Page 3 of 4

Posted: Tuesday 13/03/2007 20:16
by Jordilar
El de Sant Andreu es un enllaç normal i current.

Per a mí els enllaços totalment intolerables son:

- Plaça de Sants L1- L5
- Passeig de Gràcia L3, L4 i L2

El millor enllaç que hi ha, per a mí, és el de Arc de Triomf, metro i Renfe.

Salut,

Posted: Tuesday 13/03/2007 20:29
by Mako448
Altres enllaços totalment intolerable:
-L1 i L4 a Urquinaona.
-L3 i L8 a Espanya.
-L3 i Renfe a Sants Estació.
-L1 i L6/L7 a Catalunya(és mès ràpid per la superfície)
-L2 i Renfe al Clot Aragó.
Al primer és llargíssim,trigo menys anant caminant de Hsopiatet Renfe a Carrilet FGC que anant per el passadís d'Urquinaona.
Els mijors enllaços:
-Renfe i L1 a Arc de Triomf.
-L1 i FGC a Av.Carrilet.
I ja no sé que és de Barcelona,peró ho pso;
-L1 a L3/L5 a Àngel Guimerà(metro València,així haurien de ser tots els transbords del metro)

Posted: Tuesday 13/03/2007 21:04
by EUKibo
I el que pocs em discutiran que es el millor de tots! Paral·lel L2 L3 !!! Aquest si que es genial jeje. La Pau L2 L4, Catalunya L1 ADIF, Estació de Sant Adrià T4-ADIF i Cornellà Centre TRAM ADIF L5 també estan força bé! El problema de Paça de Sants no té solució fàcil ja que el problema es que els tunels es troben lluny els de la L1 i L5... Sort que encara a Sagrera ho han reformat tot bastant bé, llàstima de les traves que va posar ADIF per no deixarla totalment perfecta... Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.

Pero tornant al tema, jo trobo bé la idea de fer accès directe del metro al centre comercial que es farà a Espanya! De qui ho financi o ho deixi de finançar, es pot discutir, però que seria útil per als passatgers aquest enllaç això genera menys discrepàncies. Seria una manera de potenciar més el transport públic i fer-ho més pròxim.

Posted: Tuesday 13/03/2007 21:09
by entfe001
EUKibo wrote:I el que pocs em discutiran que es el millor de tots! Paral·lel L2 L3 !!! Aquest si que es genial jeje.
Aquest és molt pràctic si vas de l'andana L3 sentit Zona Universitària a l'andana L2 per on surten els trens. Si has de fer el canvi per un dels vestíbuls extrems (sigui perquè arribes de la L2 per l'altra andana o perquè has de fer sevir l'andana L3 sentit Canyelles) i coincideixes amb un altre tren és molt empipador perquè ambdós vestíbuls són molt petits. A vegades amb el passatge del teu tren ja n'hi ha prou per col·lapsar-los.

Posted: Tuesday 13/03/2007 21:28
by Izo
Mako448 wrote:Altres enllaços totalment intolerable:
-L1 i L4 a Urquinaona.
-L3 i L8 a Espanya.
-L3 i Renfe a Sants Estació.
-L1 i L6/L7 a Catalunya(és mès ràpid per la superfície)
Coïncideixo amb aquests enllaços. Dels pitjors de la xarxa. El d'Urquinaona és el Dragon Khan: amunt i avall, avall i amunt...
El d'Espanya se'm feia molt llarg al principi; ara, que ja m'hi he acostumat, no el noto tant.
El de Estació de Sants, també té tela... Sembla mentida que en un intercanviador com aquest l'enllaç entre línies estigui tant mal dissenyat.
I el de Catalunya, tres quarts del mateix: amunt i avall, passa per l'andana de la L3, sala rodona i enllaç amb FGC. Horrorós.

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:08
by Mako448
EUKibo wrote: Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.

.
I Bellvitge Renfe Gornal FGC?Aquest enllaç també és fa per la superfície.
Ah!,
I a Catalunya si vols anar de renfe a FGC has de sortir també a la superfície.
Quina casualitat,els 3 enllaços que és fan a la superfície tene la renfe.Serà casualitat?

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:12
by UT596001
Mako448 wrote:
EUKibo wrote: Pero també vull recordar que Sant Andreu és l'unic enllaç ferroviari a la Zona 1 que no es fa per tunel i s'ha de fer íntegrament per superficie, no hi ha tunel del metro que vagi fins l'entrada a l'estacio.

.
I Bellvitge Renfe Gornal FGC?Aquest enllaç també és fa per la superfície.
Ah!,
I a Catalunya si vols anar de renfe a FGC has de sortir també a la superfície.
Quina casualitat,els 3 enllaços que és fan a la superfície tene la renfe.Serà casualitat?
I el de RENFE L'Hospitalet<->Metro Rambla Just Oliveras!

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:15
by Mako448
UT596001 wrote:
I el de RENFE L'Hospitalet<->Metro Rambla Just Oliveras!
Óstia se m'havia olbidat!!!.
I 2 mès;
L11 Toore Baró-Renfe Torre baró.
L1 Fabra i Puig-RENFE Sant Andreu Arenal.

Per cert,ús heu fitxat que totes les estacions que s'ha de fer l'enllaç per la superfície hi ha la renfe,casualitat?

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:18
by josep_serre
L'enllaç de Bellvitge fa anys que demana a crits l'unió dels vestíbuls de Renfe i FGC, tot i que és una actuació sense massa sentit mentre està tot allò en obres, de fet és un tema que a finals dels 90 semblava decidit que es faria i que no s'ha fet.

