Page 3 of 4

Posted: Saturday 03/02/2007 23:30
by Jordilar
Ara que hi penso potser l'expedició amb xiiulet i banderí de Ribes ha sigut perque el nostre tren cambiaba de número ja que hem fet transbord allà.

Això si, la senyal de Planoles l'hem fet en Vermell.

Salut,

Posted: Sunday 04/02/2007 20:24
by Jordi Freixas
Vol dir que heu pujat fins a Ribes amb un tren de Rodalies?

Posted: Sunday 04/02/2007 20:44
by Jordilar
Si, amb 447

Salut,

Posted: Sunday 04/02/2007 21:32
by liniadelRipollés
En aquest cas és possible que el blocatge Planoles-La Molina-Planoles no funcionés i heu fet BTS entre Ribes i La Molina, independentment que hàgiu canviat de tren, que també és raó per sortir amb gorra.


Jordilar wrote:Ara que hi penso potser l'expedició amb xiiulet i banderí de Ribes ha sigut perque el nostre tren cambiaba de número ja que hem fet transbord allà.

Això si, la senyal de Planoles l'hem fet en Vermell.

Salut,

Posted: Tuesday 06/02/2007 21:29
by Jordi Freixas
Que ridícul això d'haver de canviar de tren...

Posted: Wednesday 07/02/2007 8:58
by Ecomobisostrans
Encara que soni ridicul a vegades es necessari per que hi ha molt pocs trens que puguin fer el trajecte Ribes de Freser - La Tour de Carol, i prefereixen a vegades utilitzarlos nomes per aquest trajecte per que aixi de Barcelona a Ribes posen un tren mes llarg, que bona falta fa. De fet, algun cop he agafat el 1r. que surt de l'Hospitalet amb desti a la Tour i si anava amb un d'aquests de 2 vagons al sortir de Sants ja no quedaven seients lliures, i al sortir de St.Andreu Arenal s'anava com a sardines fins a Vic. A partir d'allá es buida per que baixa el 90% del passatge.

La solucio de debó seria que tots (o molts) els trens portessin frenos compatibles amb aquesta línia.

Posted: Wednesday 07/02/2007 12:45
by Jordi Freixas
Home... que em diguéssis que el 90% del passatge baixa a Ripoll o a Ribes, ho entendria. Però em sembla que la solució a aquest problema ja es va trobar fa anys, i no passava precísament per haver de canviar de tren a Ribes:

La major part dels Delta que segueixen de Vic en amunt, van en composició doble que en la majoria dels casos, el tren que circula en sentit Barcelona, finalitza el seu recorregut a l'estació de Vic (en alguns casos, a Ripoll). Si tot així, és un problema de places, no veig perquè a la doble composició no hi poden afegir també un tercer tren de tres vagons.

Posted: Wednesday 07/02/2007 13:04
by aarongilp
Aviam...la veritat és que la major part del passatge baixa a Vic, Ripoll i Ribes. Quan es creu que hi haurà major demanda hi pujen 7 cotxes, 3 acaben a Ribes (o a Ripoll, depenent del cas) i els altres 4 pujen a Latour o Puigcerdà, tot i que la ocupació general ha baixat considerablement. Com que no hi ha prou 440 de 2 cotxes amb el reostàtic reforçat, el que es fa és que algunes es tanquen en el recorregut Ribes - Latour. Com que a Ribes sempre hi ha creuament (excepte als primers i als últims trens, crec), les 447 pujen fins a Ribes, descarguen el passatge que segueix fins a Latour i carreguen el passatge que vé d'allí.

Posted: Wednesday 07/02/2007 14:59
by Pere
També hi ha moltísima gent que utilitza el tren en el tram comprès entre Barcelona i Vic (com el senyor Alstomià :D ) , ja que la freqüència de trens de Rodalia és totalment insuficient, i a part que la gent prefereix aquests al ser semidirectes.

Posted: Wednesday 07/02/2007 16:08
by UT596001
Pere wrote:També hi ha moltísima gent que utilitza el tren en el tram comprès entre Barcelona i Vic (com el senyor Alstomià :D ) , ja que la freqüència de trens de Rodalia és totalment insuficient, i a part que la gent prefereix aquests al ser semidirectes.
De fet, el primer tren del dia els laborables va ple fins a la bandera d'estudiants de la Universitat de Vic fins a aquesta ciutat. A partir d'aquí el tren va pràcticament buit.

@Aaron: hi havia un creuament que es feia a Planoles, però han canviat una mica l'horari i ara tots creuen a Ribes de Freser.

Posted: Wednesday 07/02/2007 19:52
by Altaria_Trianilla
Que per cert, amb aquest retoc dels horaris, el tren procedent de Barcelona, ha d'esperar, crec que són, 20-30 minuts al que baixa... que la gent aprofita per anar a la cantina o estirar les cames.

""Saluds"" ;)

Posted: Wednesday 07/02/2007 20:08
by Jordi Freixas
Collons!!! Per esperar-se 20-30 minuts a Ribes, no poden fer el creuament a Planoles?

