Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
De fet, a Sant Joan de Vilatorrada hi ha moltíssima gent que treballa a la Pirelli, però també venen de Santpedor, El Pont de Vilomara, Manresa, St. Vicenç de Castellet i algun poble més que em descuido. L'autobús de Manresa a St. Joan a les hores punta va plenissim fins a la Pirelli...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
És l'únic punt d'intermodalitat ferroviària a més d'algun servei d'autobús creat recentment.entfe001 wrote:Sant Vicenç de Castellet és l'únic punt d'intermodalitat ferroviària del Bages.
L'altre punt d'intermodalitat és l'estació d'autobusos de Manresa amb l'estació de Manresa-Alta de FGC.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
El tema de les estacions contigües em sembla que no te res a veure amb si toques o no la zona 1 sino amb el titol que tens: Amb un d'ilimitats viatges no pots aplicar el criteri d'estacions contigues, en canvi amb un que marques cada viatge si. Ho vaig preguntar fa temps per anar de Montgat Nord a Masnou i em van dir que si que es podia, per tant suposo que en els altres casos deu ser igual.UT596001 wrote:*Cerdanyola del Vallès<->Montcada i Reixac/Santa Maria: 1 zona RENFE (estacions contígues), 2 zones ATM (no es pot aplicar el criteri d'estacions contigues al estar la de Montcada a la zona 1)
*Sant Feliu de Llobregat<->Molins de Rei: ídem que l'anterior, tan sols que Sant Feliu de Llobregat ja és a la zona 2 de RENFE.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Aquesta norma va variar l'any 2006 de manera que aquesta norma no s'aplica quan una de les estacions és a la zona 1, de fet a Sant Feliu hi ha una nota que ho diu, pots provar-ho per anar a Molins de Rei on les validadores demanen el bitllet a la sortida, val a dir però que aquesta és la norma que s'aplica a Renfe, a FGC no és aquest criteri, i en el cas d'autobusos interurbans sí que és pot fer.
Ecomobisostrans wrote:El tema de les estacions contigües em sembla que no te res a veure amb si toques o no la zona 1 sino amb el titol que tens: Amb un d'ilimitats viatges no pots aplicar el criteri d'estacions contigues, en canvi amb un que marques cada viatge si. Ho vaig preguntar fa temps per anar de Montgat Nord a Masnou i em van dir que si que es podia, per tant suposo que en els altres casos deu ser igual.UT596001 wrote:*Cerdanyola del Vallès<->Montcada i Reixac/Santa Maria: 1 zona RENFE (estacions contígues), 2 zones ATM (no es pot aplicar el criteri d'estacions contigues al estar la de Montcada a la zona 1)
*Sant Feliu de Llobregat<->Molins de Rei: ídem que l'anterior, tan sols que Sant Feliu de Llobregat ja és a la zona 2 de RENFE.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Del suplement d'El Periódico, El Far
El servicio de Renfe no restó usuarios en el Baix el 2006
DULCE VALERO
El servicio de Renfe en la comarca apenas se resintió desde el punto de vista de usuarios durante el pasado año, cuando se inició ya en octubre un calvario de continuos incidentes que provocan aún hoy en día retrasos y quejas por parte de los usuarios y que se producen por falta de inversión en la red, averías eléctricas y obras relacionadas con la construcción del trazado del AVE. Las estaciones de Renfe del Baix Llobregat no sólo mantuvieron durante el 2006 el número de viajeros sino que además los aumentaron pasando de los 107.185 pasajeros de media en un día laborable el 2005 a 108.229 el 2006. De las 13 estaciones con que cuenta el Baix Llobregat (contando la de L’Hospitalet) e integradas todas ellas en la red de Cercanías del servicio, siete aumentaron de usuarios. La de Gavà fue la que más pasajeros ganó, un total de 3.066, pasando de los 9.336 del 2005 a los 12.402 del pasado año. Le sigue en aumento de usuarios la de Cornellà, que ganó 1.185 (pasó de 10.232 a 11.417). También aumentaron en número de usuarios aunque de forma mucho más moderada las estaciones de Sant Joan Despí, que ganó 404 pasajeros, Molins de Rei (224), Sant Feliu de Llobregat (145), L’Hospitalet (31) y El Papiol (15).
Las estaciones de Renfe de El Prat y del aeropuerto fueron, en el lado opuesto, las que perdieron mayor número de pasajeros el 2006 respecto al año anterior. Las obras de construcción de la nueva estación subterránea de El Prat podrían haber intervenido en el descenso de hasta 1.477 pasajeros, pasando de 10.417 diarios de media el 2005 a 8.940 el pasado año, mientras que en el acceso de la red ferroviaria al aeropuerto, el descenso fue similar, de 1.185 usuarios, pasando de 11.147 el 2005 a 9.758 el 2006. Las dos estaciones de Renfe de Castelldefels también perdieron pasajeros: 405 menos la de la playa y 395 menos la central, aunque ésta sigue siendo la estación de la comarca con más usuarios, un total de 18.183, por encima de L’Hospitalet (17.992) y Sant Feliu (14.634). También perdieron usuarios el 2006 las estaciones de Viladecans (174 usuarios menos de media al día), y Martorell (155 menos).
Cortes de cables, averías en trenes y roturas de catenarias fueron incidentes habituales a finales del 2006. En enero de este año unas 50.000 personas padecieron retrasos tras descarrilar una máquina de mantenimiento en la estación de Bellvitge. En febrero hubo nuevos retrasos por falta de tensión eléctrica entre Garraf y Castelldefels y el 23 de febrero varios usuarios cortaron las vías en Martorell en protesta por una nueva avería.
I jo pregunto, d'on es treuen aquestes dades? Perque fa uns anys vaig poder aconseguir un pdf de renfe on si que s'especificaven els viatgers per linies i estacions però d'altres anys no l'he vist enlloc.
