Bus urbà a Girona i voltants

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Tres nous autobusos urbans a Girona pel 2008

Post by aarongilp »

La L10 tindrà dos cotxes (l'actual i un dels 3 nous), essent la duració total del circuit d'una hora (de la qual aproximadament 15-20 minuts són de descans). De fet, el circuit es pot fer en mitja hora sense massa problemes. Ahir, sense anar més lluny, vam arribar a l'estació a i 45, just mitja hora després que sortís d'allí cap a Fornells.

D'altra banda, aire no transporta. En un matí normal es poden dur entre 100 i 140 persones, fet que donada la irrisòria freqüència que té és força important.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Salt acorda instal·lar marquesines a totes les parades d'aut

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:Home, no sé si tindrà menys afluència que la que hi ha a la rotonda passat el Trueta, on el L2 dóna la volta :boig2
A aquella parada (la del Mutuam) sempre que hi passo hi puja algú, així que més afluència té, segurissim.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Tres nous autobusos urbans a Girona pel 2008

Post by entfe001 »

En primer lloc aclarir que no sé què m'he fumat per dir que farien falta tres vehicles per la L10 quan, efectivament, amb dos en fa prou i de sobres. Volia dir que faria falta segon autobús per poder fer els horaris bé.

Per altra banda, haig de reconèixer que no l'he fet servir mai en hora punta, però a d'altres hores on és habitual trobar-te unes 20 persones a línies com la L1 o la L2 a la L10 he viatjat jo sol. I sempre que l'he agafat, de tornada m'ha deixat a casa (Emili Grahit abans de Barcelona) a tres quarts ben tocats, algun cop a menys cinc, i saltant-se més de la meitat de parades.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by m.h.t. »

Aquest fil s'inicià al novembre del 2005 amb el projecte de la línia circular de Salt, que s'inaugurà al 2006. Des del primer missatge s'advertia del solapament amb les línies L3 i L4, que podria fer-la inviable. I és el què ha acabat passant:

Suspenen la línia circular de Salt per la poca afluència de viatgers

L'ATM ha decidit deixar d'oferir el servei perquè no els és rendible
Fa un any es va reduir la freqüència i el recorregut per intentar reactivar-lo


06/09/11 02:00 - SALT - Jordi Nadal
L'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Girona ha decidit suspendre la línia L-C de Salt (coneguda com a línia circular) a causa de la poca afluència de viatgers. L'empresa no oferirà més el servei a partir de dilluns de la setmana vinent perquè la línia no els és rendible, segons han fet saber a l'Ajuntament.

Image

Ja des dels inicis, la línia urbana ha tingut poca afluència de passatgers. Aquest fet ja va portar a que es reduís la freqüència ara fa just un any. Les mesures que es van prendre el setembre de l'any passat van ser reduir una parada (es va deixar en disset) i redissenyar també el recorregut. Es van suprimir les parades de la plaça del Veïnat, la travessera Santa Eugènia, la plaça Verdaguer i el passeig Marquès de Camps per una banda, i es va substituir la parada de l'avinguda de la Pau per una de nova al passeig Folch i Torres, davant de l'escola la Massana. A més es va fer arribar el bus fins al polígon de Torre Mirona i al de Montfullà amb la voluntat d'atraure els treballadors dels polígons com a potencials usuaris. Totes aquestes mesures no han dut, finalment, a reactivar el servei, que s'oferia de dilluns a divendres a partir de dos quarts de vuit del matí i acabava a les dues de la tarda. En contraposició a aquest baix ús de la línia, Salt compta amb les dues línies amb més usuaris de l'ATM a l'àrea de Girona. Són les que connecten Salt amb Girona pel carrer Major (l'L-3) i l'Espai Gironès (l'L-4). Segons dades de principis d'any de la companyia aquestes línies comptaven amb 1,1 milions d'usuari l'any, l'L-3, i 700.000 l'L-4.

FONT: El Punt Avui
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by Sky »

El bus de Girona sólo parará si el usuario levanta la mano

Los viajeros lo podrán parar cuando vean que se acerca a las paradas establecidas

La ciudad de Girona pone en marcha la campaña para hacer que los usuarios y las usuarias levanten la mano para coger el bus urbano. La campaña la ponen en marcha de forma conjunta TMG y TEISA. Entre las acciones que se llevarán a cabo para difundir la iniciativa, destaca el reparto de folletos a las personas usuarias del autobús animándolos a levantar la mano para hacer parar el autobús cuando se acerque a la parada, para así ganar tiempo.

