Page 3 of 4
Posted: Monday 18/12/2006 21:58
by Albert
El Periódico wrote:Ferrocarrils analiza la caja negra del tren y no descarta un error humano en el siniestro de Provença
AGENCIAS
BARCELONA
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) está analizando la caja negra del tren que esta mañana ha arrancado con las puertas abiertas hiriendo a dos mujeres en la estación de Provença de Barcelona, y está visionando las cámaras de seguridad del andén para averiguar el motivo por el que ha fallado el sistema de seguridad. Hasta el momento, se valora la posibilidad de que el siniestro se deba a un error humano.
El director de operaciones de FGC, Oriol Juncadella, no ha descartado que pudiera haberse producido un fallo humano o una conjunción de errores en el sistema de seguridad del tren. Juncadella ha afirmado que el tren apenas se ha desplazado unos 40 centímetros porque ha sido detenido "instintivamente" por el operador que controla el cierre de las puertas de las mamparas desde el andén y que también puede detener el funcionamiento del convoy.
Casi 600 personas en el andén
Juncadella ha explicado que el accidente se ha producido poco antes de las 8.30 horas en la estación de FGC de Provença, donde se agolpaban en el andén unas 580 personas, entre ellas cinco interventores que velan por la seguridad del embarque.
En esta estación se instalaron hace cinco años unas mamparas de protección con cinco puertas que coinciden con las del tren para que nadie pueda caerse a las vías. No obstante, por causas que se desconocen, esta mañana el sistema de seguridad ha fallado y el tren ha arrancado con las puertas abiertas.
Al apreciar esta circunstancia, un empleado de FGC ha cerrado manualmente las puertas de las mamparas, por lo que una pasajera y la interventora de la compañía que ha acudido a socorrerla han quedado atrapadas y han sufrido varias fracturas, con pronóstico reservado, de las que serán intervenidas entre esta tarde y mañana. El maquinista del tren también ha sido hospitalizado afectado de una conmoción.
Posibles líneas de investigación
"Tanto puede haber sido un defecto de la instalación del propio tren como un fallo operativo, y por lo tanto todas las líneas de investigación están abiertas", ha dicho el director de operaciones.
Juncadella ha explicado que la compañía dará a conocer el resultado de su investigación el próximo lunes y la trasladará a los Mossos d'Esquadra, que han abierto diligencias por el accidente. Asimismo, ha recordado que es la primera vez que sucede un accidente así desde que se instalaron las mamparas de seguridad en la estación.
Estudio de las grabaciones
También ha avanzado que se está analizando la grabación de la conversación entre el maquinista y la sala de control, y que tendrán que esperar a tomar declaración al conductor del tren, que se dirigía a Sabadell por la línea S-2. El servicio de dicha línea ha permanecido interrumpida desde el momento del siniestro y hasta las 11.35 horas, cuando se ha normalizado el servicio.
Para paliar las aglomeraciones que se producen en las horas punta en esta estación, FGC ha anunciado que construirá una cola de maniobras en la plaza de Catalunya para incrementar la frecuencia del paso de los trenes, de los 120 segundos actuales a tan solo 90, para reducir el tiempo de espera y la masificación en esta estación.
Posted: Monday 18/12/2006 22:19
by mikado
Fujimaki wrote:Aquest tal Oriol Juncadella, vols dir que no serà de FGC i l'has vist sortir per TV3...??
Exacte, m'he expressat malament
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=163231
Video del tal Juncadella i de la recreació de les mampares
Re
Posted: Monday 18/12/2006 23:37
by Santfeliuenc
Hola,
javi82 wrote:Segons recreació del Telenotícies:
1. Portes d'andana i portes del tren estan obertes, la gent entra al tren
2. Sona avís de tancament de portes
3. Una dona entra al tren quan les portes s'estan tancant, queda atrapada
4. Interventora d'FGC intenta treure la dona q estava atrapada
5. Tren arrenca
6. Les dues dones cauen al terra i el tren les arrosega fins a menjar-se literament el primer 'poste' de la mampara
La versió aquesta personalment em 'quadra', s'explica el pq les dones finalment queden atrapades entre el tren i la mampara, pq el tren arrencaria amb les portes 'obertes' (aquest seria el punt negre, com un tren pot arrencar amb les portes tancades però algú atrapat), i amb les imatges q s'han vist de com ha quedat l'estació després.
