i no de conciencia i poca acció, deiexeriem el nostre lloc al atepeit vagó perque pugi una persona amb un cadira (les cadires no pujen soles) i espererariem un altre tren?
Opinar de aquestes coses sense ser invalid crec que es dificil i s'hi no es fan mesures de adaptabilitat mai no sera posible la real solidaritat i conciencia, pero sempre fallara el mes important, amb les conciencies tranquiles no s'arregla res.
Es molt dificil compaginar un tren ple a vesar en hores punta i una cadira de rodes, cert, i en aquest cas totes les mesures per a persones amb minusvalua queden anulades.
No se si el METRO es el transport mes adient per aquestes persones amb minusvalues (que potser no), pero el que tinc clar es que aquestes persones amb minusvalues fan servir el metro perque potser no tenen un altre transport al que accedir, i per que no dir-ho accedint al metro potser tambe es senten mes integrats i menys minusvalids.
Repeteixo es molt dificil opinar sense trobar-te en la situacio, i es molt facil fer coses de cara a la galeria i tenir la conciencia tranquila sense anar mes enllà.
Un altre cas flagrant, els autobusos de pis baix, molt be per les raons abans citades, pero pujen 5 mares amb carret i nen, evidentement sense plegar com abans, hem avanÇat d'acord, pero amb cinc carrets el passadis del autobus ja esta enbusat i a sobre moltes volen passar cap a la zona de davant la porta central de totes totes!! quan ja n'hi han tres allá, el que sembla un avenÇ a l'hora de la veritat es incompatible amb un bus ple, conclusió, l'acció es bona pero no es efectiva.
Sobre SAGRERA no ho he vist, no puc opinar, pero si es veritat que s'ha de tornar a "esbotzar" la Meridiana el ridicul per mes d'un potser molt gran, tanta pressa corría fer el que han fet, si encara no estaben clares moltes coses? no parlen entre ells?
Posted: Tuesday 13/03/2007 19:48
by Jordilar
Totalment d'acort amb el que diu BCN Término i el Fantito.
Ja he estrenat el nou accés. Alguns han dit que hi hauria un megavestíbul i he pensat que sería una cosa semblant al vestíbul d'universitat, però el que m'he trobat ha sigut un vestíbul normal i corrent i unes escales que pujàven i baixàven per salvar el túnel de Renfe. La rampa de PMR comença al vestíbul i va assolint altura, separat de les escales del pasadís normal. La veritat, no acabo d'entendre per que a algunes persones els hi feia tanta il·lusió veure un vestíbul.
Espero que aquest "megavestíbul" sigui així quan sobri l'accès a l'AVE, no?
Salut,
Posted: Tuesday 13/03/2007 21:17
by Trenscat
Aquí molts obliden que el metro, com la resta de transport públic ha de complir també una funció social i donar accés a TOTHOM a la xarxa de manera democràtica. A més, com molt bé ha dit l'entfe001 no només són per les cadires de rodes els ascensors... Una altra cosa és que ens agradi més o menys el disseny resultant, en això tothom té els seus gustos. A mi particularment el què havia vist fins ara de nou m'agradava de Sagrera.
Posted: Tuesday 13/03/2007 21:40
by Izo
He estrenat l'enllaç aquest matí a les 0745 hora zulú. Primera sensació: Enrajolat meravellós. Marbre preciós. Continuo caminant, segona sensació: coi d'escales per salvar el túnel de Renfe!!
Aquest nyap m'ha recordat els passos de zebra elevats al mateix nivell de la vorera o les bandes mega-rugoses que hi ha a tants pobles i ciutats (que més que bandes rugoses semblen petits turons). Quan he pujat i immediatament baixat les escales m'ha fet aquesta impressió... A veure si ho arreglen, el problema és que es passaran un fotimer de mesos més per arreglar el nyap.
Posted: Tuesday 13/03/2007 21:50
by UT596001
Jordilar wrote:Espero que aquest "megavestíbul" sigui així quan sobri l'accès a l'AVE, no?
Voldràs dir quan rebaixin la cota del túnel de Meridiana, doncs l'AVE mai pararà allà.
Posted: Tuesday 13/03/2007 22:19
by BCN Término
Per alusions:
si et trenques una cama. Pots anar amb crosses per les escales, però les rampes i els ascensors s'agraeixen.
