Em comunico amb vostè després d’haver rebut el seu correu electrònic. No està prohibit fer fotografies al metro, tan sols i per motius de seguretat, tothom qui vulgui fer fotografies ha de sol·licitar un permís al departament de relacions externes per tal de portar un control i avisar a les gerències de metro o caps de línia d’autobús de la presència de persones fotografiant o rodant a les instal·lacions de TMB.
Cordialment,
Transports Metropolitans de Barcelona
Departament de Relacions Externes
I la meva resposta:
Benvolguts senyors,
Primerament agrair-los la seva resposta.
Ara, els agrairia que m'aclarissin unes matitzacions que encara no entenc i que se'm poden donar:
Si tal com em diu no està prohibit, què passaria si jo no demanés aquest permís, ja sigui perquè m'ha estat imposible o perquè sovint no es possible programar-se les sortides fotogràfiques amb suficient antelació? Si no està prohibit, podria ser increpat pel personal del metro per no tenir permís? Si llavors se'm demana que deixi de fer fotografies, no m'ho estan prohibint? La meva potser limitada lògica diu que el que no està permés és que està prohibit, ja que si no està permés fer fotos sense permís, llavors jo interpreto que està prohibit fer fotos sense aquest.
Així mateix segueixo sense comprendre quins problemes de seguretat pot portar que una persona, de peu a l'andana on estaria com a usuari del metro, utilitzi una càmera de fotos, obviament sense trípode.
Agraint-los per endavant la seva atenció, rebi un cordial salutament,
Joan Espina
Sincerament, crec que la resposta de TMB és de nen de parvulari.
megapauer wrote:Sincerament, crec que la resposta de TMB és de nen de parvulari.
Més aviat diria que és d'alumne de primària que recita la taula de multiplicar amb la cantarella dels nens del Colegio de San Ildefonso. Ja només falta la monja mirant-se'l amb cara de mala llet i regle en mà per si "salten els ploms".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
No està prohibit però per motius de seguretat s'ha d'avisar... Això és bastant paradoxal. O sigui, si jo estic fent fotos no em diran que està prohibit però em diran que els havia d'avisar i per tant m'ho prohibiran Això em sona de filosofia de si A>B si no A>no B i totes aquests coses... En fi, una manera de TMB de dir "ui no, no està prohibit" però "per motius de seguretat ens has d'avisar i indirectament sí que està prohibit".
Els problemes de seguretat als que fan referència es per motius de terrorisme, obviament per estarte d'empeus a l'andana no fas mal a ningu.
L'unica incongruencia es aixo, si tu vols fer una foto espontania (milers de persones tenen fotos amb els amics al metro) i aquest tipus de foto no fan mal a ningu. El problema es detectar quan vols fer fotos per despres passarles a una xarxa de terroristes islamistes extremistes o quan el que vols es fer una foto als teus amics o a un tren que t'agrada.
Per aixo crec que no diuen obertament que es poden fer fotos, per si veuen algu amb males pintes poder dirli que deixi de ferne.
EUKibo wrote:Els problemes de seguretat als que fan referència es per motius de terrorisme, obviament per estarte d'empeus a l'andana no fas mal a ningu.
No em crec que ho diguis en serio.
Perquè amb tots els respectes, La Pedrera, la Sagrada Família, Plaça Catalunya, Canaletes, etc. són llocs on podrien perfectament cridar l'atenció i òbviament no està prohibit fer-los-hi fotos.
Això que dius és l'excusa barata. Als EEUU pots fer fotos als aeroports des de les zones públiques sense cap problema. I ells podrien ser els primers que posin punyetes.
L'excusa de sempre és la seguretat, però tots sabem que qui vol fer mal no es dedica a fer fotos.
El problema real és que, fent fotos o filmant, a vegades poden sortir a la llum coses que no interessa que es publiquin: instal·lacions en mal estat, funcionaments o comportaments incorrectes, etc.
Un pobre estranger aficionat a l'audio estava grabant sons al metro quan de sobte apareixen els de seguretat i li diuen que està prohibit. Escolteu tota la conversació, no té desperdici.