De esta forma, el conductor verá si se tiene que parar o no y, por lo tanto, se evitará que el bus se pare sin motivo, con lo que ahorrará tiempo y se mejorará la puntualidad de los autobuses.

El concejal de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha resaltado que “esta campaña va encaminada a conseguir mejorar la velocidad en el trayecto del bus, puesto que el incremento de viajeros de los últimos años ha hecho que los vehículos tarden más en realizar el recorrido”.

Últimamente, el ayuntamiento de Girona impulsa campañas para hacer más atractivo el uso de los medios de transporte público, por ejemplo, a través de la reducción del tiempo de los trayectos gracias a la priorización semafòrica o el uso de los carriles bus.

http://www.lavanguardia.com/local/giron ... rbano.html
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by genissimon »

Diari de Girona, 12 de setembre de 2013 wrote: Allarguen una línia d´autobús perquè trenta nens vagin a l´escola
L'Ajuntament i l'Associació de veïns de Torre Alfons XII fan que els nens deixin d'absentar-se
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

Sent el Girona FC amb TEISA!
14/08/2018

Aquesta temporada vine a Montilivi amb TEISA i oblida’t del cotxe. Sortides des de dues hores abans del partit i fins a una hora i mitja després per només 0,50 Eur/trajecte (abonats sènior i infantils gratuït).

Aquest divendres 17/08 Girona FC – R. Valladolid CF

Sortides des de l’avinguda de Ramon Folch (davant de Correus) cada 10 minuts a partir de les 18:15 h.

I en acabar el partit...

Sortides des de Montilivi cada 10 minuts a partir de les 22:15 h i fins a les 23:45 h.

El bus efectuarà les parades habituals de la L2 al carrer de Barcelona.

I si vens de fora, pots aparcar als pàrquings gratuïts de la Copa (Devesa) o Mas Gri (rotonda Decathlon) i anar fins a la porta de l’estadi amb TEISA.

Més informació: http://www.teisa-bus.com/pdf/pdf_actualitat416.pdf

http://www.teisa-bus.com/ca/actualitat/ ... isab/1/416
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

La Generalitat i TEISA posen en marxa una nova línia d’autobusos entre Salt i la UdG circulant per Emili Grahit
07/09/2018

La nova línia s’iniciarà el dilluns 17 de setembre, i oferirà servei de dilluns a dissabtes feiners amb una freqüència d’una hora

La Generalitat de Catalunya i TEISA posen en marxa, a partir del dilluns 17 de setembre i coincidint amb l’inici del curs universitari, una nova línia d’autobusos que transcorrerà entre Salt i Girona, circulant pel passeig d’Olot i el carrer Emili Grahit, i arribant al Campus de Montilivi de la UdG. La línia s’anomenarà L9, i estarà operativa de dilluns a dissabtes feiners, exceptuant el mes d’agost, oferint una ferqüència d’una hora.

La línia L9 començarà a la terminal de bus de Salt situada al costat de la piscina i el tanatori, i circularà pel passeig dels Pasïsos Catalans anant, i per l’avinguda de la Pau tornant, connectant equipaments de Salt com l’Hospital, l’Espai Gironès o l’EUSES, per exemple, amb Girona, on circulant pel passeig d’Olot i el carrer Emili Grahit, realitzarà parada a la bibioteca Carles Rahola i a la facultat de Medicina i d’Infermeria. El servei seguirà fins arribar al Campus Montilivi de la UdG, on es troben les facultats de Ciències, Dret, i Ciències Econòmiques i Empresarials, així com la residència universitària. L’horari pels autobusos que surtin de Salt direcció a la UdG serà cada hora des de les 7.35 h fins les 21.35 h, arribant al Campus Montilivi de la UdG a en punt (a les 8:00, 9:00, ...), i pels que surtin de la UdG direcció a Salt serà també cada hora de les 8.09 h a les 21.09 h, per tant, coincidint amb la sortida de classe.

Pel que fa als títols de transport, a banda del bitllet senzill (1,40€), i els descomptes per famílies nombroses i monoparentals (del -20% i del -50% segons categoria), la línia es troba integrada a l’ATM Àrea de Girona, pel que seran vàlids els títols d’1 zona com la T-10 (10,70€ per 10 viatges), la T-10/30 (9,50€ per 10 viatges en 30 dies), la T-50/30 (33,80€ per 50 viatges en 30 dies), la T-Mes (46,15€ per viatges il·limitats durant 1 mes) o la T-12 (35€ per viatges il·limitats durant un any per menors de 4 a 12 anys). A més de ser possible el transbordament gratuït amb els títols ATM si es procedeix de qualsevol dels serveis de bus i tren també integrats, tant urbans com interurbans. A banda d’aquests abonaments, també seran vàlids els títols socials de Salt (Salt+Gran i Jubilat de Salt) i els de Girona (Bus-18, Bus-25, Bus-65, Bus-70 i Bus-Social). De moment, la targeta T-UdG del TMG no serà vàlida.

