Page 3 of 4
Re: L1? No, it's only L3 platform...
Posted: Friday 14/12/2012 21:16
by Adolescent barceloní
Oriolix wrote:Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?
Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...
Catalunya L3
Posted: Friday 14/12/2012 22:30
by Guigui
El problema principal de Catalunya L3 és que no hi ha termòmetres a tot el tros de la sortida pel vestíbul de Canaletes. I no costaria col·locar-hi una barra metàl·lica suspesa amb el corresponent termòmetre.
Adolescent barceloní wrote:Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...
Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Senyalèctica
Posted: Friday 14/12/2012 23:18
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.
Re: Senyalèctica
Posted: Friday 14/12/2012 23:30
by raulitinbcn
Adolescent barceloní wrote:Guigui wrote:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.
Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO
L1
Menys és més
Posted: Friday 14/12/2012 23:58
by Guigui
raulitinbcn wrote:Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO L1
No cal: amb el símbol n'hi hauria d'haver prou. Tampoc cal prendre la gent per analfabeta funcional com passa als EUA, on no hi ha senyals de trànsit com els coneixem a Europa, sinó rètols que ho expliquen tot en paraules.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Thursday 03/01/2013 12:35
by Renfe445
Hi va haver una temporada en què TMB en els logos de les línies de metro (i altres) hi va haver una cosa com aquesta (m'he près com exemple el logo de la L1):
L1 2.png
Ara i endavant (i també més abans):
L1.png
La única diferència és que a la primera imatge està a dalt a la dreta el logo del metro i a la segona no. I a l'exemple de la L6, L7 i L8 en comptes del logo del metro surt el logo de FGC al mateix racó.
Indicacions confuses
Posted: Saturday 09/02/2013 17:47
by Guigui
Ara que els ha donat per canviar les icones dels botons dels ascensors del metro, indicades amb un requadre característic de la línia amb el color corresponent i la direcció, s'han permès algunes pífies. Per exemple, a l'ascensor de carrer de Penitents, han posat L3 Zona Universitària, com si només servís per una de les dues andanes.
Si TMB és incapaç d'entendre per a què serveix la senyalètica, millor que ho deixin com està. Almenys s'estalvien uns bons calerons.
Re: Indicacions confuses
Posted: Sunday 10/02/2013 9:36
by raulitinbcn
Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 15:41
by oriolp13
Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 16:06
by Miquel
oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Van començar fa poc més d'un mes indicant el senyal amb "spray" verd a la paret i fa cosa de dues setmanes han començat a posar els cartells a tot arreu.
Ignorant per que ara el posen, cert es, que si després passa res, i no està indicat, ens donarem cops de cap per entendre per que no hi era, per tant trobo be que ho facin, d'igual manera penso amb els indicadors de velocitat màxima, cert que ara s'hi va amb ATO a la majoria de llocs, però si per x motiu cal fer-ho en sense ATP (cas que es dona a la L1 i L3), aquests haurien de ser, i si hi són, que siguin llegibles, que a la L3 ja hi ha molts que costa distingir les xifres.
raulitinbcn wrote:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
No entenc el que dius.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 16:58
by raulitinbcn
raulitinbcn wrote:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
No entenc el que dius.
[/quote]
Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta
i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA
Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara?
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 18:01
by Miquel
raulitinbcn wrote:Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta
i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA
Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara?
Ara si, però no veig res d'estrany que reutilitzin les aquestes plaques, sempre serà més econòmic que canviar-les segons convingui.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 18:57
by Renfe445
oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Sunday 10/02/2013 20:18
by raulitinbcn
Renfe445 wrote:oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).
Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Monday 11/02/2013 22:59
by raulitinbcn
raulitinbcn wrote:Renfe445 wrote:oriolp13 wrote:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).
Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.
EDITO:
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Monday 11/02/2013 23:43
by oriolp13
raulitinbcn wrote:
EDITO:
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"
El que significa ja ho sé. Jo pregunto el per què del fet que abans no hi fossin i ara si que hi siguin.
Suposo que en els trens en ATO el regulador es tancara automàticament.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Tuesday 12/02/2013 1:01
by El LLOP
Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Tuesday 12/02/2013 12:42
by oriolp13
El LLOP wrote:Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.
Mercès per la resposta, El Llop. Aleshores per què les han posat ara, aquestes senyals?
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Tuesday 12/02/2013 17:20
by El LLOP
Perquè s'ha fet ara ho desconec.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Tuesday 02/04/2013 16:04
by Jimmy Mimmy
L'altre dia passant per meridiana em vaig adonar d'un error bastant curiós: a l'accés de l'estació de la Sagrera, la que no és ni jardins d'Elx ni Hondures, cantó muntanya de la vorera, on hi ha una banderola compartida entre metro i rodalies que fa uns mesos va desaparèixer, doncs la han reposat i en comptes de ser de metro i rodalies, és de metro i FGC!
Si no es tracta d'un error és una anticipació bastant avançada al PDI (línia Poblenou-UAB) no creieu? Com anava en cotxe no vaig poguer detindre'm a fer una foto, si puc en pujaré una.