Page 3 of 4

Posted: Tuesday 10/07/2007 13:50
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:De totes maneres s'ha de fer la mitja de tot l'any i l'estiu (ben be del 1 de maig al 15 d'octubre) fa pujar tant la mitja que ja justifica una bona xarxa de rodalies a la zona.
Això no t'ho nego i, a primera vista, també em sembla que fer-hi arribar rodalies no aniria gens malament. Com ja ha dit en genissimon, una bona oferta de TP a Lloret podria fer que molta gent deixés el cotxe a casa.

Posted: Tuesday 10/07/2007 17:57
by hospitalenc
Soc el forumaire que ha inclòs aquest Fòrum.....

Dir nomès que efectivament, si es fès, hauría de tenir evidentment serveis directes cap a Girona o mès enllà, cap a Portbou.

Pero reconec que no hi havía pensat amb el Tren-Tram, i reflexionant sí em semba millor proposta, per les raons que es diuen, de permetre mès parades dins Blanes i Lloret, i de continuar com un Rodalíes mès.

Dir nomès una cosa poc sabuda: parleu de la "Comarca del Barcelonès" com la mès petita......realment, El Barcelonès nó existeix, mai s´ha arribat a constituir, la seu s´había d´instalar al Raval barceloní, i mai s´ha arribat a construir,es una autèntia comarca fantasma. De fet, poso l´exemple de la meva ciutat, el día que es posi en marxa les Vegueríes, L´Hospitalet anirà, be al Baix Llobregat sencer actual (per a mí el mès lògic), be a una de les dues comarques pensades (donç es faría una altra de nova amb les poblacions de Martorell cap a munt -per a mí sería una absurditat-)

Posted: Tuesday 10/07/2007 18:57
by alexbn
Consell Comarcal del Barcelonès: c/ Tàpies, 4, BCN (08001)

El día que se carguen los consejos comarcales, sobre todo los del entorno de Barcelona, me harán feliz. Cuánto cargo político estúpido y cuánto dinero tirado.

Posted: Tuesday 10/07/2007 22:30
by Brill_13
alexbn wrote:Consell Comarcal del Barcelonès: c/ Tàpies, 4, BCN (08001)

El día que se carguen los consejos comarcales, sobre todo los del entorno de Barcelona, me harán feliz. Cuánto cargo político estúpido y cuánto dinero tirado.
Serà al barcelonès. Però per aquí dalt, a Girona, sort en tenim. Catalunya no és Barcelona.

Posted: Tuesday 10/07/2007 22:47
by aarongilp
La veritat és que els consells comarcals del Gironès, La Selva i la Garrotxa són molt actius en quant a millora del TP, ara bé, no sabia que al Barcelonès n'hi hagués també.

Consell comarcal del Barcelonès

Posted: Tuesday 10/07/2007 23:27
by Guigui
El que passa és que un consell comarcal, en el cas del Barcelonès, té poc sentit ja que la realitat (continu urbà que inclou vàries comarques) supera els límits administratius, i ens trobem una administració de nivell intermedi que s'ha d'ocupar teòricament d'una part d'una conurbació.

Per això, el Consell Comarcal del Barcelonès deu anar força buit de competències i força ple de càrrecs políticament insignificants però econòmicament ben dotats (= ideals per a familiars i amiguets).

I ara que he participat de l'abús temàtic: :topic

8-)

Posted: Tuesday 10/07/2007 23:43
by UT596001
Al Vallès Occidental a nivell de transport només serveix per el tema de transport escolar per als pobles de la comarca que no tenen institut (per exemple Sant Llorenç Savall).

Del consell comarcal del Barcelonès lo poc tangible que he vist és diverses promocions de pisos de protecció oficial arreu de la comarca.

Posted: Tuesday 10/07/2007 23:57
by buertu
UT596001 wrote: Del consell comarcal del Barcelonès lo poc tangible que he vist és diverses promocions de pisos de protecció oficial arreu de la comarca.
xD xD No sona gaire bé això de arreu de la comarca xD

Posted: Wednesday 11/07/2007 12:55
by entfe001
EUKibo wrote:A més, amb tots els respectes de Girona que és una ciutat que visito sovint i és molt interessant no té interès turístic.
Serà per això que mai hi ha gent admirant la nau gòtica de volta única més ampla.

Serà per això que mai hi ha gent admirant el Tapís de la Creacció.

Serà per això que mai hi ha gent passejant pel Call Jueu.

