Page 3 of 3

Posted: Monday 25/06/2007 18:46
by George85
25/6/2007 Edición Impresa NIT DE PIROTÈCNIA I COCA|LA MOBILITAT
El transport públic es va col.lapsar a BCN en la ruta cap al litoral

La línia 4 de metro i els Nitbus van anar plens en les hores punta de la festa



DAVID PLACER
BARCELONA

Els barcelonins que van decidir celebrar la nit de Sant Joan a la platja van tornar a patir les penúries del transport nocturn tan freqüents en celebracions massives. Pel metro hi van passar 154.000 persones entre les 10 de la nit de dissabte i les quatre de la matinada de diumenge, gairebé totes a la línia 4, xifra que va suposar un 10% més que l'any passat. Les andanes de la L-4 van estar plenes d'usuaris des de les 11 de la nit fins a les dues de matinada en direcció a la platja. A partir de les quatre de la matinada es van abarrotar en sentit contrari.
El mateix col.lapse es va viure als Nitbus amb recorreguts pel litoral. El N0, amb pas per la Vila Olímpica, no va fer moltes de les parades que li corresponia perquè anava abarrotat de passatgers. També va ser tasca difícil aconseguir taxi, malgrat els cinc euros de suplement que van cobrar durant aquella jornada els taxistes. Una cua de 50 persones esperaven taxi al Port Olímpic a les dues de la matinada.
El debutant Bicing tampoc no va poder alleujar les complicacions dels que anaven a la platja. Les estacions de bicicletes a la Barceloneta i a la Vila Olímpica van estar completes tota la nit, de manera que els que baixaven des del centre amb bicis públiques no les van poder deixar i van haver de desfer el camí pedalejat i buscar una altra opció.

A PEU
Via Laietana es va convertir en un mètode segur per arribar a la platja sense aglomeracions ni suplements. A mitjanit, gran quantitat de persones va optar per gastar les soles de les sabates després de comprovar que les estacions de la L-4 tenien els passadissos congestionats. Alguns passatgers no van poder baixar a la seva estació de destí, com Mariana Quiroga, de 34 anys, que va sortir marejada a Urquinaona perquè no va poder sortir del tren a la parada de Passeig de Gràcia. "M'han donat cops per entrar. Aniré a buscar un taxi i si no en trobo prefereixo anar- me'n caminant fins al Clot", va dir.
El metro va registrar la quantitat més alta de viatgers de la nit (uns 7.000) a l'estació Ciutadella-Vila Olímpica, mentre que la Barceloneta en va tenir uns 6.000, sense comptar els que se saltaven el torniquet sense pagar, que no eren pocs. El metro va haver de tancar temporalment algunes estacions per evitar més aglomeracions.
L'opció del cotxe no va estar exempta de problemes. Carlos Merchán, de 36 anys, es va desplaçar amb el seu vehicle a la Barceloneta. "He estat donant voltes mitja hora per aparcar. Com que visc a Badalona, no he optat pel metro. Sort, hauria estat pitjor", va rematar.

ElPeriodico.cat

Posted: Monday 25/06/2007 18:56
by George85
No crec que treballar els dies de metro non stop sigui voluntari. El que si és segur és que a qui li toca, cobra una bona prima.

Esta clar que els de TMB s'en van anar de revetlla amb la feliç idea de que el servei habitual dels dissabtes non stop seria suficient. I evidenment, i com tothom ja sabiem, no ho va ser.

Els numeros canten per si sols:

- menys afluència a les platges
- més col·lapse a la L4

Jo he anant més d'un cop per St. Joan a la platja i m'hi he arrivat en metro i mai m'he trobat amb que els trens d'anada no paressin ni coses per l'estil.

Que a la boca de Ciutadella-V.O. entre les 5 i les 6 sempre hi ha hagut una mica d'aglomeració per entrar és veritat. Però un cop a les andanes ni aglomeracions ni tancament de l'estació ni punyetes. Lo habitual de qualsevol linia de TMB un dia qualsevol en hora punta.

Com es pot ser tant inútil? Portem un muuuunt de temps amb la prova pilot del metro els caps de setmana per, en teoria, aconseguir que la gent a la nit es mogui en transport públic i s'evitin accidents de trànsit. I una de les nits amb més moviment de l'any, es passa del servei de la L4.

És que el gremi de forners i pastelers se'ls passaria pel cap fer menys coques? O les caves repartir menys botelles? No, oi? Doncs com és que als del metro se'ls acudeix no reforçar el servei, només de la L4!?

No hi ha excuses de falta de personal ni punyetes d'aquestes. Querer es poder!

