Page 3 of 12
Posted: Friday 10/08/2007 9:45
by Mortadel·lo
avui ja m'he trobat que no hi ha passadís, sortint de l'andana direcció Catalunya et trobes just de cara les escales noves (força estretes per la gent que hi haurà de passar), han fet dues sortides, la veritat em sembla que a partir del setembre em buscaré un altre mitjà de transport per anar a treballar, la cosa no pinta massa bé.
Posted: Friday 10/08/2007 13:23
by Pep
cosetes...
el pressupost no el trobo desorbitat veient tota la reforma que fan a la cruïlla de Balmes-Rosselló dels FGC... primer van desviar el trànsit baixant cap a l'esquerra i ara cap a la dreta. Tinc la sort de viure-hi molt a prop i hi passo molts cops per setmana per allà i es brutal la infraestructura que estan fent i l'evolució...això sí, estic per emportar-me una de les "lones" per tapar les valles a casa perquè amb lo maco que queda per ordinador dubto que acabi així.Així em quedo un record de lo que pudo ser i no fue!
Sobre el tema dels tapissos rodants ho trobo bastant "tonto", és un passadís llarguet, sí, però no estem parlant de distancies de 500m com per necessitar els tapissos. Crec que els que fem aquell transbordament en hora punta i fent eslaloms entre la gent intentem anar més ràpid que els 5km/h comentats si tenim pressa
....a més a més, crec que reduirà la facilitat de pas. Recordem que ja van treure les botigues que hi havia precisament per intentar guanyar més espai i així més capacitat!
Avui ja he vist el tema del pas per superfície...l'escala és estreta, el pas per la vorera és estret...semblen les retencions del peatge de Martorell aquell troç...
per sort..en teoria només seran 5 mesos...no els 2 anys que va durar el de Sagrera...
Posted: Friday 10/08/2007 13:25
by metring
Una cosa que l'altre dia em va cridar l'atenció va ser la lona que cobreix la zona d'obres a Rambla Catalunya, amb publicitat dels comerços de l'acera del davant, intercalada amb la de les obres de l'intercanviador, no ho havia vist mai.
Posted: Friday 10/08/2007 13:40
by Pep
metring wrote:
Una cosa que l'altre dia em va cridar l'atenció va ser la lona que cobreix la zona d'obres a Rambla Catalunya, amb publicitat dels comerços de l'acera del davant, intercalada amb la de les obres de l'intercanviador, no ho havia vist mai.
Ja fa temps que està posada, des de que les obres van començar a envair Rambla Catalunya i es va modificar la circulació.
És de suposar que com que les botigues de la zona són una mica "chic", han degut queixar-se que les obres els poden portar al ruina bla bla bla... i els han posat les lones perquè els clients no se n'oblidin que continuen les botigues.
Bona opció, per intentar disminuir les afectacions, llàstima que no ho facin a la resta d'àmbit de l'obra, o la resta d'obres....
Posted: Friday 10/08/2007 14:06
by Platanito
Pep wrote:
Sobre el tema dels tapissos rodants ho trobo bastant "tonto", és un passadís llarguet, sí, però no estem parlant de distancies de 500m com per necessitar els tapissos. Crec que els que fem aquell transbordament en hora punta i fent eslaloms entre la gent intentem anar més ràpid que els 5km/h comentats si tenim pressa
....a més a més, crec que reduirà la facilitat de pas.
Insisteixo en el que vaig dir fa any i mig: aquest tapissos no serveixen per accelerar la marxa, sino al contrari, perquè la gent pugui fer tot el passadís sense caminar. Una persona no impedida farà el passadís a 5 km/h (a 4 si va manipulant un mòbil o reproductor musical o si arrossega una maleta). Una persona amb pressa el farà a 6 km/h. Qui es fiqui al tapís amb pressa haurà de molestar els altres usuaris, i el més probable és que acabi trigant més. En hora vall sí que seria possible assolir una velocitat combinada d'uns 10 km/h, però nomès si hi ha via lliure, i en aquest cas estariem provocant una despesa energètica absurda fent rodar la cinta a velocitat normal.
Per tant, els autèntics destinataris són els quins portin equipatge i la gent gran que estigui prou àgil com per pujar i baixar de la cinta, que no és tan fàcil com sembla.
