Page 3 of 3
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 21/08/2010 2:18
by 437.001
Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.
Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 21/08/2010 17:23
by PoLeTe124
437.001 wrote:Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.
Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
L' L8 no és un tren semi-directe, en tot cas les R5 i R6 sí què necesiten reducció de parades...
La meva idea seria què l'L8, què acaba a Pl.espanya, vagi directament a Pl.Catalunya, 1 de cada 2 trens acaba a Pl.espanya, i el què surti direcció Pl.Catalunya serà tipus tren llançadora. Es podria aprofitar les vies 5 i 6 de Pl.Catalunya, què només hi han 2 trens al dia, en aquelles vies..
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 21/08/2010 21:27
by Pere
PoLeTe124 wrote:437.001 wrote:Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.
Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
L' L8 no és un tren semi-directe, en tot cas les R5 i R6 sí què necesiten reducció de parades...
La meva idea seria què l'L8, què acaba a Pl.espanya, vagi directament a Pl.Catalunya, 1 de cada 2 trens acaba a Pl.espanya, i el què surti direcció Pl.Catalunya serà tipus tren llançadora. Es podria aprofitar les vies 5 i 6 de Pl.Catalunya, què només hi han 2 trens al dia, en aquelles vies..
Les vies 5 i 6 de Plaça Catalunya tenen més moviment del que et penses... hi ha varies circulacions comercials que tenen origen de la via 5, alguns S55 i S5 i quan han d'intercanviar alguna unitat per alguna altre fan sortir el de la via 5.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 21/08/2010 23:33
by 437.001
Pere, no em refereixo a segregar serveis, sinó infrastructura.
Parlo de quadruplicar Molí Nou-Plaça Espanya i Sarrià-Plaça Catalunya.
No sé com, però cal fer-ho.
La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 21/08/2010 23:52
by Lluita1714
437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 23/08/2010 23:20
by Pere
437.001 wrote:Pere, no em refereixo a segregar serveis, sinó infrastructura.
Parlo de quadruplicar Molí Nou-Plaça Espanya i Sarrià-Plaça Catalunya.
No sé com, però cal fer-ho.
La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
Jo mateix penso que cal buscar alguna solució a la lentitud del servei de FGC, visquent a Sabadell en sóc un dels afectats, ja sigui fent un nou traçat de Sant Cugat a Barcelona o com sigui, però és absurd el que es tarda.
I espera que algun dia no decideixin de fer parar tots els trens a Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres....
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 23/08/2010 23:25
by UT596001
Pere wrote:I espera que algun dia no decideixin de fer parar tots els trens a Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres....
S'ha pensat (la senyalètica de Bonanova i Tres Torres ja tenia posada els trens a Terrassa i Sabadell, tapats encara per una enganxina), però no s'han atrevit a fer-ho.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Wednesday 25/08/2010 0:02
by 437.001
Crec que el traçat actual entre Sarrià i Sant Cugat està bé, tot i que FGC fa temps que hauria de pensar en trens de sis cotxes, costi el que costi.
Els trens de sis cotxes són perfectament factibles a la línia del Llobregat, i sense inversió en infrastructura.
A la del Vallès, és més comlicat, però més necessari fint i tot.
Ara, entre Sarrià i Plaça Catalunya, és URGENT fer un altre túnel amb menys estacions intermitges.
I no cal que passi pel mateix lloc, a Sarrià es pot fer correspondència.
Jo el faria baixar per sota St.Joan Bosco, Av.Sarrià, Francesc Macià, Urgell (o Villarroel) i Sepúlveda fins a Pelai.
Dues estacions intermitges només: Francesc Macià i Hospital Clínic.
Idem entre Cornellà i Plaça Espanya, i allà crec que és més fàcil quadruplicar.
Una única parada intermitja: Avinguda Carrilet.
Quin seria el guany de temps per als trens cap a /des de Terrassa, Sabadell, Martorell, Olesa, Igualada i Manresa?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 26/08/2010 17:29
by davidbarna
Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Lluita1714 wrote:437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 26/08/2010 18:12
by Lluita1714
davidbarna wrote:Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Cert, però són menors respecte Plaça Catalunya. I si la majoria de viatgers vol anar a Plaça Catalunya, el millor és crear una alternativa directa i donar una variant als passatgers de les Tres Torres. Rodalies podria fer les parades de l'L1, i aquestes segur que tindrien més demanda que no pas la resta de la xarxa de Rodalia, però és inaudit fer etern un viatge de llarga distància (comparat amb el metro)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 26/08/2010 22:45
by 437.001
davidbarna wrote:Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Lluita1714 wrote:437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.
No es tracta d´estació menor o major.
Magòria-La Campana és una estació com una altra, però el servei que suporta és clarament L8, i qualsevol altra cosa és entorpir als viatgers de les altres línies.
Si per mi fos hi pararien només els L8, i si fos Déu, els serveis no-L8 ni tan sols hi passarien.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Wednesday 01/09/2010 22:27
by solde13
L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Thursday 02/09/2010 15:39
by Lluita1714
solde13 wrote:L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
Això en absolut. TMB es comporta com una empresa provada. Per tant, que tingui el que treu per concurs, no pas el que no li pertoca, per aquestes coses ja està ATM.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Thursday 02/09/2010 17:41
by jaezcurra
La ATM debería lograr que las L6, L7 y L8, aunque pertenezcan a operadores diferentes, estuvieran perfectamente integradas dentro del conjunto de las 11 líneas de metro a los ojos de los usuarios porque, en los enlaces, se nota demasiado lo de los 2 operadores.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Thursday 02/09/2010 19:21
by metring
solde13 wrote:L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
Primer, que TMB tingui transbordaments cómodes entre les seves línies.
Per cert, això no és el tema del fil, tornem-hi, si us plau.
Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?
Posted: Wednesday 22/09/2010 19:56
by Vilarrubla
Quan he llegit el títol he flipat!! L'havia confós amb el túne d'AV que passa per sota del c/ Mallorca i Provença i jo pensant com pot estar massificat un túnel que no han obert?