Page 3 of 3

Posted: Tuesday 10/04/2007 18:22
by wefer
Certament crec que moltes de les coses que es diuen, com per exemple les dates de la L2, es podrien millorar, però crec que l'explicació és més que suficient per gent profana en la matèria.
Ara bé, el que sí que no té perdó, segons el meu punt de vista, són aquests dos errors:
- Dir que la idea principal de la construcció del Transversal fou l'Exposició Internacional
- Dir que la mai inaugurada estació de Gaudí, era l'antiga estació de Sagrada Família.
Arreglant aquests dos punts, quedaria un text potable.

Posted: Tuesday 10/04/2007 22:11
by BCN Término
Correos no quedava massa aprop de Barceloneta, les separen poc menys de 400 metres, una distància prou raonable entre estacions de metro. El motiu es el mateix que la desaparició de Fernando ( que no Ferran ). Si la andana ocupa el gàlib d´una de les vies, i la linia s´ha de prolongar, resulta evident el futur de la andana i per tant de la resta de la estació.

La distància entre Liceo i Fernando no era de 200 metres, eran menys de 100.

Com a en Fantito i a en Wefer, m´ha sobtat llegir de manera oficial que el motiu de construcció del Transversal fos la exposició del 29. Com es que per unir el centre de la ciutat amb la exposició es construeix una linia que comença a La Bordeta ?? ridicul !!!. El que si es va fer per la exposició es la tercera via de la estació España, i serveis directes entre les estacions Cataluña i España, serveis que per cert van continuar esporadicament amb motiu de excursións organitzades a Montserrat i bitllet combinat Metro-ferrocarrils de Catalunya-aeri de Montserrat, peró no va ser pas la exposició el motiu del projecte global de la linia.


Venint de l'Ajuntament de Barcelona, hauria de servir per il·lustrar als ignorants més que per acontentar als profans. Aquest text hauria de ser exemplar.
Colosal observació.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.

Posted: Tuesday 10/04/2007 22:16
by metring
Si, la de fer el Transversal per a l'exposició és molt grossa, realment. Caldria que TMB revises tots els articles referits als transports que gestionen, abans no sortissin a la llum, al menys jo ho faria així, per tal d'evitar parrafades.

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Wednesday 24/09/2014 22:02
by metring
Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Thursday 25/09/2014 7:24
by raulitinbcn
metring wrote:Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.
Aqui el teniu per si el voleu escoltar:
https://uwhisp.com/w/xu9

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Thursday 25/09/2014 10:41
by Fran-Ikarus
Fa uns dies, en un d'aquests diaris que ara no permeten enllaços des d'altres webs, presentaven aquesta empresa que es dedica a fer visites guiades explicant les històries respectives del lloc, i pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Thursday 25/09/2014 14:05
by wefer
Fran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorrada :nose
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".

De pagament

Posted: Thursday 25/09/2014 16:06
by raulitinbcn
wefer wrote:
Fran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorrada :nose
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".
Sálvame+, ja que les visites, al ser una empresa, en cobraven.

Rebrot

Posted: Friday 21/04/2017 12:21
by Fran-Ikarus
Rebrot relativament recent d'aquestes històries, en el bloc "Barcelona Secreta":

http://barcelonasecreta.com/2015/11/his ... mal-rollo/

Gaudí es va quedar sense acabar "per manca de diners", ves per on :)

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Friday 21/04/2017 19:22
by ortegote
Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.

Re: Histories per no dormir del METRO

Posted: Monday 24/04/2017 9:23
by Fran-Ikarus
ortegote wrote:Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.
D'això se'n parla aquí:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... al#p264024

(aquest altre tema "Històries per no dormir" és més aviat, com es veu, per a històries de natura diversa, però amb la fantasia com a comú denominador, i sovint "fantasmes" pel mig :) )

Fantasmes

Posted: Monday 24/04/2017 11:11
by Guigui
Em fa l'efecte que els únics "fantasmes" que corren pel metro de Barcelona són determinats autors que fan córrer autèntiques animalades per a cridar l'atenció.