REFORMA TOTAL DE L´INTERCANVIADOR DE PL ESPANYA (diari Avui)
Altres enllaços totalment intolerable:
-L1 i L4 a Urquinaona.
-L3 i L8 a Espanya.
-L3 i Renfe a Sants Estació.
-L1 i L6/L7 a Catalunya(és mès ràpid per la superfície)
-L2 i Renfe al Clot Aragó.
Al primer és llargíssim,trigo menys anant caminant de Hsopiatet Renfe a Carrilet FGC que anant per el passadís d'Urquinaona.
Els mijors enllaços:
-Renfe i L1 a Arc de Triomf.
-L1 i FGC a Av.Carrilet.
I ja no sé que és de Barcelona,peró ho pso;
-L1 a L3/L5 a Àngel Guimerà(metro València,així haurien de ser tots els transbords del metro)
-L1 i L4 a Urquinaona.
-L3 i L8 a Espanya.
-L3 i Renfe a Sants Estació.
-L1 i L6/L7 a Catalunya(és mès ràpid per la superfície)
-L2 i Renfe al Clot Aragó.
Al primer és llargíssim,trigo menys anant caminant de Hsopiatet Renfe a Carrilet FGC que anant per el passadís d'Urquinaona.
Els mijors enllaços:
-Renfe i L1 a Arc de Triomf.
-L1 i FGC a Av.Carrilet.
I ja no sé que és de Barcelona,peró ho pso;
-L1 a L3/L5 a Àngel Guimerà(metro València,així haurien de ser tots els transbords del metro)
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
I el que pocs em discutiran que es el millor de tots! Paral·lel L2 L3 !!! Aquest si que es genial jeje. La Pau L2 L4, Catalunya L1 ADIF, Estació de Sant Adrià T4-ADIF i Cornellà Centre TRAM ADIF L5 també estan força bé! El problema de Paça de Sants no té solució fàcil ja que el problema es que els tunels es troben lluny els de la L1 i L5... Sort que encara a Sagrera ho han reformat tot bastant bé, llàstima de les traves que va posar ADIF per no deixarla totalment perfecta... Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.
Pero tornant al tema, jo trobo bé la idea de fer accès directe del metro al centre comercial que es farà a Espanya! De qui ho financi o ho deixi de finançar, es pot discutir, però que seria útil per als passatgers aquest enllaç això genera menys discrepàncies. Seria una manera de potenciar més el transport públic i fer-ho més pròxim.
Pero tornant al tema, jo trobo bé la idea de fer accès directe del metro al centre comercial que es farà a Espanya! De qui ho financi o ho deixi de finançar, es pot discutir, però que seria útil per als passatgers aquest enllaç això genera menys discrepàncies. Seria una manera de potenciar més el transport públic i fer-ho més pròxim.
Last edited by EUKibo on Tuesday 13/03/2007 21:10, edited 1 time in total.
Aquest és molt pràctic si vas de l'andana L3 sentit Zona Universitària a l'andana L2 per on surten els trens. Si has de fer el canvi per un dels vestíbuls extrems (sigui perquè arribes de la L2 per l'altra andana o perquè has de fer sevir l'andana L3 sentit Canyelles) i coincideixes amb un altre tren és molt empipador perquè ambdós vestíbuls són molt petits. A vegades amb el passatge del teu tren ja n'hi ha prou per col·lapsar-los.EUKibo wrote:I el que pocs em discutiran que es el millor de tots! Paral·lel L2 L3 !!! Aquest si que es genial jeje.
Coïncideixo amb aquests enllaços. Dels pitjors de la xarxa. El d'Urquinaona és el Dragon Khan: amunt i avall, avall i amunt...Mako448 wrote:Altres enllaços totalment intolerable:
-L1 i L4 a Urquinaona.
-L3 i L8 a Espanya.
-L3 i Renfe a Sants Estació.
-L1 i L6/L7 a Catalunya(és mès ràpid per la superfície)
El d'Espanya se'm feia molt llarg al principi; ara, que ja m'hi he acostumat, no el noto tant.
El de Estació de Sants, també té tela... Sembla mentida que en un intercanviador com aquest l'enllaç entre línies estigui tant mal dissenyat.
I el de Catalunya, tres quarts del mateix: amunt i avall, passa per l'andana de la L3, sala rodona i enllaç amb FGC. Horrorós.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
I Bellvitge Renfe Gornal FGC?Aquest enllaç també és fa per la superfície.EUKibo wrote: Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.
.
Ah!,
I a Catalunya si vols anar de renfe a FGC has de sortir també a la superfície.
Quina casualitat,els 3 enllaços que és fan a la superfície tene la renfe.Serà casualitat?
I el de RENFE L'Hospitalet<->Metro Rambla Just Oliveras!Mako448 wrote:I Bellvitge Renfe Gornal FGC?Aquest enllaç també és fa per la superfície.EUKibo wrote: Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.
.
Ah!,
I a Catalunya si vols anar de renfe a FGC has de sortir també a la superfície.