Segons el gerent de TEISA, Àlex Gilabert, “aquesta línia complementa l’oferta de transport públic entre Salt i Girona, a més de les línies L3 pel carrer Major i L4 pel passeig d’Olot, ambdues consolidades amb més d’1.800.000 viatgers anuals. Si bé les línies 3 i 4 tenen recorregut fins a la plaça Poeta Marquina i la plaça Marquès de Camps de Girona, la nova línia 9 té el propòsit de connectar Salt i Girona per unes altres vies principals (eix passeig Països Catalans – passeig d’Olot – carrer Emili Grahit) de forma que en ambdós sentits els clients es poden desplaçar ràpidament en transport públic als centres universitaris i de formació (EUSES, UdG Montilivi, UdG Sant Josep, residència universitària), a les zones comercials (eix Migdia a Girona o l’Espai Gironès a Salt) o a l’Hospital de Salt. Tenim la confiança que l’aposta de la Generalitat i els Ajuntaments de Salt i Girona per aquesta nova línia, començant per una freqüència de servei d’una hora, pugui ser atractiva pels ciutadans, i ampliï l’oferta de mobilitat de forma que sumi clients al transport públic, amb l’expectativa d’augmentar el servei si els resultats de demanda són satisfactoris”.

El servei es prestarà amb un nou autobús urbà de 35 seients i 2 places per cadires de rodes, amb capacitat fins a 100 passatgers entre assentats i de peu. Disposa de motorització Euro VI-c, complint els màxims requisits actuals pel dièsel, i disposa tant de càmeres de videovigilància, com de GPS-SAE i sistema d’informació al client per mitjà de pantalles audiovisuals i avisos acústics de parada per invidents.


D’altra banda, i seguint la iniciativa de l’Associació de Municipis per la mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i la Generalitat, TEISA patrocinarà la primera visita d’un bus autònom a Girona la setmana del 24 de setembre, i dins la seva gira catalana per 8 municipis. Aprofitant que la circulació del bus autònom serà al c/ de Maria Aurèlia Capmany, tancat al trànsit dins el campus de la UdG de Montilivi, TEISA participarà en la campanya de difusió del transport públic i de mostra del bus autònom, distribuint informació de la nova L9 i atenent les consultes sobre aquest nou servei.

TEISA, compromesa amb les comarques gironines
El Grup TEISA ocupa a les comarques gironines a 220 persones de forma directa, a més d’uns 90 acompanyants de transport escolar. L’empresa compta amb una flota de 185 autocars –entre vehicles urbans, interurbans de rodalies i de mitja i llarga distància–, operant més de 50 línies de transport regular i a la demanda, i unes 80 rutes escolars i de transport adaptat, a més d’oferir serveis d’excursions d’àmbit estatal i circuits internacionals en autocar.

L’empresa familiar TEISA (TRANSPORTS ELÈCTRICS INTERURBANS S.A.) va ser fundada el 13 de març de l’any 1920 a Banyoles, arran de la iniciativa emprenedora dels seus fundadors, els quals varen adquirir 2 autocars elèctrics Walker que carregaven les seves bateries amb l’energia nocturna generada als salts d’aigua i que no s’aprofitava. Aquesta inquietud visionària va ser l’excusa pel naixement d’una empresa fortament arrelada al territori i a les comarques gironines, que ha enfortit la relació entre els pobles i les capitals de comarca i Girona durant el segle XX, i que és hereva dels ferrocarrils entre Olot i Girona, Girona i Sant Feliu de Guíxols, o Girona i Banyoles.

D’est a oest, de Sant Feliu de Guíxols a Puigcerdà, passant per Girona, Banyoles, Olot i Ripoll; de nord a sud, des de Figueres fins a Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Sant Celoni i Barcelona; TEISA encara el seu centenari (2020) amb la tradició i els valors de l’experiència, combinats amb la il·lusió renovada d’encarar els reptes del futur del transport públic i la mobilitat, orientats a la qualitat en el servei vers els clients i la millora contínua.

http://www.teisa-bus.com/pdf/pdf_actualitat427.pdf

http://www.teisa-bus.com/ca/actualitat/ ... ahit/1/427
JoNaTaN_30
N1
N1
Posts: 4
Joined: Tuesday 05/02/2019 20:41

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by JoNaTaN_30 »

Ahora TEISA tiene un Volvo 7900 hybrid,os adjunto la imagen;
Attachments
bus_híbrid.JPG
bus_híbrid.JPG (71.43 KiB) Viewed 13773 times
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by m.h.t. »

Solaris suministrarà un vehicle articulat GNC a la ciutat de Girona

https://www.revistaviajeros.com/noticia ... ecologicos

El primer articulat de TMG-Teisa, oi?? :?:
Last edited by m.h.t. on Saturday 18/04/2020 15:29, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

TMG va adjudicar al març la compra de 2 autobusos de 12m i GNC a Solaris i la compra de 2 midibusos de 9.7m a Iveco.