El servicio de Renfe no restó usuarios en el Baix el 2006
DULCE VALERO
El servicio de Renfe en la comarca apenas se resintió desde el punto de vista de usuarios durante el pasado año, cuando se inició ya en octubre un calvario de continuos incidentes que provocan aún hoy en día retrasos y quejas por parte de los usuarios y que se producen por falta de inversión en la red, averías eléctricas y obras relacionadas con la construcción del trazado del AVE. Las estaciones de Renfe del Baix Llobregat no sólo mantuvieron durante el 2006 el número de viajeros sino que además los aumentaron pasando de los 107.185 pasajeros de media en un día laborable el 2005 a 108.229 el 2006. De las 13 estaciones con que cuenta el Baix Llobregat (contando la de L’Hospitalet) e integradas todas ellas en la red de Cercanías del servicio, siete aumentaron de usuarios. La de Gavà fue la que más pasajeros ganó, un total de 3.066, pasando de los 9.336 del 2005 a los 12.402 del pasado año. Le sigue en aumento de usuarios la de Cornellà, que ganó 1.185 (pasó de 10.232 a 11.417). También aumentaron en número de usuarios aunque de forma mucho más moderada las estaciones de Sant Joan Despí, que ganó 404 pasajeros, Molins de Rei (224), Sant Feliu de Llobregat (145), L’Hospitalet (31) y El Papiol (15).
Las estaciones de Renfe de El Prat y del aeropuerto fueron, en el lado opuesto, las que perdieron mayor número de pasajeros el 2006 respecto al año anterior. Las obras de construcción de la nueva estación subterránea de El Prat podrían haber intervenido en el descenso de hasta 1.477 pasajeros, pasando de 10.417 diarios de media el 2005 a 8.940 el pasado año, mientras que en el acceso de la red ferroviaria al aeropuerto, el descenso fue similar, de 1.185 usuarios, pasando de 11.147 el 2005 a 9.758 el 2006. Las dos estaciones de Renfe de Castelldefels también perdieron pasajeros: 405 menos la de la playa y 395 menos la central, aunque ésta sigue siendo la estación de la comarca con más usuarios, un total de 18.183, por encima de L’Hospitalet (17.992) y Sant Feliu (14.634). También perdieron usuarios el 2006 las estaciones de Viladecans (174 usuarios menos de media al día), y Martorell (155 menos).
Cortes de cables, averías en trenes y roturas de catenarias fueron incidentes habituales a finales del 2006. En enero de este año unas 50.000 personas padecieron retrasos tras descarrilar una máquina de mantenimiento en la estación de Bellvitge. En febrero hubo nuevos retrasos por falta de tensión eléctrica entre Garraf y Castelldefels y el 23 de febrero varios usuarios cortaron las vías en Martorell en protesta por una nueva avería.
I jo pregunto, d'on es treuen aquestes dades? Perque fa uns anys vaig poder aconseguir un pdf de renfe on si que s'especificaven els viatgers per linies i estacions però d'altres anys no l'he vist enlloc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La R1, R2, R3 i R4 perden viatgers
Notícia del Vilaweb:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DISSABTE, 12/01/2008 - 13:30h
La línia de tren Barcelona-Vic perd un 36% de viatgers en un any
La reducció coincideix amb les contínues avaries registrades a la xarxa
La línia C-3 de Rodalies de Renfe, que enllaça l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona amb Granollers-Canovelles i Vic, ha comptabilitzat un 35,9% menys de viatgers en un any, segons dades recollides per la publicació de l'Ajuntament de Barcelona 'Barcelona Economia', recollits per Europa Press. Aquesta reducció coincideix amb les contínues avaries registrades a la xarxa durant els últims temps, també a l'esmentada línia, que al no tenir via desdoblada pateix un major impacte quan es produeixen incidències.
Concretament, en el tercer trimestre del 2007 la C-3 ha registrat 1,4 milions de viatges, respecte dels 2,2 que es van comptabilitzar en el mateix període de l'any anterior.
Les línies C-1, C-2 i C-4 de Rodalies també han perdut usuaris en l'esmentat període, tot i que en aquests casos la caiguda ha estat inferior a la registrada a la C-3. Així la C-1, la que enllaça el Baix Llobregat amb el Maresme, ha registrat 7,1 milions de viatges entre juny i setembre del 2007, respecte dels 7,2 de l'any passat, un 1,8% menys.
En el cas de la C-2 --que uneix el Baix Penedès, el Garraf, el Barcelonès i el Vallès Oriental--, la reducció és del 7%. Si en el tercer trimestre del 2007 s'han comptabilitzat 8,6 milions d'usuaris, en el mateix període de l'any anterior es van comptabilitzar 9,3 milions.
Finalment, la C-4, la que va del Penedès al Vallès Occidental travessant el Baix Llobregat i Barcelona, ha transportat vuit milions d'usuaris entre juny i setembre del 2007, un 14,9% menys que en els mateixos mesos del 2006, quan va registrar 9,4 milions.
En total, durant aquest període el servei de Rodalies que explota l'operadora estatal Renfe ha registrat 26,8 milions de viatges, un 8,2% menys que en el tercer trimestre del 2006, quan es van comptabilitzar 29,2 milions.
En canvi, les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han vist com el nombre de viatges en l'esmentat període s'ha incrementat un 4,1%.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DISSABTE, 12/01/2008 - 13:30h
La línia de tren Barcelona-Vic perd un 36% de viatgers en un any
La reducció coincideix amb les contínues avaries registrades a la xarxa
La línia C-3 de Rodalies de Renfe, que enllaça l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona amb Granollers-Canovelles i Vic, ha comptabilitzat un 35,9% menys de viatgers en un any, segons dades recollides per la publicació de l'Ajuntament de Barcelona 'Barcelona Economia', recollits per Europa Press. Aquesta reducció coincideix amb les contínues avaries registrades a la xarxa durant els últims temps, també a l'esmentada línia, que al no tenir via desdoblada pateix un major impacte quan es produeixen incidències.