Quina casualitat,els 3 enllaços que és fan a la superfície tene la renfe.Serà casualitat?
Óstia se m'havia olbidat!!!.UT596001 wrote:
I el de RENFE L'Hospitalet<->Metro Rambla Just Oliveras!
I 2 mès;
L11 Toore Baró-Renfe Torre baró.
L1 Fabra i Puig-RENFE Sant Andreu Arenal.
Per cert,ús heu fitxat que totes les estacions que s'ha de fer l'enllaç per la superfície hi ha la renfe,casualitat?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
L'enllaç de Bellvitge fa anys que demana a crits l'unió dels vestíbuls de Renfe i FGC, tot i que és una actuació sense massa sentit mentre està tot allò en obres, de fet és un tema que a finals dels 90 semblava decidit que es faria i que no s'ha fet.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si al Maresme has de fer com la de Blanes, que està al mig del no-res (ah, no que la SAFA està just al costat *).
Salut !!
* primer va ser el tren i després la SAFA.
Salut !!
* primer va ser el tren i després la SAFA.
EUKibo wrote:Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.
Home, les de FGC a la Llobregat-Anoia, de Martorell en amunt, i si exceptuem Manresa i Igualada (*) passa el mateix, l'estació està a una punta del poble (i a Capellades ni això!).EUKibo wrote:Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.
(*) A Igualada l'estació està a la trama urbana, però a 1,5 km del centre...
I Santa Coloma de Cervelló,que no queda bastant lluny del centre urbà?
I Colonia Güell mijor no parlem,que a part que sempre està l'estació buida hi ha una distància una mica considerable al barri de la Colonia Güell(fins i tot crec que en alguna zona d'aquest barri li va mijor Molí Nou,i a mès aquí hi han mès frequencies i està a la zona 1,mentres Colonia Güell és a la zona 2.
I Colonia Güell mijor no parlem,que a part que sempre està l'estació buida hi ha una distància una mica considerable al barri de la Colonia Güell(fins i tot crec que en alguna zona d'aquest barri li va mijor Molí Nou,i a mès aquí hi han mès frequencies i està a la zona 1,mentres Colonia Güell és a la zona 2.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cal situar històricament tota aquesta discussió de la ubicació de les estacions. A l'època en que es van fer la majoria de línies, el ferrocarril era considerada una bèstia pestilent que treia fum per tot arreu, una mica semblant al que passa ara amb les autopistes. Si, a més, considerem que la trama urbana, allí on existia, era densa i que la tècnica de soterraments ni tan sols figurava en l'imaginari d'aleshores, poca possibilitat hi havia de fer estacions que no es trobessin al marge de les poblacions. En alguns casos, hi ha hagut la feliç coincidència de que el creixement urbà ha acabat abraçant les línies fèrries (Barcelona, Igualada, Sabadell, Terrassa, etc.) però la gent d'aleshores gairebé sempre procurava tenir el ferrocarril allunyadet del nucli urbà. I ara, evidentment, hi ha altres prioritats que remodelar el traçat, excepte en casos flagrants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
tens tota la raó Guigui, però la quüestió es que des del 1929 més o menys quan l'exposició, que es va començar a planificar el transport ferroviari i fer traçats soterrats que beneficiessin millor als passatgers han passat molts anys i anem una mica endarrerits... El soterrament del Maresme ves a saber quan el faran....
Això que dius només va passar a Barcelona. Ah! El tram Sabadell-Estació a Sabadell-Rambla el volien fer en superfície, al final van aconseguir soterrar-lo... això del 1925.EUKibo wrote:tens tota la raó Guigui, però la quüestió es que des del 1929 més o menys quan l'exposició, que es va començar a planificar el transport ferroviari i fer traçats soterrats que beneficiessin millor als passatgers han passat molts anys i anem una mica endarrerits... El soterrament del Maresme ves a saber quan el faran....
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
L'estació de tren d'Igualada
A Igualada l'estació ja estava al mig del mig, fins que FEVE va retallar la línia, deixant l'estació terme on està ara. La línia arribava uns 1500 metres més endins del casc urbà d'Igualada, seguint el passeig de Mossèn Jacint Verdaguer, fins on ara hi ha el Parc de l'Estació Vella.UT596001 wrote:[...](*) A Igualada l'estació està a la trama urbana, però a 1,5 km del centre...
Per cert, al parc es conserva en un pedestal una relíquia: la locomotora tipus "Berga" número 27, una autèntica Krauss de 1896.
Ara es parla de fer una estació soterrada al mateix lloc on hi havia la vella, connectant-la amb un túnel a la línia actual. L'estació actual també aniria soterrada i així s'eliminaria el pas a nivell a l'avinguda de Montserrat, just a l'entrada de l'actual estació. El traçat aniria soterrat aproximadament des del pont sobre la riera d'Òdena.
Tot això parlant de memòria. Segur que m'he equivocat en alguna cosa.
Salut !!