Present i futur de la línia Figueres - Portbou
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Cerbère-... a 1 euro.
Reconec que no va massa amb la temàtica, però afectarà molt directament al futur d'aquesta línia:
http://www.la-clau.net/noticia/perpinya ... -2015-9033
Perpinyà-Cervera amb tren d'1 euro, a partir del 5 de gener de 2015
Divendres, 28.2.2014. 23:00h
Després del bus d'1 euro posat en servei el novembre de 2008 pel Consell general de la Catalunya del Nord, la Regió Llenguadoc-Rosselló va inaugurar un tren d'1 euro entre Perpinyà i Vialfranca de Conflent, el desembre de 2011. D'ací menys d'un any, el conjunt de les destinacions dels 5 departaments regionals serà accessible amb aquesta mateixa tarifa. Per a la Catalunya del Nord, un trajecte Perpinyà-Cervera serà de baix cost, com també un Perpinyà-Montpeller o un Perpinyà-Nimes.
La política del Tren d'1 euro al Llenguadoc-Rosselló, desenvolupada des de 2010 sota la presidència de Christian Bourquin, es generalitzarà al conjunt de les destinacions d'aquest territori el 5 de gener de 2015. L'anunci d'aquesta novetat, acompanyada d'un conjunt de modalitats i d'estratègies precises, s'ha fet aquest divendres 28 febrer a Montpeller, amb la presència del president regional i del director general de Regions i Interciutats de la SNCF, Alain Le Vern. Inclou una taxació única en les distàncies curtes, mitjanes i llargues, després d'una primera experiència portada des del 17 de desembre de 2011 entre Perpinyà i Vilafranca de Conflent, per què fa a la Catalunya del Nord.
D'ací menys d'un any, els trajectes entre Perpinyà i Cervera, Perpinyà i Nimes i qualsevol altra combinació seran per tant accessibles per un preu irrisori, equivalent de vegades a reduccions que superaran 30 euros, en el marc d'aquesta generalització fundada en un apostes. En efecte, la primera línia d'1 euro nord-catalana ha incrementar el nombre d'usuaris d'un 175% el primer any, corresponent a 173.000 viatgers, abans d'un assentament de 4% l'any següent, o sigui 166.000 persones entre desembre de 2012 i desembre de 2013. Amb aquest exemple, la idea regional és fomentar, fins inventar una nova mobilitat territorial, a través d'una fórmula de low cost finançada pels contribuents. Els bitllets, exclusivament accessibles per Internet, per a un tren designat, podran ser impresos o presentats amb smartphones.
http://www.la-clau.net/noticia/perpinya ... -2015-9033
Perpinyà-Cervera amb tren d'1 euro, a partir del 5 de gener de 2015
Divendres, 28.2.2014. 23:00h
Després del bus d'1 euro posat en servei el novembre de 2008 pel Consell general de la Catalunya del Nord, la Regió Llenguadoc-Rosselló va inaugurar un tren d'1 euro entre Perpinyà i Vialfranca de Conflent, el desembre de 2011. D'ací menys d'un any, el conjunt de les destinacions dels 5 departaments regionals serà accessible amb aquesta mateixa tarifa. Per a la Catalunya del Nord, un trajecte Perpinyà-Cervera serà de baix cost, com també un Perpinyà-Montpeller o un Perpinyà-Nimes.
La política del Tren d'1 euro al Llenguadoc-Rosselló, desenvolupada des de 2010 sota la presidència de Christian Bourquin, es generalitzarà al conjunt de les destinacions d'aquest territori el 5 de gener de 2015. L'anunci d'aquesta novetat, acompanyada d'un conjunt de modalitats i d'estratègies precises, s'ha fet aquest divendres 28 febrer a Montpeller, amb la presència del president regional i del director general de Regions i Interciutats de la SNCF, Alain Le Vern. Inclou una taxació única en les distàncies curtes, mitjanes i llargues, després d'una primera experiència portada des del 17 de desembre de 2011 entre Perpinyà i Vilafranca de Conflent, per què fa a la Catalunya del Nord.