Conclusió: sort q hi havia mampares i s'han estampat contra elles, sino hagués passat com a l'últim accident mortal del metro, aquell q una anciana es va quedar atrapada amb la mà i la bossa de plàstic dins del tren, va caure al terra i va morir al ser arrosegada fins les vies.
Ni más ni menos. Pero bueno, hagamos como se dice aquí, dejemos el tema mamparas (que no tienen la culpa de este hecho) y preguntémonos cómo es posible que un tren pueda arrancar con las puertas abiertas, cómo hay que decirle a la gente que cuando el tren está cerrando sus puertas y suena la bocina intermitente, NO se puede uno subir al tren a toda costa de la manera que sea, etc. y cómo actúa también aquí el hecho negativo de tener un túnel como el de Balmes colapsado de líneas de cercanías, de metro, de semidirectos, etc. todo por el mismo sitio, el mismo corredor, a toda prisa, con el tiempo mordiendo y acechando y el estrés haciendo estragos en el personal de la empresa para cumplir con la puntualidad.
Saludos,
Sergio
Re: Mamparas
Posted: Tuesday 19/12/2006 10:32
by Ecomobisostrans
Santfeliuenc wrote:Esto demuestra que las cercanías deben ser cercanías solamente y circular por sus vías, diferentes a las del resto de servicios, que el metro debe de hacer lo mismo por sus vías también y que cada medio y tipo de servicio debe de estar segregado de otro servicio distinto en propósito y prestaciones, porque si metemos un metro que ha de pasar cada 2-3 minutos en unas vías por donde también pasa un tranvía o un cercanías cada 10-15 minutos, al final todos tenemos prisa, nadie cumple el horario, el metro acaba pasando cada cuarto de hora, las cercanías cada 30 minutos, etc.
Saludos,
Sergio
Para el caso Provença me parece que la primera actuacion que haria falta es que haya 4 vias de Gràcia a Pl.Catalunya. O sea que las 2 de la L7 se prolonguen hasta pl.Catalunya. Pero eso si, en Provença que no haya solo los 2 andenes actuales para las 4 vias, sino que las 2 vias laterales tengan tambien andenes laterales. Y lo mismo en Gràcia, ya que la ocupacion es menor que en Provença pero los andenes son muy estrechos y con enormes columnas enmedio, por eso creo que se tendrian que hacer andenes laterales. Y tambien pasos para que los que no son L7 puedan pasar por las vias laterales y luego de Gràcia incorporarse a su ruta. Entonces yo pondria, por ejemplo, los L6, L7 , S5 y S55 por los laterales y los S1 y S2 por el centro. Ademas asi si los S2 y los S55 van separados el numerosisimo pasaje que va a la UAB se repartiria.
Posted: Tuesday 19/12/2006 10:58
by Fran-Ikarus
Lo primero será más bien averiguar por qué ha fallado el sistema de seguridad, y tomar medidas para evitar en lo posible que vuelva a fallar, ¿no?
Posted: Tuesday 19/12/2006 11:35
by Ecomobisostrans
Hombre, esto está claro. Yo me referia a la primera actuacion para descongestionar el anden.
Posted: Tuesday 19/12/2006 11:39
by Fran-Ikarus
Nooooo...
Posted: Tuesday 19/12/2006 11:55
by JaMiRo!
Hola!
Serie600 wrote:En cuant al tema mampares i una possible revifada d'aquest tema i la mes que demostrada inutilitat d'aquest sistema de "seguretat", avisso molt seriossament que en el cas que algu "provoqui" intencionadamen o no, una polemica sobre aquest tema -del cual s'ha parlat sobrada i llargament i s'ha demostrat que es un perill, el mateix que els convois automatics- demanare al meva baixa del FTC, el.liminacio dels meus missatges i registre.
Wefer, si us plau, et pregaria que prenguesis nota seriosa d'aquest tema. No parlo en broma. Ja n'estic fart de tonteries sobre lo collonudes que son les mampares, cosa que cualsevol persona amb dos dits de front, veu que aixo simplement son guillotines.
