Devolució express
La tira!
Del diari Avui:
El títol, no ha estat actualitzat com la informació:
Renfe retorna 59 bitllets el primer dia de la Devolució Xpress
Peeeero, després diu:
Una avaria en un tren de mercaderies ha provocat retards d'uns 20 minuts en un tren de la línia C2 de Rodalies i ha propiciat les primeres devolucions de l'import del bitllet als viatgers afectats. Al llarg del dia, Renfe ha comptabilitzat 500 reclamacions
El títol, no ha estat actualitzat com la informació:
Renfe retorna 59 bitllets el primer dia de la Devolució Xpress
Peeeero, després diu:
Una avaria en un tren de mercaderies ha provocat retards d'uns 20 minuts en un tren de la línia C2 de Rodalies i ha propiciat les primeres devolucions de l'import del bitllet als viatgers afectats. Al llarg del dia, Renfe ha comptabilitzat 500 reclamacions
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El ressò d'aquí a Madrid
Dubto que Na Magdalena vegi TV3 i encara més que l'entengui. I els mitjans de Madrid no s'interessen pel que passa a les colònies de l'imperi, a no ser que en treguin profit directe.George85 wrote:Si els mitjans de comunicació seguissin explicant aquest greuge comparatiu potser la Sra. Ministra faria alguna cosa al respecte...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Crítiques
De L.V.:
El sistema 'devolución xpress' de Renfe se estrena con críticas de los viajeros por sus limitaciones
La compañía entregó en la jornada de ayer, hasta las siete de la tarde, 473 tickets de compensación a usuarios de diez trenes retrasados
· Los viajeros de trenes regionales protestan porque las demoras que sufren ellos no se compensan igual
02/06/2007 | Actualizada a las 03:31h | Barcelona
Óscar Muñoz | Iba a ser una medida para compensar las molestias ocasionadas a los viajeros por los retrasos - habituales hasta la fecha- de los trenes de cercanías. Pero, visto lo ocurrido ayer, esta compensación corre el riesgo de convertirse en un problema más. Renfe puso en marcha ayer el nuevo sistema que da derecho a un billete sustitutorio cuando haya demoras de más de un cuarto de hora, conocido como devolución xpress.La avería de un convoy de mercancías, que hizo perder a los viajeros de la línea C2 casi media hora, dio pie a la entrega de los primeros títulos de transporte de este tipo. Un centenar de usuarios los solicitó en los puntos de atención especiales que se han abierto en las estaciones de Barcelona, según informó la compañía. Otras pequeñas incidencias motivaron más devoluciones, hasta llegar, a las siete de la tarde, a un total de 473, correspondientes a diez trenes.
Mucho va a tener que esmerarse Renfe para ahorrarse la entrega de estos billetes porque el margen de quince minutos es muy estrecho. Para prueba, lo ocurrido ayer por la mañana. La avería, ocurrida a la altura de Breda, no fue importante pero sí lo suficientemente grave como para tener derecho a la devolución xpress.El tren de mercancías que se estropeó afectó a un convoy de cercanías, el que tenía prevista la salida de Maçanet a las 6.26 horas con destino a Vilanova i la Geltrú. Según explicó la compañía, 35 viajeros solicitaron el billete compensatorio en la estación de Passeig de Gràcia, cuatro en Clot-Aragó y 20 en la estación de Sants. Este mismo tren acumuló nuevos retrasos en el trayecto de regreso desde Vilanova, de donde debía partir a las 9.06 horas, lo que llevó a otras 50 personas a pedir la compensación.
"Mi tren ha llegado media hora tarde y he ido a informarme sobre la devolución del billete - explicó Ana, una de las afectadas, en Sants-, pero resulta que me han dado uno que no me va a servir de nada, porque yo uso la tarjeta T-10, ya que combino tren y autobús". Una objeción similar hizo Andrés. "¿Para qué quiero este billete - preguntó- si voy con una T-Mes que lo incluye todo; se lo daré a mi hijo para que lo aproveche otro día".