D'ací menys d'un any, els trajectes entre Perpinyà i Cervera, Perpinyà i Nimes i qualsevol altra combinació seran per tant accessibles per un preu irrisori, equivalent de vegades a reduccions que superaran 30 euros, en el marc d'aquesta generalització fundada en un apostes. En efecte, la primera línia d'1 euro nord-catalana ha incrementar el nombre d'usuaris d'un 175% el primer any, corresponent a 173.000 viatgers, abans d'un assentament de 4% l'any següent, o sigui 166.000 persones entre desembre de 2012 i desembre de 2013. Amb aquest exemple, la idea regional és fomentar, fins inventar una nova mobilitat territorial, a través d'una fórmula de low cost finançada pels contribuents. Els bitllets, exclusivament accessibles per Internet, per a un tren designat, podran ser impresos o presentats amb smartphones.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Diari de Girona, 5 de juny de 204 wrote: Reclamaran el tercer rail a la línia Figueres-Portbou
S'aposta per fer passar les mercaderies pel punt fronterer i reactivar l'activitat logística
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Construïm un túnel que considerem com la gran prioritat de la xarxa ferroviària catalana des de fa dècades. Una vegada ens decidim a fer-lo, el fem de peatge perquè no hi ha calers i Fomento no afluixa la mosca, però fem tota la resta de la línia que ens costa una burrada de milions mentre deixem la línia convencional pràcticament abandonada a la seva sort.Diari de Girona wrote:El diputat de CiU al Parlament, Pere Vila, ha explicat el pas de mercaderies per ample internacional pel corredor de Vilamalla permetria reduir costos associats al peatge que es paga al TAV,
Una vegada ho tenim tot construït ens adonem que per la LAV hi passen mitja dotzena de trens al dia i està absolutament infrautilitzada. Solució: gastem-nos uns quants milions més en posar un tercer carril a la línia que tenim de tota la vida (per cert, també infrautilitzada) per evitar que els trens de mercaderies hagin de pagar el peatge. Total, tan és, ja que aleshores acabaran compensant a TPFerro per la baixada d'ingressos...
Pel camí ens ha quedat un deute que nio els nostres néts hauran acabat de pagar i 140 treballadors al carrer.
De veritat, aquest país sembla un gag (dolent) dels Monty Python.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: LAV Barcelona-França
wefer wrote: Una vegada ho tenim tot construït ens adonem que per la LAV hi passen mitja dotzena de trens al dia i està absolutament infrautilitzada. Solució: gastem-nos uns quants milions més en posar un tercer carril a la línia que tenim de tota la vida (per cert, també infrautilitzada) per evitar que els trens de mercaderies hagin de pagar el peatge. Total, tan és, ja que aleshores acabaran compensant a TPFerro per la baixada d'ingressos...
Anteriorment, vaig dir que deixar el tram Figueres-Perpinyà sota tutela i gestió d'una empresa privada com TP Ferro, portaria conseqüències com aquesta. Ja fa temps que les anem notant i ha estat un greu error deixar-lo en mans d'aquesta, establint una estupidesa com el "peatge ferroviari" que fa que dissuadeixi les possibilitats d'aumentar les circulacions per aquesta línia. Amb la creació d'una empresa pública mixta per part dels governs espanyol i francès (un 50% del pastís per a cadascun), s'haguéssin evitat escenaris com aquest i l'absurd peatge es podria haver suprimit perfectament, deixant-lo més atractiu per aquelles operadores que vulguin fer ús de la línia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Això del peatge a TPFerro, no és culpa d'aquests.
El que es paga a TPFerro es una penalització, redactada en el contracte d'execució de l'obra, en la que s'ha de pagar una certa quantitat anualment, en el cas de TP Ferro, si no hi ha un mínim de 8 ciruclacions diàries i per sentit (si no recordo malament) des que varen acabar l'obra.
TPFerro acabà l'obra, diguem que tal com estàva planificada (no se si amb endarrerits o avançats), però dos o tres anys abans que la LAV hi arribés. Això provoca que el govern espanyol tingui que pagar des de llavors i fins que no s'igualin o superin les 8 circulacions diàries i per sentit. Crec que son uns 60 milions d'Euros.