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:20
by EUKibo
Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:29
by Pere
I l'enllaç de Montcada i Reixac R2 amb Montcada i Reixac-Manresa R4-R7?

Encara que no apareixi al plànol aquest enllaç és legal.

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:35
by EUKibo
Per cert Pere referent al teu nick: mirant com les 447 avancen al metro... XD jo passo tots els dies per allà i avui mateix et puc assegurar que es al revés, veient com els 4000 realitzen dues parades i avancen una 440 en marxa.

Posted: Wednesday 14/03/2007 8:58
by genissimon
Si al Maresme has de fer com la de Blanes, que està al mig del no-res (ah, no que la SAFA està just al costat *).

Salut !!

* primer va ser el tren i després la SAFA.
EUKibo wrote:Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.

Posted: Wednesday 14/03/2007 15:18
by UT596001
EUKibo wrote:Casualitat ben poca, digueu fins ara, quina estació ha fet RENFE pensat en les necessitat de transport de passatgers, exceptuant les centrals de Barcelona, la resta de la xarxa l'estació està on està, la gent ja s'hi adaptarà, en comptes de lo lògic i normal que es que les estacions estiguin situades per donar cobertura a la poblacio. Clar exemple: Viladecans, o la nova Camp de Tarragona que es troben enmig de camps de cultiu, o tota la linia del maresme, que totes les estacions donen la meitat de la cobertura als peixos en comptes se situarse mes endins on donarien cobertura als pobles.
Home, les de FGC a la Llobregat-Anoia, de Martorell en amunt, i si exceptuem Manresa i Igualada (*) passa el mateix, l'estació està a una punta del poble (i a Capellades ni això!).

(*) A Igualada l'estació està a la trama urbana, però a 1,5 km del centre...

Posted: Wednesday 14/03/2007 15:33
by Mako448
I Santa Coloma de Cervelló,que no queda bastant lluny del centre urbà?
I Colonia Güell mijor no parlem,que a part que sempre està l'estació buida hi ha una distància una mica considerable al barri de la Colonia Güell(fins i tot crec que en alguna zona d'aquest barri li va mijor Molí Nou,i a mès aquí hi han mès frequencies i està a la zona 1,mentres Colonia Güell és a la zona 2.

Posted: Wednesday 14/03/2007 15:45
by UT596001
Mako448 wrote:I Santa Coloma de Cervelló,que no queda bastant lluny del centre urbà?
Crec que sí, però fins fa uns anys la única estació del poble era l'actual de Colònia Güell.

Posted: Wednesday 14/03/2007 17:03
by Guigui
Cal situar històricament tota aquesta discussió de la ubicació de les estacions. A l'època en que es van fer la majoria de línies, el ferrocarril era considerada una bèstia pestilent que treia fum per tot arreu, una mica semblant al que passa ara amb les autopistes. Si, a més, considerem que la trama urbana, allí on existia, era densa i que la tècnica de soterraments ni tan sols figurava en l'imaginari d'aleshores, poca possibilitat hi havia de fer estacions que no es trobessin al marge de les poblacions. En alguns casos, hi ha hagut la feliç coincidència de que el creixement urbà ha acabat abraçant les línies fèrries (Barcelona, Igualada, Sabadell, Terrassa, etc.) però la gent d'aleshores gairebé sempre procurava tenir el ferrocarril allunyadet del nucli urbà. I ara, evidentment, hi ha altres prioritats que remodelar el traçat, excepte en casos flagrants.

Posted: Wednesday 14/03/2007 21:58
by EUKibo
tens tota la raó Guigui, però la quüestió es que des del 1929 més o menys quan l'exposició, que es va començar a planificar el transport ferroviari i fer traçats soterrats que beneficiessin millor als passatgers han passat molts anys i anem una mica endarrerits... El soterrament del Maresme ves a saber quan el faran....

Posted: Wednesday 14/03/2007 21:59
by UT596001
EUKibo wrote:tens tota la raó Guigui, però la quüestió es que des del 1929 més o menys quan l'exposició, que es va començar a planificar el transport ferroviari i fer traçats soterrats que beneficiessin millor als passatgers han passat molts anys i anem una mica endarrerits... El soterrament del Maresme ves a saber quan el faran....
Això que dius només va passar a Barcelona. Ah! El tram Sabadell-Estació a Sabadell-Rambla el volien fer en superfície, al final van aconseguir soterrar-lo... això del 1925.

L'estació de tren d'Igualada

Posted: Thursday 15/03/2007 10:08
by genissimon
UT596001 wrote:[...](*) A Igualada l'estació està a la trama urbana, però a 1,5 km del centre...
A Igualada l'estació ja estava al mig del mig, fins que FEVE va retallar la línia, deixant l'estació terme on està ara. La línia arribava uns 1500 metres més endins del casc urbà d'Igualada, seguint el passeig de Mossèn Jacint Verdaguer, fins on ara hi ha el Parc de l'Estació Vella.

Per cert, al parc es conserva en un pedestal una relíquia: la locomotora tipus "Berga" número 27, una autèntica Krauss de 1896.

Ara es parla de fer una estació soterrada al mateix lloc on hi havia la vella, connectant-la amb un túnel a la línia actual. L'estació actual també aniria soterrada i així s'eliminaria el pas a nivell a l'avinguda de Montserrat, just a l'entrada de l'actual estació. El traçat aniria soterrat aproximadament des del pont sobre la riera d'Òdena.

Tot això parlant de memòria. Segur que m'he equivocat en alguna cosa.

Salut !!