Quins records! A la meva època, els de la meva edat només tenien rellotge els qui havien fet la comunió i la resta ens serviem de la sirena de la Macosa per anar al tanto del temps. Si no recordo malament, sonava a les 8h, a les 13h, a les 15h i a les 18h.foronda 141 wrote:L'estació del Poblenou quedaba al final del carrer Taulat, girant a la dreta a un curt carrer que es deia Ferrers (Herreros), avui desaparegut.
L'equivalencia actual quedaría aproximadament al centre del Passeig del Taulat entre els carrers de Provençals i Selva de Mar.
Avui al carrer Provençals tocant a Pg. Taulat hi ha un bar en un edifici de nova construcció que es diu Fundición, que es el continuador del antic situat a la cantonada de Taulat/Herreros, on anavan a dinar molts empleats de Macosa, i va ser enderrocat a la reforma. Dintre del bar hi han nombrosas fotografías de com era la zona a l'epoca.
Salutacions.
Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Què és alló??
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Relacionat amb l'estació, mireu a http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=9801 , a on poso l'enllaç del programa de la Festa Major del Poble Nou, que es farà una exposició sobre els 20 anys del seu tancament.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
L'edifici de l'estació del Poblenou, tal com be podeu veure a las fotografias publicadas a aquest mateix fil, era del estil de las estacions de Badalona o Montgat, si be de mes reduidas dimensions, o sigui bastant interesant, si be l'entorn de la estació estaba del tot degradat i no convidaba a utilitzarla, donat que estaba allunyada del nucli central de Poblenou.
Per arribari desde la Rambla, calía agafar el carret Taulat, un carrer estret ple de fábricas moltes en desús per un costat i per el altre hi habían els diposits de gas de Catalana de Gas.
A la fi del carrer hi había la fábrica de la Macosa i quand es giraba per el estret carrer Herreros, a uns 100 metres s'arribaba a l'estació, que quedaba a l'esquerra del carrer vorejada de antics edificis i carrers mes estrets encara. A la dreta hi había la entrada als tallers de Talgo.
A l'estació hi habíam moltísimas vías, si be normalment nomes s'en utilitzaban dues.
Desde aquest punt i fins el Camp de la Bota (zona actualment ocupada der el Forum) hi había una especie de cementiri de vagons de tren on s'acumulaban centenars de vagons en desus a l'espera del seu desballastament, distribuits en una dotzena de vias en paral.lel.
M'enrecordo d'aquella época a mitjans dels anys 70 que jo m'habia tret el carnet de conduir i m'había comprat el primer 600 de segona má, vaig descubrir un camí de terra sense asfaltar que anava desde el Camp de la Bota fins el pas nivell del carrer Pablo Claris (que no es te res a veure amb l'actual Pau Clarís), que es per on s'accedía a la platja de la Marbella, quand encara era un abocador d'escombrarías i el bany era impracticable. Aquest camí discurría per la part mes propera al mar i permitía veure aquells vells vagons de fusta que estaban allá esperant la mort.
Caminant a l'estació, durant el día encara s'hi podia pasar, pro a la nit feia por, per la poca iluminació i lo desert que es trovaba, fins el punt que amb els amics que anavam a la platja en tren, agafavam el bus fins l'estació de Rodalíes de Pla de Palau per no haber de caminar aquest tros, tot i que vivia al Rambla/Pallars.
Segons sembla Macosa va presionar per fer construir l'estació aprop de la seva fábrica, i per aixo esta allunyada del nucli central del barri..
Salutacions.
Per arribari desde la Rambla, calía agafar el carret Taulat, un carrer estret ple de fábricas moltes en desús per un costat i per el altre hi habían els diposits de gas de Catalana de Gas.
A la fi del carrer hi había la fábrica de la Macosa i quand es giraba per el estret carrer Herreros, a uns 100 metres s'arribaba a l'estació, que quedaba a l'esquerra del carrer vorejada de antics edificis i carrers mes estrets encara. A la dreta hi había la entrada als tallers de Talgo.
A l'estació hi habíam moltísimas vías, si be normalment nomes s'en utilitzaban dues.
Desde aquest punt i fins el Camp de la Bota (zona actualment ocupada der el Forum) hi había una especie de cementiri de vagons de tren on s'acumulaban centenars de vagons en desus a l'espera del seu desballastament, distribuits en una dotzena de vias en paral.lel.