Aturar-se a la dreta
Posted: Friday 10/08/2007 16:44
by Guigui
Però tampoc anirà malament imposar als tapissos rodants l'ordre que hi hauria d'haver a les escales mecàniques, i que a FGC es compleix molt més que a TMB (per part dels propis usuaris).
L'intercanviador de metro amb Ferrocarrils a Provença quedar
Posted: Saturday 11/08/2007 11:43
by abegot
Per obres de millora
L'intercanviador de metro amb Ferrocarrils a Provença quedarà tallat durant cinc mesos
Anna Massa (laMalla.net)
Des d'aquest divendres i fins el mes de gener, per fer el transbordament entre els Ferrocarrils de la Generalitat a Provença i les estacions de metro de la Línia 3 (verda) i la Línia 5 (blava) s'haurà de sortir al carrer.
Durant aquests mesos el corredor subterrani que uneix Ferrocarrils amb el metro quedarà tancat per fer les obres de millora de l'intercanviador.
Pel que fa al transbordament entre les dues parades de metro de la Línia 3 i la Línia 5, es podrà fer com sempre ja que el seu corredor no es veurà afectat per aquestes obres.
Per a què els usuaris del transport públic no tinguin problemes en trobar el camí per passar de Ferrocarrils al Metro, s'ha marcat amb pintura sobre el carrer la ruta que han de seguir. Es podrà fer el transbordament per dues vies diferents: una, des del carrer Rosselló, entre Rambla Catalunya i Balmes, i l'altra, per Rambla de Catalunya a través del carrer Provença.
Les obres, que també ampliar el vestíbul dels Ferrocarrils de Rosselló, compten amb un pressupost de 44,2 milions d'euros i està previst que s'acabin a finals de 2008.
http://www.lamalla.net/canal/infolocal/ ... ?id=175366
Enllaços
Ferrocarrils de la Generalitat - http://www.fgc.cat
Transports Metropolitans de Barcelona - http://www.tmb.net/ca_ES/home.jsp
Posted: Saturday 11/08/2007 19:16
by entfe001
No sé com està la situació al carrer, però he fet durant uns quants anys el transbord de Diagonal - Provença a les vuit del matí i sé de primera mà la gentada que s'hi mou. El problema és que per a moltíssima gent no és una alternativa viable anar a agafar els FGC a Catalunya, i com que no hi ha cap altre enllaç de Metro...
M'alegro de no haver de fer-lo servir mentre estigui tallat.
Posted: Monday 24/12/2007 14:37
by victorcasta
El passat divendres es va reobrir el passadís de connexió a Diagonal-Provença entre el metro i FGC i la veritat és que està irreconeixible. El que no em queda clar és com salvaran el desnivell entre el passadís i el vestíbul del metro.
Re: La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Posted: Monday 04/02/2008 23:20
by metring
De L.V.:
Cortan hasta finales de año la calle Rosselló entre Passeig de Gràcia y Rambla Catalunya
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La calle de Rosselló de Barcelona entre Passeig de Gràcia y la Rambla de Catalunya, en el distrito del Eixample, estará cortada desde mañana hasta finales de año, según informó hoy la conselleria de Política Territorial y Obras Públicas en un comunicado.
Este corte se debe a las obras de ampliación del intercambiador que enlaza la estación de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Provença con las estaciones del Metro de las Líneas 3 y 5.
Además, mientras duren estos trabajos, también se cortará el lateral en sentido montaña entre las calles de Còrcega y Provença, mientras que el mismo tramo en sentido mar, actualmente cerrado, reabrirá.
La Generalitat informó que las obras de construcción del intercambiador llegan a una nueva fase. Ahora, en lo que se está trabajando es en la ampliación y remodelación de la banda este del vestíbulo de la Diagonal de la Línea 5 y en el pasillo que conectará las paradas de la Línea 3 con los de la Línea 5.
Re: La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Posted: Saturday 09/02/2008 15:43
by nooiler
Us porto un regal per als nostàlgics, espero que encara no s'hagi publicat per aqui
Any?
Ja s'ha publicat
Posted: Saturday 09/02/2008 15:56
by Guigui
nooiler wrote:Us porto un regal per als nostàlgics, espero que encara no s'hagi publicat per aqui
Ho sento,
fas tard. En tot cas, gràcies per voler compartir amb nosaltres una imatge més de la Barcelona pre-fashion.
