Posted: Saturday 24/03/2007 14:26
Com q avui dissabte es posava en funcionament la nova estació de Rodalies del Prat, m'he apropat a fer-li una visita i fer unes quantes fotos. Primer de tot, comencem amb l'antic traçat que des d'avui ha quedat fora de servei: això és des de l'antic pas a nivell, mirant cap a Barcelona.
Tothom no s'ha assabentat del canvi de traçat, l'alarma del pas a nivell pels vianants encara estava actiu i pitant tota l'estona
Ens anem apropant a la nova estació, i des d'aquí veiem com a l'antiga estació ja hi havia obrers desmantellant la catenària.
L'estació antiga nº2 presenta aquest trist aspecte, graffitejada per tots costats i amb la meitat de la seves andanes i platja de vies q ja han donat pas a les obres de soterrament.
I arribem a la nova estació! A quina hora? Ahhh... no se sap Cal dir q des de lluny presenta un molt bon aspecte, però a l'apropar-se es veu més el seu caràcter de provisionalitat de la construcció, ja q tot aquest espai ha d'acabar engullit dins del vestíbul de la gran estació intermodal.
Des de dins s'aprecia més el seu aspecte de provisionalitat de l'edifici, sostre metàlic cutre, parets de formigó pintades de blanc sense un acabat gaire decent... Avui per ser el primer dia, era dia de portes obertes, pq les validadores no funcionaven i estaven obertes.
L'estació a nivell d'andanes està dividida en dos naus, vies 1 i 3 direcció Vilanova i l'aeroport, vies 2 i 4 direcció Barcelona. Aquí veiem els ascensors q baixen cap a la nau de les vies 1 i 3.
I aquí les escales mecàniques q ens baixen cap a la nau de les vies 2 i 4.
Les escales mecàniques d pujada de les vies 1 i 3 cap el vestíbul no funcionaven encara, estaven aturades.
I arribem a les andanes. La primera sensació és... quina quantitat enorme de pols!!! Tot el q es veu així malament a la càmara, no és q estigui espatllada, és pols en suspensió a l'aire! És increïble, han de passar el motxo per allà per netejar-ho pq quasi no es pot ni respirar... està brutíssima :nuts:
L'estació de moment només té operatives dues vies, la 1 i la 3, les q estan pegades al mur q separa les dues naus. Les parets de les escales i de les sortides d'emergència q estan al mig de les andanes, estan recobertes d'un mosaic verdós realment horrible estèticament.
Aquí veiem la sortida per les escales normals, més pared horrible verda i com la via 4 té una lona blava per indicar q està inutilitzada, de moment aquesta via no té ni via ni catenària instalada.
L'accès per les escales mecàniques és l'únic punt on hi entra llum natural a les andanes.
Si la nova Vilafranca estèticament és la Sant Andreu Arenal del segle XXI, aquesta del Prat és el Clot-Aragó del segle XXI, pq la disposició de vies, andanes i l'estil del mur fa q siguin idèntiques.
Al sostre de la nau del costat muntanya (vies 1 i 3) hi ha el centre de comandament de l'estació. Cal dir q avui per se el primer dia anunciaven per megafonia retards de 20 minuts en els trens que passessin per la línia de Vilanova.
Encara falten molts detalls estètics per cuidar, aquí veiem un munt d'horribles cables q contrasten amb el fil de la catenària, q encara està impecable, brillant i lluent!
Monitors q hi ha al principi de l'andana per facilitar la tasca als maquinistes, les andanes són una miqueta en corba. En aquesta foto es pot veure lo tremendament guarro q està tot.
I res més... verd i cap a casa!
Tothom no s'ha assabentat del canvi de traçat, l'alarma del pas a nivell pels vianants encara estava actiu i pitant tota l'estona
Ens anem apropant a la nova estació, i des d'aquí veiem com a l'antiga estació ja hi havia obrers desmantellant la catenària.
L'estació antiga nº2 presenta aquest trist aspecte, graffitejada per tots costats i amb la meitat de la seves andanes i platja de vies q ja han donat pas a les obres de soterrament.
I arribem a la nova estació! A quina hora? Ahhh... no se sap Cal dir q des de lluny presenta un molt bon aspecte, però a l'apropar-se es veu més el seu caràcter de provisionalitat de la construcció, ja q tot aquest espai ha d'acabar engullit dins del vestíbul de la gran estació intermodal.
Des de dins s'aprecia més el seu aspecte de provisionalitat de l'edifici, sostre metàlic cutre, parets de formigó pintades de blanc sense un acabat gaire decent... Avui per ser el primer dia, era dia de portes obertes, pq les validadores no funcionaven i estaven obertes.
L'estació a nivell d'andanes està dividida en dos naus, vies 1 i 3 direcció Vilanova i l'aeroport, vies 2 i 4 direcció Barcelona. Aquí veiem els ascensors q baixen cap a la nau de les vies 1 i 3.
I aquí les escales mecàniques q ens baixen cap a la nau de les vies 2 i 4.
Les escales mecàniques d pujada de les vies 1 i 3 cap el vestíbul no funcionaven encara, estaven aturades.
I arribem a les andanes. La primera sensació és... quina quantitat enorme de pols!!! Tot el q es veu així malament a la càmara, no és q estigui espatllada, és pols en suspensió a l'aire! És increïble, han de passar el motxo per allà per netejar-ho pq quasi no es pot ni respirar... està brutíssima :nuts:
L'estació de moment només té operatives dues vies, la 1 i la 3, les q estan pegades al mur q separa les dues naus. Les parets de les escales i de les sortides d'emergència q estan al mig de les andanes, estan recobertes d'un mosaic verdós realment horrible estèticament.
Aquí veiem la sortida per les escales normals, més pared horrible verda i com la via 4 té una lona blava per indicar q està inutilitzada, de moment aquesta via no té ni via ni catenària instalada.
L'accès per les escales mecàniques és l'únic punt on hi entra llum natural a les andanes.
Si la nova Vilafranca estèticament és la Sant Andreu Arenal del segle XXI, aquesta del Prat és el Clot-Aragó del segle XXI, pq la disposició de vies, andanes i l'estil del mur fa q siguin idèntiques.
Al sostre de la nau del costat muntanya (vies 1 i 3) hi ha el centre de comandament de l'estació. Cal dir q avui per se el primer dia anunciaven per megafonia retards de 20 minuts en els trens que passessin per la línia de Vilanova.
Encara falten molts detalls estètics per cuidar, aquí veiem un munt d'horribles cables q contrasten amb el fil de la catenària, q encara està impecable, brillant i lluent!
Monitors q hi ha al principi de l'andana per facilitar la tasca als maquinistes, les andanes són una miqueta en corba. En aquesta foto es pot veure lo tremendament guarro q està tot.
I res més... verd i cap a casa!