He estat enguixat 9 setmanes per una fractura de peroné, em van treure el guix fa dues setmanes i mitja, i ara estic fent una feixuga recuperació, encara no puc baixar escales amb normalitat, pero les baixo, i evidencio certa coixera al caminar. Per tant se una mica del que parlo.
No he fet servir el servei de metro durant les nou setmanes que vaig estar enguixat, prou angoixant era caminar per un carrer amb certa densitat de vianants com per que em passés per el cap ficar-me al metro. I si ja era angoixant la idea de fer servir el subterrani, no vull ni imaginar el que pot sentir un individu amb movilitat encara més reduïda y que veu el món a la meitat de la alçada que ho fem nosaltres.
Ara ja faig servir el metro, i si la estació que he de fer servir té ascensor, el faig servir. Peró només per baixar, i només si està disponible, si he de picar el botó m´en vaig a les escales, encara que em resulti dificultós. Mai el faig servir per pujar, ja que no em causa cap molèstia pujar escales.
Els ascensors son molt útils en casos molt concrets, en aquests dies he pogut comprobar que més del 60% dels viatjers que usen els ascensors, en fan un ús completament innecesari: joves i no tant joves que utilitzen l´ascensor per pura vagància. Aixó dispara els costos enèrgetics de la xarxa de metro. Ni tan sols les escales mecàniques es dignen a fer servir, i mira que no cansa pujar i baixar per elles.
Servei a la societat i tal, si, estic d´acord. Que s´implanti un servei porta a porta eficaç, que es subvencionin als taxistes per poder adaptar monovolums aptes per cadires de rodes, però si us plau, no els fiqueu sota terra en andanes i trens saturats de gent.
en aquest fil, s'estan definint els ferroviaris conservadors que nomes els hi agrada les vies que va construir el Primo de Rivera l'any 1929 i els ferroviaris reformistes que veuen la realitat,
Sense comentaris.
BCN Término.
Alex Reyes.
Posted: Tuesday 13/03/2007 22:37
by Pere
El problema que hi ha és que teòricament s'hauria de garantir l'accesibilitat a TOT el transport públic a TOTES les persones siguin com siguin, amb cadira de rodes o sense. Ningú ha escollit anar o no amb cadira de rodes i tenen el mateix dret d'anar amb Metro que qualsevol altre persona.
El problema és que les instal.lacions són penoses per aquest tipu de discapacitat, i una persona amb cadira de rodes, a dins d'una unitat de metro, l'únic que fa és ocasionar problemes, i aquests problemes encara s'agreujen més en hora punta.
Per tant jo en trec la conclusió que aquestes persones no s'haurien de posar en aquest tipu de problemes.
Posted: Tuesday 13/03/2007 22:41
by EUKibo
Per cert Pere referent al teu nick: mirant com les 447 avancen al metro... XD jo passo tots els dies per allà i avui mateix et puc assegurar que es al revés, veient com els 4000 realitzen dues parades i avancen una 440 en marxa.
Posted: Tuesday 13/03/2007 23:42
by Jordilar
A Hospital Clínic, estació que faig servir diàriament, s'està fent renovació de les escales mecàniques i, per tant, s'ha de pujar a peu o pujar amb l'ascensor. Si us heu fixa't una persona tarda el mateix en pujar per les escales normals que per les escales mecàniques, però no et canses, i triga la mitat si aquesta puja les escales mecàniques sense estar aturat i et canses el mateix que amb les normals amb la mitat de temps. Per tant, pujar per les escàles mecàniques sempre se surt guanyant. Es per això que em nego a pujar per les escales normals sempre i quan el trajecte es pugui fer amb mecàniques. Per això, a Hospital Clínic jo sempre faig servir l'ascenssor "substitutori" mentres no hi hagin mecàniques. També alguns cops faig servir l'ascensor del carrer perque estic cansat o no em ve de gust pujar escales.
Els ascensors els hem pagat entre tots i és per això que la gent no s0hauria d'abstendre en fer-los servir.
Salut,
Posted: Wednesday 14/03/2007 11:33
by Guigui
Jordilar wrote:Els ascensors els hem pagat entre tots i és per això que la gent no s0hauria d'abstendre en fer-los servir.
