Page 3 of 4

Posted: Friday 13/04/2007 22:44
by Guigui
aarongilp wrote:I de fet, TrenHotel és un invent espanyol.
Invent espanyol o no, el fet és que per Europa també hi ha els EuroNight. Des de Viena, que és la ciutat UIC que més bé conec, hi ha connexions amb Hamburg, Zuric i Venècia (i possiblement me'n deixi alguna o altra).

Posted: Friday 13/04/2007 22:51
by aarongilp
Em referia al concepte de Tren Hotel. El concepte dels EuroNight és el mateix que d'un tren nocturn, on no tens tants luxes com als TH. De fet, als TH d'Elipsos no se'ls considera EN, sino EuroCity...

Posted: Sunday 15/04/2007 16:56
by Jordi Freixas
Euronight? Eurocity? bufff...

Posted: Sunday 15/04/2007 21:54
by Guigui
aarongilp wrote:Em referia al concepte de Tren Hotel. El concepte dels EuroNight és el mateix que d'un tren nocturn, on no tens tants luxes com als TH. De fet, als TH d'Elipsos no se'ls considera EN, sino EuroCity...
De debò? No és un EuroCity un Intercity internacional? Pel que tenia entès, ho és el Catalan Talgo, així com tots els altres trens internacionals de llarga distància no AV (p.ex. Zuric-Viena, Zuric-Milà, Viena-Roma, etc.)

Posted: Sunday 15/04/2007 23:05
by sequera
Guigui wrote:
aarongilp wrote:Em referia al concepte de Tren Hotel. El concepte dels EuroNight és el mateix que d'un tren nocturn, on no tens tants luxes com als TH. De fet, als TH d'Elipsos no se'ls considera EN, sino EuroCity...
De debò? No és un EuroCity un Intercity internacional? Pel que tenia entès, ho és el Catalan Talgo, així com tots els altres trens internacionals de llarga distància no AV (p.ex. Zuric-Viena, Zuric-Milà, Viena-Roma, etc.)
en el motor de busqueda de horarios de la db, el th a zurich aparece como EN

Estación/parada Fecha Hora Vía Productos Comentarios
Barcelona Franca Ma, 17.04.07 de 20:15 EN 273 EuroNight
Schlafwagenzug, Reservierungspflicht, Globalpreis, BordRestaurant
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/zuginfo.exe/

y la propia DB , desglosa sus trenes:

InterCityExpress (ICE)InterCity/EuroCity (IC/EC)InterRegio (IR)InterRegioExpress (IRE)RegionalExpress (RE)RegionalBahn (RB)Trenes nocturnos (NZ, EN, D-Zug, UEX, CNL)Trenes internacionales: Thalys, EurostarÖffentlicher Nahverkehr: S- und U-Bahn, BusseInterCityExpress (ICE)

Posted: Sunday 15/04/2007 23:19
by aarongilp
Ah...pos en los carteles de destino de los TH sale el logo de EC y no EN... Ahora es cuando ya no entiendo nada y me retracto de lo dicho...

Posted: Sunday 15/04/2007 23:40
by Jordi Freixas
Bé, i a propòsit dels TrensHotel, com a servei de més altes prestacions que les d'un Estrella nocturn:

En algun fil es va comentar que les denominacions Altaria o TH tenien com a objectiu eliminar la de Talgo de les marques comercials de RENFE. Algú sap si poden apareixer nous Trens Hotel que no siguin de Talgo?

Posted: Sunday 15/04/2007 23:47
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Bé, i a propòsit dels TrensHotel, com a servei de més altes prestacions que les d'un Estrella nocturn:

En algun fil es va comentar que les denominacions Altaria o TH tenien com a objectiu eliminar la de Talgo de les marques comercials de RENFE. Algú sap si poden apareixer nous Trens Hotel que no siguin de Talgo?
En un principi no, per dos motius. El primer és perquè així com Altaria és un producte associat únicament a trens fets amb material Talgo, TrenHotel és un producte nocturn també associat únicament a material Talgo nocturn. El segon motiu és perquè quelcom que no sigui TH Talgo desapareixerà del mapa, pel que no podrà haver res que no sigui Talgo per a poder aplicar-hi la denominació TH.