Tancament enllaç L3-L5 a partir del 26/05
Posted: Wednesday 21/05/2008 16:00
by Guigui
Segons anunci per megafonia sentit al metro aquest migdia (concretament, a Drassanes), el passadís de connexió entre les línies 3 i 5 de Diagonal restarà tancat "a partir del 26 de maig i per un període indeterminat".
Re: Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5
Posted: Thursday 22/05/2008 1:21
by Deivitsan
En verano en la linea 5 debido a las obras en Diagonal se hara servicio parcial creo que sera de Cornella Centre a Hospital Clinic i de Verdaguer a Horta.
Tanca un any la connexió entre L3 i L5 del metro a Diagonal
Posted: Thursday 22/05/2008 13:21
by uriol108
Tanca un any la connexió entre la L-3 i la L-5 del metro a Diagonal
Les llargues obres de l'intercanviador causaran una nova molèstia als passatgers a partir del 27 de maig vinent. Aquest dia està previst que tanqui durant aproximadament un any el passadís de connexió entre les línies 3 i 5 del metro a l'estació de Diagonal.
Durant 12 mesos, els passatgers hauran de fer el transbord per la superfície, en concret pel carrer Rosselló. Com ja va passar quan es va tancar el passadís d'unió entre el metro i els FGC, la zona se senyalitzarà per facilitar el canvi de línia.
EL PERIÓDICO
75.000 VIATGERS CADA DIA
Posted: Thursday 22/05/2008 13:25
by uriol108
75.000 VIATGERS CADA DIA
LA CONNEXIÓ DE LES ESTACIONS DE METRO DE DIAGONAL DE LA L-3 I L-5 I DELS FERROCARRILS DE PROVENÇA REGISTRA 75.000 VIATGERS DIARIS, UNA DE LES AFLUÈNCIES MÉS ALTES DE LA XARXA. LES OBRES DE LA GENERALITAT AMPLIEN I MILLOREN VESTÍBULS, PASSADISSOS I ACCESSOS PER EVITAR AGLOMERACIONS
AMPLIACIÓ DE PROVENÇA
L'estació de Provença és la més saturada de FGC amb 11.000 viatgers en hora punta. Les obres, iniciades el 2005 amb un cost de 10,3 milions, triplicaran els vestíbuls per reduir l'acumulació de persones a les andanes regulant-ne l'entrada des del nivell superior. S'hi instal.len un ascensor i escales mecàniques.
ENLLAÇ ENTRE FGC I L-5
Les obres a l'intercanviador de Diagonal van començar el 2006 i costaran 25,6 milions.Tenen quatre parts. A la connexió de FGC a la L-5 sota Rosselló es guanyarà espai i es col.locaran dues cintes transportadores de 50 metres, les primeres del metro.
ESTACIÓ DE LA L-5
S'ampliarà el vestíbul per crear una zona única. També es col.locaran tres ascensors i dues escales mecàniques entre el carrer i les andanes.
COMUNICACIÓ DE L-5 I L-3
El passadís s'ampliarà a set metres, es posaran dues cintes transportadores de 40, una rampa substituirà l'escala i hi haurà sortides d'emergència.
PARADA DE LA L-3
S'ampliarà el vestíbul i s'instal.laran tres ascensors i unes escales mecàniques per accedir del carrer als trens.
EL PERIÓDICO
Re: Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5
Posted: Saturday 24/05/2008 23:25
by sirhall
Juas, cintes transportadores entre la L5 i la L3?
Però si el passadís és molt curt, el que haurien de fer és posar aquestes cintes a Pesseig de Gràcia, perquè entre la L3 i la L4 sí que hi ha un trosset.
Pg. de Gràcia deixarà d'existir tal com és ara
Posted: Saturday 24/05/2008 23:29
by Guigui
sirhall wrote:Juas, cintes transportadores entre la L5 i la L3?
Però si el passadís és molt curt, el que haurien de fer és posar aquestes cintes a Pesseig de Gràcia, perquè entre la L3 i la L4 sí que hi ha un trosset.
Aquest darrer, en principi, té data de caducitat a causa del megaintercanviador de Catalunya, del qual passarien a formar part les actuals estacions de Pg. de Gràcia de la L2 i L4. Però, tal com van les obres públiques a Catalunya, això és una cosa a molt llarg termini.
Re: Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5
Posted: Sunday 25/05/2008 18:06
by EUKibo
Ahir vaig passar per l'enllaç L5-FGC i em vaig quedar impressionat, està tot nou (encara d'obres) amb acabats que ni el millor aeroport del món, només li queden posar cintes transportadores.