Serà per això que mai hi ha gent que va a veure l'únic Mundonuovo conegut que es conserva.

*PLONK*

P.S: M'importa tres raves saltar-me la norma del fòrum de no correcció pública.

Posted: Wednesday 11/07/2007 14:07
by genissimon
hospitalenc wrote:Soc el forumaire que ha inclòs aquest Fòrum.....

Dir nomès que efectivament, si es fès, hauría de tenir evidentment serveis directes cap a Girona o mès enllà, cap a Portbou.

Pero reconec que no hi havía pensat amb el Tren-Tram, i reflexionant sí em semba millor proposta, per les raons que es diuen, de permetre mès parades dins Blanes i Lloret, i de continuar com un Rodalíes mès.

[...]
Aquí hi ha dos problemes a resoldre amb Lloret:

1.- Transport "exterior": de Lloret i Blanes a Barcelona i Girona.

2.- Transport "interior" entre Blanes i Lloret (o entre Calella i Lloret).

Per a resoldre el cas 1 és el que jo havia posat: extendre el servei de rodalies a Lloret i de Maçanet a Girona.

Per a resoldre el cas 2, el més indicat és una xarxa de tramvies que circulin (on puguin) per plataforma reservada (pot ser la línia de rodalies), però que la deixin per passar per dintre els pobles i amb més parades que el tren -> tram-tren.

Per exemple, no estaria malament que, el tram-tren fes el recorregut següent:

Calella:
- Davant la piscina de Calella (uns 1600 m. direcció BCN de l'actual estació de renfe).
- Estació de renfe de Calella.

Pineda:
- Donat que entre les estacions de Calella i Pineda hi ha uns 2400 metres, cal fer una parada intermitja, aproximadament davant del càmping Caballo de Mar.
- Estació de renfe de Pineda.

Santa Susanna:
- Donat que entre les estacions de Pineda i Santa Susanna hi ha uns 2000 metres, bé que es podria fer una parada intermitja quan la demanda ho requereixi.
- Estació de renfe de Santa Susanna
- Donat que fins a la renfe de Malgrat hi ha més o menys uns 2500 metres, es podria fer una parada enmig, que cauria aproximadament en el límit de terme entre Santa Susanna i Malgrat.

Malgrat de Mar:
- Estació de renfe de Malgrat de Mar

Palafolls:
- A uns 1700 metres de l'estació de renfe de Malgrat de Mar, el tren-tram es desviaria de la traça actual de renfe, girant cap al Nord per un traçat nou que el portaria cap a una parada a la zona del Marineland, que també donaria servei al barri de Sant Lluís de Palafolls.
- Just després de girar a la dreta, pel costat de la carretera B-682, hi hauria una altra parada que donaria servei al nucli de Palafolls.

Blanes:
- Seguint per la B-682, un cop travessat el pont sobre la Tordera (i la carretera ja es diu GI-682), de nou el tren-tram giraria a la dreta per anar a buscar l'estació renfe de Blanes.
- Després de la parada de l'estació renfe de Blanes, la traça aniria paralela a la via actual de renfe, però en sentit Barcelona fins a la confluència de la carretera vella de Malgrat amb el final de l'avinguda Catalunya, aquí giraria a l'esquerra per prendre l'av. Catalunya per entrar a Blanes pel barri de La Plantera. Continuaria pel passeig Catalunya, per aturar-se just davant l'estació d'autobusos.
- Continuaria pel passeig Catalunya fins a primera línia de Mar on, després de girar a l'esquerra pel passeig de La Marina arribaria a la pl. Catalunya veritable hub de connexions en transport públic de Blanes.
- Giraria a l'esquerra, prenent la rambla Joaquim Ruyra en sentit ascendent. S'aturaria a la zona del mercat (cruïlla amb c. Mas Enlaire).
- Continuaria per la rambla Joaquim Ruyra, seguint pel vial del plà parcial Costa Brava, fins a la confluència amb la GI-862, carretera Accés a la Costa Brava. Just a la confluència (o poc abans) hi tindria una altra parada.
- Pel vial de serveis de la carretera Accés Costa Brava arribaria a la zona propera a l'Hospital Comarcal de La Selva, on hi tindria una nova parada.
- A partir d'aquí prendria el traçat de la línia de rodalies de Lloret.

