Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
No se perquè demanes tants canvis quan es sap perfectament (i lamentablement) que l'usuari egoista del seu cotxe privat aparcara on li doni la gana i invadirà completament el carril biciEUKibo wrote:....I comentant la noticia... Caldrien ara carrils bicis de 4 carrils aïllats de cotxes i peatons , hi ha zones on un minicarril no es suficient, cal carril rapid i carril lent (2 per sentit o un mes ample). I el que dic, aïllat ¬¬ perque jo he vist més yayas ficantse al carril bici anant a pas de passeig, que no bicis ficantse a zona peatonal a velocitat de bicicleta.
El que també és un bon remei es augmentar les zones 30, aixi "el problema" de la bicicleta se'l traguen els cotxes que sempre tindran menys preferencia que un vianant o un ciclista.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Demanen limitacions a l'ús del bicing
Article del Punt Digital, amb una barreja de coses que ja sabíem i alguns detalls nous:
--------------------------------------------------------------------------------------
Els danys col·laterals del Bicing
Les empreses de lloguer de bicis reclamen que es limiti el temps d'ús del servei i els usuaris, que es faciliti la circulació
ANNA BALLBONA. Barcelona
Tres mesos després de posar-se en marxa, el servei de Bicing (de lloguer de bicicletes per utilitzar com a transport públic) ja té 47.000 abonats. Amb el centenar d'estacions que ja hi haurà a la ciutat a partir del 6 de juliol, l'acollida del servei ha estat un èxit. Tot i això, el servei també ha generat discrepàncies. Les empreses de lloguer de bicis acusen l'Ajuntament de competència deslleial i per això volen que es retalli el temps màxim d'ús del servei (ara és de dues hores). Les entitats d'usuaris de la bicicleta aplaudeixen la iniciativa, però troben a faltar que es reforci la xarxa de carrils bici, les zones de trànsit pacificat i més places d'aparcament. En definitiva, i en això coincideixen sector privat i usuaris, que ho posin més fàcil a la circulació de la bici per la ciutat.
L'associació Bicitours Barcelona, que agrupa una quinzena d'empreses de lloguer de bicis que operen a la ciutat, s'han queixat de com s'ha posat en marxa el servei, que els ha generat una pèrdua de negoci important. Malgrat això, les empreses esperen poder tancar un acord la setmana que ve amb l'Ajuntament per fixar un seguiment en comú d'aquest servei, perquè no els faci competència deslleial.
Les empreses reclamen que l'Ajuntament faci marxa enrere en el pla de futur que preveu que el Bicing es contracti directament per targeta de crèdit (ara cal donar d'alta una targeta específica, a través de pàgina web o a les oficines municipals), perquè això obriria la porta a l'ús dels turistes. Segons Esther Boada, membre de l'associació, en aquest punt hi ha acord amb l'Ajuntament. També reclamen un estudi específic a partir d'ara per determinar si els usuaris agafen la bici més d'una hora (el màxim ara és dues hores) perquè, si és així, s'estudiï retallar aquest temps màxim. Des de l'Ajuntament es limiten a confirmar les negociacions amb les empreses i deixen clar que en cap cas el Bicing vol fer-los competència deslleial, i que estan oberts a retocar aspectes si és necessari.
Les entitats d'usuaris de la bicicleta volen que el Bicing no quedi com una «acció aïllada» en la promoció de la bici, segons Diana González, del BACC. Per això exigeixen millores immediates en la xarxa de carrils bici, «molts en situació precària», i de les zones 30. Amics de la Bici recorda que, amb el nou servei, hauria calgut «solucionar altres problemes» de la circulació de les bicis.
Des que es va implantar, al març, el Bicing ha augmentat progressivament el nombre de bicicletes a disposició dels usuaris i les estacions on agafar-les i aparcar-les repartides per la ciutat. El 6 de juliol es completarà la primera fase, amb 1.500 bicis i unes 100 estacions. Tot i aquest volum tan espectacular d'abonats (fins ahir 47.000), l'àrea de Mobilitat precisa que el servei no està saturat, i que ara es mouen en la dotzena d'usos diaris per cada bicicleta, dins el previst. Alhora, diuen que s'haurà de veure l'evolució en els propers mesos, ja que ara aquest ús també està molt lligat al bon temps.
Més enllà del que apunten veus crítiques, sobre si, en part, el Bicing l'utilitzen usuaris novells que fan servir per primer cop una bicicleta, l'Ajuntament assenyala que el fet que hi hagi nous conductors de bicis és sinònim que «hi ha més persones conscients del que és anar en bici», i, per tant, s'afavoreix «la consciència» que vianants i usuaris de la bici han de conviure. També neguen que les queixes relacionades amb la bicicleta hagin augmentat. A més, recorden que en els propers mesos es completarà la xarxa de carrils bici i de zones 30.
