Page 3 of 7

Posted: Sunday 14/01/2007 13:48
by Mako448
Ara em matareu,jo una vegada vaig anar de Martorell-Vila a Sant Andreu,i el viatge em va costar 20 cèntims,m'explicaré,era a Martorell-Vila i volina comprar un bitllet a la màquina per anar a Sant Andreu.Començo a ficar monedes,una de 10,la màquina no fa res,i una altra de 5,la màquina em diu que em faltava per pagar 1,15€,és a dir,que segons la màquina,no havia ficat cap moneda,fico una altra de 5 i res,la màquina anava malament,vaig al parquing a veure si trobo personal,i res,ningñu,vé al tren,tenia pressa,ùjo i em passejo de punta a punta del tren a veure si hi ha al´gun empleat de FGC,ningú,baixo a Sant Andreu,i tampoc,cap empleat de FGC.Només m'ha passat aquesta vegada,peró no era culpa meva,no hi havia personal enlloc,I la màquina que hi havia en l'altra andana hi havia un cartell enorme que posava "Fora de servei".només dic que la meva intenció era comprar el bitllet,peró el que no faré serà pagar 1,15euros per no donar-me res.

Posted: Sunday 14/01/2007 14:16
by entfe001
Una vegada que vaig pujar a Martorell Vila (amb la C7 m'agradava fer el trajecte UAB - Martorell amb Renfe i anar a peu fins a Vila per creuar el Pont del Diable) em vaig descuidar de validar la T-10 de dues zones. Me'n vaig adonar a Plaça Espanya al mirar quant de temps em quedava per transbordar al Metro. Vaig tornar enrere a FGC, vaig validar la T-10 de dues zones i després d'entrar vaig sortir-ne per seguir el meu trajecte cap a casa.

Posted: Sunday 14/01/2007 20:08
by josep_serre
Els casos plantejats pels usuaris Mako448 i entfe001 són dos casos que poc tenen a veure amb el que estem parlant.

En el cas que planteja l'usuari Mako448 estem parlant d'un mal funcionament de l'autovenda de l'estació, s'ha de fer constar que tot i que ara fa temps que no agafo el tren a Martorell Vila, normalment hi ha un intèrfon a les estacions on no hiha personal fix i encara no disposen de MAE i disposen d'altres sistemes de venda automatitzada, aquest és el cas d'Abrera.

Malgrat tot aquest intèrfon no permetrà resoldra bona part dels problemes que sorgeixin i a més les autovendes que disposa l'estació tenen importants limitacions.

Desconec el procediment que emprarien els cap de tren o interventors que et poguessis trobar, he vist caps de tren en aquest tram fent els S4 fa temps això sí, tot i això si decidissin prendre't les dades per una percepció mínima tindries la possibilitat de presentar alegacions que en aquest cas crec que haurien de ser evidentment estimades, en tant que vas pujar al tren sense bitllet d'una forma bastant justificada.

Pel que fa al que exposa l'usuari entfe001 és un altre cas que té a veure amb la diferent combinació conceptual de l'accés a l'estació i la validació o venda de bitllets de les estacions, és a dir molts viatgers no comprenen que en una estació es demani al bitllet per entrar, en d'altres per entrar i per sortir i en d'altres l'accés sigui lliure, això fa que en estacions amb la sortida lliure hi hagi viatgers que validin el bitllet en una validadora d'entrada, o que en estacions amb l'accés lliure hi hagi viatgers que no sàpiguen on es valida el bitllet, o en el cas de barris baixos es pensin que no hi ha obligació de validar el bitllet en aquella estació o simplement no el validin perquè la validadora no forma part de la rutina d'accés a l'estació.

Posted: Sunday 14/01/2007 21:04
by entfe001
josep_serre wrote:En el cas que planteja l'usuari Mako448 estem parlant d'un mal funcionament de l'autovenda de l'estació, s'ha de fer constar que tot i que ara fa temps que no agafo el tren a Martorell Vila, normalment hi ha un intèrfon a les estacions on no hi ha personal fix i encara no disposen de MAE i disposen d'altres sistemes de venda automatitzada, aquest és el cas d'Abrera.
Confirmo que Martorell Vila té intèrfon i que FGC té capacitat per solucionar els problemes d'aquisició de títols de transport, puix vaig ser testimoni directe d'un cas: a una persona se li va quedar encallada una moneda, segurament perquè algú deuria sabotejar abans la màquina. L'usuari va fer ús de l'intèrfon i després de donar el seu nom i de dir a quina estació tenia previst baixar li van comunicar que un agent d'estació l'esperaria per resoldre l'afer. Aquesta persona baixava en una estació diferent de la meva, per tant no vaig poder ésser testimoni de la resolució de l'incident.