Lloret de Mar:
- Estació de tren de rodalies de Lloret.
- Estació d'autobusos de Lloret (Lloret-Centre).
- Fenals, potser dues parades per donar servei a la galopant urbanització dels accessos a Santa Clotilde.
Aquest tram final també es podria fer a la inversa, sense prendre la traça del tren de rodalies de Lloret, simplement circulant pel costat de la carretera GI-682.

Salut !!

Posted: Wednesday 11/07/2007 14:39
by genissimon
I per donar més dades. Segons IDESCAT, el recompte del padró d'habitants de les poblacions a 31/12/2006, aportava les següents dades:

Calella 17673
Pineda 25504
Santa Susanna 2939
Malgrat 17531
Palafolls 7583
Blanes 37819
Lloret 32728

Total: 141777 persones.

Una població total equivalent al municipi de Lleida (125677) o Tarragona (131158) o a les comarques de l'Alt Empordà (123983), el Baix Empordà (124055), el Garraf (133117) o Osona (145790).

I en menys de 25 kms de via, dels quals uns 10 serien per l'actual traçat de la renfe.

Salut !!

I el bus?

Posted: Thursday 12/07/2007 0:46
by Guigui
Però per aquest transport intern del Maresme Nord i Selva Marítima, no tindria potser més sentit posar-hi una xarxa d'autobusos, ben coordinada i amb freqüències atractives? Com a complement de Rodalies, també serviria per combinar-la amb el transport extern (Barcelona, Mataró, Girona) i sortiria més a compte.

Posted: Thursday 12/07/2007 0:46
by UT596001
entfe001 wrote:Serà per això que mai hi ha gent que va a veure l'únic Mundonuovo conegut que es conserva.
[OT Cultural]Seré molt ignorant, però... què és el Mundonovo?[/OT Cultural]

Posted: Thursday 12/07/2007 9:30
by entfe001
UT596001 wrote:
entfe001 wrote:Serà per això que mai hi ha gent que va a veure l'únic Mundonuovo conegut que es conserva.
[OT Cultural]Seré molt ignorant, però... què és el Mundonovo?[/OT Cultural]
Una mena d'armari molt gran del segle XVII o XVIII amb unes finestres rodones tipus ull de peix que, jugant amb l'òptica de la lent, el dibuix pintat i un joc de llums, permet "visitar altres ciutats" tal i com s'anunciava aquesta atracció antigament.

El que es troba al Museu del Cinema de Girona és l'únic que es coneix que es conservi. Segons ha explicat el propi Tomàs Mallol, la persona que l'aconseguí, ha rebut ja ofertes multimilionàries per vendre'l (especialment ofertes japoneses). El més curiós del cas és que el va trobar en una masia, apartat en un racó, i els propietaris li van regalar per treure's aquella nosa de sobre. Ara estan que treuen foc pels queixals :D

Re: I el bus?

Posted: Friday 13/07/2007 12:35
by genissimon
Guigui wrote:Però per aquest transport intern del Maresme Nord i Selva Marítima, no tindria potser més sentit posar-hi una xarxa d'autobusos, ben coordinada i amb freqüències atractives? Com a complement de Rodalies, també serviria per combinar-la amb el transport extern (Barcelona, Mataró, Girona) i sortiria més a compte.
Potser sí estaria bé. Però crec que la mobilitat interna, sobretot entre Blanes i Lloret (amb la carretera col·lapsada moltes vegades, sobretot a l'estiu) mereix un sistema amb plataforma reservada.

Per altra banda, actualment hi ha dues concessions, però no paren a les estacions de tren: Calella-Blanes de Barcelona Bus (grup sagalés) i Blanes-Lloret-Tossa, de Transports Pujol. També es podria afegir Tossa-Lloret-BCN de Sarfa (sarbus).

Salut !!

Posted: Friday 13/07/2007 23:58
by davidbarna
Vistos els arguments i les dades que aporten alguns companys de fòrum, penso que l'opció més raonable seria:

1) A curt termini redissenyar la xarxa d'autobusos comarcals, connectant-la amb l'estació de tren de Blanes.

A mig termini:

2) Millorar l'enllaç Blanes - Maçanet (em penso que ningú n'ha parlat d'aquesta línia) i crear una línia regional directa Blanes - Girona, passant per l'aeroport de Girona (caldria fer-hi un enllaç)

3) Construir un tramvia que uneixi l'estació de Blanes amb Blanes i Lloret, paral·lel a l'actual carretera i amb un mínim de 5/6 parades, i que actués com transport urbà a les dues poblacions i com aportació al ferrocarril (via Girona o via Barcelona).