--------------------------------------------------------------------------------------
Els danys col·laterals del Bicing
Les empreses de lloguer de bicis reclamen que es limiti el temps d'ús del servei i els usuaris, que es faciliti la circulació
ANNA BALLBONA. Barcelona
Tres mesos després de posar-se en marxa, el servei de Bicing (de lloguer de bicicletes per utilitzar com a transport públic) ja té 47.000 abonats. Amb el centenar d'estacions que ja hi haurà a la ciutat a partir del 6 de juliol, l'acollida del servei ha estat un èxit. Tot i això, el servei també ha generat discrepàncies. Les empreses de lloguer de bicis acusen l'Ajuntament de competència deslleial i per això volen que es retalli el temps màxim d'ús del servei (ara és de dues hores). Les entitats d'usuaris de la bicicleta aplaudeixen la iniciativa, però troben a faltar que es reforci la xarxa de carrils bici, les zones de trànsit pacificat i més places d'aparcament. En definitiva, i en això coincideixen sector privat i usuaris, que ho posin més fàcil a la circulació de la bici per la ciutat.
L'associació Bicitours Barcelona, que agrupa una quinzena d'empreses de lloguer de bicis que operen a la ciutat, s'han queixat de com s'ha posat en marxa el servei, que els ha generat una pèrdua de negoci important. Malgrat això, les empreses esperen poder tancar un acord la setmana que ve amb l'Ajuntament per fixar un seguiment en comú d'aquest servei, perquè no els faci competència deslleial.
Les empreses reclamen que l'Ajuntament faci marxa enrere en el pla de futur que preveu que el Bicing es contracti directament per targeta de crèdit (ara cal donar d'alta una targeta específica, a través de pàgina web o a les oficines municipals), perquè això obriria la porta a l'ús dels turistes. Segons Esther Boada, membre de l'associació, en aquest punt hi ha acord amb l'Ajuntament. També reclamen un estudi específic a partir d'ara per determinar si els usuaris agafen la bici més d'una hora (el màxim ara és dues hores) perquè, si és així, s'estudiï retallar aquest temps màxim. Des de l'Ajuntament es limiten a confirmar les negociacions amb les empreses i deixen clar que en cap cas el Bicing vol fer-los competència deslleial, i que estan oberts a retocar aspectes si és necessari.
Les entitats d'usuaris de la bicicleta volen que el Bicing no quedi com una «acció aïllada» en la promoció de la bici, segons Diana González, del BACC. Per això exigeixen millores immediates en la xarxa de carrils bici, «molts en situació precària», i de les zones 30. Amics de la Bici recorda que, amb el nou servei, hauria calgut «solucionar altres problemes» de la circulació de les bicis.
Des que es va implantar, al març, el Bicing ha augmentat progressivament el nombre de bicicletes a disposició dels usuaris i les estacions on agafar-les i aparcar-les repartides per la ciutat. El 6 de juliol es completarà la primera fase, amb 1.500 bicis i unes 100 estacions. Tot i aquest volum tan espectacular d'abonats (fins ahir 47.000), l'àrea de Mobilitat precisa que el servei no està saturat, i que ara es mouen en la dotzena d'usos diaris per cada bicicleta, dins el previst. Alhora, diuen que s'haurà de veure l'evolució en els propers mesos, ja que ara aquest ús també està molt lligat al bon temps.
Més enllà del que apunten veus crítiques, sobre si, en part, el Bicing l'utilitzen usuaris novells que fan servir per primer cop una bicicleta, l'Ajuntament assenyala que el fet que hi hagi nous conductors de bicis és sinònim que «hi ha més persones conscients del que és anar en bici», i, per tant, s'afavoreix «la consciència» que vianants i usuaris de la bici han de conviure. També neguen que les queixes relacionades amb la bicicleta hagin augmentat. A més, recorden que en els propers mesos es completarà la xarxa de carrils bici i de zones 30.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bicing, icona pròpia al metro
Per cert, a Pg. de Gràcia L3 ja hi ha un punt de Bicing anunciat amb icona pròpia a l'andana.
Sabeu d'altres estacions que també ja ho indiquin?
Sabeu d'altres estacions que també ja ho indiquin?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Encants also
Encants, i alguna més que no recordo...Guigui wrote:Per cert, a Pg. de Gràcia L3 ja hi ha un punt de Bicing anunciat amb icona pròpia a l'andana.
Sabeu d'altres estacions que també ja ho indiquin?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Bicing, icona pròpia al metro
Girona L4, per exemple.Guigui wrote:Per cert, a Pg. de Gràcia L3 ja hi ha un punt de Bicing anunciat amb icona pròpia a l'andana.
Sabeu d'altres estacions que també ja ho indiquin?
Arc de Triomf, a la L1, també.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
L'èxit imprevist del Bicing obliga a replantejar el servei
El Periódico de Catalunya wrote: L'èxit imprevist del Bicing obliga a replantejar el servei
• Els impulsors esperaven 15.000 abonats per a finals d'any i ja n'hi ha 80.370.
