Back to topic!
Posted: Saturday 16/11/2013 0:15
Cenyim-nos al tema del fil, si us plau.
Ara resulta que l'accessibilitat es mesura en el nombre de trams d'escales mecàniques. Que ho expliquin a un usuari de cadira de rodes...Salvador Victoria ha recordado que la red de Metro de Madrid, con más de 300 kilómetros de vías y 300 estaciones, es una de las más extensas del mundo y que, a pesar de la antigüedad de muchas de sus líneas, de casi un siglo en el caso de la línea 1, es la primera en accesibilidad: Metro de Madrid tiene más escaleras mecánicas que el Metro de Londres (434), París (520) y Nueva York (179) juntos. En lo que respecta a Barcelona, la cifra de escaleras mecánicas asciende a 596.
Si vas per el fòrum d'andén1 el tema de la velocitat es comenta bastant. Diria, si no recordo malament que allà l'interval de trens i velocitats va calculat per el SIRE, que és un sistema (per el que es comenta) bastant menys eficient que el de Barcelona.Busman wrote:Últimament estic viatjant molt sovint a Madrid per temes personals i de feina i estic aprofitant per recórrer les línies de transport de la capital. Després de tres viatges amb cara i ull m'agradaria compartir les meves impressions i veure si sóc l' únic que ho pensa.
En primer lloc, jo tenia a la xarxa de metro de Madrid per una xarxa molt més moderna i eficient que la de Barcelona, però des de que m'hi he pujat més sovint i per necessitat, estic començant a canviar la meva opinió.
1. M'ho sembla a mí, o el metro a Madrid és significativament més lent que a Barcelona?
2. El diseny d' alguns intercanviadors i la seva senyalització és en alguns casos molt millorable. Estic pensant en Acacias-Embajadores, on l' accés a Cercanías te l'has d' imaginar perquè venint de L5 no queda clar per on s'hi arriba.
3. És ridículament car. Vaig tenir la següent experiència: Tribunal -> Getafe Central (L10 + L12): 3 euros. Getafe Central -> Sol (C4): 1.80 €. Qui voldria fer un trajecte que en metro dura el triple per 2.5 vegades el preu??
4. Diria que és un tema més recent, però les freqüencies són "trenta-cínquiques". 7 minuts en laborables a la L1!
Deixo de banda el tema canviar-se de tren dins una mateixa línia per temes de canvi d'administració, que és extravagant per sí sol però que puc arribar a comprendre (vull dir, sabent que estic a Espanya).
Els que hi heu estat més cops i us el coneixeu millor, què me'n diueu?
Sí, jo ho he experimentat a la L9, però si no em falla la memòria també succeeix a les L7 i L10.oriolp13 wrote:Busman wrote: Finalment, referent al canvi de tren dins una mateixa línia, podries explciar-ho una mica, sisplau, doncs ho desconeixia totalment...
Fa vint anys? La L1? Jo diria que va ser la L3, i no fa tants anys (quan la van perllongar el 2007 des de Legazpi fins a Villaverde Alto i va passar a tenir trens de sis cotxes en lloc de trens de quatre cotxes, i van renovar totes les estacions entre Moncloa i Legazpi per perllongar andanes i de pas van renovar túnel, via, senyalització, catenària, etc)...Guigui wrote:No li'n van fer una fa cosa de vint anys?