Què en penseu?

Posted: Saturday 14/07/2007 14:16
by awe
genissimon wrote:I per donar més dades. Segons IDESCAT, el recompte del padró d'habitants de les poblacions a 31/12/2006, aportava les següents dades:

Calella 17673
Pineda 25504
Santa Susanna 2939
Malgrat 17531
Palafolls 7583
Blanes 37819
Lloret 32728

Total: 141777 persones.

Una població total equivalent al municipi de Lleida (125677) o Tarragona (131158) o a les comarques de l'Alt Empordà (123983), el Baix Empordà (124055), el Garraf (133117) o Osona (145790).

I en menys de 25 kms de via, dels quals uns 10 serien per l'actual traçat de la renfe.

Salut !!
Nooooooo!!!! Greu error. La quantitat de persones que hi ha en una determinada població de costa es pot estimar pel consum d'aigua i llum, però mai es pot saber pel padró. La raó és molt senzilla: la gent es compra un segon habitatge de costa per anar-hi els caps de setmana i per les vacances, i llavors s'hi empadona per tal de poder desgravar-se la hipoteca a la declaració de la renda. El resultat: milers i milers de gent empadronada que no hi viu, i que com a molt hi passa un mes l'any.

Això ho sé molt bé perquè com que visc a Tossa ho conec de primera mà. La desviació entre el padró i la població real és tan grossa que l'Ajuntament ja no utilitza les dades del padró pràcticament per res. Sense anar més lluny, en quatre anys la població de Tossa ha augmentat en unes 500 persones segons el padró; t'asseguro que els de Tossa no anem pas tan catxondos :) . Tot aquest augment de població resulta que es concentra en un barri de nova creació a l'entrada de Tossa vinguent des de Llagostera, a on curiosament no hi ha gairebé consum ni d'aigua ni de llum durant 10 mesos l'any (hi ha qui fins i tot dona de baixa els comptadors).

Posted: Saturday 14/07/2007 14:41
by wefer
awe wrote:El resultat: milers i milers de gent empadronada que no hi viu, i que com a molt hi passa un mes l'any.
Efectivament, el mateix cas però a l'inversa passa a Barcelona, i personalment també en conec diversos casos.
Hi ha milers de persones que viuen tot l'any a Barcelona, però en cavi paguen els impostos en d'altres poblacions on tenen la segona residència de cap de setmana. És per això que hi ha molts pobles que gairebé tenen més diners dels que poden gastar, mentre en algunes grans ciutats no surten als números ni a la de tres.

Des del principi he dit que basar-se en el padró, o en els viatges considerats habituals en altres poblacions (feina, metge, etc) és absurd quan parlem de poblacions turístiques d'aquest tipus, on el que prima són els viatges d'oci.

Posted: Saturday 14/07/2007 14:44
by orique
Hauria de ser delicte empadronar-se on no s'hi viu...

Posted: Monday 16/07/2007 11:33
by genissimon
davidbarna wrote:Vistos els arguments i les dades que aporten alguns companys de fòrum, penso que l'opció més raonable seria:

1) A curt termini redissenyar la xarxa d'autobusos comarcals, connectant-la amb l'estació de tren de Blanes.

A mig termini:

2) Millorar l'enllaç Blanes - Maçanet (em penso que ningú n'ha parlat d'aquesta línia) i crear una línia regional directa Blanes - Girona, passant per l'aeroport de Girona (caldria fer-hi un enllaç)

3) Construir un tramvia que uneixi l'estació de Blanes amb Blanes i Lloret, paral·lel a l'actual carretera i amb un mínim de 5/6 parades, i que actués com transport urbà a les dues poblacions i com aportació al ferrocarril (via Girona o via Barcelona).

Què en penseu?
Jo ja he proposat allargar els rodalies de la C1 des de Maçanet fins a Girona on podrien enllaçar amb la xarxa Catalunya Exprés allargada fins a Cervera de la Marenda (veure fil Connexió directa convencional Girona-Perpinyà?) i amb la xarxa d'alta velocitat.

I el tramvia jo el faria tram-tren (o tren-tram, tanto monta monta tanto) entre Calella i Lloret, passant per la plataforma actual de renfe allà on es pugui, creant plataforma reservada allà on sigui possible o compartint vial amb la resta de trànsit rodat allà on no hi hagi més remei. Potser es podria fer una prova pilot unificant les línies d'autobús actuals i fent-les parar a les estacions de tren.

Salut !!