Això no es cap estafa, es fa regularment en moltes obres, jo m'hi he trobat, en que es fa per garantir que es cumpleixin els terminis. Podria ben ser que si TPFerro no hagués acabat abans, fossin ells qui haguessin de pagar.
Ara qui va decidir si s'avançava mé so menys ràpid en la LAV de Barcelona a la frontera francesa fou el govern espanyol, tal com en les freqüències de trens per la mateixa línia.
El que es paga a TPFerro es una penalització, redactada en el contracte d'execució de l'obra, en la que s'ha de pagar una certa quantitat anualment, en el cas de TP Ferro, si no hi ha un mínim de 8 ciruclacions diàries i per sentit (si no recordo malament) des que varen acabar l'obra.
TPFerro acabà l'obra, diguem que tal com estàva planificada (no se si amb endarrerits o avançats), però dos o tres anys abans que la LAV hi arribés. Això provoca que el govern espanyol tingui que pagar des de llavors i fins que no s'igualin o superin les 8 circulacions diàries i per sentit. Crec que son uns 60 milions d'Euros.
Això no es cap estafa, es fa regularment en moltes obres, jo m'hi he trobat, en que es fa per garantir que es cumpleixin els terminis. Podria ben ser que si TPFerro no hagués acabat abans, fossin ells qui haguessin de pagar.
Ara qui va decidir si s'avançava mé so menys ràpid en la LAV de Barcelona a la frontera francesa fou el govern espanyol, tal com en les freqüències de trens per la mateixa línia.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: LAV Barcelona-França
Hi ha calers per fer 800 km des de Madrid fins a la Jonquera però no hi ha diners per pagar la meitat d'un túnel de 8 km? Ens prenen per imbècils...wefer wrote:Construïm un túnel que considerem com la gran prioritat de la xarxa ferroviària catalana des de fa dècades. Una vegada ens decidim a fer-lo, el fem de peatge perquè no hi ha calers i Fomento no afluixa la mosca
Re: LAV Barcelona-França
I pregunto jo, si la activitat que ha tingut Portbou durant tots aquests anys s'ha basat només en canviar l'ample de via dels trens de mercaderies, quina utilitat tindria portar el tercer carril fins a Portbou? L'únic que s'aconseguiria seria tenir moviment de locomotores i maquinistes, res més, els llocs de treball de Transfesa, per posar un exemple, es destruirien igualment. En fi, idees de bomber, o de polític...Diari de Girona wrote:La proposta insta a presentar en tres mesos un estudi que "defineixi les accions, el calendari i les inversions necessàries per potenciar la zona logística de Portbou".
Re: LAV Barcelona-França
Exacte. El Parlament ha aprovat per unanimitat una estupidesa del calibre que per garantir els llocs de treball de Portbou s´ha de muntar el tercer carril fins allà, sense adonar-se de que si els trens van en ample europeu no els caldrà aturar-se per res a Portbou i per tant no hi haurà cap mena de lloc de treball. Això és una mostra més del nivell dels nostres polítics... en aquesta cas podem dir que son unànimament incompetents.BCN2008 wrote:I pregunto jo, si la activitat que ha tingut Portbou durant tots aquests anys s'ha basat només en canviar l'ample de via dels trens de mercaderies, quina utilitat tindria portar el tercer carril fins a Portbou? L'únic que s'aconseguiria seria tenir moviment de locomotores i maquinistes, res més, els llocs de treball de Transfesa, per posar un exemple, es destruirien igualment. En fi, idees de bomber, o de polític...Diari de Girona wrote:La proposta insta a presentar en tres mesos un estudi que "defineixi les accions, el calendari i les inversions necessàries per potenciar la zona logística de Portbou".