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... e=viewDcan
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

Nova línia L12 d'autobús urbà

A partir del 2 de juny de 2020 la L12 donarà servei al Barri Vell, al barri de Sant Daniel i al Puig d'en Roca. La L2 deixarà d'anar a Puig d'en Roca i la L11 deixarà d'anar al barri de Sant Daniel i al Barri Vell.

Durant 6 mesos TMG realitzarà una prova amb la implantació de la nova línia L12, amb els següents objectius:

1.- Donar millor servei al barri de Sant Daniel, augmentant de 6 a 16 expedicions.
2.- Donar millor servei a Puig d'en Roca, augmentant de 10 a 16 expedicions.
3.- Donar estabilitat als horaris de la L2, ja que quan anava a Puig d'en Roca, la línia presentava molts retards.
4.- Permetre que la L11 s'hi puguin posar autobusos més grans per millorar la capacitat de la línia.

Si els objectius es compleixen, la nova línia s'haurà d'aprovar per Ple Municipal de l'Ajuntament de Girona.

Horari general de la L12

https://www.girona.cat/bus/cat/index2.php?idReg=13742
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

Encara sense arribar la comanda d'aquest any, s'ha licitat una nova compra de 2 GNC de 12m i 2 midis de 9.7m.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:ES:HTML
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

sag470 wrote: Friday 10/07/2020 22:50 Encara sense arribar la comanda d'aquest any, s'ha licitat una nova compra de 2 GNC de 12m i 2 midis de 9.7m.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:ES:HTML
Adjudicat a Solaris i Iveco respectivament.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... e=viewDcan
JoNaTaN_30
N1
N1
Posts: 4
Joined: Tuesday 05/02/2019 20:41

Re: Autobús urbano en Girona y sus alrededores

Post by JoNaTaN_30 »

los Solaris son del modelo Neu Urbino 12 GNC y llevan ya una semana en las cocheras,dejo una foto de internet
y por parte de TEISA 1920 he escuchado a un conductor decir que vienen otros 2 volvo 7900 Hybrid de 2 mano... ahora si podemos decir bye bye a los 3 volvo B10M(2 ugarte de 10 metros y al hispano VOV) y al volvo B6 ugarte
Attachments
solars gnc.jpg
solars gnc.jpg (124.27 KiB) Viewed 10773 times
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

JoNaTaN_30
N1
N1
Posts: 4
Joined: Tuesday 05/02/2019 20:41

Re: Autobús urbano en Girona y sus alrededores

Post by JoNaTaN_30 »

faltan los del segundo lote(2 solaris New Urbino GNC como los 2 primeros y 2 Heuliez GX137 mas) y como curiosidad los del primer lote llevan caja de cambios Voith,algo inusual aqui en Girona ya que TMG comprava siempre autobuses con cambio ZF....yo ya he subido al Solaris de la L1/L2 y tira muchisimo....,por otra parte los nuevos Heuliez han ido a la L11 y los Heuliez 59 y 60 a la L7 retirando 2 Iveco Unvi....
JoNaTaN_30
N1
N1
Posts: 4
Joined: Tuesday 05/02/2019 20:41

Re: Autobús urbano en Girona y sus alrededores

Post by JoNaTaN_30 »

el ultimo lote son otokar kent GNC a continuacion adjunto una plantilla de la decoracion que creo que que van a tener y no creo equivocarme...
Attachments
Otokar Kent GNC TMG Girona.png
Otokar Kent GNC TMG Girona.png (81.09 KiB) Viewed 9188 times
Otokar Kent GNC TMG Girona.png
Otokar Kent GNC TMG Girona.png (81.09 KiB) Viewed 9188 times
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

TMG licita el servei per Sant Narcís:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Post by sag470 »

sag470 wrote: Monday 13/09/2021 22:03 TMG licita el servei per Sant Narcís:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
Com era d'esperar, serà Teisa: https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=3

Ja podrien portar els 3 busos necesaris i així relevar els Hspano Habit més antics.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”