M'enrecordo d'aquella época a mitjans dels anys 70 que jo m'habia tret el carnet de conduir i m'había comprat el primer 600 de segona má, vaig descubrir un camí de terra sense asfaltar que anava desde el Camp de la Bota fins el pas nivell del carrer Pablo Claris (que no es te res a veure amb l'actual Pau Clarís), que es per on s'accedía a la platja de la Marbella, quand encara era un abocador d'escombrarías i el bany era impracticable. Aquest camí discurría per la part mes propera al mar i permitía veure aquells vells vagons de fusta que estaban allá esperant la mort.
Caminant a l'estació, durant el día encara s'hi podia pasar, pro a la nit feia por, per la poca iluminació i lo desert que es trovaba, fins el punt que amb els amics que anavam a la platja en tren, agafavam el bus fins l'estació de Rodalíes de Pla de Palau per no haber de caminar aquest tros, tot i que vivia al Rambla/Pallars.
Segons sembla Macosa va presionar per fer construir l'estació aprop de la seva fábrica, i per aixo esta allunyada del nucli central del barri..
Salutacions.
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Excel·lent descripció Foronda. Jo vivia enfront de la fàbrica, a la Diagonal, i tot que uns anys més tard, hi ha detalls dels que dius que recordo perfectament. Els vagons de fusta per desballestar no els recordo, però si vaig veure fins poc després del tancament de la línia uns vagons antics de passatgers de color verd clar, molt fets malbé i abandonats. Llavors, la Diagonal, un cop arribava a l'alçada de la Rambla Prim, girava cap al mar fins quedar perpendicular a la platja a la vegada que s'alçava convertint-se en un viaducte. D'aquesta manera salvava una enorme platja de vies que passaven per sota, totes amb les seves catenàries i tot plegat en un ambient bastant sòrdid. Pertot era ple d'una mena de pedres sorroses que es desmanegaven només tocar-les, d'un color assalmonat. Mai vaig saber amb certesa d'on sortien aquestes pedres, i entre els crios corria la versió que era un residu que generava la Macosa de resultes de fondre ferroforonda 141 wrote:L'edifici de l'estació del Poblenou, tal com be podeu veure a las fotografias publicadas a aquest mateix fil, era del estil de las estacions de Badalona o Montgat, si be de mes reduidas dimensions, o sigui bastant interesant, si be l'entorn de la estació estaba del tot degradat i no convidaba a utilitzarla, donat que estaba allunyada del nucli central de Poblenou.
Per arribari desde la Rambla, calía agafar el carret Taulat, un carrer estret ple de fábricas moltes en desús per un costat i per el altre hi habían els diposits de gas de Catalana de Gas.
A la fi del carrer hi había la fábrica de la Macosa i quand es giraba per el estret carrer Herreros, a uns 100 metres s'arribaba a l'estació, que quedaba a l'esquerra del carrer vorejada de antics edificis i carrers mes estrets encara. A la dreta hi había la entrada als tallers de Talgo.
A l'estació hi habíam moltísimas vías, si be normalment nomes s'en utilitzaban dues.
Desde aquest punt i fins el Camp de la Bota (zona actualment ocupada der el Forum) hi había una especie de cementiri de vagons de tren on s'acumulaban centenars de vagons en desus a l'espera del seu desballastament, distribuits en una dotzena de vias en paral.lel.
M'enrecordo d'aquella época a mitjans dels anys 70 que jo m'habia tret el carnet de conduir i m'había comprat el primer 600 de segona má, vaig descubrir un camí de terra sense asfaltar que anava desde el Camp de la Bota fins el pas nivell del carrer Pablo Claris (que no es te res a veure amb l'actual Pau Clarís), que es per on s'accedía a la platja de la Marbella, quand encara era un abocador d'escombrarías i el bany era impracticable. Aquest camí discurría per la part mes propera al mar i permitía veure aquells vells vagons de fusta que estaban allá esperant la mort.
Caminant a l'estació, durant el día encara s'hi podia pasar, pro a la nit feia por, per la poca iluminació i lo desert que es trovaba, fins el punt que amb els amics que anavam a la platja en tren, agafavam el bus fins l'estació de Rodalíes de Pla de Palau per no haber de caminar aquest tros, tot i que vivia al Rambla/Pallars.
Segons sembla Macosa va presionar per fer construir l'estació aprop de la seva fábrica, i per aixo esta allunyada del nucli central del barri..
Salutacions.