Posted: Wednesday 07/02/2007 20:51
by Jordilar
Crec que es feia cruze a Planoles amb l'ultim tren que baixa i el penultim que puja.

Ara també es podría fer, doncs Planoles esta Telecomandada des de Ribes. Potser no se'n fien del BLAU :roll:

Posted: Thursday 08/02/2007 15:49
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Collons!!! Per esperar-se 20-30 minuts a Ribes, no poden fer el creuament a Planoles?
Es feia... però ara no.

Posted: Thursday 08/02/2007 18:21
by ABB_Traccion
Ara ja es fien del BLAU, vaig poder veure l' encreuament de Planoles en directe per l' ordinador del Factor de Ribes.

BLAU amb senyalització mecànica a Puigcerdà

Posted: Friday 09/02/2007 20:37
by liniadelRipollés
Això del BLAU alguna n'havia de portar.

El senyal mecànic avançat de l'estació de Puigcerdà cantó Queixans :D és avui indicant anunci de parada, segons informa la meva corresponsalia de Cerdanya-Ripollès. Es troba llençat en un terraplè, sencer, on les tasques de desbrossament per passar cables del BLAU l'han deixat al descobert. ;)

La corresponsalia també m'ha informat que durant les hores solars s'estableix BTS entre Ribes i Puigcerdà i quan el sol es pon el BLAU funciona correctament. Tecnologia, muntanya i carrils vells semblen no dur-se bé.

Haurem de fer-li foto.

Posted: Friday 09/02/2007 22:13
by Jordilar
No m'esxtranya que falli. Quan vaig pujar a La Molina a veure expressament el nou enclavament havien algunes caixes negres tirades pel terra en funcionament. Neu, humitat baixissimes temperatures...es normal que passi això :roll: En seguida poso fotos de l'estat de l'enclavament

També haurem d'anar a veure aquesta senyal mecànica :o Es possible que a La Molina també hi sigui :)

Posted: Friday 09/02/2007 23:32
by Jordilar
Bueno, l'altre dia, 02-02-06, vaig anar a comprovar el nou enclavament instal·lat a La Molina. Faig un petit reportatje amb algunes fotografies ara que ja se pujar imtjes en un servidor d'imatjes:

Image
La 440-132M és la que m'ha pujat fins aquí. Una hora i mitja després em tornaria a recollir per baixar a Barcelona.

Image
Senyal de Sortida costat Urtx-Alp. Fixeu-vos que es de 2 posicions; l'aunci de parada no fa falta. En el fons el tren que m'ha deixat.

Image
Senyals de Sortida costat Tosses. Les vies secundàries protegides per uns Monos -els més alts de tota Espanya- metre que la principal protegida per una senyal alta.

Image
El canvi d'agulles d'ample Iberic més alt de tota Espanya

Image
La primera xapusa. Suposu que era per que ho estàven instal·lant i estaba tirat per terra a pesar de tenir totes les connexions. Els que ja estàven instal·lats no estàven tocan al terra i duien una petita marquesina per protegir-los. Auest artefacte sembla ser que és l'encarregat que l'enclavament funcioni. En vaig veure un a cada senyal i també col·locats a l'entrada i sortida de l'estació. Aquests ultims emitien un so casi ultrasònic i oscilant, com els del TRC dels televisors però una mica més fort. Els que havia a Ripoll també emitien aquest soroll tan agut.

Image
Els dos artefactes vistos ara des de la via morta que servia per carregar bestià. Si hi ha una nevada forta el bloqueig falla segur per la congelació d'aquests.

Image
Per acabar, la Taquilla de la molina. Aqui dins hi han vàries fites friquis que destacar :P : hi ha l'ordenador amb sistema de venta VISIR, l'impressora de bitllets i la cancel·ladora més altes de tota Espanya. No cal dir que el gavinet de Circulació també bat aquest record :) . A dins es podien veure 2 quadres d'enclavaments: l'original i un altre més petit i de color groc que probablement era per moure els desviaments.

Espero que us hagi agradat.

Salut,

Posted: Friday 09/02/2007 23:37
by Jordilar
Per no desviar-se del tema, he publicat un reportaje sobre l'enclavament en el fil "BLAU fins Puigcerdà" http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=61178#61178

Salut,

Posted: Saturday 10/02/2007 10:35
by aarongilp
fantito wrote:
aarongilp wrote:Aviam...Com que no hi ha prou 440 de 2 cotxes amb el reostàtic reforçat...
No hi ha cap 440, ni de 2 cotxes ni de 3 cotxes amb el fre reostàtic reforçat. La relació fre reostàtic/pes del tren queda garantida amb les 440 de 2 cotxes i no les hi cal reforçar-les-hi el fre reostàtic.
No? Si sempre s'ha dit, repetit i rejurat que només les de Puigcerdà podien baixar perquè duien el reostàtic reforçat...