Posted: Sunday 14/01/2007 22:23
by Mako448
Quan van posar els interfons a Martorell Vila?Aixó em va passar fa quasi un any i mig,i crec que d'interfon no n'hi havia cap,només havia la màquina de venda de bitllets que era algo vella.Ara sembla que això s'arreclarà,ja que Martorell Vila està en obres i sembla que l'estació serà tancada amb barreres i posaran MAE'S,ja és l'hora que posaran le MAES!!
Aixó de la màquina de venda de bitllets que funciona malament aviat serà historia!

Posted: Monday 21/05/2007 23:00
by Mako448
Recupero el fil perqué avui al vestíbul de Plaça Espanya hi havia una sorpresa.
Al costat de les barreres tàrifàries(a dins),al costat del lavabo i de la vía 1 de l'estació,hi ha una MAE blava on posa "Bitllets de Sortida".Per fi n0han posat una a la LL-A!!!! : :!:

Molt aviat ,quan totes les estacions tingui MAE'S,d'aquí a...6 anys?,s'haurà de validar bitllet per sortir.
El que no entenc és que FGC apliqui aquesta mesura per reduir el frau i avui inaguren una estació i no posen cancel.ladores per sortir,quan és el seu objectiu d'aquí a uns anys.
Ja n'hi ha MAE blava(nomès una),a la LL-A.

Posted: Tuesday 22/05/2007 19:28
by EUKibo
Mako448 wrote:Recupero el fil perqué avui al vestíbul de Plaça Espanya hi havia una sorpresa.
Al costat de les barreres tàrifàries(a dins),al costat del lavabo i de la vía 1 de l'estació,hi ha una MAE blava on posa "Bitllets de Sortida".Per fi n0han posat una a la LL-A!!!! : :!:

Molt aviat ,quan totes les estacions tingui MAE'S,d'aquí a...6 anys?,s'haurà de validar bitllet per sortir.
El que no entenc és que FGC apliqui aquesta mesura per reduir el frau i avui inaguren una estació i no posen cancel.ladores per sortir,quan és el seu objectiu d'aquí a uns anys.
Ja n'hi ha MAE blava(nomès una),a la LL-A.
Trobo molt i molt greu la implantació de validadores de sortida.
En el cas de Renfe que ja les apliquen només genera encara que s'allarguin més les cues per sortir de les estacions amb tot el perill que comporta en cas d'emergències.
A més en el cas de Renfe aquestes validadores de sortida s'han posat a les estacions més transitades per estalviarse molts milions d'euros per actualitzar validadores que no funcionen a gairebé totes les estacions de Rodalies fora de la Zona1.

Sincerament aquestes validadores de sortida van en contra la seguretat dels passatgers, cal que el que es controlin siguin TOTES les entrades al transport amb validadores tipus porta alta. La dificultat per entrar, no per sortir.

Tot i que es plantegen els problemes zonals... Contra aquest problema la millor solucio son interventors, caldria que possessin minim minim 2 per linia per anar comprovant, no els hi costaria molts diners i donarien molta qualitat al servei ja que aquests poden tambe informar i atendre passatgers a més que es personal que es troba dins el tren per qualsevol incidencia.

Posted: Tuesday 22/05/2007 22:57
by buertu
Doncs jo hi estic bastant d'acord amb en Eukibo i crec que s'haurien de gastar els cuartos en altres mètodes d'evitar que la gent viatgi de gratis.
Crec que el problema principal, a part de la seguretat que no té perque ser un problema com a tal, és l'hora punta. I més a una estació com a Espanya que hi arriben trens cada pocs minuts, la quantitat de gent que ha de sortir és molt gran i pot causar bastant col·lapse.

No tenen perquè causar col·lapses

Posted: Tuesday 22/05/2007 23:04
by Guigui
A Londres fa anys i panys que a les grans estacions de metro hi ha validadores de sortida i no m'hi he trobat mai en un col·lapse. I consti que no hi he estat només en visites esporàdiques sinó que parlo de l'experiència d'haver-hi viscut tot un gener, un mes gens susceptible de desbandada per vacances.