Posted: Monday 16/04/2007 13:02
by Jordi Freixas
O sigui que, es tracta bàsicament d'una qüestió de monopoli...

Posted: Monday 16/04/2007 15:07
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:O sigui que, es tracta bàsicament d'una qüestió de monopoli...
Mmm...en aquest cas, és més per cosa de Renfe que per cosa de Talgo. Talgo ofereix unes clàusules i uns preus a Renfe que la fan decantar cap a aquest tipus de tren. Però és cosa de Renfe el voler un material i no un altre.

Posted: Tuesday 17/04/2007 9:57
by Ecomobisostrans
genissimon wrote:Un TH té sentit per a temps de recorregut de l'ordre de les 10-12 hores.

En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.

10-12 hores a 200 Km/h són 2000-2400 Km.

Distàncies per carretera:

Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-París 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km

Salut !!
Si els trens anessin a la velocitat que han d'anar i poden anar no caldria trenhotels. Amb aquestes distàncies que dius, amb una velocitat comercial de 400 a 500 km/h. el temps seria el seguent:

Barcelona-Berlin 1875 Km = de 4:41 a 3:45
Barcelona-Varsòvia 2411 Km = de 6:02 a 4:49
Madrid-Amsterdam 1761 Km = de 4:24 a 3:31
Madrid-Viena 2423 Km = de 6:03 a 4:51
etc.
i per distàncies superiors ja tenim l'avió. De fet, a partir de 1500-2000 km. ja recomanaria l'avió.

Posted: Tuesday 17/04/2007 10:25
by wefer
Ecomobisostrans wrote:Si els trens anessin a la velocitat que han d'anar i poden anar no caldria trenhotels. Amb aquestes distàncies que dius, amb una velocitat comercial de 400 a 500 km/h.
No existeix CAP tren que pugui circular comercialment a aquestes velocitats, ni tampoc CAP línia autoritzada. I en un futur pròxim, tampoc es preveu que hi siguin. Essent optimista, a mitjà termini (5-10 anys) podríem veure trens que arribessin als 400 Km/h de velocitat punta, però més, de moment, gairebé segur que no.

Posted: Tuesday 17/04/2007 11:56
by Ecomobisostrans
Si no existeix es per que no els hi dona la gana, per que be que a les proves han demostrat que poden anar a 574,8 km/h. per tant, nomes cal que reformin els trens per que tinguin prou potencia per anar-hi i les linies per que siguin prou segures i aixi no facin perdre el temps als viatgers trigant un fotimer d'hores.

Posted: Wednesday 18/04/2007 1:43
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Si no existeix es per que no els hi dona la gana, per que be que a les proves han demostrat que poden anar a 574,8 km/h. per tant, nomes cal que reformin els trens per que tinguin prou potencia per anar-hi i les linies per que siguin prou segures i aixi no facin perdre el temps als viatgers trigant un fotimer d'hores.
No, és clar, però aleshores muntem la mateixa parafernàlia que van fer al dia i lloc del rècord, reforçant la via i la catenària, tunejant el tren i col·locant gendarmes amb una densitat digna de perímetre de papamòbil. Quedarà maco, oi?

Per últim, tindries l'amabilitat d'explicar aquesta necessitat irreprimible d'arribar-te a Berlín, Reykjavik o Ushuaia trencant el mur del so?

Posted: Wednesday 18/04/2007 10:32
by Ecomobisostrans
Aquesta "necessitat irreprimible" en realitat es un dret. Al meu parer, es un dret poder moure's pel mon el mes ràpid possible.

I si per aconseguir-ho s'ha de reforçar la via i la catenària, i tunejar el tren, pues es fa. I lo dels gendarmes, suposo que quan no sigui de proves sino algo segur ja no faran falta.

De fet, ja comencen a arribar veus, i me les crec, que si l'AVE va tant a poc a poc es per no perjudicar les linies aèries. >:( Es a dir que enlloc de pensar en afavorir la movilitat, pensen en afavorir la butxaca d'alguns.