A metro Barcelona reformen totes les estacions però no en fan de noves. Tot són estacions reformades de disseny (Sants, Drassanes, Liceu, Diagonal, Joanic... i altres minireformes a Glòries, Sant Andreu... per no dir les estacions noves com Sant Martí, El Maresme, Canyelles... i trens de qualitat d'última generació de tal manera que a l'entrar a estacions de renfe a l'hora de fer transbords sembla que t'hagis equivocat i hagis anat a parar al claveguerem (excepció Sants).
En canvi fa dècades que no amplien la xarxa (A excepció de la L11 que de metro te poquet amb via única, freqüències dolentes, trens petits i pocs kilòmetres de llargada).
Re: Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5
Posted: Monday 26/05/2008 9:44
by metring
A EPC:
Tuberías desconocidas frenan las obras del metro y FGC en la Diagonal
1. • El Govern atribuye los retrasos del intercambiador de Ferrocarrils, la L-3 y la L-5 a la selva de servicios
2. • Las dos primeras cintas para transportar viajeros funcionarán en diciembre en el enlace de Provença
* La inversión de 44,2 millones prevé la instalación de siete ascensores
RAMON COMORERA
BARCELONA
Las obras del intercambiador de Provença-Diagonal, que usan cada día 75.000 viajeros de FGC y de la L-3 y L-5 del metro, van con retraso. Las prolongadas afectaciones y cortes en calles tan destacadas como Rosselló, Balmes, rambla de Catalunya y Passeig de Gràcia han levantado protestas de los comerciantes, como ha publicado este diario. La Generalitat aduce que los trabajos se hacen en una zona urbana muy densa, céntrica y compleja, en un subsuelo que es una selva de conductos y servicios de todo tipo, algunos poco conocidos o incluso sin planos, lo que obliga a actuar con gran cautela para desviarlos sin dañar tubos o cables que pueden aparecer de improviso.
Este proyecto debe desarrollarse, asimismo, sin restricciones en el servicio ferroviario, con limitaciones para trabajar de noche y con periodos de poca actividad, como el largo ciclo navideño, para no perjudicar aún más a los comercios. Estas son las razones que esgrime el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, en relación a una obra que califica de "auténtica operación de microcirugía, a menudo incomprendida", y que, asegura, la Conselleria d'Obres Públiques "sigue muy de cerca".
Para comerciantes y vecinos, sin embargo, las zanjas, las vallas, los pasos angostos y llenos de irregularidades en el suelo, el polvo y el ruido se eternizan. Las obras han cubierto varias fases desde que empezaron con la ampliación de la estación de Provença en el 2005, pero siguen tres años después. Y lo harán todavía, con nuevos plazos, desde unos meses en el caso del vestíbulo de Provença hasta un año en las estaciones y enlaces de la L-3 y L-5.
OBSTÁCULOS
Villalante ve, no obstante, la botella medio llena y afirma que "la peor parte ya está hecha" y que las mejoras las pueden apreciar más los miles de usuarios del transporte público que los conductores de Balmes. Admite que los permisos y la información para desviar servicios complican los trabajos, "aunque cada vez menos", pero no considera "capital", a pesar de reconocer que sería mejor tener el espacio libre, la incidencia en la obra de un andamio autorizado en la rambla de Catalunya junto a Rosselló. Los comercios dicen que esta estructura revela la descoordinación de Gisa, empresa de la Generalitat que gestiona el plan, y el ayuntamiento.
En pocas semanas, a mediados de junio, se aliviará la situación con el fin de las restricciones de tráfico en Balmes y la apertura de Rosselló entre Enric Granados y rambla de Catalunya. Los chaflanes seguirán afectados. En verano se completarán las obras en la estación de FGC, mientras que durante el otoño se instalarán, entre las paradas de Ferrocarrils y de la L-5, las dos primeras cintas transportadoras de 50 metros, como las de los aeropuertos, una novedad absoluta en el metro. Villalante prevé abrir este corredor totalmente reformado tras el puente de la Constitución, cuando empiece el último paro de obras en la superficie por un ciclo comercial navideño.
La mejora de la conexión de la L-5 y la L-3, que incluye otras dos cintas rodantes, y de las estaciones y accesos de Diagonal debía finalizar también este año, pero se alargará hasta la primavera del 2009. Meses añadidos que denuncian los comercios.