Serie600, cadascú té la seva opinió, no cal posar-se així home! No cal ser tan radical!
Salut!
Posted: Tuesday 19/12/2006 12:26
by entfe001
El Periódico wrote:Ferrocarrils analiza la caja negra del tren y no descarta un error humano en el siniestro de Provença
[...] el tren apenas se ha desplazado unos 40 centímetros porque ha sido detenido "instintivamente" por el operador que controla el cierre de las puertas de las mamparas desde el andén y que también puede detener el funcionamiento del convoy.
No sabia que això fos possible des del pupitre de les portes d'andana (a menys que sobrepassar la indicació de sortida de les portes sense autorització provoqui l'actuació automàtica del fre d'emergència).
El Periódico wrote:[...] que se dirigía a Sabadell por la línea S-2. El servicio de dicha línea ha permanecido interrumpida desde el momento del siniestro y hasta las 11.35 horas, cuando se ha normalizado el servicio.
Una altra perla periodística. S'ha suspès el servei de
tota la S2 però seguien circulant amb normalitat fins a Catalunya els trens de les línies S1, S5, S55, L6 i L7?
Posted: Tuesday 19/12/2006 13:12
by Ecomobisostrans
Suposo que si s'ha suspes el servei a la S2, els S55 duerien arribar a Sabadell, no?
Posted: Tuesday 19/12/2006 18:58
by awe
Si no s'ha canviat res, a les 111 el fet de tenir una porta oberta impedeix que el comboi emprengui la marxa. De fet, molts maquinistes actuen de la següent forma amb les 111:
- frenar el tren a l'estació (òbviament)
- donar al polsador que habilita l'obertura de portes
- en haver polsat el botó, els frens del tren s'apreten al màxim
- posar el regulador a la velocitat desitjada (el tren no es mou perquè l'obertura de portes ha estat habilitada)
- polsar el botó de tancar portes. Llavors sona el senyal durant uns 7 segons, les portes es tanquen, i com que el regulador ja està posat a la velocitat doncs el tren es desfrena sol i va a buscar la velocitat prefixada pel regulador.
Suposo que una 112 pot funcionar de forma idèntica.
Al menys així se solia fer fa uns 14 anys, quan jo corria molt per la línia. Es fa evident que si el tren ha arrencat amb al menys una porta oberta això vol dir que quelcom no ha funcionat correctament.
En qualsevol cas, sí que hi ha un botó al pupitre del maquinista que permet que el tren circuli tot i tenir activat el senyal de "porta oberta", però francament no crec que el maquinista l'hagués apretat, no té cap sentit. Aquest botó se suposa que només s'ha de fer servir en cas d'avaria, per no deixar el tren tirat en una estació per culpa d'una porta que no tanca, o bé per si falla el sistema de reconeixemet de la porta presuntament oberta.
Posted: Wednesday 20/12/2006 2:20
by Serie600
Hola:
metring wrote:Crec que ja no es tracta d'una qüestió de mampares si o no, sino de que, igual que a una disco hi ha un aforament limitat, les administracions haurien de prendre cartes en l'assumpte, per limitar els aforaments de les andanes curtes, que són molt perilloses, quan s'omplen de viatgers.
. Ras i curt Metring. I qui no ho vulgui entendre aixi es que es mes curt que les manigues d'una armilla. No hi ha mes que dir. Mes clar no es pot parlar, mes alt, potser, si ho poses en majuscules, a veure si alguns "il.luminats" s'enteren.
Santefeliuenc wrote:Es absolutamente increible lo poco que han tardado los detractores de las mamparas en aprovecharse de este asunto para volver a lo de siempre cuando está clarísimo que lo que ha pasado no tiene nada que ver con las citadas mamparas.
Potser amb la mateixa vel.locitat que haurias contestat tu per defendre el indefendible: Una estupidessa amb totes les lletres: Mampares. Per engabiar al personal.
Pero no pateixis. Aviat et donaran el gust de veure aquesta caqueta a tota la xarxa. Aleshores estaras molt a gust. Aleshores algu morira esclafat entre el tren i la mampara. Pero tu estaras content, perque ja han possat aquesta "gran messura de seguretat".