Des dels pisos alts de l'escola a on estudiava, vora la Macosa, es podia veure el que hi havia darrera de les tàpies d'aquesta, i recordo de petit veure un vagó desat a l'exterior que més tard vaig identificar com una 211 (no sé si de Catalans o de Catalunya), a més d'altres de la Renfe que no sabria dir quins eren. Sempre que jugant ens hi vam acostar a la fàbrica per xafardejar, apareixía de dins algú escridassant-nos, així que mai vaig veure ni gota de l'interior de les naus
Què és alló??
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
A las horas tu deurias viure als pisos de la Cooperativa de Vivendas Montseny.
La Diagonal de Llull fins el mar, l'has descrit perfectament, si be jo encara tinc recorts de una época mes antiga, on al final hi había un pas a nivell per accedir al Camp de la Bota, i el pont on per sota pasaba el tren de la línia de la costa, es va construir posteriorment.
Una vegada pasat el pas nivell o el pont, a la dreta hi había una edifici que era una fábrica que semblava modernista que va anar a terra amb la remodelació. ¿Saps que era? Mai n'hi tingut coneixament. Derrera d'aquesta fábrica es on començaba la platja de vías que hem explicat avans, nomes aclarar que be com diius no nomes hi habían vagons de fusta, també n'hi habían de metalics i fins i tot de mercaderies.
Recordar també el tros de Rambla Prim desde Llull fins la tanca del tren, a las horas un descampat sense asfaltar, era un aparcadero d'autobusos de la cotxera de Llevant. Durant molt temps van estar aparcats els autobusos al carrer, fins que las mobilitzacions dels veins van obligar a tancar-los per las molestias de soroll i que també netejaban els vehicles al carrer.
Un dels meus llocs preferits per xafardejar, sempre que el transit ho permetes era a dalt del pont del Camp de la Bota, doncs hi hábía una magnífica vista del pati de las cotxeras d'autobusos on es podía veure tot el material.
Ja tenim una edat, nomes expliquem "batallitas"
Salutacions.
La Diagonal de Llull fins el mar, l'has descrit perfectament, si be jo encara tinc recorts de una época mes antiga, on al final hi había un pas a nivell per accedir al Camp de la Bota, i el pont on per sota pasaba el tren de la línia de la costa, es va construir posteriorment.
Una vegada pasat el pas nivell o el pont, a la dreta hi había una edifici que era una fábrica que semblava modernista que va anar a terra amb la remodelació. ¿Saps que era? Mai n'hi tingut coneixament. Derrera d'aquesta fábrica es on començaba la platja de vías que hem explicat avans, nomes aclarar que be com diius no nomes hi habían vagons de fusta, també n'hi habían de metalics i fins i tot de mercaderies.
Recordar també el tros de Rambla Prim desde Llull fins la tanca del tren, a las horas un descampat sense asfaltar, era un aparcadero d'autobusos de la cotxera de Llevant. Durant molt temps van estar aparcats els autobusos al carrer, fins que las mobilitzacions dels veins van obligar a tancar-los per las molestias de soroll i que també netejaban els vehicles al carrer.
Un dels meus llocs preferits per xafardejar, sempre que el transit ho permetes era a dalt del pont del Camp de la Bota, doncs hi hábía una magnífica vista del pati de las cotxeras d'autobusos on es podía veure tot el material.
Ja tenim una edat, nomes expliquem "batallitas"
Salutacions.
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
foronda 141 wrote:A las horas tu deurias viure als pisos de la Cooperativa de Vivendas Montseny.
Respecte a la casa modernista no la recordo pas. Recordo una caseta de guarda al pas a nivell de Prim, que molt ruïnosa va subsistir més o menys fins després dels JJ.OO. al costat de la tàpia de les cotxeres de Llevant. Per la zona propera a l'estació de la Renfe crec recordar que hi havia unes pistes de tenis (amb unes cucaratxes com cavalls) que les llogaven a hores, i més enllà cap al camp de la bota la incineradora, que si no vaig errat va ser posada en funcionament cap al 1975 (per la zona del Fòrum). Un altre detall que recordo, és que en aquella època la platja de la Mar Bella era directament un abocador de runa, la qual feia a trams una mena de "rompeolas" depriment. Era fàcil veure per allà travesses de fusta podrides o pernos rovellats escampats de qualsevol manera.