Potser em direu que són mentalitats diferents, que allí no hi ha la tendència d'amuntegar-se compulsivament com aquí. Doncs d'acord; i si això ajudés a canviar la mentalitat ibèrica d'haver d'anar ensardinats en ramat quan no cal? A tenir el bitllet a punt i no furgar bosses just en el moment de passar? A tenir totes les validadores en funcionament, no com a Catalunya L3, que sempre n'hi ha dues o tres avariades?

Posted: Tuesday 22/05/2007 23:08
by metring
Exacte, perquè a Londres està ple de validadores d'entrada i de sortida, per això no hi han col·lapses. Aquí es podria fer també, però amb suficients.

Posted: Tuesday 22/05/2007 23:19
by buertu
metring wrote:Exacte, perquè a Londres està ple de validadores d'entrada i de sortida, per això no hi han col·lapses. Aquí es podria fer també, però amb suficients.
Jo crec que això que comentes és el més important. Jo no veig malament que n'instal·lin. El que veig malament és que n'instal·lin per instal·lar.
Si fiquen validadores de sortida és important que puguin aguantar els fluxes de sortida que es generen. Sino, millor que ho deixin com està.
Sincerament, ara no se com està distribuida l'estació d'Espanya i no sé si es pot adaptar sense problemes, però en molts casos per fer això s'ha de passar per ampliar el vestibul.

Posted: Wednesday 23/05/2007 9:53
by Ecomobisostrans
Jo crec que no hauria d'haver barreres a cap transport, sino que l'acces a les andanes hauria de ser lliure. Era molt practc que abans a l'estacio de Sants, per exemple, podia baixar algun familiar ajudan-te amb les maletes i ara resulta que un se les ha de carregar ell solet per que si no aquest familiar te que pagar billet. I a mes, s'hauria de poder validar dins el tren. Si es possessin les frecuencies que s'han de posar no hi hauria aglomeracions i es podria fer perfectament. A més, amb l'ajuda de cameres normalment es podria veure si algu no ha validat i fer venir el revisor.

Re: Validacions a la sortida de FGC Llobregat

Posted: Wednesday 23/05/2007 13:37
by galdric
Fujimaki wrote:Aquest matí he agafat el tren a l'estació de Sant Boi, i he descobert amb sorpresa que ja s'ha començat a efectuar la validació a la sortida del tren.

Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.

Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.

Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...

No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.

Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.

I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.
Els torns que hi ha a la sortida de l'estació de Sabadell-Estació, també fa temps que hi són instal·lats. Només els he vist en funcionament una vegada, i estaven vigilats, a més, per tres empleats de la Companyia, suposo que amb la insana intenció de veure a quants i quantes en caçaven sense bitllet. Ara ja tornen a funcionar amb sortida lliure. Vull dir sense haver d'introduir-hi el bitllet.
Però trobo que és bastant difícil que s'hi coli algú sense pagar. Perquè a l'estació d'origen es complicat passar sense bitllet saltant-se la tanca.
Llavors, si és tant difícil colar-se, no hi veig la necessitat de que hi hagin torns controladors a les sortides.

Re: Validacions a la sortida de FGC Llobregat

Posted: Wednesday 23/05/2007 14:22
by entfe001
galdric wrote:Però trobo que és bastant difícil que s'hi coli algú sense pagar. Perquè a l'estació d'origen es complicat passar sense bitllet saltant-se la tanca.
Llavors, si és tant difícil colar-se, no hi veig la necessitat de que hi hagin torns controladors a les sortides.
L'objectiu dels controls de sortida no és detectar gent sense bitllet sinó gent que ha pagat per un trajecte menor del que ha realitzat. Per exemple, viatgers de Barcelona a Sabadell que hagin validat amb una T-10 d'una zona en lloc de dues amb l'objectiu de pagar la meitat.

Posted: Wednesday 23/05/2007 15:47
by buertu
Ecomobisostrans wrote:Si es possessin les frecuencies que s'han de posar no hi hauria aglomeracions i es podria fer perfectament.
El que hi hagués una freqüència major només ajudaria a que les aglomeracions fossin més grans ja que hi hauria menys temps per deixar que els de l'anterior tren sortissin.
D'altra banda, crec que les càmeres tenen altres funcions més importants que vigilar qui es cola o qui paga, com la seguretat dins la xarxa. A més, a moltes estacions no subterrànies, és pràcticament impossible controlar qui es cola ja que hi ha diverses maneres d'entrar a l'estació (tot i estar tancada).