La devolución xpress consiste en la entrega al afectado de un título que permite realizar el mismo recorrido que se hizo con demora en el mes siguiente. Y sólo en la red de cercanías, ya que este billete sustitutorio no está integrado en el sistema de la Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que permite utilizar tren, metro, autobús y tranvía con una única validación. Un portavoz de Renfe argumentó que la compañía sólo puede compensar con títulos propios. Los combinados son cosa de la ATM.
Otra de las críticas que se oyeron ayer era la pérdida de tiempo adicional que supone el nuevo sistema. "No compensa, porque además de viajar con retraso, luego hay que molestarse para solicitar este otro billete que no es nada del otro mundo", añadió Ana. Tras destacar que los empleados de Renfe que se ocupan de la devolución xpress la atendieron "con una amabilidad exquisita", esta viajera, que tomó su tren en Castelldefels, lamentó que haya "que sufrir tantos contratiempos, como el cambio de vías en Sants que ha llevado los trenes de nuestra línea a una zona alejada".
Una última crítica la hacen los usuarios de los trenes de media distancia que también quedan afectados por un gran número de averías. La de ayer por la mañana provocó demoras en al menos un convoy procedente de Girona. "No me parece justo - protestó Laura-, ¿los demás no somos también viajeros de Renfe?". La respuesta de la compañía es que los servicios de cercanías y de media distancia funcionan de manera autónoma y que esta compensación se ha pensado sólo para el primero, que es el que sufre más demoras.
Renfe prevé dedicar 200.000 euros al mes en estos billetes especiales que supondrán, según sus responsables, una mejora importante con relación al sistema anterior de devolución, que sólo se aplicaba cuando el retraso era de al menos 60 minutos (50% del importe), o si superaba los 90 minutos, casos en que se retornaba la totalidad. Además, añaden, el mecanismo permite obtener la devolución, que siempre es en forma de título de transporte, al instante en las estaciones de destino. Así será hasta el 31 de agosto. Después, los pasajeros afectados deberán facilitar sus datos y recibirán un vale que podrán cambiar en el plazo de quince días por el billete. En caso de que la estación donde finalice el trayecto carezca de personal, los usuarios podrán solicitar la devolución por correo postal o electrónico (clientebarcelona@renfe.es o clientbarcelona@renfe.es).
El sistema 'devolución xpress' de Renfe se estrena con críticas de los viajeros por sus limitaciones
La compañía entregó en la jornada de ayer, hasta las siete de la tarde, 473 tickets de compensación a usuarios de diez trenes retrasados
· Los viajeros de trenes regionales protestan porque las demoras que sufren ellos no se compensan igual
02/06/2007 | Actualizada a las 03:31h | Barcelona
Óscar Muñoz | Iba a ser una medida para compensar las molestias ocasionadas a los viajeros por los retrasos - habituales hasta la fecha- de los trenes de cercanías. Pero, visto lo ocurrido ayer, esta compensación corre el riesgo de convertirse en un problema más. Renfe puso en marcha ayer el nuevo sistema que da derecho a un billete sustitutorio cuando haya demoras de más de un cuarto de hora, conocido como devolución xpress.La avería de un convoy de mercancías, que hizo perder a los viajeros de la línea C2 casi media hora, dio pie a la entrega de los primeros títulos de transporte de este tipo. Un centenar de usuarios los solicitó en los puntos de atención especiales que se han abierto en las estaciones de Barcelona, según informó la compañía. Otras pequeñas incidencias motivaron más devoluciones, hasta llegar, a las siete de la tarde, a un total de 473, correspondientes a diez trenes.
Mucho va a tener que esmerarse Renfe para ahorrarse la entrega de estos billetes porque el margen de quince minutos es muy estrecho. Para prueba, lo ocurrido ayer por la mañana. La avería, ocurrida a la altura de Breda, no fue importante pero sí lo suficientemente grave como para tener derecho a la devolución xpress.El tren de mercancías que se estropeó afectó a un convoy de cercanías, el que tenía prevista la salida de Maçanet a las 6.26 horas con destino a Vilanova i la Geltrú. Según explicó la compañía, 35 viajeros solicitaron el billete compensatorio en la estación de Passeig de Gràcia, cuatro en Clot-Aragó y 20 en la estación de Sants. Este mismo tren acumuló nuevos retrasos en el trayecto de regreso desde Vilanova, de donde debía partir a las 9.06 horas, lo que llevó a otras 50 personas a pedir la compensación.
