Page 3 of 4
Posted: Sunday 08/07/2007 15:05
by orique
Watermark wrote:El nou disseny de pintura per a l'exterior és vermell fosc per als murs i blanc per als adonarments i cornisses. Un estil clàssic i sobretot molt ferroviari, cosa que sorpren en els temps que corren. Recorda a Mataró, Vilafranca i moltes altres. Tot un encert ja que l'estació recupera molts aires de grandesa. Ara falta la reforma interior...
:festa )))3
Posted: Friday 13/07/2007 11:31
by sanlucar-playa
Lo de la pintura parece una prueba de efecto, y queda muy bien, por cierto. También se están recreciendo los andenes, se está ejecutando un paso inferior y se ha desmontado la marquesina para sanearla, supongo.
Pero desde Enero que empezaron se ve poco progreso. Y falta lo principal: la gran obra prevista por GISA para integrar ambas estaciones.
Posted: Friday 13/07/2007 12:43
by Danzig
sanlucar-playa wrote:se ha desmontado la marquesina para sanearla, supongo
Pobres palomas!
Posted: Friday 13/07/2007 13:48
by Jordilar
Hi ha un problema a la hora d'unir-la amb Martorell Central i es que pel mig de les dues estaciones hi ha l'estació original de la linia Martorell-Igualada i que pel seu interés arquitectònic o històric no mereix la pena ser destruida, tot i que l'edifici de Manresa-Alta era també emblemàtic i els de FGC la van destruir com si res.
Salut,
Posted: Friday 13/07/2007 15:06
by Brill_13
No oblidem Sabadell-Estació.
Posted: Monday 16/07/2007 10:06
by Ecomobisostrans
A Martorell Central el que es pot fer es un pont que surti del vestibul de FGC passi per sobre de l'Andana i rodegi aquell edifici i vagi a parar a sobre de les andanes de RENFE i a l'estació, que es podria tirar a terra (la de RENFE no deu tenir cap valor hisòric, no?) i ferne una de nova de l'estil de la de FGC.
Videos de ayer
Posted: Monday 16/07/2007 10:44
by deneru
Ayer filme dos pequeños videos de llegada y salida de tren de Martorell donde se ven parte de las obras:
http://tarrazona.net/personal/index.php ... &Itemid=40
Posted: Tuesday 17/07/2007 9:50
by Danzig
L'edifici es pot desmuntar i traslladar a un altre indret, el problema és únicament econòmic
Re: Dilluns 21 s'obre Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 16:47
by metring
Ja fa uns anys que funiona l'intercanviador, però ara que el faig servir per tema de feina, valoro molt que algú tingués aquesta idea tant útil, cosa que desgraciadament no es veu sovint, amb intercanviadors cutres com el de Volpelleres. A qui el va projectar, gràcies!!!!
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 17:43
by alf_
Un momento... finalmente sí han terminado el intercambiador? Al fin se podrá cambiar de Renfe a FGC en cosa de segundos????
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 18:53
by gatvell
Home, segons....
Conta que des que baixes del tren a que arribes a l'andana del tren que vols a pas ràpid 5min, potser 4.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 22:23
by 437.001
No, realment no està acabat.
Se suposa que el transbordament ha de ser encara més ràpid quan l´acabin.
També s´ha de dir que des que es va construir, la millora ha estat important, i que ara l´estació de Martorell s´ha convertit en l´intercanviador més important del Baix Llobregat, ja que facilita un munt de trajectes que abans no eren possibles, o que sí que ho eren, però amb uns temps de transbord dissuassoris.
Per exemple, trajectes com Molins de Rei-Igualada, Pallejà-Vilafranca del Penedès, Sant Cugat-Montserrat, Sant Vicenç de Calders-Olesa, o Granollers Centre-Piera, ara es fan en un tres i no res, quan abans eren cosa de bruixes...
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 22:34
by gatvell
O Igualada-Manresa a Tarragona, que es guanya més d'una hora.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 22:36
by 437.001
gatvell wrote:Home, segons....
Conta que des que baixes del tren a que arribes a l'andana del tren que vols a pas ràpid 5min, potser 4.
Diguem que en l´estat actual, ve a ser com un transbord de metro dels llargs (Verdaguer L4/L5, Diagonal L3/L5, Plaça de Sants L1/L5, Passeig de Gràcia L3/L4...)...
Pot millorar encara més, però comparant amb el què hi havia abans, ara està molt bé.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 22:39
by 437.001
gatvell wrote:O Igualada-Manresa a Tarragona, que es guanya més d'una hora.
Igualada-Tarragona no és competitiu amb el cotxe (la millor carretera és la Capellades-Vilafranca, molt més directa que el tren).
Les comunicacions Tarragona-Valls-Igualada sempre han estat nefastes en tots els aspectes (la línia recta Tarragona-Igualada és per l´Alt Camp, no pel Penedès).
No hi ajuda massa que la zona entre Valls i Igualada sigui un dels deserts demogràfics de Catalunya, amb molts pobles abandonats.
Encara que sembli mentida, l´Alt Camp i l´Anoia són comarques limítrofs...
Manresa-Tarragona, en canvi... crec que depèn dels temps de transbord de Sant Vicenç i de Martorell.
Si fós possible fer-ho sense temps d´espera horribles, potser sí que fós interessant (tot i que contra el cotxe hi ha el hàndicap de les parades).
