hospitalenc wrote:Soc el forumaire que ha inclòs aquest Fòrum.....
Dir nomès que efectivament, si es fès, hauría de tenir evidentment serveis directes cap a Girona o mès enllà, cap a Portbou.
Pero reconec que no hi havía pensat amb el Tren-Tram, i reflexionant sí em semba millor proposta, per les raons que es diuen, de permetre mès parades dins Blanes i Lloret, i de continuar com un Rodalíes mès.
[...]
Aquí hi ha dos problemes a resoldre amb Lloret:
1.- Transport "exterior": de Lloret i Blanes a Barcelona i Girona.
2.- Transport "interior" entre Blanes i Lloret (o entre Calella i Lloret).
Per a resoldre el cas 1 és el que jo havia posat: extendre el servei de rodalies a Lloret i de Maçanet a Girona.
Per a resoldre el cas 2, el més indicat és una xarxa de tramvies que circulin (on puguin) per plataforma reservada (pot ser la línia de rodalies), però que la deixin per passar per dintre els pobles i amb més parades que el tren -> tram-tren.
Per exemple, no estaria malament que, el tram-tren fes el recorregut següent:
Calella:
- Davant la piscina de Calella (uns 1600 m. direcció BCN de l'actual estació de renfe).
- Estació de renfe de Calella.
Pineda:
- Donat que entre les estacions de Calella i Pineda hi ha uns 2400 metres, cal fer una parada intermitja, aproximadament davant del càmping Caballo de Mar.
- Estació de renfe de Pineda.
Santa Susanna:
- Donat que entre les estacions de Pineda i Santa Susanna hi ha uns 2000 metres, bé que es podria fer una parada intermitja quan la demanda ho requereixi.
- Estació de renfe de Santa Susanna
- Donat que fins a la renfe de Malgrat hi ha més o menys uns 2500 metres, es podria fer una parada enmig, que cauria aproximadament en el límit de terme entre Santa Susanna i Malgrat.
Malgrat de Mar:
- Estació de renfe de Malgrat de Mar
Palafolls:
- A uns 1700 metres de l'estació de renfe de Malgrat de Mar, el tren-tram es desviaria de la traça actual de renfe, girant cap al Nord per un traçat nou que el portaria cap a una parada a la zona del Marineland, que també donaria servei al barri de Sant Lluís de Palafolls.
- Just després de girar a la dreta, pel costat de la carretera B-682, hi hauria una altra parada que donaria servei al nucli de Palafolls.
Blanes:
- Seguint per la B-682, un cop travessat el pont sobre la Tordera (i la carretera ja es diu GI-682), de nou el tren-tram giraria a la dreta per anar a buscar l'estació renfe de Blanes.
- Després de la parada de l'estació renfe de Blanes, la traça aniria paralela a la via actual de renfe, però en sentit Barcelona fins a la confluència de la carretera vella de Malgrat amb el final de l'avinguda Catalunya, aquí giraria a l'esquerra per prendre l'av. Catalunya per entrar a Blanes pel barri de La Plantera. Continuaria pel passeig Catalunya, per aturar-se just davant l'estació d'autobusos.
- Continuaria pel passeig Catalunya fins a primera línia de Mar on, després de girar a l'esquerra pel passeig de La Marina arribaria a la pl. Catalunya veritable hub de connexions en transport públic de Blanes.
- Giraria a l'esquerra, prenent la rambla Joaquim Ruyra en sentit ascendent. S'aturaria a la zona del mercat (cruïlla amb c. Mas Enlaire).
- Continuaria per la rambla Joaquim Ruyra, seguint pel vial del plà parcial Costa Brava, fins a la confluència amb la GI-862, carretera Accés a la Costa Brava. Just a la confluència (o poc abans) hi tindria una altra parada.
- Pel vial de serveis de la carretera Accés Costa Brava arribaria a la zona propera a l'Hospital Comarcal de La Selva, on hi tindria una nova parada.
- A partir d'aquí prendria el traçat de la línia de rodalies de Lloret.
Lloret de Mar:
- Estació de tren de rodalies de Lloret.
- Estació d'autobusos de Lloret (Lloret-Centre).
- Fenals, potser dues parades per donar servei a la galopant urbanització dels accessos a Santa Clotilde.
Aquest tram final també es podria fer a la inversa, sense prendre la traça del tren de rodalies de Lloret, simplement circulant pel costat de la carretera GI-682.
Salut !!