"Mi tren ha llegado media hora tarde y he ido a informarme sobre la devolución del billete - explicó Ana, una de las afectadas, en Sants-, pero resulta que me han dado uno que no me va a servir de nada, porque yo uso la tarjeta T-10, ya que combino tren y autobús". Una objeción similar hizo Andrés. "¿Para qué quiero este billete - preguntó- si voy con una T-Mes que lo incluye todo; se lo daré a mi hijo para que lo aproveche otro día".
La devolución xpress consiste en la entrega al afectado de un título que permite realizar el mismo recorrido que se hizo con demora en el mes siguiente. Y sólo en la red de cercanías, ya que este billete sustitutorio no está integrado en el sistema de la Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que permite utilizar tren, metro, autobús y tranvía con una única validación. Un portavoz de Renfe argumentó que la compañía sólo puede compensar con títulos propios. Los combinados son cosa de la ATM.
Otra de las críticas que se oyeron ayer era la pérdida de tiempo adicional que supone el nuevo sistema. "No compensa, porque además de viajar con retraso, luego hay que molestarse para solicitar este otro billete que no es nada del otro mundo", añadió Ana. Tras destacar que los empleados de Renfe que se ocupan de la devolución xpress la atendieron "con una amabilidad exquisita", esta viajera, que tomó su tren en Castelldefels, lamentó que haya "que sufrir tantos contratiempos, como el cambio de vías en Sants que ha llevado los trenes de nuestra línea a una zona alejada".
Una última crítica la hacen los usuarios de los trenes de media distancia que también quedan afectados por un gran número de averías. La de ayer por la mañana provocó demoras en al menos un convoy procedente de Girona. "No me parece justo - protestó Laura-, ¿los demás no somos también viajeros de Renfe?". La respuesta de la compañía es que los servicios de cercanías y de media distancia funcionan de manera autónoma y que esta compensación se ha pensado sólo para el primero, que es el que sufre más demoras.
Renfe prevé dedicar 200.000 euros al mes en estos billetes especiales que supondrán, según sus responsables, una mejora importante con relación al sistema anterior de devolución, que sólo se aplicaba cuando el retraso era de al menos 60 minutos (50% del importe), o si superaba los 90 minutos, casos en que se retornaba la totalidad. Además, añaden, el mecanismo permite obtener la devolución, que siempre es en forma de título de transporte, al instante en las estaciones de destino. Así será hasta el 31 de agosto. Después, los pasajeros afectados deberán facilitar sus datos y recibirán un vale que podrán cambiar en el plazo de quince días por el billete. En caso de que la estación donde finalice el trayecto carezca de personal, los usuarios podrán solicitar la devolución por correo postal o electrónico (clientebarcelona@renfe.es o clientbarcelona@renfe.es).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per qui ens prenen?
Renfomentadif ens pren per rucs o què? És clar que Rodalies té més endarreriments, però també té més trens. Si els regionals anessin cada 10 o 15 minuts, ja m'agradaria saber quants portarien retard, amb el servei actual. Sembla que la informació tendenciosa i les mitges veritats són una especialitat "made in Spain".La respuesta de la compañía es que los servicios de cercanías y de media distancia funcionan de manera autónoma y que esta compensación se ha pensado sólo para el primero, que es el que sufre más demoras.
I per cert, a TMB sí que donen un viatge integrat quan hi ha una incidència. Em va passar un cop que la L3 es va quedar aturada a Liceu. Vaig demanar el retorn a la taquilla, em van donar el bitllet i, a sobre, vaig poder aprofitar el que portava al damunt per agafar el 28 a Pl. Catalunya. Al final, vaig sortir-hi guanyant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Per qui ens prenen?