Posted: Monday 25/06/2007 19:10
by Guigui
El transport públic es va col.lapsar a BCN en la ruta cap al litoral
Què punyetes l'AVE? Volem el metro nocturn pel litoral! :)

Posted: Monday 25/06/2007 19:12
by Mako448
És una vergonya que la L4,que passa per llocs emblemàtics(platges,fòrum),on és fan sempre espectacles,festes i diversió,llocs on la població creix mès,etc...sigui la línia de metro amb pitjors frequencies(darrere de L'11),trens vells,estacions brutes,etc......
Espero que ho arreclin.

No entenc encara que a la nit de Sant Joan,una nit on pràcticament tothom surt,no s'ofereixi un bon transport nocturn.
Està bé que s'obri el transport de Barcelona i àrea metroplitana,peró la gent va principalment a les platjes,peró les platjes no tan sols sòn'Barcelona'.

Al meu gust,faria falta que tots els transports ferroviaris que cobreixin fins a la zona 3(com la S1,que va obrir tota la nit),tinguessin transport mès fàcil.La LL-A fins a Olesa caldria que prestès servei nocturn,i rodalies renfe,si estiguès gestionat per FGC,i el servei fòra molt bo,també caldria que prestès servei tota la nit(R4 a Terrassa i Martorell),(R3 a Granollers),(R2Nord a Granollers Centre).A mès a la R1 i a la R2sud,trens prestant servei durant la nit tindria una ocupació elevada i donaria molt servei,peró com la renfe no és aixì,mès val que ofereixi el servei que té ara.
Pels Mitjà Distància,no aniria malament un servei que sortís de Tarragona i Girona a les 23:30,i arribara a Barcelona al voltan de les 0:50,1:00

Qui mana al metro

Posted: Monday 25/06/2007 19:12
by Guigui
George85 wrote:És que el gremi de forners i pastelers se'ls passaria pel cap fer menys coques? O les caves repartir menys botelles? No, oi? Doncs com és que als del metro se'ls acudeix no reforçar el servei, només de la L4!?
La resposta: el Gremi de Forners i Pastissers així com el Consell Regulador del Cava no estan sota la batuta dels polítics.

Posted: Monday 25/06/2007 19:51
by George85
Mako448 wrote:És una vergonya que la L4,que passa per llocs emblemàtics(platges,fòrum),on és fan sempre espectacles,festes i diversió,llocs on la població creix mès,etc...sigui la línia de metro amb pitjors frequencies(darrere de L'11),trens vells,estacions brutes,etc......
Espero que ho arreclin.
(...)
No se si és que és "la meva linia", però jo la trobo suficient.

Si que és veritat que els trens de la L4 no son com els 5000 o els 9000

Els trens poden tenir els anys que tenen però et porten i tenen aire acondicionat. Que més vols? Que fan soroll, potser si, però que hi farem no tenen la magnifica i ultramoderna insonorització que tenen els nous.

Una freqüència d'aprox. 4 min no te res d'envejar a les d'altres linies de metro de moltes ciutats. I aquesta mateixa feqüència hagués estat més que suficient per l'afluencia que hi ha a la zona litoral la nit de st. joan.

Les estacions de brutes no en tenen pas gaire més que les seves companyes de la resta de linies. Tot el contrari, els útlims anys han anat millorant força en aspectes com lluminositat i senyaletica.

Posted: Monday 25/06/2007 20:28
by entfe001
George85 wrote:Les estacions de brutes no en tenen pas gaire més que les seves companyes de la resta de linies. Tot el contrari, els útlims anys han anat millorant força en aspectes com lluminositat i senyaletica.
A banda que cal distingir bé les dues causes de l'acumulació de brutícia: la poca neteja o l'excés d'abocament.

Com diu la meva àvia, no és més net qui més neteja sinó qui menys embruta.

Posted: Wednesday 27/06/2007 21:02
by George85
He aconseguit saber quins van ser els reforços programant per la nit de st. joan a la L4.

Paso a detallar-los:

Code: Select all


         Hora         Oferta Habitual      Interval H    Reforç   Oferta R.   Interval R. 
De 20:00 a  22:00       14                  5' 30''          0           14            5' 30'' 
De 22:00 a  02:00       10                  7' 42''          1           11            7' 
De 02:00 a  05:00       08                  9' 33''          3           11            7'
De 05:00 a  06:00       09                  8' 33''          3           12            6' 25''
De 06:00 a  07:00       11                  7'               3           14            5' 30''


R1 - començava a Trinitat Nova a les 22:01 i acabava a Trinitat Nova a les 7:42
R2 - començava a Trinitat Nova a les 02:01 i acabava a Trinitat Nova a les 7:33
R3 - començava a La Pau        a les 02:01 i acabava a La Pau a les 7:33
Juzguen ustedes mismos ;)

Personalment torbo que s'hi podrien haber esmerat una mica més... Jo hagués mantingut els 14 trens tota la nit. Ja que per anades o tornada es necessitava.