Senyors. Aquesta es la meva darrera intervencio en aquest fil i possiblement al FTC. Sentint-ho molt. De debo. Pero jo no he vingut aqui perque se m'insulti de manera sol.lapada i es possi en tela de judici res del que dic, com dissortadament esta passant darrerament. Ja n'estic fins al capdamunt.
Wefer, ha estat un plaer. Gracies per deixar-me entrar a "casa teva" (FTC).
Ja podeu felicitar-vos els que voliau veure'm fora del FTC, per dir les coses clares i sense pels a la llengua i no anar amb mitges tintes. Ho heu aconseguit.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 20/12/2006 4:54
by Ferrovi
Posted: Wednesday 20/12/2006 9:24
by Fran-Ikarus
Posted: Wednesday 20/12/2006 11:06
by Denisuko
FGC ha penjat una imatge a la seva web sobre l'estat de l'andana al moment de l'accident:
Posted: Wednesday 20/12/2006 11:11
by metring
Serie600 wrote:Hola:
Senyors. Aquesta es la meva darrera intervencio en aquest fil i possiblement al FTC. Sentint-ho molt. De debo. Pero jo no he vingut aqui perque se m'insulti de manera sol.lapada i es possi en tela de judici res del que dic, com dissortadament esta passant darrerament. Ja n'estic fins al capdamunt.
Wefer, ha estat un plaer. Gracies per deixar-me entrar a "casa teva" (FTC).
Ja podeu felicitar-vos els que voliau veure'm fora del FTC, per dir les coses clares i sense pels a la llengua i no anar amb mitges tintes. Ho heu aconseguit.
Sal.lutacions:
Serie600
No, home, però no marxis per això! Dubto que ningú volgués que tú marxessis, per donar la teva opinió, aquí hi ha llibertat per donar-la, al igual que jo he donat la meva
Apart, sobre la publicació de la foto del moment de l'accident: quina necessitat hi havia? Crec que l'únic que aconsegueixen és tirar-se pedres sobre la seva taulada, demostrant que el cas de provença és de jutjat de guàrdia, insosteniblee, i que el que ha passat, tard o d'hora havia de passar, i encara gràcies que no parlem de morts. Cal un nou túnel, però no ho dic per fer-me repetitiva, sino perquè Provença ja està a la UCI, per la situació de risc.
Posted: Wednesday 20/12/2006 11:21
by Watermark
Denisuko wrote:FGC ha penjat una imatge a la seva web sobre l'estat de l'andana al moment de l'accident:
En cas de necessitat d'evacuació inmediata o situació de pànic, aquesta andana en hora punta és una trampa mortal. Com ja s'ha comentat haurien de limitar l'aforament a l'andana, cosa que ja es fa, peró per motius diferents, als dos cremalleres de FGC.
Posted: Wednesday 20/12/2006 11:54
by Albert
Serie 600, em sembla que tens la pell molt fina. No et diré que no "marxis" del FTC, ets ben lliure de fer el que vulguis, però trobo que no tens cap motiu per fer-ho. La discussió de les mampares (i segurament cap altra sobre transports) no és prou personal com per haver de marxar d'algun lloc.
Posted: Wednesday 20/12/2006 11:59
by Jordilar
Hola:
Les mampares poden ser una solució provisional: El que s'ha de fer es ampliar l'andana i si fa falta, limitar l'aforament.
La desició del sèrie 600 em sembla una tirada de tovallola com una casa, doncs els fòrums, d'entre d'altres coses, serveixen per fer debats i per això sempre hi haurá partidaris i defrectors d'alguna cosa, que es la gràcia del debat. El fet d'avandonar demostra que es sent vençut per la opinió d'un altre, que no és precisament majoritaria
Salut,
Posted: Wednesday 20/12/2006 13:15
by Platanito
fantito wrote:
Quan era estudiant a l’Autònoma una vegada, anant al cotxe central d'una granota, doncs era el de no fumadors
, a l'estació de Provença va començar a entrar gent fins que vam comentar que aquell dia hi cabia molta gent al tren. Doncs resulta que es va desencaixar les portes del costat contrari i la gent anava caient a la via empentats pels que anaven entrant.