Posted: Wednesday 18/04/2007 11:49
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Aquesta "necessitat irreprimible" en realitat es un dret. Al meu parer, es un dret poder moure's pel mon el mes ràpid possible.
On està recollit com a dret humà anar a la velocitat de la llum i, de pas, malgastar energia i destruir tot el que es posa al pas de la via de comunicació extrema per la qual es circula?

Les coses tenen el seu límit. I no veig, racionalment, cap motiu per farcir Europa de formigó per al vehicle privat, formigó per TAVs, formigó per Maglevs i formigó per fer enlairar i aterrar avions ultrasònics comercials. Tot plegat a més de la vomitada energètica que això suposa.

L'alternativa, bàsicament, ja existeix, tot i que és perfeccionable des d'un punt de vista de cobertura. I t'asseguro que serveix per qui no pretengui tenir el do de l'ubiqüitat i, tot i així, ja gasta prou energia i podria gastar-ne menys.

Posted: Wednesday 18/04/2007 12:13
by Ecomobisostrans
M'imagino que si estiguessim discutint aixo fa 150 anys, quan hi havia els 1rs trens, i jo propossés que s'havia d'intentar incrementar una mica mes la velocitat, tu hauries dit que per que teniem que anar mes ràpids. Es una sort que aquesta mentalitat no hagi sigut la que ha predominat en l'espècie humana per que si no encara viuriem a l'edat de pedra. I que consti que soc ecologista, i que no estic gens d'acord en que la Terra hagi de pagar un alt cost per les nostres activitats, però estic convençut de que tot el que necessita un fotimer d'energia tambe pot anar amb renovables, i amb menys consum, tot es qüestió de tenir la voluntat d'investigar en aquesta direcció.
Image

Posted: Wednesday 18/04/2007 13:35
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Es una sort que aquesta mentalitat no hagi sigut la que ha predominat en l'espècie humana per que si no encara viuriem a l'edat de pedra.
Aquí és on t'equivoques de mig a mig. Jo no m'oposo a que el tren o qualsevol altre mitjà de transport sigui més ràpid, però considerant l'electricitat que gasten, ho trobo una aberració. D'altra banda, no sé si és cert allò que ens volen fer veure els polítics de que la MAT és necessària tant sí com no perquè si no, no funcionaria la LAV a França, o si no serà més aviat una bola perquè ens balli allò que no sona i hi estiguem d'acord, però cas de ser així, vindria a demostrar el que dic.

Oi que els Concorde ja fa set anys que no volen i ningú no es queixa per haver d'anar de París a Nova York en vuit hores en lloc de quatre? Doncs el mateix pels trens: que vagin tan de pressa com puguin, però això significa inevitablement fer un ús racional de l'energia, que no és precisament quelcom que sobri i, a més, és el causant de la majoria de guerres declarades i no declarades que hi ha actualment al món.

Potser et semblaré conservador i rupestre, però n'hi ha d'altres que viuen al Manchester del s. XIX perquè no hi ha manera de que es fiquin entre cella i cella que, abans de ser més ràpids, cal ser més estalviadors.

Posted: Wednesday 18/04/2007 15:33
by aarongilp
Disculpeu, però em sembla que no ho he entès. Algú que promou l'ecomobilitat està dient que els trens han d'anar a 600 km/h tot i saber les despeses energètiques que això comporta? Perquè de ser així, quelcom falla...

Posted: Thursday 19/04/2007 0:06
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Oi que els Concorde ja fa set anys que no volen i ningú no es queixa per haver d'anar de París a Nova York en vuit hores en lloc de quatre? Doncs el mateix pels trens: que vagin tan de pressa com puguin, però això significa inevitablement fer un ús racional de l'energia, que no és precisament quelcom que sobri i, a més, és el causant de la majoria de guerres declarades i no declarades que hi ha actualment al món.
Em sembla que el Concorde no és un bon exemple, ja que si no hagués tingut mai lloc aquell accident de París, a dia d'avui seguiria funcionant a ple rendiment. Senzillament el van treure perquè es va tornar deficitari. Dubto molt que als despatxos els hi sortís la vena ecologista de cop i volta... (ja apareixerà alguna altra cosa, ja...)