Parlant de travesses, de resultes del desmantellament de la línia, durant un temps les travesses desmuntades van proveïr passarel·les de la platja o el terra de parcs públics i inclús recordo haver vist jardineres fetes de travesses, en un gest de "reciclatge" completament equivocat. No trigarien en rectificar retirant-los especialment de les zones infantils, ja que havien estat ruxats de zotal durant anys i s'havien convertit en un perill a causa de la seva toxicitat. De fet, es notava de seguida quan en una zona s'havien utilitzat travesses, perquè es notava amb claretat la olor de "renfe" encara que no passés cap línia a prop. Algú ho recorda?
Què és alló??
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
En realitat, no era zotal, sino creosota amb el que ruxaven les travesses de fusta. Fins no fa tant, a SAA encara feia l'olor tant particular.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Efectivament las travessas eran empleadas com a jardineras.
Al Portal de l'Angel la primera actuació que es va fer avans de arreglar el terra, va ser precisament i a titol experimental fer-la peatonal mantenit las voreras i i la calçada dels cotxes tal com era, sense cap altre modificació.
S'hi van posar diversas jardineras construidas amb travessas de ferrocarril, que feian aquesta clásica olor a Renfe que comentas, i que van durar fins la reforma actual.
I parlant d'olors en SAA, fa un cante a Renfe que no es pot aguantar tan al vestibul superior com a las andanes. No se el futur d'aquesta instalació amb lo se Sagrera-Meridiana, pro realment fa pena per el olor i la bruticia que hi ha.
Salutacions.
Al Portal de l'Angel la primera actuació que es va fer avans de arreglar el terra, va ser precisament i a titol experimental fer-la peatonal mantenit las voreras i i la calçada dels cotxes tal com era, sense cap altre modificació.
S'hi van posar diversas jardineras construidas amb travessas de ferrocarril, que feian aquesta clásica olor a Renfe que comentas, i que van durar fins la reforma actual.
I parlant d'olors en SAA, fa un cante a Renfe que no es pot aguantar tan al vestibul superior com a las andanes. No se el futur d'aquesta instalació amb lo se Sagrera-Meridiana, pro realment fa pena per el olor i la bruticia que hi ha.
Salutacions.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Caram nois, quins records!, llegint tot aixó, en el fons és la nostra història i la de la nostra ciutat. Quants records!. Moltes gràcies Foronda 141, Alemany i les pincellades de la Metring també s'han d'agraïr. Moltes de les coses que comenteu les recordo perfectament, el carrer Claris, amb les seves velles industries, jo tenia un client en aquest carrer, una instal·lació de banys electrolítics, que contaminava, que feia feredat. També recordo perfectament,l'estació i Can Girona, que a llavors ja era Macosa, i més amunt, direcció Besòs, el pas a nivell que donava al Camp de la Bota.
Salut
Salut
- MACOSA
- N1
- Posts: 9
- Joined: Saturday 17/04/2010 22:53
- Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
- Location: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
El Poblenou, el Pueblo Nuevo de entonces, pronto se vió cruzado por aquel primer tren que en 1848 unía Barcelona y Mataró, si bien su estación no fue inaugurada hasta el 1886, poco después de que Can Girona se instalase en el barrio, la empresa metalúrgica que luego se convertiría en MACOSA, prueba del poder que el capital, en este caso de Manuel Girona, siempre ha tenido a la hora de diseñar el distrito. En 1907 se construiría la nueva estación que seguiría en funcionamiento hasta el 1989, en que fue demolida con la excusa del Cinturon del Litoral para antes de las Olimpíadas del 92. Desde 1929 su tendido de vías tuvo una gran preponderancia, pues fue depósito y taller de máquinas y vagones, además de la composición de los convoyes de la cercana estación de Francia.
- MACOSA
- N1
- Posts: 9
- Joined: Saturday 17/04/2010 22:53
- Facebook: facebook.com/macosa.meinfesa
- Location: Santa Perpetua De Moguda, Catalunya, Spain
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
El prototipo fue desarrollado y construido por cinco fabricantes nacionales (MTM; GEE, Macosa, CAF y WESA) con el apoyo financiero del ”Centro para el Desarrollo Tecnol... Ver másógico e Industrial (CDTI)” lo que le valió a esta unidad el apodo de “la Cedeti”.metring wrote:Aquesta foto és sensacional! Aquí teniu una foto, del mateix arxiu, del prototip 445!!!!!