El bitllet que entrega TMB no és un viatge integrat, és un bitllet senzill amb les condicions d'utilització que té aquest títol, una altra cosa és que el puguis utilitzar indistintament a metro o a autobusos de TMB cosa que ja passa amb el bitllet senzill de metro.
Guigui wrote:Renfomentadif ens pren per rucs o què? És clar que Rodalies té més endarreriments, però també té més trens. Si els regionals anessin cada 10 o 15 minuts, ja m'agradaria saber quants portarien retard, amb el servei actual. Sembla que la informació tendenciosa i les mitges veritats són una especialitat "made in Spain".La respuesta de la compañía es que los servicios de cercanías y de media distancia funcionan de manera autónoma y que esta compensación se ha pensado sólo para el primero, que es el que sufre más demoras.
I per cert, a TMB sí que donen un viatge integrat quan hi ha una incidència. Em va passar un cop que la L3 es va quedar aturada a Liceu. Vaig demanar el retorn a la taquilla, em van donar el bitllet i, a sobre, vaig poder aprofitar el que portava al damunt per agafar el 28 a Pl. Catalunya. Al final, vaig sortir-hi guanyant.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Per qui ens prenen?
En el cas de la línia de Girona, si els trens no circulen amb un quart d'hora de retard és, simplement, perquè a cada canvi d'horaris des de fa uns anys se'ns han afegit minuts de trajecte. Tot i així, tampoc és excepcional que un tren d'aquests circuli un quart d'hora tard. Proporcionalment, hi ha més retards a Regionals que a Rodalies.Guigui wrote:Renfomentadif ens pren per rucs o què? És clar que Rodalies té més endarreriments, però també té més trens. Si els regionals anessin cada 10 o 15 minuts, ja m'agradaria saber quants portarien retard, amb el servei actual. Sembla que la informació tendenciosa i les mitges veritats són una especialitat "made in Spain".
El problema és que, simplement, Rodalies dóna vots. Regionals no tants.
Acabo de estrenar-me en la devolució xpress!
He agafat el tren a Sants concretament el tren de la C2 que surt a les 16:06 cap a sant vicenç de calders. Doncs bé, ha sortit per allà a les 16:11 però just abans d'entrar el Prat s'ha parat diverses vegades amb frenades molt brusques, semblava com que li passes alguna cosa a la 440R.
En definitiva ha arribat a Sitges amb 21 minuts de retard llavors he anat a demanar el billet i jo portava una T 10 de tres zones i la sorpresa ha estat quan m'ha donat una T10 de tres zones només amb un viatje, és a dir amb nou cancel.lats, en comptes de un bitllet de Renfe senzill que es el que em pensava que farien.
Una de dos o que al final o fan així o es que aquell home de la taquilla no s'entarava gaire.
Finalment dir que si han baixat 100 persones del tren han anat ha reclamar uns 20.
He agafat el tren a Sants concretament el tren de la C2 que surt a les 16:06 cap a sant vicenç de calders. Doncs bé, ha sortit per allà a les 16:11 però just abans d'entrar el Prat s'ha parat diverses vegades amb frenades molt brusques, semblava com que li passes alguna cosa a la 440R.
En definitiva ha arribat a Sitges amb 21 minuts de retard llavors he anat a demanar el billet i jo portava una T 10 de tres zones i la sorpresa ha estat quan m'ha donat una T10 de tres zones només amb un viatje, és a dir amb nou cancel.lats, en comptes de un bitllet de Renfe senzill que es el que em pensava que farien.
Una de dos o que al final o fan així o es que aquell home de la taquilla no s'entarava gaire.
Finalment dir que si han baixat 100 persones del tren han anat ha reclamar uns 20.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
A mi em van fer el mateix (parcial de la T-10 amb +1 viatge) el divendres passat que vaig agafar un Terrassa amb 20 minuts de retardjosan85 wrote:Acabo de estrenar-me en la devolució xpress!