Posted: Wednesday 23/05/2007 16:21
by EUKibo
En tot cas, haurien de prohibir instalar aquestes validadores a les operadores que no tinguin a totes les estacions validadores d'entrada, perque el cas de Renfe és exagerat, es nota de lluny que aquestes validadores estan per estalviarse més diners dels que ja s'estalvien.

Aquestes validadores van en contra de la qualitat del servei, és molt i molt incòmode per a mi haver de treure de la motxila la cartera per haver de treure el meu bitllet i tornar a picar per sortir en una estacio on no hi ha seguretat ni cameres com Sant Andreu i em poden veure perfectament per robar just sortir de l'estació.

Si possessin validadores de porta a totes les estacions (tendència TMB) el frau no arribaria ni de molt lluny al 5%. I si a sobre s'augmentessin els interventors aquest percentatge es reduiria encara més.

Posar validadores de sortida és evadir les responsabilitats que tenen els operadors i empitjorar la qualitat del transport públic només per estalviarse dinen en contra del benestar del passatger.

Posted: Thursday 24/05/2007 9:39
by Ecomobisostrans
buertu wrote:
Ecomobisostrans wrote:Si es possessin les frecuencies que s'han de posar no hi hauria aglomeracions i es podria fer perfectament.
El que hi hagués una freqüència major només ajudaria a que les aglomeracions fossin més grans ja que hi hauria menys temps per deixar que els de l'anterior tren sortissin.
Però tambe hi hauria menys gent a sortir, ja que anirien repartits en més trens. Com a exemple: Fa uns quants anys la meva tieta va estar a Moscú i em va explicar que allà el metro va cada 30 segons, de manera que quan un esta sortint de l'estacio l'altre ja esta entrant. I es veu que d'aglomeracions cap, i tothom pot anar sentat.
buertu wrote:D'altra banda, crec que les càmeres tenen altres funcions més importants que vigilar qui es cola o qui paga, com la seguretat dins la xarxa. A més, a moltes estacions no subterrànies, és pràcticament impossible controlar qui es cola ja que hi ha diverses maneres d'entrar a l'estació (tot i estar tancada).
Jo estava parlant de validar el bitllet a dins el tren, llavors la mateixa càmera pot fer les 2 funcions, seguretat i evitar el frau. Amb que n'hi hagi 2 a cada vagó com al tramvia o a la L11 n'hi ha prou.

Posted: Thursday 24/05/2007 10:51
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Jo estava parlant de validar el bitllet a dins el tren, llavors la mateixa càmera pot fer les 2 funcions, seguretat i evitar el frau. Amb que n'hi hagi 2 a cada vagó com al tramvia o a la L11 n'hi ha prou.
I com vols actuar contra el frau zonal? Amb càmeres d'altíssima resolució i super-zoom per reconèixer el tipus de bitllet?

En un sistema tarifari zonificat, només hi ha dues opcions per combatre el frau i reduir-lo a uns nivells mínims acceptables: barreres amb validadores d'entrada i sortida o validació sense barrera combinada amb controls freqüents (cas d'Àustria i Alemanya).

Posted: Thursday 24/05/2007 11:49
by Ecomobisostrans
La veritat es que no hi pensava en lo del frau zonal, però per això em decanto per la 2ª opció, combinada amb una major cultura cívica desde les escoles.

De totes maneres, per reconèixer el tipus de bitllet que s'ha validat només cal que la màquina envii les dades al centre de control, però això només serveix per algun cas puntual que se sospiti d'algu que defrauda, o per fer de tant en tant algun control aleatori, per que controlar viatger per viatger quin bitllet valida i on baixa si que es totalment impossible.

A mes, tambe hi ha algun truc que en algunes zones reduiria una mica el frau. Per exemple, si s'agafa un tren a Barcelona-Sants que no fa cap mes parada fins a Vilanova i la Geltru, les màquines ja haurien d'estar programades per tal que no admetin un bitllet de menys de 4 zones.

Posted: Thursday 24/05/2007 11:51
by Fran-Ikarus
Però parlem de les màquines de les estacions, no? No de cada tren.