Trobo que aquest plantejament no és el correcte en la majoria d'ascensors. Allí on n'hi hagi molts o, en tot cas, prou per tota la gent que hi passa, com a Av. Tibidabo, d'acord, però si no, cal donar prioritat a qui els necessiti de debò (PMR, cotxets de nens, persones amb carrets, maletes i embalums grossos, etc.), considerant que la resta del personal té alternatives que, a més, no prenen més temps, sinó més aviat al contrari. A part, considerant la silueta de molta gent, li convé molt fer exercici i no deixar-se portar per camàlics mecànics a tota hora.
Per cert, amb els nostres impostos també paguem un munt de coses de les quals no ens beneficiem (pensions, escoles, hospitals, infraestructures en llocs on no anirem mai...).
Posted: Wednesday 14/03/2007 11:59
by BCN Término
Perdona Jordi que jo també et citi:
Els ascensors els hem pagat entre tots i és per això que la gent no s0hauria d'abstendre en fer-los servir.
Com s´ha dit també paguem carreteres, infraestructures, i hospitals.
Per posar un exemple, jo he necessitat una ambulància, una radiografia, i una inmovilització de la cama amb escaiola, peró només quan ho he necessitat. No vaig a l´hospital cada dia per caprici per que em fagin una radiografia diaria pel simple motiu que consideri que es gracies als meus impostos que l´hospital, la maquina de raigs X i els rotlles de escaiola existeixin.
El fet de triar una o altra instalació per assolir el carrer, els vestibuls o les andanes, en funció de les possibilitats de movilitat de cada escú, es una responsabilitat personal i un acte de civisme, al meu parer.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Posted: Wednesday 14/03/2007 12:29
by Jordilar
Hola:
Pel que veig, he especulat una mica sobre lo dels ascensors amb diners públics. Demano disculpes.
Sé que jo tinc menys dret de fer servir un ascensor que un PMR o una presona gran, és per això que si alguna vegada l'ascensor ha d'anar plè, cedeixo el meu espai a un PMR o una persona gran i m'espero al següent o em canso i pujo per les escales. Ja he dit que la meva situació d'agafar l'ascensor d'Hospital Clínic és temporal fins que no tornin a funcionar les escales mecàniques.
Salut,
Posted: Wednesday 14/03/2007 12:58
by josep_serre
Jo agafo els ascensors alguna vegada sense necessitat perquè és un mitjà de transport pel qual hi tinc certa afició.
Així doncs he utilitzat tots els ascensors de la xarxa de FGC, crec que no en tinc cap de pendent.
Posted: Wednesday 14/03/2007 17:10
by EUKibo
Es obvi tot el que dieu! Si estan els ascensors i han costat una pasta, no els deixarem parats!! Que tots els essers humans de tant en tant tenim mandra! Aixo si, com be dieu, hi ha prioritats i els ascensors estan posats per colectius amb dificultats, i sempre que ells ho necessitin tenen preferencia.
Posted: Thursday 15/03/2007 20:48
by entfe001
Si teniu ascensor a l'escala, feu un cop d'ull a la factura elèctrica de l'escala a la propera reunió de veïns.
Haig de reconèixer que jo he utilitzat més d'un cop i de quatre els ascensors en estacions, en la majoria de casos he aprofitat que una altra persona el feia servir per pujar-hi jo també, si bé sóc més partidari de fer servir les escales normals després d'algun ensurt que he patit amb l'ascensor de casa (encara recordo la cara que van posar a la consergeria de l'Hospital de Mataró quan vaig demanar pujar per les escales, les quals estan amagades darrera d'una porta). Una de les poques excepcions d'haver abusat d'ascensor ha sigut a Sants Estació L3 i senzillament per la peculiaritat d'ésser inclinats.
Finalment, crec que BCN Término es mereix una disculpa per part meva per la forma en què m'he expressat. Conec de ben a la vora el tema pel cas de la meva àvia, la qual fa servir el metro en hores vall per desplaçar-se al metge especialista que té a més de 25 minuts a peu a pas normal. En aquest sentit els ascensors de la L2 li permeten estalviar-se, de tant en tant, una carrera de taxi, la qual cosa agraeix donada la misèria de pensió que cobra, però això és una altra història.
Posted: Sunday 18/03/2007 0:30
by U-Bahn
Abans es trigava 2 minuts 13 segons a fer l'enllaç.
Ara 1 minut 30 segons.
Alguna cosa ha millorat, a part de la capacitat.