Un pobre estranger aficionat a l'audio estava grabant sons al metro quan de sobte apareixen els de seguretat i li diuen que està prohibit. Escolteu tota la conversació, no té desperdici.
Sento vergonya aliena en escoltar aquesta conversació, la veritat El tio es devia quedar flipant que no pugués grabar so...
no si ara sembla que esta prohibit fer fotos i també grabar els sons al metro. I que en té de dolent grabar els sons? ha de demanar autorització per grabar els sons? Llavors o sigui, envio un mail a Relacions Externes demanant permís per grabar sons al metro? Home, potser si ets un productor de cinema si que ho faràs però...... nose, ho trobo bastant absurt
Quina vergonya... Així tracten els nostres turistes? I la pava aquesta denota una cultura parlant... Que TOOOOOONTA "esta como gravando el sonido o al asi" "cuando le he pedido que se identificara me ha dado una tarjeta (¬¬ li ha demanat acreditacio, no identificacio)" Patètic... A més quan truca a la central (suposo que es quedaran a quadres quan truquen per tal chorrada, li diuen un telefon on poder demanar autoritzacio o algo i no li diu, aquesta nomes volia ferse la poderosa amb un pobre guiri)
Acabo de rebre això referent al concurs fotogràfic:
Hola!!
Os escribo para anunciaros que han habido cambios en las fechas del Concurso de Fotografia de TMB.
Se amplía el plazo de inscripción del 7 de mayo al 13 de julio.
Permiso para realizar las fotografías del 5 junio al 23 de julio.
Fecha límite entrega fotografías: el 30 de julio.
A partir de la semana que viene, día 5 de junio, ya podreis pasar a recoger vuestras autorizaciones por el Casal d'Associacions Juvenils de Barcelona (c. Ausiàs Marc, 60).
Un saludo y hasta pronto.
Així doncs, tenim més d'un mes per poder realitzar les fotografies. Els que no us vau apuntar abans ho podeu fer ara, ja que pel que sembla han ampliat el període d'inscripció.
jo avui estava fent fotos a Urquinaona L4 als 1100 i tot fent-ne fotos a un, he vist com la conductora agafava el telèfon que hi ha a la cabina i ha parlat, tot mirant-nos al meu amic i a mi, i llegint-li els llavis he vist algo com chavales, fotos, com avisant a seguretat i després quan el comboi ha començat a marxar m'ha mirat la dona fixament amb cara de mala llet i aixó si que li he llegit clar dels llavis: si si, haz fotos haz i benu, hem pirat d'allà...
aim wrote:Per cert, hi ha algun altre país, a part d'Espanya, on hi hagi aquesta "prohibició" i que afecti a tantes companyies ferroviàries ?
A França, que és el país que més conec no hi ha cap problema a la SNCF (tot i que has d'anar una mica amb compte si hi ha el pla Vigipirate activat). A la RATP teòricament has de demanar permís però pel que he vist es fa molt la vista grossa, sempre que no molestis.
Increible lo de la grabació de so...en algun tema per aqui he comentat que soc enginyer d'audio...i a part produeixo musica...y la veritat que més d'una vegada he pensat en gravar el so d'un tren per samplejar-lo o utilitzar-lo en alguna canço (especialment volia el so dels 1000)...ara resultara que em faran esborrar la memòria de la grabadora??? Si veieu un penjat amb auriculars i un micròfon a la mà com un tonto gravant trens soc joxXDDXXD
X cert...es logic que vulguien evitar tota la caqueta k tenen...avui 9:30 de la nit, tram H.Clinic-Collblanc torn 504 cabina 5104...2 agents a la cabina...i una pudor a tabac que flipes a dins del tren...he començat a intentar esbrinar qui era fins que la meva novia ha vist que era el motorista el que estava fumant...sincerament PENOS!!!!! VERGONYOS!!! 30 de multa per fumar al metro...i ells un sou a final de mes per fumar a dins d'un tren en hores de servei?!?!?!
(x cert...com esta el tema a Mercat Nou, també te la claven???)