Concretament, en el tercer trimestre del 2007 la C-3 ha registrat 1,4 milions de viatges, respecte dels 2,2 que es van comptabilitzar en el mateix període de l'any anterior.
Les línies C-1, C-2 i C-4 de Rodalies també han perdut usuaris en l'esmentat període, tot i que en aquests casos la caiguda ha estat inferior a la registrada a la C-3. Així la C-1, la que enllaça el Baix Llobregat amb el Maresme, ha registrat 7,1 milions de viatges entre juny i setembre del 2007, respecte dels 7,2 de l'any passat, un 1,8% menys.
En el cas de la C-2 --que uneix el Baix Penedès, el Garraf, el Barcelonès i el Vallès Oriental--, la reducció és del 7%. Si en el tercer trimestre del 2007 s'han comptabilitzat 8,6 milions d'usuaris, en el mateix període de l'any anterior es van comptabilitzar 9,3 milions.
Finalment, la C-4, la que va del Penedès al Vallès Occidental travessant el Baix Llobregat i Barcelona, ha transportat vuit milions d'usuaris entre juny i setembre del 2007, un 14,9% menys que en els mateixos mesos del 2006, quan va registrar 9,4 milions.
En total, durant aquest període el servei de Rodalies que explota l'operadora estatal Renfe ha registrat 26,8 milions de viatges, un 8,2% menys que en el tercer trimestre del 2006, quan es van comptabilitzar 29,2 milions.
En canvi, les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han vist com el nombre de viatges en l'esmentat període s'ha incrementat un 4,1%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
Fins que la C3 no sigui de doble via com a mínim fins a La Garriga, no serà gens competitiva amb les altres i cada any perdrà viatgers. Una llàstima ja que aquesta linia podria tenir un potencial molt gran si s'inververtís una mica, fent, per exemple, una estació al circuit de Catalunya. D'altra banda, és el que vares dir en un altre fil, els hem de presionar perquè hi fassin alguna cosa
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
Aquestes noticies només fan que deixar en evidència a Renfe, alguns cops harien de callar una miqueta per no quedar tant malament.
Renfe està podrida, les vies de Clot Aragó, Martorell, Castelldefels ho estan, ecologistes en acció s'hi oposaran al renovament de vies per les bioesferes que s'han generat sota les capes de matèria orgànica i no orgànica no netejada des de fa dècades. Els trens estan podrits, no es poden deixar motxiles a terra, a molts trens quan camines s'enganxen els peus pel terra llefiscós que hi ha, per no dir el xorro d'aire pestilent que surt de les reixes de ventilació dels trens de dos pisos plenes de caqueta que et deixen els ulls secs i el braç congelat.
Les avaries NO són degudes a les obres de l'AVE, les avaries no tenen la grip aviària, precisament que hi hagi obres de l'AVE provoca que hi hagi menys avaries a la R2 Sud, com que surten per la tele aquestes estacions hi ha centenars d'informadors, màquines preparades per a remolcar, reforç de vies, agents al tanto per solucionar qualsevol avaria.
RENFE és leeeeeeeeenta, cada cop els trens van a menys velocitat, és la solució que te l'empresa per l'estat lamentable de les vies, si descarrila un tren a 50Kmh no arreglen el tren o la via, fan circular els trens a 30Kmh.
No hi ha informació, a Aeroport no informen que si compres un bitllet de Renfe per anar a Barcelona et cobren gairebé 2€ més pel viatge i el bitllet no té dret a transbord. Si entre dues persones et compres una T10, pagues menys, tens 6 viatges més i a sobre pots anar fins a la porta de l'hotel perquè pots fer transbord al metro.
Hi ha trens que no paren a Montgat a la R1 i no paren a Viladecans a la R2, un que agafa el tren per primer cop li és pràcticament impossible saber quin tren para o no para si no ho pregunta.
RENFE no permet agafar el tren als treballadors ni estudiants (de manera indirecta), sempre hi ha retards en línies sense motiu justificat, un estudiant que té poc temps per a estudiar no pot perdre aquestes quantitats d'hores i haver de sortir hores abans si ha de fer un exàmen, i un treballador igual. Només agafen tren aquells estudiants o treballadors que estan en procés d'adquirir un cotxe, o un dia que no tenen pressa.
Les mares amb carros pel nen agafen un cop RENFE i mai més, he arribat a veure escenes cruels de com una dona intentava pujar el carret per les escales de Sant Andreu Comtal. Ja no esmentem discapacitats o gent gran per a pujar al tren...
A estacions amb més de dues vies no saps per quina via et vindrà el tru tren, a Sant Andreu Comtal com sempre van amb retard els trens de la R2 no se sap per quina de les tres vies sortirà el teu tren, hi ha cops que avisen un i després surt l'altre, hi ha cops que avisen però abans que tinguis temps d'arribar-hi ja ha marxat...
La seguretat és deficient, els seguratas estan a les màquines validadores per a enxampar gent gran que s'ha confòs de títol o gent que agafa el tren per primer cop, quan la culpa la té RENFE per no informar bé i presentar la informació de manera molt confosa de com funcionen els títols. (Per exemple, si compres un bitllet senzill a les 2 hores caduca! això la gent no ho sap i no t'avisen). Això sí, si venen una colla de 10 skinheads que se salten les valles giren el cap i no ha passat res! (Generalitzo. Afirmo que hi haurà segurates eficients)
Les màquines validadores sempre estan espatllades i no t'avisen si han marcat, si el teu títol esta defectuós... Els displays que et marquen la causa del problema estan molts trencats i no els arreglen mai.