• Els vehicles s'utilitzen més per l'allau d'usuaris i requereixen més manteniment.
EDWIN WINKELS
BARCELONA
El Bicing trontolla d'èxit. Amb totes les previsions trencades, desbordades per la realitat, els responsables de la bicicleta pública de Barcelona intentaran aprofitar els mesos d'estiu per analitzar amb més tranquil.litat l'aclaparador inici. També volen millorar certs aspectes perquè l'eufòria inicial dels usuaris no es converteixi en un descontentament generalitzat per l'absència de bicicletes en unes estacions o l'overbooking en altres.
La diferència entre el que preveien els impulsors --Clear Channel, firma explotadora del sistema, i l'empresa municipal Barcelona Serveis Municipals (BSM)-- i la realitat d'aquests tres mesos de funcionament revela l'envergadura del problema a què s'enfronten.
Com a mostra, només calen dues dades. Per a finals d'any s'esperaven 15.000 abonats i el Bicing estava dissenyat perquè cada bicicleta suportés uns 10 usos diaris, per així tenir sempre vehicles a disposició dels ciutadans. No obstant, les xifres de divendres passat, quan es va acabar la primera fase d'implantació amb un abonament promocional de sis euros per any, són ben diferents: 80.370 abonats i un ús mitjà diari de cada bicicleta de 16,79 vegades.
TOT TIPUS D'USUARIS
Una bogeria, fruit de la febre que aquesta bici amable i senzilla ha despertat entre tota mena de gent, d'estudiants a mestresses de casa, passant per professionals de quaranta anys i jubilats. I aquests gairebé 17 usos diaris de cada bici són els que creen la sensació que gairebé mai hi ha unitats disponibles, sobretot en estacions concretes.
Com que el viatge mitjà en Bicing dura 17 minuts i 44 segons, cada bicicleta està gairebé 300 minuts, o sigui cinc hores, en moviment. Clear Channel ha creat un equip de 80 persones i 10 camions i furgonetes per intentar fer front a aquesta allau, que a més inclou unes 80 bicicletes que entren cada dia als tallers de reparació i manteniment. Les avaries són unes altres de les conseqüències d'un ús molt més intensiu del que s'esperava.
MÉS PÀRQUING A LES PLATGES
A causa de l'èxit, els responsables han anat improvisant solucions sobre la marxa i obrint estacions abans que arribés el 6 de juliol, que era la data fixada per inaugurar de cop una cinquantena de parades. Ara, les 100 previstes estan gairebé totes operatives, a excepció d'algunes a l'entorn de l'estació de Sants i la plaça de Francesc Macià. Amb l'arribada de la calor, també s'ha optat per augmentar el nombre de places d'aparcament a prop de les platges, on solen produir-se els plens a les estacions del Bicing.
Tot i així, han estat les estacions intermèdies entre mar i muntanya i les més cèntriques les que han registrat un moviment més alt, com la de la plaça de la Universitat, Tetuan, Gran Via, Arc de Triomf i la plaça d'Antonio López. Com que hi arriben i en surten molts usuaris, quasi sempre hi ha bicicletes disponibles.
92.000 CONSULTES
L'interès que ha despertat l'invent --que Clear Channel va inaugurar per primera vegada el 1997 a la ciutat francesa de Rennes, encara que a una escala molt més modesta-- també es reflecteix en el total de trucades a l'oficina d'atenció al client: més de 92.000 des del 23 de març, a més de 12.000 correus electrònics, 9.960 consultes a l'oficina del Portal de l'Àngel i 441.000 visites a la pàgina http://www.bicing.com.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
Notícia de l'Avui:
-------------------------------------------------------------------------------------
Els usuaris del Bicing que no compleixin les normes seran donats de baixa del servei
Cristina Palomar
Barcelona
Ult. Act. 29.08.2007 - 10:35 hs
Els usuaris del Bicing que incompleixin la normativa sobre circulació de vianants i vehicles que intenta regular l'ús de la bicicleta a la ciutat seran donats de baixa del servei encara que hagin pagat un abonament anual. La retirada serà més efectiva a partir del 16 de setembre, quan es comencin a multar les infraccions. A més, per evitar que un mateix carnet sigui utilitzat per diferents persones com passa actualment, o per menors de 16 anys, els usuaris del Bicing estaran obligats a presentar la seva targeta a requeriment dels agents de la Guàrdia Urbana.
Tot i que el sistema de lloguer públic de bicicletes que va començar a funcionar el març passat té una clara normativa d'utilització, la realitat és que el desconeixement de les normes i la falta de cultura de la bicicleta de la majoria dels usuaris del Bicing -que veuen més aquest servei com una forma de lleure que com un sistema de transport com el bus i el metro- ha provocat nombrosos conflictes entre vianants i conductors.
Precisament, la primera premissa que incompleixen molts usuaris del Bicing és que la bicicleta ha de respectar les normes vigents de trànsit com qualsevol altre vehicle, entre les quals la de respectar els semàfors i donar sempre la preferència al vianant. En aquest sentit, la normativa de la bicicleta és molt clara: no es podran ocupar les voreres de menys de cinc metres d'amplada, no es podrà circular a més de 10 quilòmetres per hora, no es podrà portar ningú a la bicicleta i no es podrà circular pel carril Bus. A més, de cara a teòriques responsabilitats per accidents, des de Bicing recorden que l'únic responsable de l'ús que es faci de la bicicleta és l'abonat.
Ampliació del servei
Des que el servei del Bicing es va posar en marxa s'hi han donat d'alta més de 80.000 persones, cosa que ha desbordat les previsions inicials del consistori. A més, en aquest temps s'hi han hagut d'introduir nombroses modificacions per evitar entrar en conflicte amb les empreses privades de lloguer de bicicletes i acabar als tribunals per competència deslleial.
Un cop superat aquest escull i davant l'èxit de la iniciativa, els responsables de mobilitat de l'Ajuntament s'han plantejat ampliar el servei del Bicing. La idea és acabar aquest any 2007 amb el doble d'estacions, unes 200, i el doble de bicicletes: de les 1.500 actuals a 3.000. L'ampliació es durà a terme en funció de la demanda, partint de la base que la quota de 24 euros actual estabilitzarà el servei.
-------------------------------------------------------------------------------------
Els usuaris del Bicing que no compleixin les normes seran donats de baixa del servei
Cristina Palomar
Barcelona
Ult. Act. 29.08.2007 - 10:35 hs
Els usuaris del Bicing que incompleixin la normativa sobre circulació de vianants i vehicles que intenta regular l'ús de la bicicleta a la ciutat seran donats de baixa del servei encara que hagin pagat un abonament anual. La retirada serà més efectiva a partir del 16 de setembre, quan es comencin a multar les infraccions. A més, per evitar que un mateix carnet sigui utilitzat per diferents persones com passa actualment, o per menors de 16 anys, els usuaris del Bicing estaran obligats a presentar la seva targeta a requeriment dels agents de la Guàrdia Urbana.
Tot i que el sistema de lloguer públic de bicicletes que va començar a funcionar el març passat té una clara normativa d'utilització, la realitat és que el desconeixement de les normes i la falta de cultura de la bicicleta de la majoria dels usuaris del Bicing -que veuen més aquest servei com una forma de lleure que com un sistema de transport com el bus i el metro- ha provocat nombrosos conflictes entre vianants i conductors.
Precisament, la primera premissa que incompleixen molts usuaris del Bicing és que la bicicleta ha de respectar les normes vigents de trànsit com qualsevol altre vehicle, entre les quals la de respectar els semàfors i donar sempre la preferència al vianant. En aquest sentit, la normativa de la bicicleta és molt clara: no es podran ocupar les voreres de menys de cinc metres d'amplada, no es podrà circular a més de 10 quilòmetres per hora, no es podrà portar ningú a la bicicleta i no es podrà circular pel carril Bus. A més, de cara a teòriques responsabilitats per accidents, des de Bicing recorden que l'únic responsable de l'ús que es faci de la bicicleta és l'abonat.
Ampliació del servei
Des que el servei del Bicing es va posar en marxa s'hi han donat d'alta més de 80.000 persones, cosa que ha desbordat les previsions inicials del consistori. A més, en aquest temps s'hi han hagut d'introduir nombroses modificacions per evitar entrar en conflicte amb les empreses privades de lloguer de bicicletes i acabar als tribunals per competència deslleial.
Un cop superat aquest escull i davant l'èxit de la iniciativa, els responsables de mobilitat de l'Ajuntament s'han plantejat ampliar el servei del Bicing. La idea és acabar aquest any 2007 amb el doble d'estacions, unes 200, i el doble de bicicletes: de les 1.500 actuals a 3.000. L'ampliació es durà a terme en funció de la demanda, partint de la base que la quota de 24 euros actual estabilitzarà el servei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
Primera passa per imposar un carnet per conduïr bicicletes...
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Trobo molt bé que hi hagi una normativa pels ciclistes. Després ja es veurà la necessitat, o no, d'aplicar-la al peu de la lletra o fent "la vista grossa" (com passa amb totes les normatives, d'altra banda)
Crec que amb la bicicleta s'ha fet massa demagògia volent fent-nos creure que pot ser una alternativa competitiva al transport privat (encara que la bici també ho pugui ser, de "privat", en general s'assimila "privat" a "cotxe", una altra mostra de demagògia).
Hi ha molts aspectes que m'agradaria comentar, però per no fer-ho massa llarg em centraré en els trets més importants.
-la bici no fa reduir l'ús de cotxe i moto. La majoria d'usuaris de bici la fan servir per a recorreguts que d'altra manera farien a peu o en transport públic.
-la bici només és apta per a desplaçaments mitjans i curts.
-en determinades èpoques de l'any són les mateixes autoritats les que recomanen no fer esforços físics a determinades hores per l'anomenat "cop de calor". Què dir, doncs, de fer servir la bici?
-la bici és el mitjà de transport menys transversal dels que hi ha. No és apte per a persones grans, amb petits (o grans) problemes de salut o físics, ni per a discapacitats.
O sigui, la bici pot anar molt bé per anar de punta a punta de Sant Cugat, Sant Sadurní d'Anoia o El Vendrell, però no per anar de Plaça Espanya a Plaça Maragall. La bici no és ni bona ni dolenta, com no ho és el metro el cotxe o l'avió; tot depèn de l'ús que se'n faci. Voler que la bici sigui determinant en el transport a Barcelona pot arribar a ser tan absurd com voler construir un metro a Amposta.
Està bé que es respecti els ciclistes com a qualsevol altre ciutadà que circula pels carrers, però d'això a fer-nos creure que per cada ciclista de més un cotxe de menys hi ha un abisme.
Crec que amb la bicicleta s'ha fet massa demagògia volent fent-nos creure que pot ser una alternativa competitiva al transport privat (encara que la bici també ho pugui ser, de "privat", en general s'assimila "privat" a "cotxe", una altra mostra de demagògia).
Hi ha molts aspectes que m'agradaria comentar, però per no fer-ho massa llarg em centraré en els trets més importants.
-la bici no fa reduir l'ús de cotxe i moto. La majoria d'usuaris de bici la fan servir per a recorreguts que d'altra manera farien a peu o en transport públic.
-la bici només és apta per a desplaçaments mitjans i curts.
-en determinades èpoques de l'any són les mateixes autoritats les que recomanen no fer esforços físics a determinades hores per l'anomenat "cop de calor". Què dir, doncs, de fer servir la bici?
-la bici és el mitjà de transport menys transversal dels que hi ha. No és apte per a persones grans, amb petits (o grans) problemes de salut o físics, ni per a discapacitats.
O sigui, la bici pot anar molt bé per anar de punta a punta de Sant Cugat, Sant Sadurní d'Anoia o El Vendrell, però no per anar de Plaça Espanya a Plaça Maragall. La bici no és ni bona ni dolenta, com no ho és el metro el cotxe o l'avió; tot depèn de l'ús que se'n faci. Voler que la bici sigui determinant en el transport a Barcelona pot arribar a ser tan absurd com voler construir un metro a Amposta.
Està bé que es respecti els ciclistes com a qualsevol altre ciutadà que circula pels carrers, però d'això a fer-nos creure que per cada ciclista de més un cotxe de menys hi ha un abisme.
Amb la tracció sang això no passava
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
...a més de l'obligatorietat de matricular i tenir una assegurança per circular-hi. Sembla mentida que encara avui dia es pugui circular amb un vehicle sense complir cap d'aquestes garanties mínimes.orique wrote:Primera passa per imposar un carnet per conduïr bicicletes...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Abundant en el tema, i no és que vulgui fer sang en especial amb els ciclistes, però sincerament em treu de polleguera la simplicitat de moltes argumentacions que serveixen per a dividir el món en bons i dolents amb un sectarisme que no casa gaire amb el suposat progressisme dels qui ho defensen.
Tothom fa infraccions, d'acord, però hores d'ara al centre de Barcelona crec que els ciclistes són qui més en fan, i moltes de grosses, escandaloses diria.
Fa un parell de setmanes un grups d'uns 10 turistes amb bicis del "bicing" per Via Laietana pujant i baixant aleatòriament de la calçada a la vorera sense cap mena de prevenció i/o sentit del "pudor circulatori". Com ja sabreu aquestes voreres són molt estretes, amb molta circulació de vianants i amb parades d'autobús on, per poc espai, no poden posar ni marquesines.
Abans d'ahir un altre usuari del Bicing passant per davant del semàfor de la FNAC de Plaça de Catalunya pel carril bus i en sentit contrari. Com ja sabreu en allà hi ha un revolt que facilita la topada frontal entre l'eixelebrat abans esmentat i qualsevol dels molts autobusos que hi circulen.
I això per no parlar del que ja és rutina:
-saltar-se sistemàticament els semàfors
-circular sense mans i parlant pel mòbil.
-Circular pel carril bici en sentit contrari al de la circulació
-No duur llums (de nit un ciclista sense llums amb un cotxe darrere seu fa que la llum del cotxe t'enlluerni i no vegis el ciclista)
-No duur casc (això encara perquè no han de pagar terceres persones la teva inconsciència)
Totes aquestes són infraccions greus, no simples molèsties, i s'han de sancionar igual que es faria si l'infractor fos un automibilista, un motorista, un taxista, un vianant o un Guàrdia Civil a cavall.
Tothom fa infraccions, d'acord, però hores d'ara al centre de Barcelona crec que els ciclistes són qui més en fan, i moltes de grosses, escandaloses diria.
Fa un parell de setmanes un grups d'uns 10 turistes amb bicis del "bicing" per Via Laietana pujant i baixant aleatòriament de la calçada a la vorera sense cap mena de prevenció i/o sentit del "pudor circulatori". Com ja sabreu aquestes voreres són molt estretes, amb molta circulació de vianants i amb parades d'autobús on, per poc espai, no poden posar ni marquesines.
Abans d'ahir un altre usuari del Bicing passant per davant del semàfor de la FNAC de Plaça de Catalunya pel carril bus i en sentit contrari. Com ja sabreu en allà hi ha un revolt que facilita la topada frontal entre l'eixelebrat abans esmentat i qualsevol dels molts autobusos que hi circulen.
I això per no parlar del que ja és rutina:
-saltar-se sistemàticament els semàfors
-circular sense mans i parlant pel mòbil.
-Circular pel carril bici en sentit contrari al de la circulació
-No duur llums (de nit un ciclista sense llums amb un cotxe darrere seu fa que la llum del cotxe t'enlluerni i no vegis el ciclista)
-No duur casc (això encara perquè no han de pagar terceres persones la teva inconsciència)
Totes aquestes són infraccions greus, no simples molèsties, i s'han de sancionar igual que es faria si l'infractor fos un automibilista, un motorista, un taxista, un vianant o un Guàrdia Civil a cavall.
Amb la tracció sang això no passava
Re: Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
El que passa que no sé si a la meva neboda de cinc anys l'assegurarien. Bé, potser a ella sí, pero si fos un nebot no ho crec pas. Ja no diguem a gent de catorze a divuit anys. Jo mateix vaig tenir moltíssims problemes per poder trobar una assegurança per al cotxe (i llavors en tenia 21).wefer wrote:...a més de l'obligatorietat de matricular i tenir una assegurança per circular-hi. Sembla mentida que encara avui dia es pugui circular amb un vehicle sense complir cap d'aquestes garanties mínimes.orique wrote:Primera passa per imposar un carnet per conduïr bicicletes...
Una bicicleta és un vehicle, sí, però no pas de motor. Els danys que pot causar són mínims. Jo no he conseguit fer-la anar a més de 55 km/h (i això en forta baixada, per carretera), i anant a bona marxa per ciutat (hi ha molta gent que no hi va) amb prou feines s'arriba als 25 km/h.
Una bicicleta pot costar, de les barates com la meva, uns 100 €. Si això li sumes assegurança, matriculació, carnet, el cost es dispara. Per a això, em compro un ciclomotor o una moto, que més o menys és el mateix però vaig més còmode i descansat. I puc ser igual d'inconscient però al doble de velocitat, o més.
Quants accidents hi ha a causa de les bicicletes? I quants són deguts a ciclistes? Estic d'acord a multar aquells ciclistes que se saltin les normes, però també a aquells que caminen pel carril bici, aquells que hi aparquen al damunt, aquells que creuen el carrer per la rampa del carril bici, els cotxes i motos que circulen pel carril bici, els vehicles que no respecten la distància mínima, els cotxes que ni miren ni posen l'intermitent per girar, etc.
També podríem exigir la matriculació, assegurança i carnet dels aparells aquests de dues rodes que t'hi puges al damunt, els patinets dels nens, els skates i els patins. També són vehicles. El mateix pels carros de cavalls i fins i tot pels carros de mà (aquests fins i tot estan citats al reglament de circulació).
Però no serviria de res excepte per enriquir asseguradores i ajuntaments.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
Et puc assegurar que una bicicleta a 25 km/h circulant arran de façana pot fer molt de mal, sobretot si es creua amb una persona gran o amb problemes de mobilitat.
El problema de la bicicleta és que els que l'estan promovent des des dels organismes oficials juguen amb una doble moral considerable. D'una banda la venen com una alternativa al transport contaminant però de l'altra banda no li donen els mitjans que en conseqüència caldria posar a disposició dels ciclistes, si és que realment el fet de que la gent vagi en bici ens ha de resoldre tants problemes. El traçat dels carrils bici és un autèntic desastre que fa vergonya de veure. En diré només dos exemples, però en podem trobar a grapats:
-A Urgell-Gran Vía el carril bici acaba de forma sobtada a l'entrada de metro.
-A la Diagonal hi ha el famós carril bici que passa a tocar dels quioscos i les parades de bus.
S'ha de ser molt irresponsable per mantenir això d'aquesta manera , després demanar comptes als ciclistes i a sobre autoatorgar-se el qualificatiu de preservador del medi ambient ,alternatiu i innovador.
Si realment la bici va tan bé (cosa que jo no crec) que treguin directament un carril de circulació a tots els carrers de l'Eixample i el facin carril-bici.
I assumim les conseqüències.
En el que et dono tota la raó és en el tema econòmic. Jo sempre he pensat que més que l'altruïsme mediambental, el que fa que molta gent agafi la bici és que és molt barat (també per als Ajuntaments, que ens tenen entretinguts amb les bicis i així no ens preocupem de demanar, per exemple, més metro)
> Estic d'acord a multar aquells ciclistes que se saltin les normes, però també a aquells que caminen pel carril bici, aquells que hi aparquen al damunt, aquells que creuen el carrer per la rampa del carril bici, els cotxes i motos que circulen pel carril bici, els vehicles que no respecten la distància mínima, els cotxes que ni miren ni posen l'intermitent per girar, etc.
Això , que jo sàpiga, sempre ha estat així, mai no ha estat permesa cap de les infraccions que esmentes. Altra cosa és que es pugui arribar a multar al 100% dels infractors. Això tampoc no passarà amb les bicicletes.
>Però no serviria de res excepte per enriquir asseguradores i ajuntaments.[/quote]
Els automobilistes i motoristes altra virtut no tindràn però la d'enriquir sucosament aquests col.lectius ja fa temps que la practiquen.
El problema de la bicicleta és que els que l'estan promovent des des dels organismes oficials juguen amb una doble moral considerable. D'una banda la venen com una alternativa al transport contaminant però de l'altra banda no li donen els mitjans que en conseqüència caldria posar a disposició dels ciclistes, si és que realment el fet de que la gent vagi en bici ens ha de resoldre tants problemes. El traçat dels carrils bici és un autèntic desastre que fa vergonya de veure. En diré només dos exemples, però en podem trobar a grapats:
-A Urgell-Gran Vía el carril bici acaba de forma sobtada a l'entrada de metro.
-A la Diagonal hi ha el famós carril bici que passa a tocar dels quioscos i les parades de bus.
S'ha de ser molt irresponsable per mantenir això d'aquesta manera , després demanar comptes als ciclistes i a sobre autoatorgar-se el qualificatiu de preservador del medi ambient ,alternatiu i innovador.
Si realment la bici va tan bé (cosa que jo no crec) que treguin directament un carril de circulació a tots els carrers de l'Eixample i el facin carril-bici.
I assumim les conseqüències.
En el que et dono tota la raó és en el tema econòmic. Jo sempre he pensat que més que l'altruïsme mediambental, el que fa que molta gent agafi la bici és que és molt barat (també per als Ajuntaments, que ens tenen entretinguts amb les bicis i així no ens preocupem de demanar, per exemple, més metro)
> Estic d'acord a multar aquells ciclistes que se saltin les normes, però també a aquells que caminen pel carril bici, aquells que hi aparquen al damunt, aquells que creuen el carrer per la rampa del carril bici, els cotxes i motos que circulen pel carril bici, els vehicles que no respecten la distància mínima, els cotxes que ni miren ni posen l'intermitent per girar, etc.
Això , que jo sàpiga, sempre ha estat així, mai no ha estat permesa cap de les infraccions que esmentes. Altra cosa és que es pugui arribar a multar al 100% dels infractors. Això tampoc no passarà amb les bicicletes.
>Però no serviria de res excepte per enriquir asseguradores i ajuntaments.[/quote]
Els automobilistes i motoristes altra virtut no tindràn però la d'enriquir sucosament aquests col.lectius ja fa temps que la practiquen.
Amb la tracció sang això no passava
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Mesures contra infraccions de l'ús del Bicing
És més que suficient per deixar-la en una cadira de rodes, probablement pel que li quedi de vida.Baró de MunChausson wrote:Et puc assegurar que una bicicleta a 25 km/h circulant arran de façana pot fer molt de mal,
Si això no és suficient argument per exigir l'assegurança obligatòria de les bicis... apaga y vámonos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Mm, sí, però ningú amb dos dits de front no circula a 25 km/h arran de façana. I si ho fa és que és directament un suïcida, perquè no és només a qui pugui atropellar sino per ell mateix, que sortiria volant. I no és el mateix 15 quilos de bicicleta més el que pesi el ciclista, que la tona i més que pesa un cotxe normal i els 100 o 200 quilos d'una motocicleta.wefer wrote:És més que suficient per deixar-la en una cadira de rodes, probablement pel que li quedi de vida.Baró de MunChausson wrote:Et puc assegurar que una bicicleta a 25 km/h circulant arran de façana pot fer molt de mal,
Si això no és suficient argument per exigir l'assegurança obligatòria de les bicis... apaga y vámonos.
25 km/h és una velocitat (ara fa poc em vaig comprar un velocímetre per a bicicleta) que s'assoleix mantenint una cadència mitjana - alta i aprofitant bé les marxes. Com a molt, en pla, jo arribo als 30-32 km/h, ja pedalant fort, i amb permís dels semàfors i dels cotxes derecha-arrás. Sempre que puc vaig per calçada si no és que es tracta d'una conducta suïcida (per exemple, a la Diagonal).
La qüestió dels carrils bici és certament decepcionant. A part dels casos que s'han comentat, tinc especial tírria al carril bici del carrer Marina entre Consell de Cent i el pont de Marina, sobretot a l'altura de l'estació Monumental. Si no vigiles prou o se't creua algú i has de girar bruscament, pots acabar al vestíbul tranquil·lament. Un altre que se les porta és el que hi ha al tram final de la Diagonal, al Fòrum. Sembla un insult. El carril (per sobre la vorera) fa girs de 90º constantment, resseguint el voral i els arbres, passos de vianants, etc, que es troba pel camí.-A Urgell-Gran Vía el carril bici acaba de forma sobtada a l'entrada de metro.
-A la Diagonal hi ha el famós carril bici que passa a tocar dels quioscos i les parades de bus.
S'ha de ser molt irresponsable per mantenir això d'aquesta manera , després demanar comptes als ciclistes i a sobre autoatorgar-se el qualificatiu de preservador del medi ambient ,alternatiu i innovador.
Si realment la bici va tan bé (cosa que jo no crec) que treguin directament un carril de circulació a tots els carrers de l'Eixample i el facin carril-bici.
L'únic cas que he vist és el d'un cotxe que va aparcar-hi al damunt gairebé davant d'un cotxe de la Guàrdia Urbana . La resta, mai he vist multar, per exemple, a la gent que camina pel carril bici de Paral·lel. Jo he circulat per allí de nit, amb armilla reflectant, llums i tocant el timbre a uns que em venien de front (és a dir, m'havien vist perfectament) i encara vaig haver de esquivar-los com vaig poder. I allò és un carril bici segregat, una calçada, res de "vorera-bici" o alegalitats semblants.Això , que jo sàpiga, sempre ha estat així, mai no ha estat permesa cap de les infraccions que esmentes. Altra cosa és que es pugui arribar a multar al 100% dels infractors. Això tampoc no passarà amb les bicicletes.
No crec que sigui necessari tenir carril bici a tots els carrers, però sí seria interessant comptar per exemple cada tres o quatre carrers amb un carril bici.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El mateix argument seria aplicable als automòbils.orique wrote:Mm, sí, però ningú amb dos dits de front no circula a 25 km/h arran de façana. I si ho fa és que és directament un suïcida, perquè no és només a qui pugui atropellar sino per ell mateix, que sortiria volant.
Precisament si hi ha assegurances és principalment perquè hi ha molta gent que no té dos dits de front.
No acabo d'entendre aquesta mania que alguna gent ha volgut imposar des de fa un temps de tractar els ciclistes com una espècie a part, que està per sobre del bé i del mal i de la resta de mortals
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
En entorn urbà no és obligatori l'ús del casc.Baró de MunChausson wrote:-No duur casc (això encara perquè no han de pagar terceres persones la teva inconsciència)
Totes aquestes són infraccions greus, no simples molèsties, i s'han de sancionar igual que es faria si l'infractor fos un automibilista, un motorista, un taxista, un vianant o un Guàrdia Civil a cavall.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Crec que en Wefer ha tocat el punt més sensible de tot plegat quan ha dit "no acabo d'entendre aquesta mania que alguna gent ha volgut imposar des de fa un temps de tractar els ciclistes com una espècie a part, que està per sobre del bé i del mal i de la resta de mortals".
En efecte no es pot aplicar la "Tolerància 100" amb els ciclistes pel sol fet de que la bici no emet gasos tòxics, de la mateixa manera que no es pot autoritzar la instal.lació espontània, lliure i sense permís d'aerogeneradors a les terrasses de les cases pel sol fet de que sigui una energia neta.
Evidentment entre tots els col.lectius que comparteixen la via pública hi ha de tot: cívics, incívics, cívics que són sancionats injustament, incívics que mai no són sancionats, etc, etc. El problema amb els ciclistes és que fins ara no hi havia ni tan sols la norma que permetia aquestes sancions. A partir d'aquí la severitat i la justicia amb que s'apliqui la norma dependrà en part de l'atzar i en part de la voluntat de la Guàrdia Urbana.
Com d'altra banda ja passa de temps immemorials amb automobilistes, motoristes, transportistes, taxistes i vianants.
Benvinguts, doncs, a la normalitat.
En efecte no es pot aplicar la "Tolerància 100" amb els ciclistes pel sol fet de que la bici no emet gasos tòxics, de la mateixa manera que no es pot autoritzar la instal.lació espontània, lliure i sense permís d'aerogeneradors a les terrasses de les cases pel sol fet de que sigui una energia neta.
Evidentment entre tots els col.lectius que comparteixen la via pública hi ha de tot: cívics, incívics, cívics que són sancionats injustament, incívics que mai no són sancionats, etc, etc. El problema amb els ciclistes és que fins ara no hi havia ni tan sols la norma que permetia aquestes sancions. A partir d'aquí la severitat i la justicia amb que s'apliqui la norma dependrà en part de l'atzar i en part de la voluntat de la Guàrdia Urbana.
Com d'altra banda ja passa de temps immemorials amb automobilistes, motoristes, transportistes, taxistes i vianants.
Benvinguts, doncs, a la normalitat.
Amb la tracció sang això no passava