Page 3 of 5
Posted: Monday 26/02/2007 19:31
by entfe001
Mako448 wrote:Pel que veig,aixó dels civies a la R4 és una estafa i una mentira per part de renfe.
Per estar segurs que hi ha un Civia circulant per la C4 hi hauria d'haver algú que estigués controlant durant unes tres hores tots els trens d'aquesta línia al seu pas per Barcelona. En cas de fer el control a Terrassa o a Martorell, caldria fer guàrdia durant unes quatre hores o més.
Dubto que ningú ho hagi fet.
__________
Edició: Calen 2h56min de guàrdia a l'Hospitalet, 3h53min a Cerdanyola, 4h31min a Terrassa, 3h22min a Molins de Rei i 3h43min a Martorell, això comptant amb puntualitat suïssa.
Posted: Monday 26/02/2007 19:36
by Albert
Home, és veritat que no podem dir del cert que no hagin posat un CIVIA a la R4 sense haver estat vigilant durant hores, però és probable que així sigui. D'on han sortit 2 CIVIA des de divendres fins avui? O bé els han tret de la R1, o els han portat d'un altre nucli de rodalies, urgentment, cosa que no crec ...
Jo aquest matí he vist un CIVIA als tallers de Cornellà, però a la R4 no n'he vist cap.
Posted: Monday 26/02/2007 19:41
by Mako448
Segur que els ha posat a la R1.
Hauràn dir que els posaria a la R4 perqué cobriran la relació Molins-Mataró de la R1,i segur que la renfe ha decidit enganyar i fer-los creue que circulen per la R4 quan nomès circulen per la R4 entre Molins i Mataró.Com això,donmcs la renfe diu que és la R4,quan és la R1,pel únic fet que segons renfe a Molins nomès hi ha la R4.
Posted: Monday 26/02/2007 19:44
by entfe001
Calen 2h56min de guàrdia a l'Hospitalet, 3h53min a Cerdanyola, 4h31min a Terrassa, 3h22min a Molins de Rei i 3h43min a Martorell, això comptant amb puntualitat suïssa.
Posted: Monday 26/02/2007 19:48
by Albert
entfe001 wrote:Calen 2h56min de guàrdia a l'Hospitalet, 3h53min a Cerdanyola, 4h31min a Terrassa, 3h22min a Molins de Rei i 3h43min a Martorell, això comptant amb puntualitat suïssa.
Que sí, que no t'ho discutiré pas això. Però no tenim aquest temps. Oi que tu ets matemàtic? Calcula la probabilitat que no hagin posat cap CIVIA a la R4 condicionada a que ho van dir divendres, condicionada als precedents de Fomento amb Rodalies BCN, condicionada a que sabem que els CIVIA arriben a BCN amb comptagotes i a la R1, ... Apliques el Teorema de Bayes i digues què et surt.
I ens podem equivocar, l'estadística no és futurologia sinó estadística, però crec que en aquest cas és fàcil ...
Posted: Monday 26/02/2007 19:49
by Mako448
O sigui,que les millors estacions per controlar el civia són Hospitalet i Molins.
Posted: Monday 26/02/2007 20:03
by entfe001
Mako448 wrote:O sigui,que les millors estacions per controlar el civia són Hospitalet i Molins.
Les millors estacions on fer control exhaustiu de material són les centrals, perquè d'aquesta manera no cal que esperis a què tots els trens facin una volta sencera. El centre cal ponderar-lo en temps de trajecte.
Posant un exemple extremadament simplificat, suposem una xarxa amb tres estacions, dos trens, temps de trajecte entre dues estacions de 30 min i freqüència de pas de 30 minuts. Si ens situem a l'estació central, només caldrà que esperem a què passi un tren per cada sentit per haver-los vist tots. Ara bé, si ens posem a un extrem de la línia haurem d'esperar que marxi un i que arribi l'altre.
Els números que he calculat estan basats considerant la possibilitat que el Civia estigui fent un recorregut Terrassa - Sant Vicenç de Calders o un Manresa - Vilafranca, tot i que el més raonable és que estiguin adscrits a serveis Terrassa - Martorell.
Per exemple, quan només hi havia un 9000 a la L2 podies estar perfectament més de mitja hora esperant-lo a Universitat sense veure'l i realment estar circulant si resulta que, per mala sort, just fa un minut que ha marxat cap a Pep Ventura quan tu arribes a l'andana. La probabilitat que això passi és reduïda però no per això descartable. És més, en observacions puntuals refiar-se de la probabilitat no és molt recomanable. Un fenomen amb probabilitat 100% no significa que sempre passi, només que per una quantitat infinita d'observacions que realitzis pots trobar-te amb un nombre finit de casos en què no es produeixi l'esdeveniment esperat, però això ja és filar massa prim (no crec que ningú sigui capaç a la seva vida de fer mai un nombre infinit d'observacions
)
Posted: Monday 26/02/2007 20:50
by Trenscat
Jo he tornat de Barcelona a Terrassa via renfe i tampoc he vist el suposat Civia en qüestió; almenys he aprofitat per tornar en la 440R que fa el regional de Lleida
També estava pensant que potser hi ha nous trens fent serveis Molins-Mataró ja que de fet en part circulen per la R4 entre Arc de Triomf i Molins...
Posted: Monday 26/02/2007 21:01
by buertu
doncs jo avui he tingut la sort d'agafar un civia entre Cornellà i Sant Joan. La setmana passada ho vaig intentar cada dia i sempre vaig agafar 447, però avui una de dos: o la meva sort ha canviat, o hi ha més civies (era un 463+464).
edito per dir que els que he agafat sempre han sigut Molins-Mataró/Mataró-Molins.