Re: LAV Barcelona-França
Que hagi calgut fer una nova línia d´alta velocitat quan teniem una convencional infrautilitzada és un capítol més del despropòsit que suposa tenir dues xarxes de diferent ample, cosa que no té ningú al món. Si des d´un principi s´hagués apostat pel canvi d´ample, es podría haver estalviat una quantitat brutal de diners, diners que no hauriem de pagar nosaltres i els nostres descendents. Aquesta estupidesa es continua fent avui en dia després del que ja sabem i incrementant el deute per fer línies que no utilitzarà ningú. Sobre el túnel, a aquestes alçades ja està clar que no s´havia d´haver fet en concessió, que el sistema tarifari vigent és un fracàs perquè no cobreix ni els interessos i desincentiva el trànsit, i que mai s´havia d´haver fet un sistema que faci competir una frontera amb l´altre. Crec que sí, s´ha de canviar l´ample de la línia convencional, encara que no per les raons dels superinteligents senyors polítics, s´ha de canviar l´ample per aconseguir que la xarxa funcioni com a tal en el seu conjunt, com passa a tots els països. Així, donant possibilitats de servei àmplies i polivalents potser aconseguirem que creixi el trànsit de mercaderies per ferrocarril. En qualsevol cas, l´activitat ferroviària a Portbou té els dies comptats.wefer wrote:Construïm un túnel que considerem com la gran prioritat de la xarxa ferroviària catalana des de fa dècades. Una vegada ens decidim a fer-lo, el fem de peatge perquè no hi ha calers i Fomento no afluixa la mosca, però fem tota la resta de la línia que ens costa una burrada de milions mentre deixem la línia convencional pràcticament abandonada a la seva sort.Diari de Girona wrote:El diputat de CiU al Parlament, Pere Vila, ha explicat el pas de mercaderies per ample internacional pel corredor de Vilamalla permetria reduir costos associats al peatge que es paga al TAV,
Una vegada ho tenim tot construït ens adonem que per la LAV hi passen mitja dotzena de trens al dia i està absolutament infrautilitzada. Solució: gastem-nos uns quants milions més en posar un tercer carril a la línia que tenim de tota la vida (per cert, també infrautilitzada) per evitar que els trens de mercaderies hagin de pagar el peatge. Total, tan és, ja que aleshores acabaran compensant a TPFerro per la baixada d'ingressos...
Pel camí ens ha quedat un deute que nio els nostres néts hauran acabat de pagar i 140 treballadors al carrer.
De veritat, aquest país sembla un gag (dolent) dels Monty Python.
Re: LAV Barcelona-França
El Japó i Taiwan també tenen dues xarxes de diferent ample. Ara bé, el cas nipó no té res a veure amb l'espanyol.Toni wrote:El despropòsit que suposa tenir dues xarxes de diferent ample, cosa que no té ningú al món.
Last edited by Sagrerenc on Thursday 05/06/2014 23:05, edited 1 time in total.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Bé, cal tindr en compte que aquesta línia pertany a l'Eix europeu que aquí en diem corredor del mediterrani. Es obvi que sigui només ample europeu.
A Portbou, es evident que baixarà el volum de trens si aquests poden anar directament a França via LAV. Portbou el que ha de fer es preparar-se per a un canvi de ritme i començar a planejar com reduir l'activitat ferroviaria i el sobrer d'infraestructures.
La infrautilització de Porbou es un tema local, espanyol. Per mi la LAV es un concepte europeu en que hauria d'augmentar el volum de mercaderies al enllarçar-les directament amb la resta d'Europa sense canvi de vies ni transbords. Quanes hores es guanyen d'anar per la LAV directament a Europa (on sigui) a fer el canvi de trens a Portbou?
A Portbou, es evident que baixarà el volum de trens si aquests poden anar directament a França via LAV. Portbou el que ha de fer es preparar-se per a un canvi de ritme i començar a planejar com reduir l'activitat ferroviaria i el sobrer d'infraestructures.