Hi ha molta gent simpàtica, amable, professional i eficient a RENFE, però això no treu que una gran part de la plantilla (potser funcionaris) et tracten d'una manera molt inapropiada i fan la seva feina amb una tranquilitat enorme! van amb una parsimònia que ni un emporrat ho faria més lent, no els hi importa si hi ha una cua de 20 com de 30 persones o si a algú se li escapa el seu tren.
Hi ha moments en que a les estacions no hi ha personal, els interfons (els dos cops que els he utilitzat a Clot i El Prat) no funcionen.
Els accessos a les estacions són surrealistes, exemples: Sant Andreu Comtal, no hi ha un accés per anar a la Maquinista. Badalona: no hi ha accés al pàrking i les platjes. S'ha de fer un rodeig extremadament llarg amb passos soterranis o elevats per a fer un recorregut que es podria fer en 10m (Caldria que les estacions fossin com Sant Adrià de Besòs per l'enllaç amb TRAM)
Sobresaturació de trens, oferta no proporcional a la demanda. En hora punta els trens de la R2 destinació Castelldefels els treuen perquè no caben, han de fer passar Regionals i Grandes Línies pel túnel d'Aragó i no hi caben més trens. Segons varies noticies i diverses vegades hi ha maquinistes que arriben tard a treballar i tan panchos, ja comença de bon matí el tinglado a Renfe.
Amb poca inversió es podrien fer grans obres necessaries però RENFE no es preocupa pel passatger, exemple: estació de Circuit de Catalunya, un que no té cotxe baixa a Montmeló R2, després de caminar 30min pel bosc quan arribes ja cansat després de passar per camins de fang veus com per la porta del circuit passen trens de RENFE, amb aquests detalls RENFE es fa estimar.
... m'he cansat d'escriure, ja continuo en un altre moment, si RENFE no sap perquè perd viatgers o pensa que la culpa és de les obres de l'AVE que s'ho faci mirar.
Renfe està podrida, les vies de Clot Aragó, Martorell, Castelldefels ho estan, ecologistes en acció s'hi oposaran al renovament de vies per les bioesferes que s'han generat sota les capes de matèria orgànica i no orgànica no netejada des de fa dècades. Els trens estan podrits, no es poden deixar motxiles a terra, a molts trens quan camines s'enganxen els peus pel terra llefiscós que hi ha, per no dir el xorro d'aire pestilent que surt de les reixes de ventilació dels trens de dos pisos plenes de caqueta que et deixen els ulls secs i el braç congelat.
Les avaries NO són degudes a les obres de l'AVE, les avaries no tenen la grip aviària, precisament que hi hagi obres de l'AVE provoca que hi hagi menys avaries a la R2 Sud, com que surten per la tele aquestes estacions hi ha centenars d'informadors, màquines preparades per a remolcar, reforç de vies, agents al tanto per solucionar qualsevol avaria.
RENFE és leeeeeeeeenta, cada cop els trens van a menys velocitat, és la solució que te l'empresa per l'estat lamentable de les vies, si descarrila un tren a 50Kmh no arreglen el tren o la via, fan circular els trens a 30Kmh.
No hi ha informació, a Aeroport no informen que si compres un bitllet de Renfe per anar a Barcelona et cobren gairebé 2€ més pel viatge i el bitllet no té dret a transbord. Si entre dues persones et compres una T10, pagues menys, tens 6 viatges més i a sobre pots anar fins a la porta de l'hotel perquè pots fer transbord al metro.
Hi ha trens que no paren a Montgat a la R1 i no paren a Viladecans a la R2, un que agafa el tren per primer cop li és pràcticament impossible saber quin tren para o no para si no ho pregunta.
RENFE no permet agafar el tren als treballadors ni estudiants (de manera indirecta), sempre hi ha retards en línies sense motiu justificat, un estudiant que té poc temps per a estudiar no pot perdre aquestes quantitats d'hores i haver de sortir hores abans si ha de fer un exàmen, i un treballador igual. Només agafen tren aquells estudiants o treballadors que estan en procés d'adquirir un cotxe, o un dia que no tenen pressa.
Les mares amb carros pel nen agafen un cop RENFE i mai més, he arribat a veure escenes cruels de com una dona intentava pujar el carret per les escales de Sant Andreu Comtal. Ja no esmentem discapacitats o gent gran per a pujar al tren...
A estacions amb més de dues vies no saps per quina via et vindrà el tru tren, a Sant Andreu Comtal com sempre van amb retard els trens de la R2 no se sap per quina de les tres vies sortirà el teu tren, hi ha cops que avisen un i després surt l'altre, hi ha cops que avisen però abans que tinguis temps d'arribar-hi ja ha marxat...
La seguretat és deficient, els seguratas estan a les màquines validadores per a enxampar gent gran que s'ha confòs de títol o gent que agafa el tren per primer cop, quan la culpa la té RENFE per no informar bé i presentar la informació de manera molt confosa de com funcionen els títols. (Per exemple, si compres un bitllet senzill a les 2 hores caduca! això la gent no ho sap i no t'avisen). Això sí, si venen una colla de 10 skinheads que se salten les valles giren el cap i no ha passat res! (Generalitzo. Afirmo que hi haurà segurates eficients)
Les màquines validadores sempre estan espatllades i no t'avisen si han marcat, si el teu títol esta defectuós... Els displays que et marquen la causa del problema estan molts trencats i no els arreglen mai.
Hi ha molta gent simpàtica, amable, professional i eficient a RENFE, però això no treu que una gran part de la plantilla (potser funcionaris) et tracten d'una manera molt inapropiada i fan la seva feina amb una tranquilitat enorme! van amb una parsimònia que ni un emporrat ho faria més lent, no els hi importa si hi ha una cua de 20 com de 30 persones o si a algú se li escapa el seu tren.