He agafat el tren a Sants concretament el tren de la C2 que surt a les 16:06 cap a sant vicenç de calders. Doncs bé, ha sortit per allà a les 16:11 però just abans d'entrar el Prat s'ha parat diverses vegades amb frenades molt brusques, semblava com que li passes alguna cosa a la 440R.
En definitiva ha arribat a Sitges amb 21 minuts de retard llavors he anat a demanar el billet i jo portava una T 10 de tres zones i la sorpresa ha estat quan m'ha donat una T10 de tres zones només amb un viatje, és a dir amb nou cancel.lats, en comptes de un bitllet de Renfe senzill que es el que em pensava que farien.
Una de dos o que al final o fan així o es que aquell home de la taquilla no s'entarava gaire.
Finalment dir que si han baixat 100 persones del tren han anat ha reclamar uns 20.
MISSATGE 600 !!!
Ens anem acostant al 1000....
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Jajajaja... Molt bona l'ilustració Ecomobisostrans!
La veritat és que cada cop hem sorprenc més (o menys, segons es miri) de la política d'expedició de bitllets de renfe.
Es reexpenen títols integrats com a compensació o no? És que és per flipar, ja que per una banda, a la seva web diuen que faran com fan a metro (davant d'incidència, devolució del viatge mitajançant un bitllet senzill no integrat, i si tens una T-70/30 de 6 zones validada, i necessites fer transbord, toca fotre's), i per altra banda, el taqullier de torn ho fa. Per no parlar, que s'ha de fer en l'estació de destí, cosa que t'obliga a utlitzar el servei, i et priva d'utlilitzar mitjans alternatius
Que unfiquin criteris propers a la realitat ja!
P.D. He vist l'anunci de la devolució express pel diari, i m'ha semblat super trist: "A renfe rodalies posem el màxim interès a millorar la qualitat i puntualitat del nostre servei. Millorar és el nostre gran objectiu i amb Devolució Express en tens la prova"
La veritat és que cada cop hem sorprenc més (o menys, segons es miri) de la política d'expedició de bitllets de renfe.
Es reexpenen títols integrats com a compensació o no? És que és per flipar, ja que per una banda, a la seva web diuen que faran com fan a metro (davant d'incidència, devolució del viatge mitajançant un bitllet senzill no integrat, i si tens una T-70/30 de 6 zones validada, i necessites fer transbord, toca fotre's), i per altra banda, el taqullier de torn ho fa. Per no parlar, que s'ha de fer en l'estació de destí, cosa que t'obliga a utlitzar el servei, i et priva d'utlilitzar mitjans alternatius
Que unfiquin criteris propers a la realitat ja!
P.D. He vist l'anunci de la devolució express pel diari, i m'ha semblat super trist: "A renfe rodalies posem el màxim interès a millorar la qualitat i puntualitat del nostre servei. Millorar és el nostre gran objectiu i amb Devolució Express en tens la prova"
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com s'ha vist a dalt, hi ha gent que els riu la gràcia. En canvi, n'hi ha d'altres que som més crítics i exigim un servei a l'altura d'un país que es vanta de ser un dels més benestants del món.MAE91 wrote:He vist l'anunci de la devolució express pel diari, i m'ha semblat super trist: "A renfe rodalies posem el màxim interès a millorar la qualitat i puntualitat del nostre servei. Millorar és el nostre gran objectiu i amb Devolució Express en tens la prova"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
També compensaran per títols de metro i bus!!
De L.V.:
Renfe también compensará a los viajeros de Cercanías que utilicen títulos de Metro y Bus
Barcelona. (Efe).- Los usuarios de Cercanías de Renfe que viajan con títulos integrados de metro y autobús de Barcelona tendrán también derecho a la devolución del billete si sufren retrasos superiores a 15 minutos, tras un acuerdo entre la compañía ferroviaria y la Autoridad Metropolitana de Transporte (ATM).