Posted: Monday 26/02/2007 22:00
by Mako448
Igual l'han posat a la R1 fent la relació Molins-Mataró,o igual han retrasat l'entrega dels convoys,yo que sé.
Peró avui molts usuaris han dit que han pujat a un civia 464+463 a la R1,per tant,em fa sospitar molt a que els dos civies que han portat haguin anar a parar a la R1 a fer la relació Molins-Mataró,i clar com la renfe considera que mès enllà de Cornellà nomès ès R4,doncs han enganyat tothom dient que els han posat a la R4.
Dimeres si puc(ja que tinc un munt de treballs),m'acostaré a l'Hospitalet i estarè allà a veure que puc investigar sobre aixó dels civies.
Posted: Monday 26/02/2007 22:14
by trainman
Yo he estado controlando todos los trenes que han pasado por Cerdanyola desde las 19:15 hasta las 21:50 y el resumen es éste:
-1 440R (la 440-143M/145R/143C haciendo el 5627 con destino Lleida)
-Un montón de 447
Pero Civias ni uno
Posted: Monday 26/02/2007 22:15
by Pere
He fet inspeccio de TOTS els trens de la R4 des de les 17:50 fins a les 20:15.
Tot eren 447.
Posted: Monday 26/02/2007 22:24
by Mako448
Crec que s'hauria de fer inspecció a alguna estació on parin tots els R1 i R4,i fixar-se en la numeració dels civies que fan serveis a la R1,a veure si és veu alguna 463-203+464-203 o 463-204+464+204 fent Molins-Mataró.En aquest cas,penso dir-li quatre coses als pallasos de la renfe i també dels periodistes tant de la ràdio com de la televisió.
També recordar que el primer dia que van circular els dos primers civies(465),durant 3 hores va estar un civia aparcat a Hospitalet durant 3 hores i desprès va fer un servei,anterioment i posterioment d'aquestes 3 hores,va estar fent serveis,Ho vaig llegir en un fil d'aquest forum del mes de Juliol(el primer fil dels civies a Barcelona)
Jo faria l'inspecció,peró fins a Dimecres no puc
Posted: Monday 26/02/2007 22:27
by Serie9000
Doncs jo m'he pujat a un 463.201+464.202 sobre les 15'30 a plaça de catalunya. Era un tren destinació Mataró, que venia de Molins.
Posted: Monday 26/02/2007 23:14
by Mako448
Nomès dir que això ès un misteri que s'haurà de solucionar.
On són els civies que havien de portar avui?
Posted: Monday 26/02/2007 23:19
by Serie9000
No vull ser pessimista ni res... Però és possible que ens hagin timat...
Total, la gent "de carrer" no s'hi fixa com nosaltres, que potser deixem passar tots els trens per agafar un CIVIA i pujar-hi.
El que pretenen els de "l'altiplà" és tenir la clientela "contenta" (quin acudit) i prou.
Si realment no hi fossin aquests suposats 46X, ia seria "lo màxim"!
Potser no tinc raó i m'estic anant una mica... però pel que he llegit i vist jo mateix, no pinta molt bé.
Posted: Tuesday 27/02/2007 0:13
by buertu
Avui, quan he agafat el Civia (que no portava els teleindicadors exteriors ni els televisors interios encesos) una noia m'ha preguntat la destinació i a continuació he mantingut una curta conversa amb un home.
Home: Perdona, aquest tren a on va?
Jo: Doncs m'imagino que a Molins, perque aquests trens no solen anar més enllà.
Home: Però he llegit a no se on que avui posarien trens d'aquests nous fins a Martorell.
Jo: No hi confii massa en la renfe.
Conclusió que extrec: La campanya de confusió de la renfe dient que porta trens nous a la R4 esta funcionant i la gent creu que se'ls trobarà quan torni a casa.
Posted: Tuesday 27/02/2007 9:25
by treneros
Dons ahir vaig agafar com normalment la R4 Terrassa-BCN i ni al viatge d'anada (de 7:48 a 8:30) ni a la tornada (de 19:15 a 20:00) vaig veure ni de casualitat cap tren que s'assembles a un Civia, y en el viatge d'avui tampoc no he vist cap, i es més, la setmana passada el Terrassa de Pça. Catalunya de las 19:05 i el Mataró de les 19:08 circulaven amb doble de 447, i ahir circulaven amb unitats simples.... això es diu duplicar l'oferta en hora punta!!!
Posted: Tuesday 27/02/2007 14:13
by trainman
Esta mañana al igual que ayer por la tarde he estado controlando todos los trenes que han pasado por Cerdanyola entre las 11:30 y las 13:50 y todos eran 447 excepto la 440R del regional de Lleida que pasa a las 12:03
¿Dónde están esos Civia que se debían haber puesto ayer en servicio en la C4?
Posted: Tuesday 27/02/2007 15:15
by Mako448
Aquests de renfe no cumplint el que diuen.
Per qué la gent no s'àdona de que això dels nous trens és una estafa i un engany que els ha fet la renfe i és tornen ma mobilitzar dient "Renfe menitders"?
Una empresa pùblica estafant,o estem tenin mala sort,o renfe ha enganyat.
Si és retrassa l'entrega dels CIVIES,que ho digui,peró no diu ni piu.
El servei de renfe és nefast total