La infrautilització de Porbou es un tema local, espanyol. Per mi la LAV es un concepte europeu en que hauria d'augmentar el volum de mercaderies al enllarçar-les directament amb la resta d'Europa sense canvi de vies ni transbords. Quanes hores es guanyen d'anar per la LAV directament a Europa (on sigui) a fer el canvi de trens a Portbou?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: LAV Barcelona-França
A Cervera hi ha el mateix problema que a Portbou. I per tant és un tema local i no sé per què dius espanyol. En tot cas l'àmbit afectat en tota aquesta història és l'Eurodistricte.gatvell wrote:La infrautilització de Porbou es un tema local, espanyol.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Local, em refereixo a que es d'Espanya, un país que gestiona, interessadament?, malament el servei ferroviari de mercaderies.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: LAV Barcelona-França
Aparte de que ya se te ha respondido que nuestro sistema de AVE emula al Japonés en que es una red completamente segregada (en Japón se buscaba precisamente eso, pero porque ahí se hicieron las LAV con dos dedos de frente, en trayectos SATURADOS, y no para ir rápidamente a la capital del reino pasando por la nada), el tema de los despropósitos no viene por los anchos, no se hizo la red de alta velocidad para tener ancho internacional, se hizo para tener trenes chupiguays como los tienen los Franceses y Japoneses y que nos daban envidia porque España es grande e importante (y te imaginas España sin esta envidia infinitia?). El ancho internacional fue una decisión que se tomó in extremis cuando se hizo el AVE a Sevilla, previendo una eventual conexión con Europa, pero eso sigue siendo un despropósito, los diferentes anchos no son un problema significativo para viajeros (aparte de que un trasbordo no es tan grave, tenemos los Talgos), sino para mercancías, y evidentemente la LAV no nació pensando en las mercancías. El error no estuvo en tener dos anchos de vía, el error estuvo en hacer ancho internacional casi exclusivamente para viajeros. Se podrían haber hecho líneas en ancho internacional que no fueran LAV, pensando en las mercancías, fuera con terceros carriles o ampliando a tres o cuatro vías las líneas donde fuera pertinente, con una o dos vías adicionales en ancho internacional. Ni despropósitos, ni LAVs, ni tonterías. Tenemos lo que nos merecemos, delusiones de grandeza. Ahí tienes a Rajoy diciendo que "Catalunya estará fuera de España y de todo" o que "los países pequeños no importan", como si España no fuera un cagarrito en la faz de la tierra. Alábate, burro, sino quien te alaba.Toni wrote: Que hagi calgut fer una nova línia d´alta velocitat quan teniem una convencional infrautilitzada és un capítol més del despropòsit que suposa tenir dues xarxes de diferent ample, cosa que no té ningú al món.
Re: LAV Barcelona-França
gatvell wrote:Bé, cal tindr en compte que aquesta línia pertany a l'Eix europeu que aquí en diem corredor del mediterrani. Es obvi que sigui només ample europeu.
A Portbou, es evident que baixarà el volum de trens si aquests poden anar directament a França via LAV. Portbou el que ha de fer es preparar-se per a un canvi de ritme i començar a planejar com reduir l'activitat ferroviaria i el sobrer d'infraestructures.
La infrautilització de Porbou es un tema local, espanyol. Per mi la LAV es un concepte europeu en que hauria d'augmentar el volum de mercaderies al enllarçar-les directament amb la resta d'Europa sense canvi de vies ni transbords. Quanes hores es guanyen d'anar per la LAV directament a Europa (on sigui) a fer el canvi de trens a Portbou?
Jo no entenc perquè es pretèn utilitzar la LAV per transportar mercaderies. Els trens de mercaderies viatjaran com a màxima a 100 km/h perquè el cost creix exponencialment i es massa car. I un altre error, per tenir una linia en ample internacional no vol dir que es creein nous trens, un clar exemple ha estat el desastre de la connexió del port de Barcelona amb tota europa. Les vies d'ample internacional del port estan infrautilitzades i els tràfics internacionals a la setmana són irrisoris. Potser el problema no és el tren de mercaderies, sinó el tenir alguna mercaderia que transportar.