Unitat elèctrica prototipus CAF, GEE, MACOSA, MTM, WESA, sèrie 445 de 1985, davant l'estació del Poblenou
Además participó en el desarrollo y pruebas la empresa Tifsa, filial de Renfe. Los negativos resultados de las pruebas impulsaron posteriormente a Renfe a renunciar a este vehículo.
El prototipo 445 fue construido en 1984 (inicialmente en composición motor-motor) y realizó pruebas muy exhaustivas y numerosas, fundamentalmente en las cercanías de Barcelona sobre todo.
El embrión de lo que despues fueron las UT's 446.
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
He trobat aquest post tot buscant la ubicació exacta de l'antiga estació de "Barcelona - Pueblo Nuevo". Desconeixia totalment l'existència del prototip 445. Sembla talment un híbrid entre 440 i 446! Per desgràcia, sembla que no queda res d'aquest model, segons http://ferrocarriles.wikia.com/wiki/Renfe_Serie_445.
A http://listadotren.es/motor/ficha.php?id=1920 hi ha unes fotos de la darrera unitat, poc abans de ser de ser desballestada, el 1997.
A http://listadotren.es/motor/ficha.php?id=1920 hi ha unes fotos de la darrera unitat, poc abans de ser de ser desballestada, el 1997.
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Llavors, segons foronda141, l'estació del Poble Nou quedava on ara hi ha l'Hotel Front Marítim, entre Selva de Mar i Provençals?
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Darrera unitat no UNICA unitat va ser un prototip sobre el que es va fer despre las 446 i 447Dr. T wrote:He trobat aquest post tot buscant la ubicació exacta de l'antiga estació de "Barcelona - Pueblo Nuevo". Desconeixia totalment l'existència del prototip 445. Sembla talment un híbrid entre 440 i 446! Per desgràcia, sembla que no queda res d'aquest model, segons http://ferrocarriles.wikia.com/wiki/Renfe_Serie_445.
A http://listadotren.es/motor/ficha.php?id=1920 hi ha unes fotos de la darrera unitat, poc abans de ser de ser desballestada, el 1997.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Jo diría que no exactament on es l'hotel, sino a mig camí entre Taulat i García Faria, donat que García Faria no segueix exactament l'antic traçat del tren, sino que pasa una mica mes avall, segons hi comprovat amb una guía de BCN Pamies antiga.
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Aquesta foto es de l'any 1983
Salut.
Salut.
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Potser aquesta perspectiva del Camp de la Bota us ajuda...extreta(si no recordo malament) de l'Arxiu Històric del Poblenou122-042-132 wrote:Caram nois, quins records!, llegint tot aixó, en el fons és la nostra història i la de la nostra ciutat. Quants records!. Moltes gràcies Foronda 141, Alemany i les pincellades de la Metring també s'han d'agraïr. Moltes de les coses que comenteu les recordo perfectament, el carrer Claris, amb les seves velles industries, jo tenia un client en aquest carrer, una instal·lació de banys electrolítics, que contaminava, que feia feredat. També recordo perfectament,l'estació i Can Girona, que a llavors ja era Macosa, i més amunt, direcció Besòs, el pas a nivell que donava al Camp de la Bota.
Salut
- Attachments
-
- campodelabota_.jpg (103.95 KiB) Viewed 8625 times
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Serralson 10300
- N3
- Posts: 33
- Joined: Friday 12/08/2011 5:22
- Location: Carmel L5
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Espero em sabreu disculpar per reflotar aquest tema.
Pero avui....mmm mes ven dit ahir. Vaig poguer comprar unes cuantes postals ferroviaries, en una botiga de Barcelona. La meva sorpresa ha sigut, cuan el veura el primer album, (D'un total de 5 que disposa la botiga... en total mes de 1000 !!! ) he pogut recuperar la postal de: la antiga estacio del Poble Nou !!!!!!.
i dic recuperar per que se que la havia tingut, pero es va perdre (el mes segur ) en un cambi de pis.
Lo extraordinari no es la imatge en si, que ho es. Si no lo que hi ha al darrera.
A part de la breu descripcio de la estacio.
Hi ha tot el esquema de vias de la estacio, fins a la bifurcacio del besos. Amb els antics tallers inclosos. I per mes il-lusio tambe esta el planol de la estacio de mercaderies del Bogatell. Tots 2 planols estan plens de acotacions, distancies, i els carrers adjacents.
Una "delicattesen".