Hi ha moments en que a les estacions no hi ha personal, els interfons (els dos cops que els he utilitzat a Clot i El Prat) no funcionen.
Els accessos a les estacions són surrealistes, exemples: Sant Andreu Comtal, no hi ha un accés per anar a la Maquinista. Badalona: no hi ha accés al pàrking i les platjes. S'ha de fer un rodeig extremadament llarg amb passos soterranis o elevats per a fer un recorregut que es podria fer en 10m (Caldria que les estacions fossin com Sant Adrià de Besòs per l'enllaç amb TRAM)
Sobresaturació de trens, oferta no proporcional a la demanda. En hora punta els trens de la R2 destinació Castelldefels els treuen perquè no caben, han de fer passar Regionals i Grandes Línies pel túnel d'Aragó i no hi caben més trens. Segons varies noticies i diverses vegades hi ha maquinistes que arriben tard a treballar i tan panchos, ja comença de bon matí el tinglado a Renfe.
Amb poca inversió es podrien fer grans obres necessaries però RENFE no es preocupa pel passatger, exemple: estació de Circuit de Catalunya, un que no té cotxe baixa a Montmeló R2, després de caminar 30min pel bosc quan arribes ja cansat després de passar per camins de fang veus com per la porta del circuit passen trens de RENFE, amb aquests detalls RENFE es fa estimar.
... m'he cansat d'escriure, ja continuo en un altre moment, si RENFE no sap perquè perd viatgers o pensa que la culpa és de les obres de l'AVE que s'ho faci mirar.
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
Hi ha dades de Regionals?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més tema per a la diatriba
Quan continuïs, no t'oblidis de despotricar d'aquelles carraques que són les 440.EUKibo wrote:... m'he cansat d'escriure, ja continuo en un altre moment, si RENFE no sap perquè perd viatgers o pensa que la culpa és de les obres de l'AVE que s'ho faci mirar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Més tema per a la diatriba
jajajaGuigui wrote:Quan continuïs, no t'oblidis de despotricar d'aquelles carraques que són les 440.EUKibo wrote:... m'he cansat d'escriure, ja continuo en un altre moment, si RENFE no sap perquè perd viatgers o pensa que la culpa és de les obres de l'AVE que s'ho faci mirar.
bueno, la idoneitat de les 440 és una cosa subjectiva meva, però els motius que he exposat qui estigui en contra es per fer-s'ho mirar. A més, hi ha Civia ja en mol mal estat, el problema és de la companyia que no sap mantenir bé el seu material.
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200810 ... 45561.html
EN EL PRIMER SEMESTRE DEL AÑO
Cercanías Renfe pierde en Catalunya 2,2 millones de pasajeros
Estas pérdidas se atribuyen a los contínuos fallos y retrasos en las diversas líneas
04/10/2008 | Actualizada a las 11:18h
Barcelona. (EFE).- El servicio de Cercanías de Renfe en Catalunya ha perdido en el primer semestre de este año 2,2 millones de pasajeros, con relación al mismo periodo del año pasado, según datos de la compañía ferroviaria.
Seguir leyendo noticia
En el primer semestre de 2008 (de enero a junio) los trenes de Cercanías transportaron en Cataluña a 59,2 millones de pasajeros, frente a los 61,4 millones transportados en el mismo periodo de 2007.
La línea 2 (Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Sitges-Maçanet) fue la más afectada por este descenso de pasajeros que tiene su origen en las obras del AVE que paralizaron durante semanas el servicio de Cercanías, según fuentes de Renfe.
Estas fuentes han atribuido la pérdida de pasajeros a los problemas que tuvieron las líneas de Cercanías en el último semestre del año anterior, ya que, argumentan, perder pasajeros es muy fácil y recuperarlos es muy costoso.
Las citadas fuentes han querido subrayar, sin embargo, que el pasado mes de agosto el número de pasajeros de Renfe aumentó un 4,7 por ciento con relación al mes de agosto de 2007, cuando también hubo modificaciones en el servicio de algunas líneas. Renfe asegura que trabaja con el objetivo de recuperar el volumen de viajeros y señala que la puntualidad de su servicio se recupera progresivamente ya que el pasado mes de septiembre fue del 94%, mientras que la media de 2007 fue del 91,7%.
En el segundo semestre del año pasado los problemas en Renfe se multiplicaron ya que, además de los cortes previstos por las obras del AVE y las múltiples incidencias ocurridas, en octubre tuvo lugar un accidente grave a causa del desplazamiento de un muro-pantalla en el túnel de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya en el barrio del Gornal, en L'Hospitalet de Llobregat. El desplazamiento del túnel, próximo a las obras del AVE, interrumpió durante más de dos semanas dos líneas de Cercanías entre Bellvitge y Sants, y el servicio de Ferrocarriles entre la plaza España y L'Hospitalet.
Los incidentes suscitaron una amplia polémica ciudadana y política hasta el punto de que el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, visitó las obras y asumió su responsabilidad en la crisis.
Lo ocurrido incrementó la preocupación por la seguridad en las obras, un aspecto que continúa preocupando a diversas asociaciones vecinales de Barcelona ahora que se construye el túnel del AVE que debe atravesar la capital catalana.
EN EL PRIMER SEMESTRE DEL AÑO
Cercanías Renfe pierde en Catalunya 2,2 millones de pasajeros
Estas pérdidas se atribuyen a los contínuos fallos y retrasos en las diversas líneas
04/10/2008 | Actualizada a las 11:18h
Barcelona. (EFE).- El servicio de Cercanías de Renfe en Catalunya ha perdido en el primer semestre de este año 2,2 millones de pasajeros, con relación al mismo periodo del año pasado, según datos de la compañía ferroviaria.
Seguir leyendo noticia
En el primer semestre de 2008 (de enero a junio) los trenes de Cercanías transportaron en Cataluña a 59,2 millones de pasajeros, frente a los 61,4 millones transportados en el mismo periodo de 2007.
La línea 2 (Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Sitges-Maçanet) fue la más afectada por este descenso de pasajeros que tiene su origen en las obras del AVE que paralizaron durante semanas el servicio de Cercanías, según fuentes de Renfe.
Estas fuentes han atribuido la pérdida de pasajeros a los problemas que tuvieron las líneas de Cercanías en el último semestre del año anterior, ya que, argumentan, perder pasajeros es muy fácil y recuperarlos es muy costoso.
Las citadas fuentes han querido subrayar, sin embargo, que el pasado mes de agosto el número de pasajeros de Renfe aumentó un 4,7 por ciento con relación al mes de agosto de 2007, cuando también hubo modificaciones en el servicio de algunas líneas. Renfe asegura que trabaja con el objetivo de recuperar el volumen de viajeros y señala que la puntualidad de su servicio se recupera progresivamente ya que el pasado mes de septiembre fue del 94%, mientras que la media de 2007 fue del 91,7%.
En el segundo semestre del año pasado los problemas en Renfe se multiplicaron ya que, además de los cortes previstos por las obras del AVE y las múltiples incidencias ocurridas, en octubre tuvo lugar un accidente grave a causa del desplazamiento de un muro-pantalla en el túnel de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya en el barrio del Gornal, en L'Hospitalet de Llobregat. El desplazamiento del túnel, próximo a las obras del AVE, interrumpió durante más de dos semanas dos líneas de Cercanías entre Bellvitge y Sants, y el servicio de Ferrocarriles entre la plaza España y L'Hospitalet.
Los incidentes suscitaron una amplia polémica ciudadana y política hasta el punto de que el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, visitó las obras y asumió su responsabilidad en la crisis.
Lo ocurrido incrementó la preocupación por la seguridad en las obras, un aspecto que continúa preocupando a diversas asociaciones vecinales de Barcelona ahora que se construye el túnel del AVE que debe atravesar la capital catalana.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió de semàntica
Més que problemes, el terme apropiat seria atacs massius.Estas fuentes han atribuido la pérdida de pasajeros a los problemas que tuvieron las líneas de Cercanías en el último semestre del año anterior, ya que, argumentan, perder pasajeros es muy fácil y recuperarlos es muy costoso.
Continuo estant molt intrigat per saber què entén Renfomentadif per "puntualitat". Perquè els testimonis de molts foraires apunten com a definició un retard que no impliqui Devolució Exprés.Renfe asegura que trabaja con el objetivo de recuperar el volumen de viajeros y señala que la puntualidad de su servicio se recupera progresivamente ya que el pasado mes de septiembre fue del 94%, mientras que la media de 2007 fue del 91,7%.
Molt benevolent, fer de prop d'un mes "més de dues setmanes" i acotar el tall a Bellvitge en lloc de Gavà. I dels quatre mesos de tall a la L-A, ni piu.El desplazamiento del túnel, próximo a las obras del AVE, interrumpió durante más de dos semanas dos líneas de Cercanías entre Bellvitge y Sants, y el servicio de Ferrocarriles entre la plaza España y L'Hospitalet.
Vist aïlladament, la frase semblaria certa, si no fos perquè la situació de la qual veníem era de passotisme absolut en matèria de mesures de seguretat. O sigui, les mesures no es van extremar després de l'esfondrament, sinó que simplement es van aplicar les normals. I els "Golondrines i altres AVEs pel litoral" no van aparèixer fa un any, precisament.Lo ocurrido incrementó la preocupación por la seguridad en las obras, un aspecto que continúa preocupando a diversas asociaciones vecinales de Barcelona ahora que se construye el túnel del AVE que debe atravesar la capital catalana.
Com dic, el redactat no és incorrecte semànticament, però tendeix a fintar el lector desprevingut, fent-li veure una cosa que no és.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
Rodalies el primer semestre va perdre 2,2 milions de viatgers, casi tots a la C-2. pel tall de fá un any, en canvi la C-1 i la C-4 van guanyar 500.000 usuaris, entre les dues un total de 35,2 milions de viatgers, la C-10 amb 1,8 milions, creix una mica i la C-3 va baixar de 4,1 a 3,4 milions de viatgers.
A partir d'avui estan penjats a les estacions els nous horaris de rodalies, a la C-4 habran pujat el total de viatgers, pero no han tocat ni una coma, tot igual, ja podrian pensar a millorar las frecuencias, seria d'agrair.
A partir d'avui estan penjats a les estacions els nous horaris de rodalies, a la C-4 habran pujat el total de viatgers, pero no han tocat ni una coma, tot igual, ja podrian pensar a millorar las frecuencias, seria d'agrair.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
A la C-4 ja es van introduir millores a principis d'aquest any fent-ne una línia amb horaris cadenciats, a més de fer parar els trens a Montcada-Santa Maria, Montcada-Bifurcació, El Papiol i Castellbisbal.Enric wrote:A partir d'avui estan penjats a les estacions els nous horaris de rodalies, a la C-4 habran pujat el total de viatgers, pero no han tocat ni una coma, tot igual, ja podrian pensar a millorar las frecuencias, seria d'agrair.
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
victorcasta wrote:A la C-4 ja es van introduir millores a principis d'aquest any fent-ne una línia amb horaris cadenciats, a més de fer parar els trens a Montcada-Santa Maria, Montcada-Bifurcació, El Papiol i Castellbisbal.Enric wrote:A partir d'avui estan penjats a les estacions els nous horaris de rodalies, a la C-4 habran pujat el total de viatgers, pero no han tocat ni una coma, tot igual, ja podrian pensar a millorar las frecuencias, seria d'agrair.
si tot aixó ja u sé, pero els que vivim a El Vendrell com jo agrairiem mes serveis i una mica mes rapids, aixo de que un St. Vicenç pari a tot arreu no es precisament una maravella, tarda uns minuts mes ara que fa temps, per mi aixo no es millorar el servei, i ja no digem tota la C-4 amb els serveis tan restingits els caps de setmana i festius, moltes unitats noves pero unas quantas dormint els caps de setmana a les estaciones sense fer cap servei, sino ves a St. Vicenç i veuras al munt que tenen allá apartadas.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
Hola,
Se pierden viajeros simplemente porque:
- Se tarda muchísimo tiempo en realizar los desplazamientos.
- No hay calidad en el servicio de ningún tipo.
- No se puede uno fiar del servicio por retrasos, anulaciones, etc.
- No hay control alguno ni seguridad.
- Se tarda menos en coche para ir a cualquier sitio.
- Los corredores de entrada son correctos pero el recorrido urbano en Barcelona es irreal y de comienzos del siglo pasado.
- Cuando uno entra en Barcelona y llega a Sants, aún le queda como mínimo otros 30-45 minutos de viaje.
- Los usuarios de la segunda corona y más allá no tienen por qué parar en todas las estaciones y apeaderos y precisan de semidirectos. Pero no puede haber semidirectos compartiendo las mismas vías que todo lo demás y hay que segregar circulaciones. Y no se puede segregar si no hay nuevas infraestructuras construidas en el subsuelo urbano. Con lo cual todo va por el mismo sitio y se solapa, se colapsa y no tira.
- El material rodante es insuficiente, la impuntualidad es patente, las instalaciones son pésimas, las estaciones y andenes son tercermundistas ya que los andenes y los trenes en los tiempos que corren deberían estar a nivel y no lo están, es algo sencillísimo pero que parece inalcanzable, lo mismo que el poner paneles informativos con los tiempos que quedan para la llegada de los trenes e incluso los más elementales: los que informan del horario de los trenes y de las próximas llegadas y salidas.
- Las instalaciones no están bien climatizadas y te pelas de frío en invierno y te asas de calor en verano. Las escaleras mecánicas de estaciones importantísimas raramente funcionan como deben a lo largo del año.
- La atención al cliente es inexistente y el cliente tiene la sensación de que en lugar de atenderle se cachondean de él.
- Los trenes y en general la empresa pasa olímpicamente de colocar bien los rótulos informativos del tren y en innumerables ocasiones el tren viene con el indicador de destino apagado y no se sabe hacia dónde va o de qué línea es, en el interior pasa lo mismo, a veces no se corresponde lo que se indica con la realidad, no hay megafonía informando de la próxima estación, no se conectan los rótulos de la marquesina para ver por dónde se va y la realidad es que la empresa pasa olímpicamente de colocar eso porque no le da ni la más mínima importancia y resulta que es algo esencial.
- Lo mismo pasa con la página web, que ni se actualiza al momento, ni se le da a esta herramienta la más mínima importancia para la información y la comunicación.
- Hay trayectos en los cuales para llegar a tu destino y por la mala articulación de la red y la nula inversión en nuevas infraestructuras y nuevos corredores has de recorrer unas cuantas estaciones hacia adelante, para luego volver sobre tus pasos hacia atrás por otro sitio.
Y un largo etcétera que omito para ya no aburrir más... ¿os parecen pocas razones para que baje el número de viajeros? y más que va a bajar.
Saludos,
Sergio
Se pierden viajeros simplemente porque:
- Se tarda muchísimo tiempo en realizar los desplazamientos.
- No hay calidad en el servicio de ningún tipo.
- No se puede uno fiar del servicio por retrasos, anulaciones, etc.
- No hay control alguno ni seguridad.
- Se tarda menos en coche para ir a cualquier sitio.
- Los corredores de entrada son correctos pero el recorrido urbano en Barcelona es irreal y de comienzos del siglo pasado.
- Cuando uno entra en Barcelona y llega a Sants, aún le queda como mínimo otros 30-45 minutos de viaje.
- Los usuarios de la segunda corona y más allá no tienen por qué parar en todas las estaciones y apeaderos y precisan de semidirectos. Pero no puede haber semidirectos compartiendo las mismas vías que todo lo demás y hay que segregar circulaciones. Y no se puede segregar si no hay nuevas infraestructuras construidas en el subsuelo urbano. Con lo cual todo va por el mismo sitio y se solapa, se colapsa y no tira.
- El material rodante es insuficiente, la impuntualidad es patente, las instalaciones son pésimas, las estaciones y andenes son tercermundistas ya que los andenes y los trenes en los tiempos que corren deberían estar a nivel y no lo están, es algo sencillísimo pero que parece inalcanzable, lo mismo que el poner paneles informativos con los tiempos que quedan para la llegada de los trenes e incluso los más elementales: los que informan del horario de los trenes y de las próximas llegadas y salidas.
- Las instalaciones no están bien climatizadas y te pelas de frío en invierno y te asas de calor en verano. Las escaleras mecánicas de estaciones importantísimas raramente funcionan como deben a lo largo del año.
- La atención al cliente es inexistente y el cliente tiene la sensación de que en lugar de atenderle se cachondean de él.
- Los trenes y en general la empresa pasa olímpicamente de colocar bien los rótulos informativos del tren y en innumerables ocasiones el tren viene con el indicador de destino apagado y no se sabe hacia dónde va o de qué línea es, en el interior pasa lo mismo, a veces no se corresponde lo que se indica con la realidad, no hay megafonía informando de la próxima estación, no se conectan los rótulos de la marquesina para ver por dónde se va y la realidad es que la empresa pasa olímpicamente de colocar eso porque no le da ni la más mínima importancia y resulta que es algo esencial.