Hasta siempre serie 1000
Competencia desleal
O tal vez el problema es que el tren que tiene que pagar un canon por el uso de las vías no puede competir con camiones que van por utovías sin peaje o carreteras nacionales, y que les subvencionan el peaje cuando les obligan a ir por la autopista. Pongamos peajes en todas las autovías, prohibamos a los camiones circular por las carreteras, y verás tu como se dispara el transporte en ferrocarril.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Nestor, potser que les despeses augmentin en un tren, però també cal tindre en compte que un tren supleix un grapat de camions, conductors, manteiment, etc.
El corredor del mediterrani es pensat, inicialment, com a una infraestructura per a mercaderies i, després, ambpliable a passatgers. A Espanya s'ha fet al revés.
Al Port de Barcelona, crec que tot son problemes, però si es fomenta bé i és dona a conèixer el servei podria augmentar considerablement. Suposo que el moll de Hutchinson hauria d'augmentar en molt el trànsit ferroviari al descarregar mercaderies que, en principi, haurien d'anar directament cap a França i altres llocs.
El corredor del mediterrani es pensat, inicialment, com a una infraestructura per a mercaderies i, després, ambpliable a passatgers. A Espanya s'ha fet al revés.
Al Port de Barcelona, crec que tot son problemes, però si es fomenta bé i és dona a conèixer el servei podria augmentar considerablement. Suposo que el moll de Hutchinson hauria d'augmentar en molt el trànsit ferroviari al descarregar mercaderies que, en principi, haurien d'anar directament cap a França i altres llocs.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Diari de Girona, 8 de juny de 2016 wrote: Xuclà defensa la connexió del tercer rail al centre intermodal de Vilamalla
Davant els empresaris gironins, es compromet a impulsar altres millores de les infraestructures
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Em permeto aixecar aquest fil.
L'aixeco per constatar l'augment de la decadència d'aquesta línia. Entre Figueres i Cervera només tenen taquilla Llançà (amb horari reduït) i Portbou. Bé, suposadament perquè en dos mesos he anat dos cops a Cervera i per tornar, vora les 7-8 del vespre m'he trobat la taquilla de Portbou tancada, cosa que fins ara no havia vist, i amb indicis que pràcticament no obre mai. Al vestíbul només hi ha una màquina autovenda que només admet targeta... a l'altra banda de la frontera la SNCF ja fa uns anys va retallar l'horari de taquilla també.
El bar de l'estació també ha tancat la persiana per sempre... (tot i que no em sorprèn, era caríssim i a sobre una colla d'antipàtics, només hi vaig anar un cop).
Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
L'aixeco per constatar l'augment de la decadència d'aquesta línia. Entre Figueres i Cervera només tenen taquilla Llançà (amb horari reduït) i Portbou. Bé, suposadament perquè en dos mesos he anat dos cops a Cervera i per tornar, vora les 7-8 del vespre m'he trobat la taquilla de Portbou tancada, cosa que fins ara no havia vist, i amb indicis que pràcticament no obre mai. Al vestíbul només hi ha una màquina autovenda que només admet targeta... a l'altra banda de la frontera la SNCF ja fa uns anys va retallar l'horari de taquilla també.
El bar de l'estació també ha tancat la persiana per sempre... (tot i que no em sorprèn, era caríssim i a sobre una colla d'antipàtics, només hi vaig anar un cop).
Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Potser només obre pel matí, com Els Monjos o La Granada?Granolleri wrote:Entre Figueres i Cervera només tenen taquilla Llançà (amb horari reduït) i Portbou. Bé, suposadament perquè en dos mesos he anat dos cops a Cervera i per tornar, vora les 7-8 del vespre m'he trobat la taquilla de Portbou tancada, cosa que fins ara no havia vist, i amb indicis que pràcticament no obre mai. Al vestíbul només hi ha una màquina autovenda que només admet targeta... a l'altra banda de la frontera la SNCF ja fa uns anys va retallar l'horari de taquilla també.
I tant... en certa manera, és justícia poètica (no pels passatgers, clar).Granolleri wrote:El bar de l'estació també ha tancat la persiana per sempre... (tot i que no em sorprèn, era caríssim i a sobre una colla d'antipàtics, només hi vaig anar un cop).
Clar: no hi ha bar...Granolleri wrote:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.