Renfe implantó el 1 de junio el sistema de devolución Xpress para compensar a los viajeros de Cercanías afectados de retrasos imputables a la compañía o a Adif, aunque sólo se podían beneficiar los usuarios de billetes de Renfe, dejando fuera a los que se mueven por la red ferroviaria con algún título integrado de ATM.
El acuerdo entre Renfe y ATM permitirá ahora que los usuarios de títulos de transporte ATM puedan reclamar un nuevo billete integrado, que permitirá la multimodalidad y será válido durante un mes para el mismo número de zonas que el anterior.
Desde el 1 de julio y hasta el 31 de agosto, el viajero podrá conseguir el billete extra entregando el suyo propio validado al personal de la estación final del viaje y éste le facilitará uno de Renfe o de la ATM.
A partir del 1 de septiembre, el viajero obtendrá un vale que podrá hacer efectivo durante quince días en cualquier taquilla u oficina comercial de Renfe Cercanías. Renfe y la ATM han informado, en un comunicado conjunto, que, si la estación no dispone de personal, los clientes podrán solicitar los billetes extras por correo ordinario o electrónico.
Renfe también compensará a los viajeros de Cercanías que utilicen títulos de Metro y Bus
Barcelona. (Efe).- Los usuarios de Cercanías de Renfe que viajan con títulos integrados de metro y autobús de Barcelona tendrán también derecho a la devolución del billete si sufren retrasos superiores a 15 minutos, tras un acuerdo entre la compañía ferroviaria y la Autoridad Metropolitana de Transporte (ATM).
Renfe implantó el 1 de junio el sistema de devolución Xpress para compensar a los viajeros de Cercanías afectados de retrasos imputables a la compañía o a Adif, aunque sólo se podían beneficiar los usuarios de billetes de Renfe, dejando fuera a los que se mueven por la red ferroviaria con algún título integrado de ATM.
El acuerdo entre Renfe y ATM permitirá ahora que los usuarios de títulos de transporte ATM puedan reclamar un nuevo billete integrado, que permitirá la multimodalidad y será válido durante un mes para el mismo número de zonas que el anterior.
Desde el 1 de julio y hasta el 31 de agosto, el viajero podrá conseguir el billete extra entregando el suyo propio validado al personal de la estación final del viaje y éste le facilitará uno de Renfe o de la ATM.
A partir del 1 de septiembre, el viajero obtendrá un vale que podrá hacer efectivo durante quince días en cualquier taquilla u oficina comercial de Renfe Cercanías. Renfe y la ATM han informado, en un comunicado conjunto, que, si la estación no dispone de personal, los clientes podrán solicitar los billetes extras por correo ordinario o electrónico.
Re: També compensaran per títols de metro i bus!!
El dia que no la caguin en re a l'hora de donar una noticia sobre transport, fare una festa.La Vanguardia wrote: Renfe también compensará a los viajeros de Cercanías que utilicen títulos de Metro y Bus
(...)
No son títulos de Metro y Bus, son títols integrats de l'ATM que engloben força més coses que "Metro y Bus".
Doncs més entendor que:metring wrote:Ja ho sabem, però quan es redacta un titular, cal fer-ho de la manera més breu i entenedora possible, ja es sobreenten que es tracta dels títols ATM.
Renfe también compensará a los viajeros de Cercanías que utilicen títulos de l'ATM
Tothom sap a aquestes altures que son els títols ATM.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Morir-se d'èxit
Prorrogat per èxit de taquilla (i mai millor dit!)Renfe también compensará a los viajeros de Cercanías que utilicen títulos de Metro y Bus
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La gent és una colla de xais
La gent d'a peu no està assabentada de res. En aquest sentit, sóc especialment escèptic d'ançà que va sortir una maruja del Carmel a la televisió, en un míting del Zapatero a favor del sí en el referèndum per la constitució europea, i digués textualment: "Yo votaré que sí porque me darán un piso nuevo." Per llogar-hi cadires...George85 wrote:Tothom sap a aquestes altures que son els títols ATM.
Si després d'alguns mesos de funcionament del tram, encara hi havia conductors que s'hi clavaven hòsties perquè en desconeixien l'existència!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.