El Vendrell-Manresa o Vilafranca-Manresa sí que han tingut millores molt importants amb l´intercanviador de Martorell.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 22:58
by gatvell
Jo no ho comparo amb el cotxe. Però abans que s'obrís aquesta estació de Martorell-Central, de Manresa per anar a Tarragona, calia agafar RENFE o FGC (i metro) fins a Sants i allí agafar el tren que du a Tarragona.
Ara, en 45min ets a Martorell-Central. Esperes poca estona, si no recordo malament i baixes a Sant Vicenç de Calders i allí, crec que esperes mitja hora, agafes el de Tarragona. Està que t'hagis d'esperar doncs és necessari comprar un bitllet nou al ser Sant Vicenç de Calders fi de l'àrea integrada.
És un trajecte que he revisat varis cops, tot i que fa molt i el guany era notable ara bé, cal fer dos transbords.
I parlant de l'intercanviador de Martorell, no crec que es pogui reduir massa el temps de transbord, ja que a no se que facin un túnel no es redueix la distància entre estacions. Cal pujar a nivell de carrer, a FGC, caminar una vintena de metres i baixar unes escales, cmainar uns 25m i entrar a l'estació, validar i llestos.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 07/08/2013 23:24
by 437.001
gatvell wrote:Jo no ho comparo amb el cotxe. Però abans que s'obrís aquesta estació de Martorell-Central, de Manresa per anar a Tarragona, calia agafar RENFE o FGC (i metro) fins a Sants i allí agafar el tren que du a Tarragona.
Ara, en 45min ets a Martorell-Central. Esperes poca estona, si no recordo malament i baixes a Sant Vicenç de Calders i allí, crec que esperes mitja hora, agafes el de Tarragona. Està que t'hagis d'esperar doncs és necessari comprar un bitllet nou al ser Sant Vicenç de Calders fi de l'àrea integrada.
És un trajecte que he revisat varis cops, tot i que fa molt i el guany era notable ara bé, cal fer dos transbords.
Home, si ho compares amb el temps de trajecte en tren anterior, la millora és estratosfèrica, això està clar!
Però tot i així, al no haver-hi trens semidirectes, i sobretot havent-hi els dos transbords, la cosa és poc competitiva amb el cotxe.
En canvi, El Vendrell-Manresa o Vilafranca-Manresa, ara és bufar i fer ampolles.
De totes maneres, a Tarragona et venen bitllets Tarragona-Martorell de regionals, i almenys fins fa poc (fa una temporadeta que no hi passo), a Martorell et venien bitllets de regionals Martorell-Tarragona, al bar-taquilla.
I parlant de l'intercanviador de Martorell, no crec que es pogui reduir massa el temps de transbord, ja que a no se que facin un túnel no es redueix la distància entre estacions. Cal pujar a nivell de carrer, a FGC, caminar una vintena de metres i baixar unes escales, cmainar uns 25m i entrar a l'estació, validar i llestos.
Sí que es pot reduïr: a la capçalera de les andanes Renfe costat Gelida hi hauria d´haver unes escales mecàniques que haurien de donar a un edifici bessó del de FGC. Aquestes escales millorarien encara més el temps de transbordament, ja que no caldria sortir al carrer.
Però aquesta és la part que encara no està feta.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Thursday 08/08/2013 0:13
by gatvell
Entesos 437.001
No sabia que es podien comprar bitllets a Martorell per anar a Tarragona, tot i que el millor seria que a Martorell comprar un bitllet de Sant Vicenç de Calders a Tarragona, per tal d'aprofitar el bitllet de 6 zones.
Quan parles de les andanes del costat de Gelida de RENFE, et refereixes a les andanes que hi ha a l'altre banda de l'estació? Si es això, seria un gran avenç.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Thursday 08/08/2013 4:23
by 437.001
gatvell wrote:Entesos 437.001
No sabia que es podien comprar bitllets a Martorell per anar a Tarragona, tot i que el millor seria que a Martorell comprar un bitllet de Sant Vicenç de Calders a Tarragona, per tal d'aprofitar el bitllet de 6 zones.
La darrera vegada que hi vaig pasar em van vendre un Martorell-Tarragona, a certes hores és la millor opció, perquè quan arribes a Sant Vicenç de Calders la taquilla ja està tancada, i no és qüestió de fer Sant Vicenç-Tarragona sense bitllet.
Quan parles de les andanes del costat de Gelida de RENFE, et refereixes a les andanes que hi ha a l'altre banda de l'estació? Si es això, seria un gran avenç.
Parlo de les andanes de Renfe, a la zona d´entrada al túnel de Martorell.
I sí, seria una millora molt important.
Re: Intercanviador Martorell Central
Posted: Wednesday 14/08/2013 10:54
by ortegote
Quan es va fer el pas inferior per canviar d'andana a Martorell renfe vaig pensar que s'allargaria el passadis fins a Martorell central i al mig possar barrera i al costat FGC maquina d'autovenda de renfe i de FGC al costat renfe.
D'Aquesta manera els transbords serien directes amb les targetes i amb posibilitat de compra dels titols de cada empresa.
Pero de moment el transbord es a peu pel carrer i hi ha transbords imposibles per que com sempre FGC i Renfe no es posen d'acord (encara que reconec que FGC te molts mes trens i a algu li havia de tocar no poder ser transbord per 2 min de diferencia)
Aqui no se qui falla pero FGC va fer la infraestructura pero Adif no ha fet gairebe res de res per que l'intercanviador sigui una realitat.
Salutacions.