- Lo mismo pasa con la página web, que ni se actualiza al momento, ni se le da a esta herramienta la más mínima importancia para la información y la comunicación.
- Hay trayectos en los cuales para llegar a tu destino y por la mala articulación de la red y la nula inversión en nuevas infraestructuras y nuevos corredores has de recorrer unas cuantas estaciones hacia adelante, para luego volver sobre tus pasos hacia atrás por otro sitio.
Y un largo etcétera que omito para ya no aburrir más... ¿os parecen pocas razones para que baje el número de viajeros? y más que va a bajar.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
760.000 passatgers menys a Rodalia des del 2004
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3124364
DISSABTE, 06/12/2008 - 13:42h
Renfe perd 760.000 passatgers a Barcelona des del 2004
Les principals estacions de la ciutat perden 2,16 milions de passatgers i les més petites guanyen usuaris
Les estacions de la xarxa de rodalia de Renfe de Sants, el Passeig de Gràcia i la Plaça de Catalunya van perdre 2,16 milions de passatgers entre el 2004 i el 2007, segons ha comunicat el govern espanyol al diputat Pere Macías arran d'una pregunta parlamentària. I, tot i que les estacions més petites van guanyar usuaris, en total Renfe va perdre 760.000 passatgers. A Granollers, Sabadell, Vic i Manresa Renfe també ha perdut passatgers del servei de rodalia.
En concret, l'estació de Sants va passar de 16,3 milions de passatgers a 15,9; la de la Plaça de Catalunya, de 12,4 milions a 11,5 i la del Passeig de Gràcia, de 5,87 milions a 5,01. En canvi, l'estació de l'Arc del Triomf va passar de 3,5 milions de passatgers a 3,8; la de Clot-Aragó, de 3,4 a 4,4; i la de Sant Andreu Arenal, de 2,4 milions a 2,5.
La notícia arriba en un moment en què ja és palès que les aturades i els retards del servei de rodalia de Renfe continuen, malgrat les queixes dels usuaris, dia sí dia també. Com a exemple podeu llegir la crònica 'Una hora atrapada al tren' publicada a VilaWeb el 26 del mes passat.
DISSABTE, 06/12/2008 - 13:42h
Renfe perd 760.000 passatgers a Barcelona des del 2004
Les principals estacions de la ciutat perden 2,16 milions de passatgers i les més petites guanyen usuaris
Les estacions de la xarxa de rodalia de Renfe de Sants, el Passeig de Gràcia i la Plaça de Catalunya van perdre 2,16 milions de passatgers entre el 2004 i el 2007, segons ha comunicat el govern espanyol al diputat Pere Macías arran d'una pregunta parlamentària. I, tot i que les estacions més petites van guanyar usuaris, en total Renfe va perdre 760.000 passatgers. A Granollers, Sabadell, Vic i Manresa Renfe també ha perdut passatgers del servei de rodalia.
En concret, l'estació de Sants va passar de 16,3 milions de passatgers a 15,9; la de la Plaça de Catalunya, de 12,4 milions a 11,5 i la del Passeig de Gràcia, de 5,87 milions a 5,01. En canvi, l'estació de l'Arc del Triomf va passar de 3,5 milions de passatgers a 3,8; la de Clot-Aragó, de 3,4 a 4,4; i la de Sant Andreu Arenal, de 2,4 milions a 2,5.
La notícia arriba en un moment en què ja és palès que les aturades i els retards del servei de rodalia de Renfe continuen, malgrat les queixes dels usuaris, dia sí dia també. Com a exemple podeu llegir la crònica 'Una hora atrapada al tren' publicada a VilaWeb el 26 del mes passat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe perd viatgers a l'àrea metropolitana (Per què serà?)
M'hi jugo un pèsol a que usen aquesta estadística per argumentar que el servei de rodalies és deficitari a l' àrea de Barcelona i que, per tant, no val la pena invertir-hi.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
NOTA DE PREMSA | Estadístiques de Rodalies Gener/Març 2017
Renfe (11/04/2017)
Renfe ha registrado un incremento del 9,1% en el número de viajeros que utilizan el servicio de Rodalies de Barcelona
- En estos tres meses, 27,8 millones de viajeros se han desplazado en los trenes de Rodalies de Barcelona
11/04/2017 En los tres primeros meses del año, Renfe ha registrado un incremento del 9,1% en los servicios de Rodalies de Barcelona, lo que supone transportar un total de 27,8 millones de viajeros y la incorporación de 2,3 millones de nuevos clientes, respecto al mismo periodo del 2016.
A pesar de los numerosos episodios de afectaciones derivados de condiciones meteorológicas adversas y arrollamientos, el mes de marzo se ha alcanzado una puntualidad del 94,16%.
Estas cifras consolidan el crecimiento constante que Renfe está llevando a cabo en el servicio de Rodalies de Barcelona, dónde el año pasado se cerró con 108,3 millones de clientes y un crecimiento del 1,6%.
Diariamente en hora punta matinal en el ámbito de la primera corona metropolitana (relaciones con Barcelona desde Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell y Vilanova i la Geltrú) ofrece en hora punta 100.000 plazas.
Reducción anual de 470 millones de euros en costes externos
Los trenes de Renfe son el medio más cómodo, sostenible, fiable y económico en los desplazamientos que se pueden hacer en Cataluña.
En materia de sostenibilidad, el número de viajeros de Renfe equivale a:
• 91 millones de circulaciones de coches
• 2 millones de autobuses
• Ahorro de 1,33 millones de toneladas de CO2
• Ahorro de 470 Millones de euros en costes externos, de los que cerca de 200 corresponden al cambio climático y 110 a la contaminación atmosférica local