El unic defecte es el seu petit tamany. Per tant intentare fer una ampliacio digital, per poguer compartirla amb vosaltres.
Salut.
Pero avui....mmm mes ven dit ahir. Vaig poguer comprar unes cuantes postals ferroviaries, en una botiga de Barcelona. La meva sorpresa ha sigut, cuan el veura el primer album, (D'un total de 5 que disposa la botiga... en total mes de 1000 !!! ) he pogut recuperar la postal de: la antiga estacio del Poble Nou !!!!!!.
i dic recuperar per que se que la havia tingut, pero es va perdre (el mes segur ) en un cambi de pis.
Lo extraordinari no es la imatge en si, que ho es. Si no lo que hi ha al darrera.
A part de la breu descripcio de la estacio.
Hi ha tot el esquema de vias de la estacio, fins a la bifurcacio del besos. Amb els antics tallers inclosos. I per mes il-lusio tambe esta el planol de la estacio de mercaderies del Bogatell. Tots 2 planols estan plens de acotacions, distancies, i els carrers adjacents.
Una "delicattesen".
El unic defecte es el seu petit tamany. Per tant intentare fer una ampliacio digital, per poguer compartirla amb vosaltres.
Salut.
"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
No he podido resistir más la tentación y hoy, por motivo de trabajo, al haber finalizado cerca del metro Bogatell, he bajado hasta garcia Faria y siguiendo vuestras indicaciones he tratado de ver por dónde podía estar el trazado de marras. En la guía de Bus BCN actual, desde EdF, a la altura del cruce con calle Pamplona aperecen unas líneas sospechosas en Salvador ewspriu. Desde ahí he ido caminando, acercándome, primero al Cementerio del este. Buscaba principalmente la ubicación de bogatell.El problema es que en toda la zona no hay nada: han tapado todo, ni siquiera se ven montículos sospechosos en el terreno ni remiendos que hicieran pensar por dónde podían ir las vías.
En el Cementerio del este he tenido dos dudas: sentido Diagonal Mar, a la izquierda, al otro lado de Taulat hay un edificio rojo sospechoso muy grande que se usa para algo relacionado con el ayuntamiento de Barcelona porque tiene la B roja. Puede ser ese el edificio de la estación????
En Icaria, por delante del cementerio dle Este no hay nada, simplemente un terraplén. Podría ser el que diera a las vías y estar el edificio delante, pero eso me lo tenéis que decir vosotros.
En Taulat, entre Provençals con Selva de Mar es todo nuevo, he dado vueltas y vueltas por los alrededores calle a calle hasta Gacia Faria y no hay nada sospechoso. Estos H. de P. lo han tapado todo bien...
Dónde está la plaquita que dcíais y no sé qué muro????
En toda la zona no he visto nada. Pero la configuración de Icaria a la alturade Pamplona hasta el cementerio del Este tiene una hondez sospechosa entre los laterales asfaltados.
Ya me diréis y aclaradme lo del Cementerio del Este, pues donde yo he visto el edificiop sospechoso es ese de arriba que está tras la calle Taulat.
Un saludo
En el Cementerio del este he tenido dos dudas: sentido Diagonal Mar, a la izquierda, al otro lado de Taulat hay un edificio rojo sospechoso muy grande que se usa para algo relacionado con el ayuntamiento de Barcelona porque tiene la B roja. Puede ser ese el edificio de la estación????
En Icaria, por delante del cementerio dle Este no hay nada, simplemente un terraplén. Podría ser el que diera a las vías y estar el edificio delante, pero eso me lo tenéis que decir vosotros.
En Taulat, entre Provençals con Selva de Mar es todo nuevo, he dado vueltas y vueltas por los alrededores calle a calle hasta Gacia Faria y no hay nada sospechoso. Estos H. de P. lo han tapado todo bien...
Dónde está la plaquita que dcíais y no sé qué muro????
En toda la zona no he visto nada. Pero la configuración de Icaria a la alturade Pamplona hasta el cementerio del Este tiene una hondez sospechosa entre los laterales asfaltados.
Ya me diréis y aclaradme lo del Cementerio del Este, pues donde yo he visto el edificiop sospechoso es ese de arriba que está tras la calle Taulat.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?
Per si quedés cap dubte de la ubicació, espectacular imatge de l'Arxiu Nacional de Catalunya, publicada per en "pacheco" a ForoTrenes.com:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=1717
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=1717
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan